Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

C

CO22

Vieras
Onko kukaan tehnyt Ahlsellille reklamaatiota *ja* saanut siihen kirjallista vastausta? Millä tuloksilla?

Laitoin omani vetämään reilu kuukausi sitten ja eipä ole mitään kuulunut. Koska useilla tuntuu olevan halua reklamoida, ehdotan että laitetaan yhteisreklamaatio menemään. Homma toimisi siten, että kaikki jotka haluavat liittyä reklamaatioon laittakaa yhteistietonne mulle yv:nä. Saatte katsastettavaksi valmiiksi kirjoitetun reklamaation ja jos olette asioista ja vaatimuksista samaa mieltä voitte liittyä mukaan. Jos Ahlsell ei edelleenkään vastaa reklamaation, on seuraavana vaiheena yhteinen korvauskanne käräjäoikeuteen. Ennen käräjäoikeutta katsotaan tilanne uudelleen eli kuinka moni haluaa jatkaa; kuluja tulee jos hävitään ja silloin ne jaetaan korvauskanteeseen osallistuneiden kesken. Jos voitetaan menevät kulut Ahlsellin maksettaviksi ja saamme reklamaation vaatimukset läpi.

Yhteisreklamaatio perustuu foorumissakin todettuihin maahantuojan ja/tai valmistajan virheellisiin ja harhaanjohtaviin myynti- ja markkinointiviesteihin (eli ei ole toimitettu lähekään mitä on luvattu). Näitä ovat mm. jatkuva 4,5kW lämmöntuotto (4.5kW ulkoyksikön tapauksessa), sulatukset, huono COP, äänitaso, yms. mm. sivulla http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=6056.0 yhteenvedetyt seikat.

Vaatimuksina merkittävä hinnanalennus ja/ tai kaupan purku asennuskustannuksineen.
 

Espeliini

Aktiivinen jäsen
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

Huonolla tuloksella, sen verran on yhteyttä otettu että "asiaa hoidetaan" tyyliin. Tosin sekin kun asentajan kautta potkin lisää vauhtia...
Ja reklamoin tosiaan myyjälle ensin joka otti yhteyttä maahantuojaan jne... Sitten vielä asentajan kautta toinen valitus menemään.

Äsken kysyin sähköpostilla mitä japanialaisten vastaus oli. Kuulemma huomenna kattelevat Sanyolta tullutta raporttia ja sitten kommentoidaan...
Ei hyvältä vaikuta :(
 
W

wattis

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

Odottelen enintään tämän viikon jonka jälkeen alkaa virallinen reklamointi. Olen kyllä oman reklamaation jo esittänyt ja sieltä kommentti oli että odotellaan.
 

Mika_Oulu

Ihminen se on insinöörikin...
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

Eikös tässä asiassa kuitenkin kannattaisi ottaa yhteyttä ensin kuluttajavirastoon ja yrittää ajaa asiaa sitä kautta ennen kuin lähtee ajamaan omaa sotaa oikeusteitse.
Kuluttajasuojan tulis tässä toimia ja eikös ne siellä joidenkin aikaisempien kirjoitusten perusteella ole jo asiasta kiinnostuneita olleetkin.
 
W

wattis

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #5
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

Toki voi tehdä valituksen myös tuonne kuluttajasuojaan, mutta se on hidas tie. Vie helposti 1-2 vuotta saada sieltä mitään konkreettista vastinetta, ja sekin on vasta vastine. Sitten jos maahantuoja päättää olla reagoimatta kuluttajavalituslautakunnan kommenttiin niin ainoaksi konstiksi jää edelleenkin käräjöinti. Paljon nopeampaa on edetä vaikkapa juuri CO22 esittämällä tavalla.
 

Benzona

Aktiivinen jäsen
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

Kokemusta on kuluttajavalituslautakunnasta. Kuluttaja on heikoilla niissä neuvotteluissa VAIKKA faktat on selvästi esillä. Aikaa ja hermoja vievää. Mitä tietenkin oikeuskäsittelykin on.
Yhteysrekl. lähden mukaan jos ei tällä viikolla kuulu mitään.
 
