J
joekopo
Vieras
terve!
vähän ollut pulmallinen säätää toi mun fighteri!
viime talvena huone lämpö pyöri 28 asteen tuntumassa(hiukan liian lämmin, mutta lattiatkin olivat lämpimiä).
nyt noin 20 astetta (lattiat kylmät).
laitan tohon arvot ensin.
kattila 53
meno 23
ulko 02
höyrystin 02
jäteilma 05
lämpökäyrä 03
muutos -2
lämpötila
kompressori 44
tuloilma 14
menovesi 22
menovesi
poikkeama 01
käyttöasento 01
lattiat: wirsbro kokoalalla vesikiertoinen lattialämmitys 100m2
ilman vaihto yhteenlaskettu tulo 54,4 l/s=198,84 m3 ja poisto 63,3 l/s
venttiili 81 on enää 3/4 kierrosta auki ennen 1 kierroksen, voikohan jäätyä ??
nyt huonelämpötila on suht hyvä 19-21, mutta lattiat ovat aivan kylmät pesuhuoneen jakotukit ovat niin auki kuin saa ja siellä lattiat tosi viileet ikävä käydä suihkussa.on kyllä ilmattu kaikki piirit.
eli lattiat tarvis saada lämpimiksi ilman, että huone lämpötila nousisi liikaa. onko mahdollista?
ja sitten toi kattila lämpö kun se ei nouse tuon 53 asteen yli, ellei laita lisäkäyttövettä päälle. eikös veden pitäisi olla yli 60 astetta että bakteerit kuolee?? vai kuuluuko tuo lisäkäyttövesinappula olla päällä?
kompura pitää melkoista meteliä :-\
p.s. jos sijainnilla on merkitystä niin kouvolan lähimaasto eli ei kovin kummoisia pakkasia enää talvisin.
vähän ollut pulmallinen säätää toi mun fighteri!
viime talvena huone lämpö pyöri 28 asteen tuntumassa(hiukan liian lämmin, mutta lattiatkin olivat lämpimiä).
nyt noin 20 astetta (lattiat kylmät).
laitan tohon arvot ensin.
kattila 53
meno 23
ulko 02
höyrystin 02
jäteilma 05
lämpökäyrä 03
muutos -2
lämpötila
kompressori 44
tuloilma 14
menovesi 22
menovesi
poikkeama 01
käyttöasento 01
lattiat: wirsbro kokoalalla vesikiertoinen lattialämmitys 100m2
ilman vaihto yhteenlaskettu tulo 54,4 l/s=198,84 m3 ja poisto 63,3 l/s
venttiili 81 on enää 3/4 kierrosta auki ennen 1 kierroksen, voikohan jäätyä ??
nyt huonelämpötila on suht hyvä 19-21, mutta lattiat ovat aivan kylmät pesuhuoneen jakotukit ovat niin auki kuin saa ja siellä lattiat tosi viileet ikävä käydä suihkussa.on kyllä ilmattu kaikki piirit.
eli lattiat tarvis saada lämpimiksi ilman, että huone lämpötila nousisi liikaa. onko mahdollista?
ja sitten toi kattila lämpö kun se ei nouse tuon 53 asteen yli, ellei laita lisäkäyttövettä päälle. eikös veden pitäisi olla yli 60 astetta että bakteerit kuolee?? vai kuuluuko tuo lisäkäyttövesinappula olla päällä?
kompura pitää melkoista meteliä :-\
p.s. jos sijainnilla on merkitystä niin kouvolan lähimaasto eli ei kovin kummoisia pakkasia enää talvisin.
Mutta asiaan, meilläkin on kyseinen pumppu ja olen huomannut että 0'C- alle 10'C asteen lämpötilat ovat pumpulle erittäin vaikeita hanskata. Heti kun mennään pakkasen puolelle niin lattiat lämpenevät oikein mukaviksi, nostamatta kuitenkaan huoneiden lämpötilaa liikaa. Säätöjä olen hakenut nyt vuoden verran eikä vieläkään ole oikein kohdallaan.