Kirjoittaja Aihe: Palautetta ylläpidolle ja moderaattoreille  (Luettu 120238 kertaa)

Poissa Både

• Lämpöpumppuaktiivinen
  • Kylmämestari
Palautetta ylläpidolle ja moderaattoreille
« : 04.12.12 - klo:23:45 »
No xxxx:;in asiantuntijalausunnot voi taas jättää omaan arvoonsa..
Koska tuskin olet ollut jälleenmyyjän/maahantuojan palveluksessa.Tämä foorumi siinä mielessä loistava että kun joku myyjäpuolen joko nykyinen tai entinen sanoo jotain, se lytätään heti paskapuheena ja sitä saa arvostella miten lystää, mutta annas olla kun myyjänä/entisenä myyjänä menet kommentoimaan näitten kultapossukerholaisten paskanjauhamisia niin johan tekstit muokataan tai poistetaan ja vielä annetaan varoituksia... ;D
Samanlaista toimintaa oli muistaakseni ihan tuossa rajan takana...
« Viimeksi muokattu: 17.08.14 - klo:12:59 kirjoittanut janti »
Oloneuvos.Itsetehty taajuusmuuttajaohjattu MLP Bitzerin mäntäkompressorilla.Alijäähdytin.1000ltr+500ltr varaajat.

Poissa MPetroff

• Jäsen
  • **
Vs: Palautetta ylläpidolle ja moderaattoreille
« Vastaus #1 : 04.12.12 - klo:23:53 »
Näin vuoden foorumia seuranneena voisin vannoa että Både on yksi negatiivisimmistä nettikirjoittelijoista joita tiedän....

Tuossa yhteen heavy keskusteluun kommentoin, niin pitikö hänen työntää sormensa siihenkin ketjuun ja dissata toisen kertomia mielipiteitä.

Båden olisi hyvä käydä opettelemassa vähän netikettiä

Poissa pumputon

• Lämpöpumppuaktiivinen
« Vastaus #2 : 05.12.12 - klo:00:02 »
Tämä foorumi siinä mielessä loistava että kun joku myyjäpuolen joko nykyinen tai entinen sanoo jotain, se lytätään heti paskapuheena ja sitä saa arvostella miten lystää, mutta annas olla kun myyjänä/entisenä myyjänä menet kommentoimaan näitten kultapossukerholaisten paskanjauhamisia niin johan tekstit muokataan tai poistetaan ja vielä annetaan varoituksia... ;D
No mutta tämähän on lämpöpumpun käyttäjien foorumi,ei kauppiaitten... ;)
Tuohon samaan ilmiöön oon minäkin törmännyt pumputtomana puulämmittäjänä.Minulle ja käyttämälleni laitteistolle voi heittää mitä vaan potaskaa päälle sensuroimatta,mutta annappas kun pistän samalla mitalla takaisin:Mode huudahtaa kotonaan JIIHAA ja alkaa hurmoksessa editoimaan kirjoitustani. ;D
Kuvaavaa olikin kun itse mode vänkäsi kivenkovaa että käyttämäni ilmaiset puut eivä ole ilmaisia,ne ovat arvottomia. ;D Eihän tuollaiselle yksinkertaisuudelle osaa muuta kuin nauraa.
« Viimeksi muokattu: 17.08.14 - klo:13:00 kirjoittanut janti »
180m2 tiilitalo Keski-Suomessa,ei lämpöpumppuja eikä varaavaa takkaa.Lämmitys hinnattomalla ja arvottomalla polttopuulla.

Poissa Espejot

• Aluevalvoja
« Vastaus #3 : 05.12.12 - klo:00:05 »
No mutta tämähän on lämpöpumpun käyttäjien foorumi,ei kauppiaitten... ;)
Tuohon samaan ilmiöön oon minäkin törmännyt pumputtomana puulämmittäjänä.Minulle ja käyttämälleni laitteistolle voi heittää mitä vaan potaskaa päälle sensuroimatta,mutta annappas kun pistän samalla mitalla takaisin:Mode huudahtaa kotonaan JIIHAA ja alkaa hurmoksessa editoimaan kirjoitustani. ;D
Kuvaavaa olikin kun itse mode vänkäsi kivenkovaa että käyttämäni ilmaiset puut eivä ole ilmaisia,ne ovat arvottomia. ;D ;D Eihän tuollaiselle yksinkertaisuudelle osaa muuta kuin nauraa.

