Kirjoittaja Aihe: Ilto300 lämmöntalteenotto laitteen siirtäminen ja/tai korvaaminen uudella.  (Luettu 1522 kertaa)

Poissa Matsq

• Tulokas
  • *
Terve vaan kaikille tasapuolisesti ja kiitos foorumille pääsystä. Olen täällä keskusteluja selaillut ja nyt tuli rekisteröidyttyäkin vihdoin ja viimein.
Mutta itse asiaan, mulla on kämpässä ilto 300 LTO-kone. Aikoinaan asennettu kodinhoitohuoneeseen jonka jälkeen on rakennettu uusi kodinhoitohuone.
Vanha kodinhoitohuone olisi nyt muuttumassa makuuhuoneeksi ja tuo ilto siellä seinällä pitää sen verran kovaa hurinaa että se tarttis nyt siirtää uuteen kodinhoitohuoneeseen hurisemaan, jotenka voinko vaan niin sanotusti venyttää putkia noin 7m toiseen huoneeseen vai tarvisiko sitten siirtää välikatolta muitakin romuja koneen perässä ja tehdä uusi läpivienti sun muut?
Vai olisiko järkevin päivittää ilto uudempaan korvaavaan koneeseen joka on hiljaisempi ja jättää se huristelemaan tulevaan makuuhuoneeseen?
Jos joku osaisi antaa vähän edes neuvoja niin olisin enemmän kuin kiitollinen :)

Poissa pökö

• Lämpöpumppuaktiivinen
  • Rele-aikakauden änkyrä
Mitäs jos rakennat ilton ympärille komeron lattiasta kattoon nykyiseen paikkaan? Saat ilton alle hyllytilaa ja ääni pienenee.
Pökön kulutukset OKT 165/140m2   liukuva 12kk 12,0MWh    ILP Fujitsu asy9lb as. 2/2006 + VILP Gree 9kW 9/2016

Poissa Matsq

• Tulokas
  • *
Muuten hyvä idea mutta huone on 275cm leveä ja 530cm pitkä ja ilto on puolessa välissä. Vielä en ole päätä siihen lyönyt mutta kyllä se edessä on. Ja tietysti se on sillä seinällä missä se eniten edessä on.
Kävin tänään paikallisessa lvi puljussa esittelemässä tyhmiä kysymyksiä niin lto:n siirto onnistuu ihan sillä että jatkaa putket uuteen paikkaan. Toki tarvitsee säädättää sitten uusiksi. Näin sen varmaan toteutan ja ehkä samalla päivitän ilton johonkin uudempaan, se riippuu hinnasta nyt vielä kun ei ihan kaikkia palautuksia viitsis laittaa tähän projektiin.