Kärpäsenä katossa

holotna

Aktiivinen jäsen
On se hupaisen mukavaa seurata tätä pumppu alan kehitystä, eli sekamelskaa.
Nämä laitteet ovat tulleet markkinoille aivan keskeneräisinä raakileina.
Tänäkin aamuna olen lukenut kumien aiheuttamasta tärinästä, puhaltimen huminasta, ulkoyksikön jäätymisetä,vedon tunteesta, viileistä nurkista, takuu ongelmista ym.ym.
Nämä ongelmat pitää kaataa maahantuojan harteille, ei suinkaan asennusliikkeelle, mutta tasitaa se yhden miehen asennusvirma vapista siellä puhelimen päässä muustakin kuin kuusi viikkoa kestäneistä pakkasista.

Kärpäsenä katossa mahtaa foorumia seurata: Skanoffise, Paavo Kataikko Temp coldin huoltopäällikko, se käy kanssa kurkkaa välillä.
Ja moni muu tukkurin edustaja ja pysyy hiljaa................................................
 

Espejot

Hyperaktiivi
Vs: Kärpäsenä katossa

Onko kukaan yrittänyt ratkaista ongelmia virallisia teitä pitkin?
Maahantuojan kannalta kyseessä on pandoran lipas... kun se kerran avataan niin vastuuta on sen jälkeen vaikea kiertää.

Ennen kuin Prometheus sidottiin kallioon, hän varoitti veljeään Epimetheusta ottamasta lahjoja jumalalta. Epimetheus ei kuunnellut ja Pandoran saavuttua rakastui tähän. Epimetheus käski Pandoraa olemaan avaamatta tämän mukana ollutta lipasta, mutta Pandoran uteliaisuus voitti ja hän avasi lippaan vapauttaen kaikki maailman vitsaukset. Siihen asti ihmiskunta oli elänyt paratiisimaisesti ilman murheita. Pandora sulki lippaan, jolloin sisälle jäi ainoastaan toivo. Maailmassa oli nyt pelkkää synkkyyttä, kunnes Pandora avasi lippaan taas ja vapautti toivon.
 

Espeliini

Aktiivinen jäsen
Vs: Kärpäsenä katossa

Iso osa ongelmista näyttää esintyvän VILP:jen kanssa, yleensä ILP omistajat ovat kohtuu tyytyväisiä (noitahan on ollut jo pitkästi toistekymmentä vuotta markkinoilla, osasyynsä siinäkin). Ja kyllä se asentajallekin mielestäni kuuluu jos pumppu jyrisee kun on pultattu peltiteline suoraa tiiliseinään ilman minkäänlaisia gummeja tms, vai? ;D (ja jos asiakas on näin halunnut, asiakas maksaa korjauksen)

Normaali maalaisjärjen käyttö tuntuu välillä olevan hakusessa. Tottakai ne koneet pitää hurinaa, tottakai ne kompurat jyrisee, tottakai se puhallin humisee ja se ilma liikkuu, herraisä saattaapa jopa vedon tunnetta tuntua kun se laite on viilennykselä (tarviiko sitä säätää siihen olohuoneen soffan selkänojaan puhalteleen nin että voi valitella niskakipuja sitten, täh?) jne, jne, jne...

Toisaalta, maahantuojat tuntuvat osaavan tuon väistelyn jalon taidon hieman liiankin hyvin. Joskus homma pelaa, useimmiten ei? Eikö se olisi kaikille kivempaa jos se aina toimisi, ei tarttis kitistä täällä eikä muuallakaan? Ja jos virmoille ja maahantuojille tulis vaikka hyvä maine, niin eikös tuon luulisi esim. parantavan niitten edustettavien vehkeitten myyntiä?
 
F

Freeze

Vieras
Vs: Kärpäsenä katossa

:cool:
Sekamelskaa niille, jotka evät ole olleet alalla pitkään.
Peruskauraa niille, jotka ovat olleet alalla ennen ILP buumia. ::)

Ihan tämän foorumin alkuaikoina toin esiin niitä perusjuttuja, joita on hyvä ottaa laitteen asennuksessa ja käytössä huomioon.
Edelleenkin täällä jotkut ihmettelee miksi jyrisee tai suhisee :D

Jostain syystä myyjät eivät uskalla tai halua kertoa kaikkia käyttöön liittyviä asioita ostajalle.
esim. ILP ei sovi joka kotiin, se ei ole päälämmitysjärjestelmä, ilmalämmitys perustuu ilman liikkeeseen jne. ::)
 

holotna

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #5
Vs: Kärpäsenä katossa

Paljon nämä pumppufirmat joutuvat vittuilua kuuntelemaan ja ilmaista jälkihuoltoa antamaan, laske siitä sitten palkka, niin eipä katteeks käy.
Kun 5 vuottakin voi takuuseen päätä paukuttaa. Näissä on ehdottamasti liian pitkät takuut.
 

Både

Kylmämestari
Vs: Kärpäsenä katossa

niin ja etenkin kun esim.daikin (lining oy)ei maksa zlotiakaan korjauksista saati sitten kilometreistä.
 

holotna

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #9
Vs: Kärpäsenä katossa

Skanoffice / InnoheatOy Takuukeskultelua Tärisevästä ulkoyksiköstä olen seurannut, Takuut ei tunnu pelaavan.
 

holotna

Aktiivinen jäsen
Vs: Kärpäsenä katossa

Onninen ei niin vain karkuun pääse, kyllä se joutuu myymänsä vastuut kantamaan.
 