W

wattis

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #7
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

Eipä oo kuulunut Japanin raportista mitään.

Liekkö ollut hankala raportti (ts. Sanyon mukaan ei ongelmia)..
 

artzi

Jäsen
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

Kävin viime perjantaina salon k-raudassa haastattelemassa ahhsellin edustajaa ja hän kertoi että pari viikkoa sitten japsit on ollu suomessa kiertelemässä kohteissa missä on ollu vikaa ja sitten ovat kuulemma menneet ruotsiin varaajan valmistajan luokse tutkimaan että onko uudessa varaajassa jotain vikaa. Jos uusi varaaja päätetään tehdä tullenee se ilmeisesti takuu vaihtona nyt uusien varaajien omistajille, tai ainakin toivottavaa olisi kun siinä selvää suunnitteluvirhettä on havaittavissa.
 

zadah

Vakionaama
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

artzi sanoi:
Kävin viime perjantaina salon k-raudassa haastattelemassa ahhsellin edustajaa ja hän kertoi että pari viikkoa sitten japsit on ollu suomessa kiertelemässä kohteissa missä on ollu vikaa ja sitten ovat kuulemma menneet ruotsiin varaajan valmistajan luokse tutkimaan että onko uudessa varaajassa jotain vikaa. Jos uusi varaaja päätetään tehdä tullenee se ilmeisesti takuu vaihtona nyt uusien varaajien omistajille, tai ainakin toivottavaa olisi kun siinä selvää suunnitteluvirhettä on havaittavissa.

Se nyt ei kummoista insinööriä vaadi, että näkee ko. varaajan olevan täysi susi lämpöpumppu käyttöön... Kuten aikaisemmin kirjoittelin, saisivat ruotsalaiset hävetä tuota rävellystä...
 

oswald

Aktiivinen jäsen
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

HIEMAN LOHTUA SANYOMIEHILLE!

Olen muuttanut latauksen uudenvaraajan yläosaan ja homma toimii aivan erilailla kuin ennen, täytyy vielä vaihtaa tankin ohjaava termari myös ylös niin sitten voi pitää yläosaa l-pumpulla halutussa ja samalla myös alaosa lämpiää kun jätin sinnekkin putken jota vaan kuristin pienemmälle. Asensin termariventtiilin yläputkeen jolla estetään kierto ylös kun pumppu ei käy.
Käyntiajat n.4-5h ja startteja 10-13kpl/vrk:
Pistin MINB:44 ja ero 4 ja TANKMAX: 49 tämän muutoksen jälkeen ja hyvältä näyttää kun lataa tankin oikein ylös n.56, välille n. 54 ja alas tuo 44+4=48.

Annan tietoa toiminnansta tällä viikolla joka päivä. Ei kannata muiden nyt tehdä vielä samaa josko tehdas sitten tekisi sen?

Tämä auttaa ainakin lattialämmitystalossa ja 9kW:n koneessa jossa tehoa on kyllä riittävästi kunhan ohjaus saadaan kuntoon varaajan suuntaan.

Voi myös laittaa yv: tä asiasta jos haluaa.
 

A-P.K

Vakionaama
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

oswald sanoi:
HIEMAN LOHTUA SANYOMIEHILLE!

Olen muuttanut latauksen uudenvaraajan yläosaan ja homma toimii aivan erilailla kuin ennen, täytyy vielä vaihtaa tankin ohjaava termari myös ylös niin sitten voi pitää yläosaa l-pumpulla halutussa ja samalla myös alaosa lämpiää kun jätin sinnekkin putken jota vaan kuristin pienemmälle. Asensin termariventtiilin yläputkeen jolla estetään kierto ylös kun pumppu ei käy.
Käyntiajat n.4-5h ja startteja 10-13kpl/vrk:
Pistin MINB:44 ja ero 4 ja TANKMAX: 49 tämän muutoksen jälkeen ja hyvältä näyttää kun lataa tankin oikein ylös n.56, välille n. 54 ja alas tuo 44+4=48.

