Sääasema tai joku muu härpäke lämpötilojen yms seurantaan -> netatmo

fraatti

Hyperaktiivi
Jees. Täällä kun ihmisillä on jos jonkilaista härveliä niin löytyykös porukalta sääasemia?

Kiinnostaisi että onko olemassa jotain tuollaista valmista kikkaretta mistä saisi ulos esim jotain graafeja ulkolämpötilasta yms yms... Mukava lisä tietysti olisi jos tuo kikkare toimisi niin että tuohon voisi ottaa vaikka android pohjaisella kapulalla yhteyden.

Raspillahan tuollaisen saisi tehtyä mutta tässä nyt ei haeta sitä vaan valmista systeemiä.

VesA

In Memoriam
Vs: Sääasema?

fraatti sanoi:
Jees. Täällä kun ihmisillä on jos jonkilaista härveliä niin löytyykös porukalta sääasemia?

Kiinnostaisi että onko olemassa jotain tuollaista valmista kikkaretta mistä saisi ulos esim jotain graafeja ulkolämpötilasta yms yms... Mukava lisä tietysti olisi jos tuo kikkare toimisi niin että tuohon voisi ottaa vaikka android pohjaisella kapulalla yhteyden.

Raspillahan tuollaisen saisi tehtyä mutta tässä nyt ei haeta sitä vaan valmista systeemiä.

Taitavat 'oikeat' sääasemat oikeine, oikein sijoitettuine antureineen maksaa aika paljon. Ja sitten on näitä muutaman kympin vehkeitä joissa on tuuli, lämpötila, kosteus ja ehkä ilmanpainekin, mutta niihin ei saa etäyhteyksiä verkosta kuin kameralla. Näyttävät vähän sinnepäin, mutta harvoin se niin tarkkaa on.

Ismo67

Vakionaama

Netatmosta on ollut täällä ennenkin puhetta?
Tukee myös IFTTT:tä.
https://ifttt.com/netatmo/recipes
https://www.verkkokauppa.com/fi/search?q=netatmo

VesA

In Memoriam

Ismo67 sanoi:

Osta pois ;D niin saadaan tuostakin kokemuksia.

Ismo67

Vakionaama

Olen tullut henkilökohtaisessa sääasema-asiassa siihen tulokseen, että puhelimen appsit ja kotiautomaatiojärjestelmän nappaamat tiedot netistä riittää minulle sään osalta.
Eli tätä en osta ;) mutta ostaisin ehkä muutoin :)

VesA

In Memoriam

Ismo67 sanoi:
Olen tullut henkilökohtaisessa sääasema-asiassa siihen tulokseen, että puhelimen appsit ja automaatijärjestelmän nappaamat tiedot netistä riittää minulle sään osalta.
Eli tätä en osta ;) mutta ostaisin ehkä muutoin :)

Minulla oli mahdollisimman kalibroitu vehkeistö kun mittailin noiden Argojen toimintaa, mutta se on purettu jonkun muun hankkeen myötä eikä ole tullut takaisin laitettua... että vähän samaan malliin täälläkin.

fraatti

Hyperaktiivi
  • Keskustelun aloittaja

Ismo67 sanoi:

Ostin pois. ;D

Netatmon verkkokaupassa Black Friday kaikkien tuotteiden kohdalla, -25% kaikesta pois laittamalla "cyber" tarjouskenttään. Ostin sademittarin ja itse tuon aseman. 150€ jäi hintaa kotiin kannettuna. Ilmeisesti värkki mittaa lämpötilan ja ilmankosteuden, ilmanpaineen, co2 pitoisuuden sisällä sekä äänen. Saksassa näyttää olevan jo myynnissä myös uusin kilke tuohon joka on tuulimittari joka ilmeisesti toimii ultraäänellä. CO2 mittari ilmeisesti toimii infrapunalla.

fraatti

Hyperaktiivi
  • Keskustelun aloittaja

Täällä on pieni esittely tuosta Netatmosta: http://bittimittari.blogspot.fi/2015/04/netatmo-valvoo-kodin-ja-pihan-saatilaa.html

