A
audiopoika
Vieras
Mulla noin 2v vanha fa-25 ja nyt huomasin, että se pitää sellaista pientä sirinää lämmitettäessä. En ainakaan muista aikaisemmin sellaista havainneeni. Muilla samanlaisia kokemuksia? Mitä pitäis tehdä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
petljakov sanoi:... ja luultavasti sinulla onkin jo seinän ja kuoren välissä sirinänpoistoproppu, eli 6mm muoviproppu tungettuna seinän ja kotelon väliin. Poistaa räminöitä ihan mukavasti. Saisivat laittaa propun Mitsuihin vakiovarusteeksi.
audiopoika sanoi:No niin...E 1 se sitten oli. Eli mitäs nyt sitte. En nyt yhtään kyllä muista minkälaiset takuut näis vehkeis oli!? Ja meneekö tollanen vika ylipäätänsä takuuseen. Mitä tehdä? Ärsyttää toi ääni ku muuten hiljasta....![]()
i-see sanoi:Ehdotus sopivasta toimintatavasta:
Kaivele äkkiä esille ne manuaaliläpyskät + pumpun tilaus- ja takuukuitit, jonka jälkeen sitten soitat sinne pumpun asentaneeseen firmaan ja kuvailet ongelman. Mitsun sisäyksiköllä taitaa olla 2 vuoden takuu ja kompuralla 5 vuotta takuuehdoissa, mutta jos noissa E1 -sarjan pumpuissa on noita laakereita mennyt voit vedota tyypivikaan joka pitää korjata myös takuuajan jälkeen. Jos firma ei ymmärrä tilannetta, niin soitat maahantuojalle ja uhkaat tiedottaa asiasta tällä foorumilla koko lämppumppukansalle ja haukkua firmaa seuraavat 5 vuotta mikäli evät saa paikallista edustajaansa tulemaan takuu keikalle..![]()
Muistathan myös uhata kuluttaja-asiamiehellä sekä pumpun asentanutta firmaa, että maahantuojaa mikäli ei laakerin vaihto meinaa mennä takuuseen..
Eiköhän takuukorjaus järjestyne, jos tarkkaan seuraat yllä olevia ohjeita.
petljakov sanoi:Kaikki varmaan muistavatkin laittaa jo asennusvaiheessa sirinänpoistopropun (6mm muoviproppu) kotelon ja seinän väliin joka kiristää muovikopan metallikiinnikkeeseen ja poistaa räminät/sirinät.
pahhi sanoi:Mistäs muuten johtuu, että puhaltimet alkavat sirisemään?
Eikös puhallin pääse aika helpolla. Yleensä kukaan ei huudata puhallinta täysillä. Useimmiten mitsut varmaankin pyörivät kakkosella. Ei siis ole kyse siitä, että laakerit hajoaisivat liiallisen pyörimisnopeuden takia, eikä puhaltimenkaan pitäisi lämmitä liikaa. Laakeriin ei myöskään kohdistu vääntäviä voimia, sillä flekti on kiinni molemmista päistä. Laakeri on muutenkin olosuhteiltaan suhteellisen mukavassa paikassa. Ei esim. pääse kastumaan.
Mikä siis mättää?
Puhaltimen moottori vaihdettiin kolmisen viikkoa sitten. Tunnin työt ja takuuseen meni.Torsti sanoi:Otin yhteyttä myyjään, joka hoiti samalla myös asennuksen. Hän ilmoitti, että vaihtavat koko puhaltimen takuuseen, vaikka sirinä ei ole jatkuvaa. Hieno homma.
Tosippa sanoi:pahhi sanoi:Mistäs muuten johtuu, että puhaltimet alkavat sirisemään?
Eikös puhallin pääse aika helpolla. Yleensä kukaan ei huudata puhallinta täysillä. Useimmiten mitsut varmaankin pyörivät kakkosella. Ei siis ole kyse siitä, että laakerit hajoaisivat liiallisen pyörimisnopeuden takia, eikä puhaltimenkaan pitäisi lämmitä liikaa. Laakeriin ei myöskään kohdistu vääntäviä voimia, sillä flekti on kiinni molemmista päistä. Laakeri on muutenkin olosuhteiltaan suhteellisen mukavassa paikassa. Ei esim. pääse kastumaan.
Mikä siis mättää?
No ettei olisi sitten se, kun näitä puhallinopeuksia näissä ilpeissä on todella alhaisiakin. Varsinkin automaattinopeudella ja jäähdytyksellä. Ettei vaan aiheuttaisi kuluttavaa värinää.
jarip sanoi:Eikös se syy ollut siinä sähkökemiallisessa korroosiossa. Ainakin Panan tapauksessa, miten lie muilla, vaikkapa Mitsulla? Tässähän oli Mitsun oma moottori?
Sitä ilmiötä, mikä aiheuttaa valtaosan Panan laakerivioista. Itsellenikin on vaihdettu takuun puitteissa kyseinen laakeri keraamiseen tyyppiin kun se alkoi sirittämään.pahhi sanoi:jarip sanoi:Eikös se syy ollut siinä sähkökemiallisessa korroosiossa. Ainakin Panan tapauksessa, miten lie muilla, vaikkapa Mitsulla? Tässähän oli Mitsun oma moottori?
Mitä tarkoitat sähkökemiallisella korroosiolla tässä tapauksessa?