Sain tämän hyvän vinkin foorumille rekisteröimättömältä henkilöltä joka antoi sille julkaisuluvan tänne.
Hyvä vinkki kiitoksia N.N.!!
"Itselläni on panan 9, kolmisen vuotta vanha, johon on n vuoden välein vaihdettu sisäyksikönmoottori laakerivian vuoksi. Nyt siis sisällä on kolmas mosa joka tuntuu kestävän enemmän kuin tuon vuoden. Vuosi sitten vaihdettu moottori tuli purettua ja laakerihan sieltä oli kulahtanut.
Moottori on erittäin helppo purkaa ja sisältää kaksi vaihdettavaa laakeria. Laakerit ovat kooltaan 8x22x7mm (akseli x ulkohalkaisija x leveys) = ABEC. Moottorin laakeriremontin osien hinnaksi muodostuu tavallisilla rullaluistinlaakereilla n 5 eur ja keraamisilla about 15 eur (hinnat oli suunnilleen vuosi sitten). Itse laitoin keraamiset ja nyt vain odotellaan, että tämä nykyinen mosa simahtaa, niin pääsee kokeileen..."
"Asentaja taisi muuten mainita uuden moottorin hinnaksi jotain 250eur, joten tuntipalkoille pääsee..."
Ilmeisesti tämä ohje pätee ainakin CS-E9CKP ja CS-E12CKP malleille.
Hyvä vinkki kiitoksia N.N.!!

"Itselläni on panan 9, kolmisen vuotta vanha, johon on n vuoden välein vaihdettu sisäyksikönmoottori laakerivian vuoksi. Nyt siis sisällä on kolmas mosa joka tuntuu kestävän enemmän kuin tuon vuoden. Vuosi sitten vaihdettu moottori tuli purettua ja laakerihan sieltä oli kulahtanut.
Moottori on erittäin helppo purkaa ja sisältää kaksi vaihdettavaa laakeria. Laakerit ovat kooltaan 8x22x7mm (akseli x ulkohalkaisija x leveys) = ABEC. Moottorin laakeriremontin osien hinnaksi muodostuu tavallisilla rullaluistinlaakereilla n 5 eur ja keraamisilla about 15 eur (hinnat oli suunnilleen vuosi sitten). Itse laitoin keraamiset ja nyt vain odotellaan, että tämä nykyinen mosa simahtaa, niin pääsee kokeileen..."
"Asentaja taisi muuten mainita uuden moottorin hinnaksi jotain 250eur, joten tuntipalkoille pääsee..."
Ilmeisesti tämä ohje pätee ainakin CS-E9CKP ja CS-E12CKP malleille.