NetAtmo%2BWidget_2015-04-27-16-48-42.jpg

Netatmo-graafit.png

NetAtmo-ty%C3%B6p%C3%A4iv%C3%A4-kosteus-min-17pros.png

NetAtmo-y%C3%B6-happim%C3%A4%C3%A4r%C3%A4.png

U

uaz1

Vieras

Mulla on ollut netatmo käytössä ~6kk. Kokemukset pääosin positiivisia. Aika ajoin hukkaa ulkoyksiköt (mulla myös sademittari) ja on aika tarkka ettei väliin osu mitään liian järeitä rakenteita.
Ranskalaiset ilmeisesti myös panikoivat kun lämpötila laskee alle 3'C kun katsovat aiheellisesti tuosta erikseen varoittaa :)

Tarkkuudesta on paha mennä sanomaan, kun ei ole mitään verrokkia.

R

Riku84

Vieras

Itsellä Oregon scientific wrm200 + kaikki mahdolliset anturit + muutamia lisälämpötila antureita.
Asus eeebox + WinXP Toimii tiedonkerääjänä vaikka tuossa itse wrm200 on sisäinen logitus.

A

Amiraali

Vieras

Itsellä on jo (vasta :)) kaksi kappaletta Netatmo sääasemia. Kokonaisuudessan varsin luotettava laite. Kosteuden mittaus luvataan +/-3% ja tässä olen huomannutkin hieman heittoja eri moduulien välillä. Mutta kosteuden mittaus on vähän kuin lumen syvyyden mittaamista metsässä. Eli kaikki ok mitä luvataa. Huom. alkuun ei kannata hermostua (Kun laite otetaan paketista) jos lukemat on ihmeellisä -> jättää moduulit omaan rauhaansa muutamaksi päiväksi, luultavasti näyttää jo samoja arvoja. Mutta jos esim. kosteuksissa on heittoja niin Netatmon supporttin viestiä niin "tasaavat" luvut.. Lämpötilaa voi jo itsekin asetuksista kalibroida, kuten meillä on tehty eli saunassa yksi mittari, joka on lauteiden alla.. Ja tosiaan nyt varoitukset/huomatukset ovat täysin itse aseteltavissa.

Nyt vaan kovasti odottelen että Samsumgin Smartthingsi tulee Eurooppaan (UK:ssa jo on) niin pääsee tekemään ehtoja esim. hiilidioksidin mukaan. Eli tässä on suoraan ST:ssä on suoraan Netatmo-yheensopivuus ilman suurempia kommervenkkejä eli löytyy laitteen ja mittaukset suoraan!

J

jolla

Vieras

aivan järkyttävä hinta suhteutettuna siihen, mitä sillä saa ja vielä paristojen vaihdot kaupanpäälle

Espejot

Hyperaktiivi

fraatti sanoi:
CO2 mittarikin ilmeisesti toimii infrapunalla.

Mitekäs moinen oikein toimii, siis mitä suuretta mitataan?

EDIT: vastauskin löytyi samantien
http://www.vaisala.fi/Vaisala%20Documents/Application%20notes/CEN-TIA-Parameter-How-to-measure-CO2-Application-note-B211228FI-A.pdf

"Hiilidioksidi ja muut kahdesta tai useammasta erilaisesta atomista koostuvat kaasut absorboivat infrapunasäteilyä niille ominaisella tavalla. Tällaiset kaasut voidaan havaita käyttäen infrapunatekniikkaa. Vesihöyry, metaani, hiilidioksidi ja hiilimonoksidi ovat esimerkkejä kaasuista, joita voidaan mitata infrapuna-anturin avulla. Niille ominaiset absorptiojuovat esitetään Infrapunateknologia on yleisimmin käytetty menetelmä hiilidioksidin mittaamiseen. Infrapuna-antureissa on useita etuja kemiallisiin antureihin verrattuna. Ne ovat stabiileja ja hyvin selektiivisiä mitattavalle kaasulle. Niillä on pitkä käyttöikä, ja koska mitattava kaasu ei ole suoraan vuorovaikutuksessa anturin kanssa, infrapuna-anturit kestävät hyvin korkeita kosteuspitoisuuksia, pölyä, likaa ja muita vaativia olosuhteita."

pamppu

Vakionaama

Näkyis tuo domoticz supporttaavan myös netatmoa. Vielä kahden vaiheilla että ostaako vaiko eikö ostaa. Vielä tänään saa cyber-koodilla melko halvalla suoraan netatmon storesta. Clas Ohlsson on sitte toiseks halvin. Vaan jäätävän kallis vekotin on siltikin, varsinkin jos jollain oli kokemuksia että silloin tällöin hukkaa laitteitaan yms. Pitäis tuolla hintaa olla kyllä priimaa eikä kenkkuilua.