Ei saa, meinasin tipahtaa tuolilta  ;D
Kiitos, viikon parhaat nauru!

Poissa Samppa

• Sivuston ylläpitäjä
    • http://www.lampopumput.info
« Vastaus #4 : 05.12.12 - klo:09:33 »
Kommentoidaanpa tähän moderointia koskeneeseen sivujuoneen. Tämä kommentointi ei liity pelkästään tässä ketjussa oleviin kirjoituksiin, vaan tätä moderointilinjaa on myös muissa keskusteluissa lähiaikoina kommentoitu.

[provoa]
Modena se vasta ikävää onkin tällä foorumilla. Koko ajan **ttuillaan estoitta ja jos ketjuja siivotaan, niin se koetaan heti suurena vääryytenä ja itsensä tunnetaan jonain sananvapauden esitaistelija, jonka kimppuun valtakoneiston natsit taas iskivät. Ja jos vielä saa provosoitua modea tällaisiin kirjoitteluhin, niin varmasti sillä hetkellä pääsee tuntemaan suurta ylemmyyden tunnetta. ;D Täällä on joitain kirjoittelijoita, joista tuntuu että kirjoitusten ensisijainen tarkoitus on saada muita ja modeja provosoitua siten että näennäisesti itse pysytään viattomana sivustaseuraajana.
[/provoa]

Moderoinnissa tarvitsee hyvinkin paljon tilannetajua ja jonkinlaista tuntemusta kirjoittelijoiden tyylistä. Jos joku käyttäjä kirjoittelee paljon asiattomuuksia, niin ymmärrettävästi linja tällaista käyttäjää kohtaan pikkuhiljaa tiukkenee. Varoitusta tulee helpommin asiattomuuksien kirjoittelusta. Jos joku yleensä asiallinen kirjoittelija silloin tällöin provosoituu ja sortuu asiattomuuksiin, niin ei heti isketä punainen kortti kädessä silmät kiiluen kiinni. Sellaistakin on, että kun jonkin emotionaalisesti asioihin suhtautuvan nimimerkin C kirjoituksesta poistetaan täysin epäsopivaa haistattelua toista käyttäjää kohtaan ja muu osa säästetään. Niin heti tulee perään ko. nimimerkiltä marttyyrikommenttia, että koska modet meni poistamaan kirjoituksestani sen keskeisimmän pointin sisältävän kohdan, niin koen etten voi puolustautua asiassani tälläisessa neukkumeiningissä...

Jos epäselvää niin selvennetään noita muokkauksia ja poistoja. Jos kritisoidaan jonkin nimimerkin A järjestelmää kovastikin, niin tällaiset kirjoittelut saavat yleensä helpommin olla jos muutoin ovat asiallisia. Mutta jos kritisoidaan nimimerkkiä A typeräksi tällaisen järjestelmän rakentamisen vuoksi, niin nämä kirjoitukset helposti poistetaan. Osa kirjoittajista kritisoi mieluummin nimimerkkiä kuin mahdollista nimimerkin esille ottamaa aihetta/järjestelmää tms. Sitten ihmetellään että miksi nimimerkki B saa sanoa pumppuani paskaksi ja kun itse sanoin nimimerkkiä B typeräksi, niin heti kirjoitukseni poistettiin... Ja kuten olette huomanneet, niin kyllä aika kovasti tiettyjen vakiokasvojen annetaan toisiaankin kritisoida, koska näyttävät ilmeisesti siitä tykkäävän. :P Ja edelleen modekohtaisia eroja on. Ei ole mitään pientä punaista kirjaa, josta katsotaan mikä sana on kiellettyjen listalla.

"Valtaapitävien" arvostelu kuuluu demokratiaan ja se on edelleen hyvinkin sallittua täälläkin, mutta mielellään sitä ei tarvitsisi ujuttaa sinne tänne asiaketjujen sisään. Antakaa palautetta mieluummin palautteen antoon tarkoitettuihin ketjuihin. Tässä yksi sellainen nyt lisää. Väliin teki mieli pitää pieni puolustuspuheenvuoro. Suotakoon?
« Viimeksi muokattu: 05.12.12 - klo:10:18 kirjoittanut Samppa »
samppa (at) lampopumput.info

Poissa Espejot

• Aluevalvoja
« Vastaus #5 : 05.12.12 - klo:09:48 »
Vaikka minuun ei millään muotoa viitattu niin kommentoinpa silti

Minua on aina ihmetyttänyt se miksi nämä moderointikeskustelut käydään kuumakalle osastolla kun tällä ei normaalisti mitään keskustelua käydä - vängätään vain. Sisältyykö tähän joku piiloviesti...

