Kirjoittaja Aihe: Vesi ulkona mallien asennus ja kokemukset  (Luettu 10724 kertaa)

Poissa Scroll

• Lämpöpumppuaktiivinen
Vs: Vesi ulkona mallien asennus ja kokemukset
« Vastaus #30 : 28.08.18 - klo:13:02 »
Myös Kymenlaakson sähköllä on moinen ilmainen palvelu, joka toimii muutaman minuutin viiveellä. Tuli todettua toimivaksi kun joku viikko pari sitten sähköt lähtivät. Saa tilattua myös sähköpostihälytyksen joka sekin tuntui toimivan.

Mutta eipä tule tuolta hälyä, jos vika onkin sinun sähkölaitteistosi päässä. Esim. pääsulake palanut sinun kiinteistössäsi (se voi palaa ilman mitään ihmeellistä syytäkin)
alan amatihenkilö

Poissa wictro

• Jäsen
  • **
« Vastaus #31 : 16.09.18 - klo:21:24 »
1,5 vuotta ollut vesi-ulkona-systeemi.

Ei kokemuksia sähkökatkoista, mutta tekis mieli joku akkuvarmistus siihen laittaa.

Jos on kotona, niin agrikaatilla tilanne ratkeaa helposti (tai siihen riittää nyt jo 300w invertteri ja vapaa-ajan akku)

Mutta ajatuksena ois tehdä automaattinen UPS-systeemi, mikä ajais kiertopumppua termostaatti-ohjattuna jos sähköt lähtee syystä tai toisesta

Poissa Kellarinlämmittäjä

• Lämpöpumppuaktiivinen
« Vastaus #32 : 16.09.18 - klo:22:02 »
Minulla on kaksi vuotta täynnä. Ei ole ollut sähkökatkoja mutta toisaalta minulla kone on ylempänä kuin varaajana toimiva kattila, joten vesi kierää myös tutkitusti hyvin luonnon kierrolla.
CTC 520 M VILP / öljy,  MHI SRK25ZJX-S ILP

Poissa wictro

• Jäsen
  • **
« Vastaus #33 : 16.09.18 - klo:22:10 »
itselläkin varaaja kellarissa ja laite noin 1,5m korkealla maanpinnasta, vaikka asennusohje sen jostain syystä kieltää.

Minulla on kaksi vuotta täynnä. Ei ole ollut sähkökatkoja mutta toisaalta minulla kone on ylempänä kuin varaajana toimiva kattila, joten vesi kierää myös tutkitusti hyvin luonnon kierrolla.

Poissa VesA

• Foorumin ylläpitäjä
« Vastaus #34 : 16.09.18 - klo:22:21 »
itselläkin varaaja kellarissa ja laite noin 1,5m korkealla maanpinnasta, vaikka asennusohje sen jostain syystä kieltää.

Eikun pari lämpömittaria seuraamaan mitä tapahtuu kun vehkeen sammuttaa - seuraavalla pakkasella.
2 * Argo AWI35AHL
Ultimate 8 Pro Basic ( Gree )
Ultimate 10 Inverter ( Midea )
Vaillant VWS141/2

Poissa jalittam

• Aktiivinen keskustelija
« Vastaus #35 : 21.09.18 - klo:23:56 »
Mulla varaajasta pumpulle putki nousee hieman ja pumpulta varaajaan nousee jyrkemmin. Härvelit liki samalla tasolla.
Kv pumppu käy vain vilpin käydessä. Luomukierto riittää, ei tulis mieleenkään akku/laturi juttua miettiä.
CTC Ecoair 111 ja 105 + EcoLogic. Biona,Tulimax Pelmo,Jämä savukaasuimuri,vedonsäädin, 7t siilo ja imusiirto. Ouman EH-203, 2xshunttipiiriä. Jämä Kantikas 1150, 3xkierukka, 3xvastus. Haato 100l priimaus.
Noin alle 200 neliötä yhdes tasos vm-77, noin Rauma

Poissa pökö

• Lämpöpumppuaktiivinen
  • Rele-aikakauden änkyrä
« Vastaus #36 : 22.09.18 - klo:08:31 »
Jalittam.
Joko sulla on molemmat vilpit toiminnassa?
Pökön kulutukset OKT 165/140m2   liukuva 12kk 12,0MWh    ILP Fujitsu asy9lb as. 2/2006 + VILP Gree 9kW 9/2016