Annan tietoa toiminnansta tällä viikolla joka päivä. Ei kannata muiden nyt tehdä vielä samaa josko tehdas sitten tekisi sen?

Tämä auttaa ainakin lattialämmitystalossa ja 9kW:n koneessa jossa tehoa on kyllä riittävästi kunhan ohjaus saadaan kuntoon varaajan suuntaan.

Voi myös laittaa yv: tä asiasta jos haluaa.

Hienoa - tätä olenkin jo moneen kertaan täällä myynyt, mutta ei ole muut uskaltaneet. Itse laitan kanssa kohan saan termarin vain ;D
 
S

SolarShop

Vieras
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

Tätä olemme pari kuukautta testannut ja näyttää toimivan.
 
P

pellepeloton

Vieras
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

SolarShop sanoi:
Tätä olemme pari kuukautta testannut ja näyttää toimivan.

Vai että on tätä testattu jo 2 kuukautta :mad: Ja tänne foorumille ei ole kukaan testaaja viitsinyt ilmoittaa mitään, vasta kun joku muu oli sen tehnyt ja täällä kirjoittanut niin sitten vasta vaivauduttiin Solarilta tämä ns. heittämään " että onhan tuota tullu testattua ja näyttää toimivan". Jos oikeasti lukee parin kk:n takaisia viestejä Sanyon päämyyjien kommenteista niin mitään ei ollu vialla varaajassa, vaan käyttövirheitä kaikki tyyni!

No parempi myöhään kun ei milloinkaan ;D
 
S

SolarShop

Vieras
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

pellepeloton sanoi:
SolarShop sanoi:
Tätä olemme pari kuukautta testannut ja näyttää toimivan.

Vai että on tätä testattu jo 2 kuukautta :mad: Ja tänne foorumille ei ole kukaan testaaja viitsinyt ilmoittaa mitään, vasta kun joku muu oli sen tehnyt ja täällä kirjoittanut niin sitten vasta vaivauduttiin Solarilta tämä ns. heittämään " että onhan tuota tullu testattua ja näyttää toimivan". Jos oikeasti lukee parin kk:n takaisia viestejä Sanyon päämyyjien kommenteista niin mitään ei ollu vialla varaajassa, vaan käyttövirheitä kaikki tyyni!

No parempi myöhään kun ei milloinkaan ;D

Äläpäs nyt meillä testataan paljon muutakin eikä me niistäkään kerrota mitään ennenkuin on faktaa. Tämäkin on parannus!!! mailmassa ei ole yhtään täydellistä laitetta jota ei pystyisi parantamaan.
 

Espeliini

Aktiivinen jäsen
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

no sanoppa pääseekö tällä muutoksella lähelle sitä vanhaa varaajaa, vai paraneeko siitäkin ohi? ;D
 

Adamooppeli

Vakionaama
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

SolarShop sanoi:
pellepeloton sanoi:
SolarShop sanoi:
Tätä olemme pari kuukautta testannut ja näyttää toimivan.

Vai että on tätä testattu jo 2 kuukautta :mad: Ja tänne foorumille ei ole kukaan testaaja viitsinyt ilmoittaa mitään, vasta kun joku muu oli sen tehnyt ja täällä kirjoittanut niin sitten vasta vaivauduttiin Solarilta tämä ns. heittämään " että onhan tuota tullu testattua ja näyttää toimivan". Jos oikeasti lukee parin kk:n takaisia viestejä Sanyon päämyyjien kommenteista niin mitään ei ollu vialla varaajassa, vaan käyttövirheitä kaikki tyyni!

No parempi myöhään kun ei milloinkaan ;D

Äläpäs nyt meillä testataan paljon muutakin eikä me niistäkään kerrota mitään ennenkuin on faktaa. Tämäkin on parannus!!! mailmassa ei ole yhtään täydellistä laitetta jota ei pystyisi parantamaan.



