Sisäyksikön puhaltimen laakerien vaihto

Justeeri

Jäsen
Onko vaikea homma? Puhallin ulisee kuin vanha vatkain, ei pysty pitämään päällä.
Asennusfirmaa on mahdotonta saada edes tulemaan kuuntelemaan ääntä ja ajattelin kokeilla itse vaihtaa laakereita.
Ainakin Panasoniciin oli joku vaihtanut.

Taidan vielä soittaa sinne, pitäisihän se saada kuntoon vaikka rahalla.
Vehje on alle 2 vuotta vanha.

J

jule-

Vieras
Vs: Sisäyksikön puhaltimen laakerien vaihto

Kyllähän se pitää laittaa kuntoon ilmaiseksi , kun on vielä takuun alainen vehje. Ja on aika varma , että takuu loppuu siihen jos sitä menee itse availemaan. Minulle on kyllä todettu useasti , että laite on niin kauan kunnossa kun kuluttaa sähköä ja puhalta lämmintä. Joten muusta eivät näytä välittävän. :p

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen

Elä ala itse vaihtamaan takuun alaiseen laitteeseen. Jos et saa asennusfirmaa vaihtamaan laakeria, niin kysäise vaikka maahantuojalta että mitä tehdä.

Itselläkin puhaltimen laakerit ääntää ja odottelen asentajaa niitä vaihtamaan. Takuu on vielä syksyyn voimassa. Takuun umpeuduttua vaihdan itse. Kylmäpiiriin ei tarvitse tässä operaatiossa koskea.

edit: laakerin vaihtokin edellyttää, että hallitsee homman ja omaa sähköalan koulutusta.

Justeeri

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja

Saan uuden sisäyksikön, vaihtotyön joutuu itse maksamaan.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Justeeri sanoi:
Saan uuden sisäyksikön, vaihtotyön joutuu itse maksamaan.

Joutuuko tosiaankin vaihtotyön maksamaan?? Eikö IVT:llä ollutkaan kaikissa pumpuissa 5 vuoden täystakuu?
"IVT Nordic Inverter 12 - ilmalämpöpumpumpulla on 5 vuoden IVT Takuu"
"IVT – Takuu tuo todellisen turvan ilman minkäänlaisia kustannuksia. Takuu kattaa kaikki ongelmat paikalla korjattuna."
http://www.ivtlampopumput.fi/frn12.htm
http://www.ivtlampopumput.fi/media/NordInv12.pdf

Lueppa takuuehdot vielä kertaalleen jos olet ne laitteen mukana saanut. ;)

Aippi

Vakionaama

kyllä nyt jossain mättää. Alle kahdenvuoden ikäiseen laitteeseen kyllä kuuluu myös vaihtotyö eikä asiakkaan sitä pidä maksaa. Minkä merkkinen laite on kyseessä.

Justeeri

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja

IVT Nordic Inverter. Kun ostin tuon oli muistaakseni mainoksissa mainittu viiden vuoden takuu.
Se on kuulemma sarjanumeron perusteella niin vanha ettei takuuta ole.
Ulkoyksikkö on jo vaihdettu kertaalleen ja uudet kylmäaineet laitettu kerran.
Sisäyksikön tyyppi on AY-XP09DR-N. Ensiasennus oli 21.7. 2005.

J

jule-

Vieras

IVT:n takuulappujen mukaan 5:n vuoden takuu lähtee käyntiin ostopäivästä (ei siis asennuksesta).
3.Vaakuutusaika
Vakuutusaika on 5 vuotta, ja se lasketaan ostopäivästä, ks.vakuutustodistusta.

Kyllä tuon takuun sanottiin kattavan ihan kaiken mitä tulee vastaan 5:n takuu vuoden aikana mm. asentajan matkat. Se onkin sitten eri asia saako sitä korjaajaa sitten millään tulemaan paikalle. Mitenkäs muuten , mistä sinulle luvattiin tuo uusi sisäyksikkö? Maahantuojalta vai paikalliselta myyjältä?
.... korjaajaa odotellessa. ::)

H

Hemmo

Vieras

Johan kuuluu kummia!
Olen jo aiemminkin kuullut mainintoja, ettei nuo 2 ja 5vuoden takuut vastaisi työ osuutta?
Kyllä tuo kuulostaa oudolta, jollei myyntitilanteessa työn osuutta ole erikseen (kirjallisesti) rajattu pois.