Poissa Samppa

• Sivuston ylläpitäjä
« Vastaus #6 : 05.12.12 - klo:09:51 »
No tämän aloituksen jaoin muusta tällä alueella olevasta keskustelusta. Siksi se on täällä. Voin siirtää tämän nyt sivustoa koskevaan osioon.

Minun mielestäni ja puolestani voidaan käydä tästä nimenomaan keskustelua, eikä pelkkää vänkäämistä. Eli palautetta, ideoita ja muuta kehitysehdotusta otetaan mielellään vastaan.

Lisätään vielä se, että koska tämä on ihan puhtaasti vapaaehtoishommaa, niin sekin vaikuttaa moderointeihin. Joku päivä saatan esim. itse käydä kohtuu tiheään tsekkaamassa foorumilla. Joskus taas menee työ- ja muiden kiireiden vuoksi päivä niin ettei ehdi käydä lainkaan. Janti on kyllä melkoinen tehopakkaus ja minun mielestäni tällä foorumilla mies paikallaan. Hänen varassaan ollaan välissä aika paljonkin.

Aiheesta on keskusteltu aiemminkin usein. Hain nyt haulla muutamia aiheita:
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=15170.0
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=5580.0
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=8378.0

Sellainen ongelma meillä nyt hieman on, että aktiivinen moderaattorikunta on hivenen supistunut siitä mitä se oli ehkä n. vuosi-pari sitten. Itse foorumi taas on kasvanut koko ajan.
« Viimeksi muokattu: 05.12.12 - klo:10:11 kirjoittanut Samppa »

Poissa Espejot

• Aluevalvoja
« Vastaus #7 : 05.12.12 - klo:10:10 »
Kun täällä nyt saa esittää mielipiteensä ilman että laitetaan rautoihin niin jatketaan...

Tuohon henkilökohtaisuuksiin menoa vois ottaa tiukemman kannan. Itse pyyhkisin pois kaiken millä viitataan nimimerkin "henkilökohtasiin" ominaisuuksiin kuten esimerkiksi tämän topikin eka rivi [tämä oli vain esimerkki].  Gestapo-linja näiltä osin tekisi hyvää kokonaisuudelle. Ja tämä siksi että "solvaukset" ohjaa keskustelua väärään suuntaan, ei siksi että jollekulle tulee paha mieli.
« Viimeksi muokattu: 05.12.12 - klo:12:37 kirjoittanut Espejot »

Poissa Samppa

• Sivuston ylläpitäjä
« Vastaus #8 : 05.12.12 - klo:10:16 »
Samaa mieltä olen tästä. Ehkä voisi kokeilla ottaa ns. nollatoleranssia tällaisen toisten haukkumisen suhteen. Vai mitä muut kommentoivat tähän?

Mutta sellainen varaus pitää jättää että jos linjaa tiukennetaan, niin vanhoihin viesteihin tämä moderointi tulee kyllä ajan kanssa ja viiveellä ja varmaan jää paljon vanhoja ketjuja modailematta. Sitä mukaa kuin tulee vastaan niin fiilaillaan.

Kun täällä nyt saa esittää mielipiteensä ilman että laitetaan rautoihin niin jatketaan...

Pientä provosointia taas havaittavissa ;D

Poissa Espejot

• Aluevalvoja
« Vastaus #9 : 05.12.12 - klo:10:28 »
Pientä provosointia taas havaittavissa ;D

Lähinnä ironiaa... jos minun kirjoituksista provosoituu niin ne voi heittää roskiin enkä pahastu siitä ollenkaan - onhan se merkki siitä että viesti meni perille  :P

Poissa systeemi

• Jäsen
  • **
« Vastaus #10 : 05.12.12 - klo:10:29 »
Samaa mieltä olen tästä. Ehkä voisi kokeilla ottaa ns. nollatoleranssia tällaisen toisten haukkumisen suhteen. Vai mitä muut kommentoivat tähän?

Kannatan ehdottomasti tiukempaa moderointia. Itseäni ärsyttää varsinkin samojen nickien jatkuva trollaaminen (tai siis lähes uskonnonomainen suhtautuminen). Tämä pilaa asian kuin asian. Kun yrittää johonkin asiaan saada selvyyden, niin ei siitä löydy kuin eipäs juupas keskustelua.