J

jolla

Vieras

Amiraali sanoi:
Kyllä tuo on ihan sama peruspaketti kuin muuallakin:
http://www.clasohlson.com/fi/Sääasema-Netatmo-älypuhelimeen/36-5561
loppujen lopuksi onko tuo 129€ - 10% kovin paha hinta noilla kaikilla ominaisuuksilla - onko vastaavaa?

minä en löydä CO² liittyvää

Pakkaukseen sisältyy
1 kpl sisäyksikkö, 1 kpl ulkoyksikkö, verkkosovitin sisäyksikölle sekä 2 kpl AAA/LR03-paristoa ulkomoduuliin
Mittausalue
Sisälämpötila 0 °C ... 50 °C / 32 °F ... 112 °F
Ulkolämpötila -40 °C ... 65 °C / -40 °F ... 150 °F
Ilmankosteus 0 ... 100 %
Ilmanpaine 260 mbar ... 1160 mbar / 7,7 inHg ... 37,2 inHg

nuo edelliset on vaikkapa arduinolla toteutettuna alle 10€, itse arduino mukana hinnassa

edit
verkkokaupan tuottessa seuraavat mainoksen mukaan

Tukeva ja tyylikäs alumiinirunko, kestävä rakenne ja ajaton design
Sääaseman tietojen seuranta mobiililaitteelta Netatmo Cloud -palvelun välityksellä
Lämpöasteyksikkö valittavissa (C°, F°)
Sisäyksikkö toimii USB-verkkovirtalähteellä (mukana pakkauksessa)
Ulkoyksikkö toimii 2 X AAA-paristoilla (mukana pakkauksessa)
Sisältää ulkoyksikön seinäkiinnikkeen
Kosteussensori
Lämpötilasensori
Ilmanpainesensori
Hiilidioksidisensori
Melusensori 35-110 db
Seitsemän päivän ennuste

A

Amiraali

Vieras

jolla sanoi:
minä en löydä CO² liittyvää

Pakkaukseen sisältyy
1 kpl sisäyksikkö, 1 kpl ulkoyksikkö, verkkosovitin sisäyksikölle sekä 2 kpl AAA/LR03-paristoa ulkomoduuliin
Mittausalue
Sisälämpötila 0 °C ... 50 °C / 32 °F ... 112 °F
Ulkolämpötila -40 °C ... 65 °C / -40 °F ... 150 °F
Ilmankosteus 0 ... 100 %
Ilmanpaine 260 mbar ... 1160 mbar / 7,7 inHg ... 37,2 inHg

nuo edelliset on vaikkapa arduinolla toteutettuna alle 10€, itse arduino mukana hinnassa

edit
verkkokaupan tuottessa seuraavat mainoksen mukaan

Sääaseman tietojen seuranta mobiililaitteelta Netatmo Cloud -palvelun välityksellä
Kosteussensori
Lämpötilasensori
Ilmanpainesensori
Hiilidioksidisensori
Melusensori 35-110 db
Seitsemän päivän ennuste

Kyllä se ihan sama tuote on... eli molemmisaa on co2 mittaus. No jos jaksaa viritellä ja löytää yhtä hienon pilvisovelluksen sekä supportin (+takuu) omalle asemalle niin mikä jottei. Itselläkin on "arduinosääasema" mutta esim hälytyksiä en osannut tehdä ja arduinosta loppui muisti kesken kun oli jo niin paljon toimintoja ja koodista ei varmaan tullut järkevä.. eli kiinnostus loppui