Jos joku ei suostu työn osuutta korvaamaan selvän takuun alaisen laitevian tapauksessa, on siitä tehtävä kuluttaja-asiamiehelle tutkimuspyyntö.
Yksi ennakkotapaus riittää.
Yleensä maininta siitä yrittäjälle saa hänet toisiin ajatuksiin :D

Ei tämmönen peli kyllä vetele :cool:

N

noppo

Vieras

Hemmo sanoi:
Olen jo aiemminkin kuullut mainintoja, ettei nuo 2 ja 5vuoden takuut vastaisi työ osuutta?
Kyllä tuo kuulostaa oudolta, jollei myyntitilanteessa työn osuutta ole erikseen (kirjallisesti) rajattu pois.

Jep, ilmalämpöpumpun odotettavissa oleva elinikä on varmasti tuon kaksi vuotta vaikka pumppu olisi päällä 24/7-periaatteella. Ala on ylikuumentunut ja näitä "sieltä mistä aita on matalin"-yrittäviä yrittäjiä riittää.

V

vaari

Vieras

Olen aiemmin täällä maininnut, että vuoden vanha Fujitsu alkoi temppuilla.
Ei ne pojat ihmetelly, kävivät tarkistamassa kylmäaineen määrän, vikakoodit (ei koodeja), antoivat ohjeet vaihdella lämpötilapyyntejä ja vertailla saatuja sisälämpötiloja ulkolämpötiloihin. Koska epäsuhtaa edelleen ilmeni, niin vaihtoivat sekä sisä-, että ulkoyksikön. Eikä maksanut mitään.

M

mh

Vieras

miksi pitäs ottaa yhteyttä asennusfirmaan ??? tuotteenmyyjä on vastuussa laitteen takuusta. asennusfirma on vastuussa asianmukaisesta asennuksesta.

eli myyjä vastaa takuusta. toki jos myyjällä ei ole huoltotoimintaa ja asennusfirma on valtuutettu huoltaja niin silloin asia pitäisi kyllä hoituta asennusliikkeen puolelta kuntoon. mut juridisesti tuotteen myyjä on vastuussa lupaamastaan takuusta loppupelissä.

aikamonesti täällä käsketään ottamaan yhteyttä asentajaan takuu asioissa mikä ei aina ole oikein. on olemassa asennusfirmoja jotka eivät huolla laitteita ja näin eivät voi asialle mitään. maahantuojan valtuuttamat asentajat/huollot ovat asia erikseen sillä niillä on takuu laskutussopimukset maahantuojan kanssa kunnossa.

tet

Hyperaktiivi

mh sanoi:
aikamonesti täällä käsketään ottamaan yhteyttä asentajaan takuu asioissa mikä ei aina ole oikein. on olemassa asennusfirmoja jotka eivät huolla laitteita ja näin eivät voi asialle mitään. maahantuojan valtuuttamat asentajat/huollot ovat asia erikseen sillä niillä on takuu laskutussopimukset maahantuojan kanssa kunnossa.

Ehkäpä kuitenkin useimmilla asentaja ja myyjä ovat yksi ja sama firma...

Justeeri

Jäsen

Sisäyksikkö vaihdettu tänään ja työkin oli ilmainen. Hyvä juttu. ;D

T

toimat

Vieras

IVT:llä on täysi viiden vuoden laitetakuu. Takuu kattaa kaiken paikanpäällä korjattuna. Vikatapauksissa otetaan ensisijaisesti laitteen myyjään, mutta jos asia ei etene sitä kautta kannattaa ottaa yhteyttä maahantuojaan. IVT:n takuun korvauksista vastaa vakuutusyhtiö, joten IVT:llä ei ole mitään syytä yrittää välttää velvoitteita. Tämä on asiakkaan turvan tae.

Back
Ylös Bottom