Kirjoittaja Aihe: Nilan EC9 ja menoveden lämpötila  (Luettu 798 kertaa)

Poissa Olkko

• Jäsen
  • **
Nilan EC9 ja menoveden lämpötila
« : 28.10.17 - klo:20:25 »
Moi,

alkuviikosta meillä lähti lattiaan menevän veden lämpötila nousemaan niin korkealle, että järjestelmä antoi hälytyksen. Tämän sain korjattua niin, että otin sähkötaulusta yhden sulakkeen kolmesta pois käytöstä. Tänään kytkin takaisin tuon pois otetun sulakkeen ja menoveden lämpötila on nyt todella alhainen (21 c). Voiko tätä ongelmaa korjata painamalla laitteen alaosassa olevaa suojatermostaattia? Nilanin huolto tulee ensi viikon alussa katsomaan tilannetta.

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!

Poissa Skata

• Konkari
Vs: Nilan EC9 ja menoveden lämpötila
« Vastaus #1 : 29.10.17 - klo:11:23 »
Rele jumissa....pidä se poistamasi sulake poissa pelistä. Paina sitä "taikanappulaa" sinkkiboxin kyljessä ja katso alkaako menoveden lämpötila nousta...Pitäisi seuraavan kontaktorin alkaa toimia ja lattiaveden jälleen lämmetä  :)
125 neliötä yhdessä tasossa (yläkerran 50 neliötä rakentamatta) + 12 neliön varasto autokatoksessa. Nilan EC9 + varastossa 1000W Nöbon sähköpatteri (pyynti 7-8 astetta). Puita vuodessa 3-5 kuutiota. 2,1 t takka + puusauna. Rv 2011, Turun kupeessa.

Poissa Olkko

• Jäsen
  • **
« Vastaus #2 : 29.10.17 - klo:15:39 »
Moi,

Kiitos Skatta!

Kävin painamassa aamulla tuota painiketta ja nostin samalla sen sulakkeen takaisin, jonka olin laittanut pois päältä. Nyt menoveden lämpötila on noussut normaalille tasolle ja pysynyt siellä (29c). On kyllä aikamoinen taikalaatikko tämä laite vielä mulle :) Ilmeisesti tuo rele kannattaa kuitenkin tästä korjauksesta huolimatta vaihtaa?

Poissa Skata

• Konkari
« Vastaus #3 : 29.10.17 - klo:17:52 »
Ilmeisesti tuo rele kannattaa kuitenkin tästä korjauksesta huolimatta vaihtaa?
Jos huolto joka tapauksessa paikalle on tulossa, niin anna niiden katsoa kontaktorit. Vaihto Nilanin kautta kestävämpiin, toivottavasti, (ja äänettömiin) puolijohdekontaktoreihin maksoi mulla osineen vajaa 200€...mutta huollon kaveri tuon selvittää, onko tarvetta...Mulla alkuperäiset kesti n. 5 1/2 vuotta....
125 neliötä yhdessä tasossa (yläkerran 50 neliötä rakentamatta) + 12 neliön varasto autokatoksessa. Nilan EC9 + varastossa 1000W Nöbon sähköpatteri (pyynti 7-8 astetta). Puita vuodessa 3-5 kuutiota. 2,1 t takka + puusauna. Rv 2011, Turun kupeessa.

Poissa Apina1

• Tulokas
  • *
« Vastaus #4 : 12.11.17 - klo:12:57 »
Tarttisin hieman apuja. Meillä huomattiin juuri, että kylppärin ja vessan lattia on ihan lämmin ::) eli menovesi on liian kuumaa. Asetuksissa max on 35 astetta, mutta masina EC9 näyttää, että menee 40 asteista. Mitä pitäisi tehdä, missä voisi olla vika? Mitään hälytystä ei ole päällä ja mitään en ole muutettu asetuksia. Laite itsessään on 1,5 vuotta vanha, jos sillä on merkitystä ja toiminut ihan jees täältäkin saaduin avuin tehdyin säädöin.