Stop tykkänään AHLSELL..SOLAR.. Nyt on sanyon myyjien oltava nöyrää poikaa. Hyvin todennäköisesti "raaka tutkimustyö" pumpun vikojen löytämiseksi ja korjausehdotukset ovat tältä foorumilta lähtöisin. Nyt ei kannata yrittää kerätä sulkia hattuun vaan pumppu on saatava toimivaksi. Sen verran on tätä episodia tullut sivusta seurattua foorumin kautta.
 
W

wattis

Vieras
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

Hyvä että sentään myönnetään että uusi varaaja on susi. Vielä kun sieltä Ahlselliltä kuuluis jotain vaan kovin on hiljaista.

Huomenna soittelut Ahlsellille ja sitten kirjallinen joukkoreklamaatio kehiin.

Huomio kaikki, ottakaa ihmeessä osaa tähän CO22 ideaan että lähdetään joukolla hakeen oikeutta, sillä saa paljon enemmän aikaiseksi kuin yksittäisillä kanteilla eikä tulla niin helposti vedätetyksi. Ahlsell kun todennäköisestä haluaa päästä jokaisen reklamoijan kohdalla mahdollisimman halvalla.
 

Adamooppeli

Vakionaama
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

wattis sanoi:
Hyvä että sentään myönnetään että uusi varaaja on susi. Vielä kun sieltä Ahlselliltä kuuluis jotain vaan kovin on hiljaista.

Huomenna soittelut Ahlsellille ja sitten kirjallinen joukkoreklamaatio kehiin.

Huomio kaikki, ottakaa ihmeessä osaa tähän CO22 ideaan että lähdetään joukolla hakeen oikeutta, sillä saa paljon enemmän aikaiseksi kuin yksittäisillä kanteilla eikä tulla niin helposti vedätetyksi. Ahlsell kun todennäköisestä haluaa päästä jokaisen reklamoijan kohdalla mahdollisimman halvalla.

Ehdottomasti juuri näin eli joukkoreklamaatio kehiin mahdollisimman isolla ryhmällä silloin on mahdollisuuksia saada jopa nopeaa palautetta ja kaikille tasapuolisesti. Näin ei myyjä / maahantuoja voi välttää vastuuta yksittäisen reklamoijan kohdalla.
 
P

pellepeloton

Vieras
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

SolarShop sanoi:
pellepeloton sanoi:
SolarShop sanoi:
Tätä olemme pari kuukautta testannut ja näyttää toimivan.

Vai että on tätä testattu jo 2 kuukautta :mad: Ja tänne foorumille ei ole kukaan testaaja viitsinyt ilmoittaa mitään, vasta kun joku muu oli sen tehnyt ja täällä kirjoittanut niin sitten vasta vaivauduttiin Solarilta tämä ns. heittämään " että onhan tuota tullu testattua ja näyttää toimivan". Jos oikeasti lukee parin kk:n takaisia viestejä Sanyon päämyyjien kommenteista niin mitään ei ollu vialla varaajassa, vaan käyttövirheitä kaikki tyyni!

No parempi myöhään kun ei milloinkaan ;D

Äläpäs nyt meillä testataan paljon muutakin eikä me niistäkään kerrota mitään ennenkuin on faktaa. Tämäkin on parannus!!! mailmassa ei ole yhtään täydellistä laitetta jota ei pystyisi parantamaan.

Kertokaa nyt Solar kaikille kaikki testitulokset ja mitä on tulossa korjauksia jos kerta tiedätte enemmänkin kuten tuossa lausuitte, kun täällä on ihmiset hädissään kun tuli tehtyä äärettömien mainoslupausten pohjalta ehkä jopa virheostos, kuten monet ovat sen arvioineet ???
Minusta on näyttänyt että asiakkaat ovat olleet etulinjassa näissä tesithommissa ja Maahantuoja vaan selitellyt ja lupaillut että selvitetään ja korjataan kunhan testataan.
 