J

jolla

Vieras

Amiraali sanoi:
Kyllä se ihan sama tuote on... eli molemmisaa on co2 mittaus. No jos jaksaa viritellä ja löytää yhtä hienon pilvisovelluksen sekä supportin (+takuu) omalle asemalle niin mikä jottei. Itselläkin on "arduinosääasema" mutta esim hälytyksiä en osannut tehdä ja arduinosta loppui muisti kesken kun oli jo niin paljon toimintoja ja koodista ei varmaan tullut järkevä.. eli kiinnostus loppui
osaan minä lukea, vaikka vanha olen, mutta tämän kun ostaa lisäksi niin sitten on hiilidioksiidimittauskin mukana
http://www.clasohlson.com/fi/Sis%C3%A4anturi-Netatmo-s%C3%A4%C3%A4asemaan/36-5576

Espejot

Hyperaktiivi

jolla sanoi:
osaan minä lukea, vaikka vanha olen, mutta tämän kun ostaa lisäksi niin sitten on hiilidioksiidimittauskin mukana
http://www.clasohlson.com/fi/Sis%C3%A4anturi-Netatmo-s%C3%A4%C3%A4asemaan/36-5576

Ymmärrän kaiken lukemani jälkeen että ostamalla linkaamasi sisäanturi sinulla on CO2 mittaukseen kykeneviä antureita 2 kpl - jos sinulla on ennestään aloituspakkauksen vermeet.

fraatti

Hyperaktiivi

Espejot sanoi:
Ymmärrän kaiken lukemani jälkeen että ostamalla linkaamasi sisäanturi sinulla on CO2 mittaukseen kykeneviä antureita 2 kpl - jos sinulla on ennestään aloituspakkauksen vermeet.

Aloituspakkauksessa on sisä- ja ulkoyksikkö. Sisäyksikössä on co2 mittaus ja näitä pömpeleitä voi sitten ostaa tuohon järjestelmään lisää jos haluaa... Ylimääräisessä sisäyksikössä aika C, rh% ja CO2 ja tais olla ilmanpainekin. Vai oliko tuo vain "pääasemassa"... Hiukan samalla tavalla ovat "lisälaitteita" kun tuulimittari ja sademittarikin. Ja tais tuohon olla joku kamerakin minkä sai tuohon liitettyä. Ja sitten tietysti nuo seinätermostaatitkin tais kuulua samaan sarjaan....

J

jolla

Vieras

Espejot sanoi:

on minulla vara antaa periksi, mutta tässä linkissä ei mainita CO² mittauksesta http://www.clasohlson.com/fi/S%C3%A4%C3%A4asema-Netatmo-%C3%A4lypuhelimeen/36-5561
en siitä 'pakkaus sisältää' luettelosta löydä joten en sitä voi arvata, mutta se siitä, jos se siellä on, ei ainakaan lue missään

fraatti

Hyperaktiivi

Vasemmalla lisäsisäyksikkö, keskellä ulkoyksikkö, oikealla ulkoyksikkö.
netatmo-modules.jpg

netatmo-modules-rear.jpg

Tuossa oli sitten vielä tuuli- ja sademittari.
weatherdev.jpg

fraatti

Hyperaktiivi

jolla sanoi:
on minulla vara antaa periksi, mutta tässä linkissä ei mainita CO² mittauksesta http://www.clasohlson.com/fi/S%C3%A4%C3%A4asema-Netatmo-%C3%A4lypuhelimeen/36-5561
en siitä 'pakkaus sisältää' luettelosta löydä joten en sitä voi arvata, mutta se siitä, jos se siellä on, ei ainakaan lue missään
uullsonin teksti vajavainen.

Verkkokaupan tekstistä:

Täysin uudenlainen sääasema, jonka mittaustiedot näet reaaliaikaisesti suoraan älypuhelimesta tai tabletista, missä tahansa liikutkin! Liitä Netatmo langattomaan kotiverkkoosi ja voit seurata sääaseman mittaustuloksia mistä tahansa muualta, mobiilisovelluksen ja internet-yhteyden välityksellä. Todella helppo asentaa ja käyttää. Hyvin toimivan sääaseman lisäksi myös Netatmon mobiilisovellus on erittäin laadukas, ja paljon kehuttu kansainvälisessä teknologiamediassa.

