T
toshibaha
Vieras
Luulin jo välttyväni dieselin käyntiääneltä seinän takana. Vaikka ilppi oli päällä aina -25 asti, ei mainittavampaa ääntä ulkoyksiköltä kuuulunut. Kone oli sitten talvilevolla kovimpien pakkasten aikaan noin viikon, ja kun laitoin sen taas päälle ilmestyi tuo jyrinä vaikka pakkaslukemat ovat alle 10 asteen. Tasainen jyrinä aina kun kompura on päällä. Ulkoyksikkö on kiinni telineessä tiiliverhoilussa, rakenne normaali eli tuuletusväli ja puurunko. Putkivedot ovat minimaaliset, ehkä 2 m, sisäyksikkö on ihan ulkoyksikön kohdalla. Kertokaapa te joilla on kokemusta: Voiko johtua esim. vaimennuskumien kovettumisesta kovalla pakkasella (lähes -35) ja olisivat edelleen kohmeessa?
Tuleeko tuo ääni mielestänne resonanssiäänenä rakenteesta vaiko putkiston kautta? Voisiko ulkoyksikön siirtäminen omalle telineelleen olla ratkaisu? Entä jos ääni tulee putkien kautta, auttaisiko tuo siirto mitään?
Jos tuota siirtoa kesällä ajattelisi tekevänsä, paljonko putkissa on "joustovaraa" ettei niitä siirron aikana riko/irroita?
Tuleeko tuo ääni mielestänne resonanssiäänenä rakenteesta vaiko putkiston kautta? Voisiko ulkoyksikön siirtäminen omalle telineelleen olla ratkaisu? Entä jos ääni tulee putkien kautta, auttaisiko tuo siirto mitään?
Jos tuota siirtoa kesällä ajattelisi tekevänsä, paljonko putkissa on "joustovaraa" ettei niitä siirron aikana riko/irroita?