Espeliini

Aktiivinen jäsen
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

wattis sanoi:
Hyvä että sentään myönnetään että uusi varaaja on susi. Vielä kun sieltä Ahlselliltä kuuluis jotain vaan kovin on hiljaista.

Huomenna soittelut Ahlsellille ja sitten kirjallinen joukkoreklamaatio kehiin.

Huomio kaikki, ottakaa ihmeessä osaa tähän CO22 ideaan että lähdetään joukolla hakeen oikeutta, sillä saa paljon enemmän aikaiseksi kuin yksittäisillä kanteilla eikä tulla niin helposti vedätetyksi. Ahlsell kun todennäköisestä haluaa päästä jokaisen reklamoijan kohdalla mahdollisimman halvalla.

olen mukana reklamaatiossa jos sellainen tehdään

pellepeloton sanoi:
Minusta on näyttänyt että asiakkaat ovat olleet etulinjassa näissä tesithommissa ja Maahantuoja vaan selitellyt ja lupaillut että selvitetään ja korjataan kunhan testataan.

samaa mieltä pellepelottoman kanssa
vituttaa testata ILMAISEKSI jotain paskapönttöä ja vielä MAKSAA siitä lystistä!! (sähköä kuluu n. tuplasti mitä pitäis mennä!!!)
 
B

Bumber

Vieras
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

Espeliini sanoi:
wattis sanoi:
Hyvä että sentään myönnetään että uusi varaaja on susi. Vielä kun sieltä Ahlselliltä kuuluis jotain vaan kovin on hiljaista.

Huomenna soittelut Ahlsellille ja sitten kirjallinen joukkoreklamaatio kehiin.

Huomio kaikki, ottakaa ihmeessä osaa tähän CO22 ideaan että lähdetään joukolla hakeen oikeutta, sillä saa paljon enemmän aikaiseksi kuin yksittäisillä kanteilla eikä tulla niin helposti vedätetyksi. Ahlsell kun todennäköisestä haluaa päästä jokaisen reklamoijan kohdalla mahdollisimman halvalla.

olen mukana reklamaatiossa jos sellainen tehdään
Mukana!

pellepeloton sanoi:
Minusta on näyttänyt että asiakkaat ovat olleet etulinjassa näissä tesithommissa ja Maahantuoja vaan selitellyt ja lupaillut että selvitetään ja korjataan kunhan testataan.

Sama fiilis ollu jo pitkään, että koekaniineina ollaan.
Luulin että alkaa tapahtumaan, kun Ahsellin pojat kierteli asiakkaiden luona laitteita tutkimassa, mutta hiljasta vaan on sen jälkeen ollut.

EDIT:

Luoma ainakin myöntää ongelmat...

http://www.raittius.net/demo/kkhluoma/pages/etusivu--shiki-sai-kan-94-ja-124/sanyo-co2.php
 
J

janilaakso

Vieras
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

Bumber sanoi:
Sama fiilis ollu jo pitkään, että koekaniineina ollaan.
Luulin että alkaa tapahtumaan, kun Ahsellin pojat kierteli asiakkaiden luona laitteita tutkimassa, mutta hiljasta vaan on sen jälkeen ollut.

Jos Ahsell:n henkilökunta on kerännyt dataa tuotantoympäristöistä ympäri maakuntaa, on todennäköistä että he pureksivat dataa vielä useita kuukausia ennenkuin pamauttavat uuden softan kaikille asiakkailleen. Mielikuvani mukaan Sanyon tuotekehityksen sykli on vähintäänkin useita kuukausia näin mittavassa "korjauksessa". Softan todellakin on toimittava seuraavalla kerralla, muuten kuluttajilta menee loppukin luottamus.