Kosteussensori
Lämpötilasensori
Ilmanpainesensori
Hiilidioksidisensori
Melusensori 35-110 db
Seitsemän päivän ennuste

J

jolla

Vieras

fraatti sanoi:
Aloituspakkauksessa on sisä- ja ulkoyksikkö. Sisäyksikössä on co2 mittaus ja näitä pömpeleitä voi sitten ostaa tuohon järjestelmään lisää jos haluaa... Ylimääräisessä sisäyksikössä aika C, rh% ja CO2 ja tais olla ilmanpainekin. Vai oliko tuo vain "pääasemassa"... Hiukan samalla tavalla ovat "lisälaitteita" kun tuulimittari ja sademittarikin. Ja tais tuohon olla joku kamerakin minkä sai tuohon liitettyä. Ja sitten tietysti nuo seinätermostaatitkin tais kuulua samaan sarjaan....
on ne vaan eri tuotenumerolla, verkkokaupassa 37135 ja olsonilla 36551, joten osaan kyllä lukea ja ymmärränkin lukemani

fraatti

Hyperaktiivi

jolla sanoi:
on ne vaan eri tuotenumerolla, verkkokaupassa 37135 ja olsonilla 36551, joten osaan kyllä lukea ja ymmärränkin lukemani

Uulssonilla asia on ilmaistu näin:
Oma sääasema matkapuhelimeen tai tablettiin!
Näet kotona vallitsevan sään suoraan matkapuhelimesta missä tahansa maailmalla.
Näet yhtä aikaa ulkolämpötilan sekä sisäilman laadun ja äänentason.
Tyylikäs muotoilu, kiinteä ilmanlaatumittari pääyksikössä.
Jaa säätietoja Netatmon julkiseen sääkarttaan tai ystävillesi sosiaalisen median kautta.

J

jolla

Vieras

fraatti sanoi:
Uulssonilla asia on ilmaistu näin:
Oma sääasema matkapuhelimeen tai tablettiin!
Näet kotona vallitsevan sään suoraan matkapuhelimesta missä tahansa maailmalla.
Näet yhtä aikaa ulkolämpötilan sekä sisäilman laadun ja äänentason.
Tyylikäs muotoilu, kiinteä ilmanlaatumittari pääyksikössä.
Jaa säätietoja Netatmon julkiseen sääkarttaan tai ystävillesi sosiaalisen median kautta.

menee jankuttamiseksi mutta yhäkään ei puhuta CO² mittauksesta
sisäilman laatua voi mitata hyvin monella tavoin, tuo voi tarkoittaa vaikkapa kosteutta kun se mainitaan sisällössä, mutta olkoon, en osta

Espejot

Hyperaktiivi

jolla sanoi:

Voin toki olla väärässä mutta epäilen että clasun tuotetiedoissa on virhe. Mutta kuten sanoin, mistä näitä tietää, ehkä sisäyksiköitä on kaksi erillaista joissa paremmassa, erikseen ostettavassa on CO2 mittaus. Itseäni kiinnostaisi toi CO2 mittaus... ja tietty toi kamerakin olisi ihan hyvä "hältin" kun lapset alkaa olla bileiässä :)

fraatti

Hyperaktiivi

jolla sanoi:
se on se pakkauskin vajavainen, sisältö tekstin mukaan ja hinta samoin

Kyllä se ihan sama laite on :)

uullsonin kuva. Pakkauksen kyljessä lukee CO2
rEKJI55.png

Myös videossa on maininta ilmanlaadun mittauksesta sekä ppm arvo näkyy tabletista. Myös tuotearvosteluissa on maininta co2 anturin kalibroinnista joka ottaa aikaa...

A

Amiraali

Vieras

Espejot sanoi:
Voin toki olla väärässä mutta epäilen että clasun tuotetiedoissa on virhe. Mutta kuten sanoin, mistä näitä tietää, ehkä sisäyksiköitä on kaksi erillaista joissa paremmassa, erikseen ostettavassa on CO2 mittaus. Itseäni kiinnostaisi toi CO2 mittaus... ja tietty toi kamerakin olisi ihan hyvä "hältin" kun lapset alkaa olla bileiässä :)

Et ole väärässä. Ostin ko. aseman mainittuun hintaan clasulta ja ihan sama tuote on kuin verkkokaupassakin. Eli aloituspakkaus jota valmistaja toivoo täydennettävän noille lisämoduuleilla. Sisäyksikössä CO2, ulkoyksikössä vain T ja RH!. PISTE! Kannattais clasun panostaa enemmän mainontaan..

