Datalämmitys ja bitcoin kodin lämmitysratkaisuna?

J

juze

Vieras
Törmäsimpä tämmöiseen laitteistoon:
http://www.youtube.com/watch?v=JPXAob32Boc&NR=1

Laitteisto ehkä n. 1000€ ??

Tuotto kahdessa päivässä 3.44BTC

Sähköä kului 36.5kWh

1BTC on n. 1.6€

Käytetty sähkö: 36.5kWh * 0.12€/kWh = 4.38€

Tuotto: 3.44BTC * 1.6€/BTC = 5.50€

Järjestelmä muuttaa suurimman osan lämmöksi, hmm..

Tois puol jokke

Vakionaama
Vs: Datalämmitys ja bitcoin kodin lämmitysratkaisuna?

niin kauan menee kivasti kunnes kurssi putoaa tai tili häviää, ja tuo käteiseksirahaksimuuttaminen on pikkuisen hankalaa, tietty jos sähköyhtiön laskun vois maksaa bitcoinilla.... ;D

J

juze

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

En ole koskaan käyttänyt moista. Tuskin se kovin luotettava on.

Toisaalta tuommoisia voisi koota käytetyistä pelikoneen osista joita pyörii halvalla??

Pari kun heittää pyörimään esim autotalliin, niin saa talven lämmöt lähes ilmaiseksi.

Ymmärsin, että rahat saa esim. paypaliin siirrettyä jonkun välittäjän kautta.

VesA

In Memoriam

juze sanoi:
En ole koskaan käyttänyt moista. Tuskin se kovin luotettava on.

Toisaalta tuommoisia voisi koota käytetyistä pelikoneen osista joita pyörii halvalla??

Pari kun heittää pyörimään esim autotalliin, niin saa talven lämmöt lähes ilmaiseksi.

Ymmärsin, että rahat saa esim. paypaliin siirrettyä jonkun välittäjän kautta.

Ei tuota rahaa saa painaa ihan vapaasti.. oikeus tuottaa bitcoineja arvotaan 6 kertaa tunnissa.. voipi joutuakin itse sähkölaskunsa maksamaan.

EVV

Aktiivinen jäsen

Mitä olen vähän sivusta seuranut, niin bitcoinsien tuottaminen oli muutama kk sitten tuottavampaa. Kannattavuus näyttäis olevan nykyisin melko heikkoa.

J

juze

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

EVV sanoi:
Mitä olen vähän sivusta seuranut, niin bitcoinsien tuottaminen oli muutama kk sitten tuottavampaa. Kannattavuus näyttäis olevan nykyisin melko heikkoa.

Kannattavuus sähkö vs. tuotto ei olekaan.

Mutta jos se tekee sen edes "nollatuloksena", niin Suomessa käyttäjä hyötyy yli jäävästä lämmöstä ison osan vuotta.

J

JaspaJami

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Kannattvuus laskee kokoajan, koska sitä algoritmiä/puzzlea vaikeutetaan kokoajan sen takia että rahaa ei tule painettua liikaa. Eli mitä pidemmälle menemmä kannattavuus vähenee. On tuolla kait jotkut tehnyt alussa ihan hyvätkin rahat (vähän kuin kultaryntäys aikanaan, ekat voittivat, myöhäiset hävisivät.

A

apophis

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Bitcoin on kyllä mainio idea :) Rahaa, jota voit itse generoida, mutta generoiminen vaatii niin paljon työtä, että olet oikeasti ansainnut sen.

J

JaspaJami

Vieras

Sinäänsä verrattavissa kultaan ja hopeaan. Tosin itse ehkä mielummin sijoittaisin kultaan tai hopeaan :)

J

juze

Vieras

apophis sanoi:
Bitcoin on kyllä mainio idea :) Rahaa, jota voit itse generoida, mutta generoiminen vaatii niin paljon työtä, että olet oikeasti ansainnut sen.

Mihin tämä "generointi" perustuu?

Mihin laskennan tuloksia käytetään?

A

apophis

Vieras

Bitcoin 'minerit' laskee tiettyä krypto algoritmia ja yrittävät saada lopputulosta 'hyväksytettyä'. Jos lopputuols hyväksytään, ansaitset siitä tällä hetkellä 50 bitcoinia (about $3 per kappale).

Youtubessa näyttää olevan nuita mainer videoita enemmänkin. GPU kortit on suosittuja siinä hommassa.

EVV

Aktiivinen jäsen

juze sanoi:
Kannattavuus sähkö vs. tuotto ei olekaan.

Mutta jos se tekee sen edes "nollatuloksena", niin Suomessa käyttäjä hyötyy yli jäävästä lämmöstä ison osan vuotta.

Joo. Ymmärsin kyllä pointtisi. Itse asiassa alkoi homma kiinnostamaan sen verran, että soitin kaverille, jolla on kyseisiä laitteita. Kertoi, että saisin noin 500 eurolla käyttööni laitteiston, jonka teho on 1500 W.Laitteito mahtuisi kolmeen kerrokseen seinätelineeseen. Ongelmana on, että se pitää ääntä, mutta niin pitää myös ILP:kin. Sopis varmaan hyvin toimimaan ILP:n kanssa , koska ILP voisi puhaltaan laitteiston kehittämän lämmön lajemmalle alueelle. Täytyis vain sitten olla ennustaja, joka tietää paljonko kalliimaksi bitcoinsien teko tulee tulevaisuudessa. Luulis, että siinä vaiheesa, kun sähköön menee enemmän rahaa kuin mitä tuotettujen bitcoinsien arvo on, niin bitcoinsien arvo ei enää voisi laskea. Suomessa taitaa olla suhteellisen halpa sähkön hinta, joten olttaisin ,että bitcoinsien teko ei meillä muutoinkaan kaatuisi ensimmäisten maiden joukossa liian korkeaan sähkön hintaan.

ilpo_

Aktiivinen jäsen

juze sanoi:
Tuotto: 3.44BTC * 1.6€/BTC = 5.50€

Lähtikö tähän Bitcoin lämmitykseen kukaan? Jos Bitcoinit kotiuttaisi vasta nyt niin cop-arvo olisi kohillaan. Tuotto: 3.44BTC * 290€/BTC = 997,60€. Tuo on siis kahden päivän tuotto.

Back
Ylös Bottom