Toinen vaihtoehto olisi tarjota aikaisia kokeiluversioita pelle pelottomille, myönnän että itsekin olisin näistä kiinnostunut, mutta oikeasti haluaisin sen oikean ja hyvintestatun version ensi syksyksi kun seuraava lämmityskausi alkaa! Kokeiluversiot ovat kuitenkin nimensä mukaan kokeellisia, jos ulkoyksikkösi menee esim. umpijäähän kokeellisen softabugin ansiosta, repii kuluttaja pelihousunsa ja Ahlselilla on vaikea paikka edessä. Lämmitysjärjestelmät eivät ehkä ole vielä näin edellä aikaansa, eos. pitäisikö olla. Vastakohtana voitaisiin ajatella PC:n käyttöjärjestelmiä tai muita firmware päivityksiä, helpostihan niitä yleensä saa, mutta regressiota (bugeja) esiintyy..

Se mitä itse toivoisin Ahlsel:lta on avointa kommunikaatiota. Mielestäni Ahlselin kannattaisi laittaa tuotesivustoilleen sivu minkä takaa löytyy virallista tietoa siitä mitä Ahlsel:n kanta on ongelmiin ja millä aikataululla noin karkeasti kuluttajat voivat odottaa ratkaisua, itse olisin tyytyväinen esim. viestiin "Seuraavan ohjelmistoversion testaukset valmistuvat viimeistään ensi syksyyn mennessä. Toimitamme kaikille halukkaille uuden ohjelmiston maksutta."
 

Espeliini

Aktiivinen jäsen
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

se vain kun bugi ei ole vain softassa, vaa tuo pönttö itsessään ei oikein toimi (ainakaan mun mielestä)

mulla on sama mitä asetuksia laitan niin en pääse alle 50 kWh oikein millään... nytkin +2 ja aikai liki 50 kWh/vrk kulutusta pukkaa
 

Espejot

Hyperaktiivi
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

janilaakso sanoi:
Se mitä itse toivoisin Ahlsel:lta on avointa kommunikaatiota.

[mutua*]Turha toivo - jälkimarkkinointia ei ole ja osasto joka vastaa takuista/reklamaatioista ei ole mitoitettu "katastrofin" varalle.
Näin se vaan tuntuu olevan eikä poikeuksia tunnut löytyvä "tästä maailmmasta"...[/mutua]

EDIT*
 
J

janilaakso

Vieras
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

Espeliini sanoi:
se vain kun bugi ei ole vain softassa, vaa tuo pönttö itsessään ei oikein toimi (ainakaan mun mielestä)

mulla on sama mitä asetuksia laitan niin en pääse alle 50 kWh oikein millään... nytkin +2 ja aikai liki 50 kWh/vrk kulutusta pukkaa

Surullista :( Solarshopin kuva vaikutti mielenkiintoiselta, mutta todennäköisesti odotan vähän enemmän noita kokemuksia, eli ensi syksyyn. Toivon totisesti että Ahlsell puskee uuden softan ja mielenkiinnolla odotan edullisia "rautamuokkauksia", kuten Solarshopin kokeilu..
 
J

janilaakso

Vieras
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

Espejot sanoi:
janilaakso sanoi:
Se mitä itse toivoisin Ahlsel:lta on avointa kommunikaatiota.

Turha toivo - jälkimarkkinointia ei ole ja osasto joka vastaa takuista/reklamaatioista ei ole mitoitettu "katastrofin" varalle.
Näin se vaan tuntuu olevan eikä poikeuksia tunnut löytyvä "tästä maailmmasta"...

Onko oikein faktatietoa? Jos asia on näin niin on surullista jos koko ketju ei ole kunnossa, eli loppupäässä loppuu rahat "rahan tekemisessä". Ahlsell ei tällä taktiikalla valloita Suomen CO2 markkinoita, vaikka pienet ovatkin :) Viesti kulkee nopeasti..
 

Espejot

Hyperaktiivi
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

janilaakso sanoi:
Espejot sanoi:
janilaakso sanoi:
Se mitä itse toivoisin Ahlsel:lta on avointa kommunikaatiota.