Itse innostuin aikoinaan juuri tuosta CO2 mittauksesta. Uskonkin että tulevaisuudessa mittaillaan tarkemmin ja tarkemmin huone/sisäilmaa. Sitä on vielä vaikea sanoa että mitä näillä tiedoilla tehdään. Netatmo on ihan passeli tuote - on saanut mukavasti jalansijaa myös rapakon takana. Mielestäni nyt aletaan olemaan jo rajoilla että onko hinta-ominaisuudet nykypäivää, kehitystä on tapahduttava. Hyvä esimerkki on Netatmon kehittämä kasvojentunnistusmoduule, joka kuulemma toimii.. tiedä häntä. Hinta on ainakin hyvä :). Toivoisin vain lisää valmistajia leikkiin mukaan - koska peruskuluttajat eivät itse rakentele iltaisin Arduinomittareita. Varmaan jotain tälläistä on tulevaisuudessa luvassa:
http://altitude.tech/sensly/

fraatti

Hyperaktiivi

Tässä on kartta mistä voi käydä katsomassa muiden asemia. Näyttää kertovan lämpötilan sekä kosteuden ja ilmanpaineen. Hämmästyttävän tasalämpöistä loppujen lopuksi. Vesistöjen vieressä voi havaita ehkä asteen nousuja lämpötiloissa. Autolla töihin ajaessa miltei jokapäivä matkalla tulee 2-3 asteen ero viereisillä paikkakunnilla ja siihen nähden lukemat ovat yllättävän tasaiset.
IMG_0177-1024x768.jpg

https://www.netatmo.com/weathermap

J

jolla

Vieras

Amiraali sanoi:
Et ole väärässä. Ostin ko. aseman mainittuun hintaan clasulta ja ihan sama tuote on kuin verkkokaupassakin. Eli aloituspakkaus jota valmistaja toivoo täydennettävän noille lisämoduuleilla. Sisäyksikössä CO2, ulkoyksikössä vain T ja RH!. PISTE! Kannattais clasun panostaa enemmän mainontaan..

Itse innostuin aikoinaan juuri tuosta CO2 mittauksesta. Uskonkin että tulevaisuudessa mittaillaan tarkemmin ja tarkemmin huone/sisäilmaa. Sitä on vielä vaikea sanoa että mitä näillä tiedoilla tehdään. Netatmo on ihan passeli tuote - on saanut mukavasti jalansijaa myös rapakon takana. Mielestäni nyt aletaan olemaan jo rajoilla että onko hinta-ominaisuudet nykypäivää, kehitystä on tapahduttava. Hyvä esimerkki on Netatmon kehittämä kasvojentunnistusmoduule, joka kuulemma toimii.. tiedä häntä. Hinta on ainakin hyvä :). Toivoisin vain lisää valmistajia leikkiin mukaan - koska peruskuluttajat eivät itse rakentele iltaisin Arduinomittareita. Varmaan jotain tälläistä on tulevaisuudessa luvassa:
http://altitude.tech/sensly/
yksi kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa, näinhän se on
minuakin kiinnostaa sisäilman laatu, vertailukäyrää vain ei ole
nuo ulkolämpötilat ja kosteus ovat yhtä tyhjän kanssa, tiedothan ovat saatavisaa vaikka mistä
olisiko jollain käyrää sisäilman kosteus/CO² vaikkapa nyky pullotalosta kaikkine ilmastointi hienouksineen, olisi mielenkiintoista tietää millaisessa ilmansaasteessa sitä itse asuu 1800 luvun tönössä

