Kevät on taas koittanut ja pumppu hiljennyt. Ennenkuin jäähdytyskausi pääsee kunnolla käyntiin tekisi mieli vähän putsailla sisäyksikön kennoa, siellä kun on jo kohta kahden vuoden töhnät sisällä. Paineilmaa ja pesuainevettä näkyy hommaan käytetyn, itse ajattelin sillä vedellä mutta laitteen rakenne rupesi askarruttamaan.
Sisäyksikön kenno on toki jäähdytystä varten "viemäröity", mutta kun se kenno jakaantuu kahtia - puhaltimen etu- ja takapuolelle. Etupuolella on se kondenssivesiallas, mutta mitä on takana? Jos sinne suihkuttelee pumppupullolla (tai kaataa kannulla) pesuainevettä, meneekö vesi sieltä kennon takaosastakin jotakin ihmeen kautta altaaseen vai tuleeko lattialle? Vai meneekö jonnekin vielä ikävämpään paikkaan?
En ole laitetta niin paljon koskaan purkanut että olisin nähnyt onko siellä takana mitään kondenssin keruuseen liittyvää vai ei. Voihan olla, että jäähdyttäessä se höyrystimen takaosa on kylmäaineen virtaussuunnassa loppupäässä ja sisältää vain kaasumaista kylmäainetta -> ei kondensoi lainkaan?
Sisäyksikön kenno on toki jäähdytystä varten "viemäröity", mutta kun se kenno jakaantuu kahtia - puhaltimen etu- ja takapuolelle. Etupuolella on se kondenssivesiallas, mutta mitä on takana? Jos sinne suihkuttelee pumppupullolla (tai kaataa kannulla) pesuainevettä, meneekö vesi sieltä kennon takaosastakin jotakin ihmeen kautta altaaseen vai tuleeko lattialle? Vai meneekö jonnekin vielä ikävämpään paikkaan?
En ole laitetta niin paljon koskaan purkanut että olisin nähnyt onko siellä takana mitään kondenssin keruuseen liittyvää vai ei. Voihan olla, että jäähdyttäessä se höyrystimen takaosa on kylmäaineen virtaussuunnassa loppupäässä ja sisältää vain kaasumaista kylmäainetta -> ei kondensoi lainkaan?