Turha toivo - jälkimarkkinointia ei ole ja osasto joka vastaa takuista/reklamaatioista ei ole mitoitettu "katastrofin" varalle.
Näin se vaan tuntuu olevan eikä poikeuksia tunnut löytyvä "tästä maailmmasta"...

Onko oikein faktatietoa?

Ei ole faktatietoa. Olisi mukavaa kuulla jostakin pumppufirmasta joka vapaaehtoisesti tiedottaa ongelmista laiteissa.
Esim, Niben 410p puhalin asia on hoidettu hieman samoin ... jos asiasta valitttaa niin huoltomies soittaa "joskus" viikkojen päästä ... mitään väliaikatietoja ei annetan vahingossakaan.
 

Espeliini

Aktiivinen jäsen
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

janilaakso sanoi:
Espeliini sanoi:
se vain kun bugi ei ole vain softassa, vaa tuo pönttö itsessään ei oikein toimi (ainakaan mun mielestä)

mulla on sama mitä asetuksia laitan niin en pääse alle 50 kWh oikein millään... nytkin +2 ja aikai liki 50 kWh/vrk kulutusta pukkaa

Surullista :( Solarshopin kuva vaikutti mielenkiintoiselta, mutta todennäköisesti odotan vähän enemmän noita kokemuksia, eli ensi syksyyn. Toivon totisesti että Ahlsell puskee uuden softan ja mielenkiinnolla odotan edullisia "rautamuokkauksia", kuten Solarshopin kokeilu..

tuon pystyy toteuttamaan koskematta varsinaiseen varaajaan mitenkään niin taidan kyllä kokeilla kohta... ei jaksa ootella enää kovi kauaa, palanu jo rahaa liikaakin tuon "valmiin pakettiratkaisun" kans
 
J

ju5u

Vieras
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

Onko kaikissa 4,5 kw sisäyksiköissä ongelmia? Vanhat sisäyksiköt toimivat, uudenmalliset eivät?
 
C

CO22

Vieras
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

Vanhoissa ei ole samanlaista suunnitteluvirhettä, muttei tämä "pakettiratkaisu" vanhallakaan varaajalla, ainakaan mun tapauksessa sähköä säästä. Sähkönkulutus on yhtä suurta oli ulkoyksikkö päällä tai ei.
 
P

pellepeloton

Vieras
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

Jos rupeaa oikein vit.......n niin voi välillä lukea oikea "testattua" tietoa tästä, niin jo helpottaa ;D
http://www.solarpower.fi/pdf/CO2tekniset.pdf
 
T

tauno

Vieras
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

pellepeloton sanoi:
Jos rupeaa oikein vit.......n niin voi välillä lukea oikea "testattua" tietoa tästä, niin jo helpottaa ;D
http://www.solarpower.fi/pdf/CO2tekniset.pdf

Onko pöllöpeloton kateellinen solarille ku lähes jokaiseen solarin kommenttiin vitt....uilee :eek:
 
P

pellepeloton

Vieras
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

tauno sanoi:
pellepeloton sanoi:
Jos rupeaa oikein vit.......n niin voi välillä lukea oikea "testattua" tietoa tästä, niin jo helpottaa ;D
http://www.solarpower.fi/pdf/CO2tekniset.pdf

Onko pöllöpeloton kateellinen solarille ku lähes jokaiseen solarin kommenttiin vitt....uilee :eek:

Valitettavasti ei ole kateellinen, mutta vihainen kun toiset kusettaa asiakkaita edelleen noilla katteettomilla lupauksilla sanyon toiminnasta ;D
 

kkh-luoma

http://www.kkh-luoma.fi
Vs: Sanyo / Ahlsell reklamaatiot

Kertomus Sanyo CO2 koulutustilaisuudesta n. 2 vuotta sitten:

Poistin aineiston, koska taisi tulla asiassa ylilyöntejä, mutta ehkä rakentava viesti on mennyt perille.
 
Back
Ylös Bottom