kosteudesta on muutamalla palstalaisella hyvät käyrät nyös sisätiloista

A

Amiraali

Vieras

jolla sanoi:
yksi kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa, näinhän se on
minuakin kiinnostaa sisäilman laatu, vertailukäyrää vain ei ole
nuo ulkolämpötilat ja kosteus ovat yhtä tyhjän kanssa, tiedothan ovat saatavisaa vaikka mistä
olisiko jollain käyrää sisäilman kosteus/CO² vaikkapa nyky pullotalosta kaikkine ilmastointi hienouksineen, olisi mielenkiintoista tietää millaisessa ilmansaasteessa sitä itse asuu 1800 luvun tönössä

kosteudesta on muutamalla palstalaisella hyvät käyrät nyös sisätiloista

Totta, että omalla ulkolämpömittarilla ei juuri tee mitään.. itse olen laittanut ulkoyksikön tuloilmakanavaa aivan venttiilin päälle. tämä koska IV-kone on surkea.. eli jos jälkilämmitys on vaikka väärin säädetty niin nyt kännykkään tulee hälytys jos tuloilma laskee alle 14C.

Mitä tarkoitat tuolla kosteus/CO2 käyrällä. Tässä on tämän aamun mittaukset. Hiilidioksidia voi verrata tasoon luokkaa 400ppm vai mikä lie on ulkoilman taso. Itseasiassa mittari käyttää tuota arvoa 400 eli jos haluaa tarkan niin korjaa lukemaa todellinen-400 mukaan.

Liitteet

• 1.jpg
    1.jpg
    59,6 KB · Katsottu: 533
J

jolla

Vieras

Amiraali sanoi:
Mitä tarkoitat tuolla kosteus/CO2 käyrällä.

vähän huonosti ilmaisin, tarkoitan juurikin sisätilan koteus ja CO² mittauksia kun itsellä on painovoimainen ilmastointi niin voi verrata 'virallisiin'

RAFU

Vakionaama

Amiraali sanoi:
Totta, että omalla ulkolämpömittarilla ei juuri tee mitään..
Samaa mieltä kanssasi. Toisaalta kun nyt otsikko on "Sääasema?" niin harvemmin niillä kovin paljon sisäilmaa mitataan. Omalla Davis Vantage Vue sääasemalla saa joitakin tietoja sisätiloistakin (vain yhdestä paikasta, jossa konsoli sijaitsee). Kuvassa listaus Vantage Vue kaikista parametreistä ja kaikista saa räätälöidyt graafit ja numeeriset tilastot. CO2 sisäilmassa pitää kyllä mitata jollain muulla laitteella kuin sääasemalla. Tuohon Vantage Vue sääasemaan on olemassa Android sovellutus jolla voi seurata monta parametria netin kautta tabletilla tai puhelimella. Vasemmassa laidassa kuvan (meidän Sakke saluki) alla on vihreä pallukka josta pääsee osaan sääasemani tietoja! :)

Liitteet

• Parameters.png
    Parameters.png
    8 KB · Katsottu: 506

fraatti

Hyperaktiivi
Vs: Sääasema

RAFU sanoi:
Toisaalta kun nyt otsikko on "Sääasema?" niin harvemmin niillä kovin paljon sisäilmaa mitataan.

Alkuperäinen tarve oli ulkolämpötilamittarille ja ajatuksena oli tietysti että olisi mukava nähdä myös min ja maks arvot sekä mahdollisesti jotain muuta tietoa. Jos laite tekee tuon tarpeen täyttämisen lisäksi jotain muuta niin eipä se haittaa... Olkoon sitten nimitys sääasema tai jotain muuta. Nimenä Netatmo viitannee nettiin ja ilmastoon.

fraatti

Hyperaktiivi

jolla sanoi:
vähän huonosti ilmaisin, tarkoitan juurikin sisätilan koteus ja CO² mittauksia kun itsellä on painovoimainen ilmastointi niin voi verrata 'virallisiin'

Jahka saan kilkkeen niin eiköhän täältäkin jotain "dataa" saada... Nyt kun nuo on kätevästi graafissa niin voidaan tutkia vaikka miten ilmanvaihdon nopeuden muutos vaikuttaa, pyöriväkennoisen koneen kosteutta palauttava vaikutus jne jne...

jussip

Jäsen
Vs: Sääasema tai joku muu härpäke lämpötilojen yms seurantaan

Mulla on davis vantage pro 2 ja raspi jossa meteohub softa. www.saaasema.net

Back
Ylös Bottom