Henkilökohtaisuudet kaikki pois. Sehän on kiusaamista.

Yrittäjille tai entisille sellaisille, kuuluu paljon tiukempi moderointi, koska eivät ole samalla tasolla meidän tavallisten kuluttajien kanssa.

Poissa Både

• Lämpöpumppuaktiivinen
  • Kylmämestari
« Vastaus #11 : 05.12.12 - klo:10:38 »

Tuohon henkilökohtaisuuksiin menoa vois ottaa tiukemman kannan. Itse pyyhkisin pois kaiken millä viitataan nimimerkin "henkilökohtasiin" ominaisuuksiin kuten esimerkiksi tämän topikin eka rivi [tämä oli vain esimerkki].  Gestapo-linja näiltä osin tekisi hyvää kokonaisuudelle. Ja tämä siksi että se ohjaa keskustelua väärään suuntaan, ei siksi että jollekulle tulee paha mieli.

Niin tämähän oli vain esimerkki.. ;D
« Viimeksi muokattu: 17.08.14 - klo:13:01 kirjoittanut janti »
Oloneuvos.Itsetehty taajuusmuuttajaohjattu MLP Bitzerin mäntäkompressorilla.Alijäähdytin.1000ltr+500ltr varaajat.

Poissa Både

• Lämpöpumppuaktiivinen
  • Kylmämestari
« Vastaus #12 : 05.12.12 - klo:10:39 »
Kannatan ehdottomasti tiukempaa moderointia. Itseäni ärsyttää varsinkin samojen nickien jatkuva trollaaminen (tai siis lähes uskonnonomainen suhtautuminen). Tämä pilaa asian kuin asian. Kun yrittää johonkin asiaan saada selvyyden, niin ei siitä löydy kuin eipäs juupas keskustelua.

Henkilökohtaisuudet kaikki pois. Sehän on kiusaamista.

Yrittäjille tai entisille sellaisille, kuuluu paljon tiukempi moderointi, koska eivät ole samalla tasolla meidän tavallisten kuluttajien kanssa.

minkä takia pitää olla yrittäjille tms tiukempi moderointi?? Voisitko selventää tietämättömälle??

Kirosanat pois -Samppa
« Viimeksi muokattu: 05.12.12 - klo:14:00 kirjoittanut Samppa »

Poissa systeemi

• Jäsen
  • **
« Vastaus #13 : 05.12.12 - klo:10:50 »
minkä takia pitää olla yrittäjille tms tiukempi moderointi?? Voisitko selventää tietämättömälle??

Sen vuoksi koska yrittäjät eivät ole minun mielestä samalla tasolla normikuluttajien kanssa. Lisäselvennykseksi yrittäjät omaavat tietoa,taitoa, käytännönkokemusta ja jne.. paljon enemmän kuin tavallinen tallaaja. Tämä luo myös samalla vastuun siitä mitä he kirjoittavat ja miten he kirjoittavat. IMO

Kirosanat pois -Samppa

Poissa Ismo67

• Säästöä vai Harrastusta?
  • Konkari
« Vastaus #14 : 05.12.12 - klo:11:20 »
Sen vuoksi koska yrittäjät eivät ole minun mielestä samalla tasolla normikuluttajien kanssa. Lisäselvennykseksi yrittäjät omaavat tietoa,taitoa, käytännönkokemusta ja jne.. paljon enemmän kuin tavallinen tallaaja. Tämä luo myös samalla vastuun siitä mitä he kirjoittavat ja miten he kirjoittavat. IMO

Täsmälleen samaa mieltä ja erityisesti miten kirjoittavat, jos tietoa ei halua selventävästi jakaa, ei kannata kommentoida tänne ollenkaan sillä tämä keskusteluforumi ei ole naamakirja/ suomi24 jne linjalla muutoinkaan?

Se miksi minä olen tänne suhteellisen uutena osallistunut, johtuu vain ja ainoastaan siitä että tämä foorumi on ollut kuitenkin asiallisen & aktiivisen & jatkuvan tiedon lähde ja erittäin hienoa että tälläinen meillä Suomessa on. Voitte olla siis ylpeitä Moderaattorit & perustajat! Älkäämme pilatko tätä asiattomuuksilla!

Ismo