Espejot

Hyperaktiivi
Vs: Kärpäsenä katossa

vth-kylmä sanoi:
holotna sanoi:
Onninen ei niin vain karkuun pääse, kyllä se joutuu myymänsä vastuut kantamaan.
ei ole vastuussa ,myy vain yrityksille.

Tukkuliikkeet myyvät yleensä vain yrityksille.... mutta jos pumppu päätyy kuluttajalle niin kuluttajalla on oikeus kohdistaa vaateensa haluamaansa myytiportaaseen.
 

holotna

Aktiivinen jäsen
Vs: Kärpäsenä katossa

Siis Herra VTH ymmärränkö oikein, että yrittäjälle ONNINEN voi myydä mitä paskaa tahansa ja vastuuta ei ole.


Osta pumppu Onniselta, kytke siihen kakksi putkea kiinni, nyt sitten pienyrittäjä vastaa pumpun takuut, kyllä tässä viedään kuin litran mittaa.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Kärpäsenä katossa

holotna sanoi:
Osta pumppu Onniselta, kytke siihen kakksi putkea kiinni, nyt sitten pienyrittäjä vastaa pumpun takuut, kyllä tässä viedään kuin litran mittaa.

Näiden mukaan pitäisi Onnisenkin toimia
http://www.onninen.com/SiteCollectionDocuments/Finland%20Documents/Palvelut/Myynti-%20ja%20toimitusehdot/Onninen_toimitus-%20ja%20takuuehdot_2009.pdf

"Tuotteille myönnetään takuu näissä toimitusehdoissa todetulla tavalla. Takuuaika on kyseessä olevan tuotteen valmistajan ilmoittama takuuaika. Takuuaika on ilmoitettu tuotteen mukana toimitettavissa asiakirjoissa tai tuotteen valmistajan internet-sivuilla."

"Valmistajan takuuehdot rajoittavat lisäksi myyjän ja tavaran valmistajan virhevastuuta. Ellei valmistajan takuuehdoissa ole ilmoitettu laajempaa korvausvastuuta, korvaa myyjä / valmistaja ainoastaan virheen poistamiseen liittyvät kuljetuskustannukset. Myyjä/valmistaja ei ole velvollinen korvaamaan muita välittömiä tai välillisiä vahinkoja."

=> Käytännössä ILP/VILPiin saa rikkoutuneen osan tilalle uuden, jos se on valmistajan takuun piirissä (=kompressori).

Vain Onnline ja OPAL-merkkisille tuotteille annetaan "täysi takuu" 24 kk.

"Onninen Oy (”Onninen”) myöntää Onnline ja OPAL -tuotemerkeillään markkinoitaville tuotteille 24 kk:n takuun tuotteen toimituspäivästä lukien. Takuu kattaa materiaali- ja valmistusviat."

Kodin Onniset Oy ei sekään myönnä takuuta? Vaikka myy ILPejä kuluttajalle suoraan?? :(

"Kodin Onniset Oy myöntää Onninen Oy:n Onnline -tuotemerkille 24 kk:n takuun tuotteen toimituspäivästä lukien. MultiShower-tuotteiden takuu on viisi vuotta. Muille tuotteille on voimassa valmistajan myöntämä takuu, jolloin valmistaja vastaa tuotteidensa takuuehtojen toteutumisesta."

http://www.energiansaastokauppa.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Onniset/Categories/TermsAndConditions
 

holotna

Aktiivinen jäsen
Vs: Kärpäsenä katossa

Joo, takuu on myyjän antama LISÄ ETU, joka ei perustu mihinkään LAKIIN sensijaan on olemassa TUOTEVASTUULAKI jota Onnisenkin on noudatettava.
Olen edelleenkin sitä mieltä , että nämä tukkurit sälyttävät vastuunsa seuraavalle portaalle ja pyrkivät minimoimaan näin riskinsä josta ovat täysin tietoisia.
Olen aikaisemminkin todennut, että nämä pumppu asiat työllistävät kuluttajariita lautakuntaa enenevässä määrin ja ovat melkein ykkönen tänä päivänä.
 
V

vth-kylmä

Vieras
Vs: Kärpäsenä katossa

holotna sanoi:
Siis Herra VTH ymmärränkö oikein, että yrittäjälle ONNINEN voi myydä mitä paskaa tahansa ja vastuuta ei ole.


Osta pumppu Onniselta, kytke siihen kakksi putkea kiinni, nyt sitten pienyrittäjä vastaa pumpun takuut, kyllä tässä viedään kuin litran mittaa.
Näin se menee valitettavasti
 
T

Tmi Markku J Hannula

Vieras
Vs: Kärpäsenä katossa

Tosi on että Onninen pesee tai yrittää pestä kätensä takuuasioissa.
Hakiessani muutama vuosi sitten ensimmäiset LG:t heiltä, kysyin takuun perään.
Vastaus: Kuitti riittää takuuksi. Aiemmin jo täällä kertonut kuinka vaikea oli saada Lg:n ulkoyksikkö kuntoon (piirikortin saanti 4kk).
Reklamaatioista vastaava henkilö ei vastaa viesteihin, ennen kuin viestin laittaa hänen esimiehelleen ja sittenkin vastaus täyttä potaskaa. Höpöttää eri laitteesta, vaikka reklamaatio laitteesta lähetetty asiakkaan tiedoilla ja vian valokuvalla, jossa kylmäkaasu ruutaa kompuran juuresta.
Olenkin neuvonut asiakkaitani ottamaan yhteyttä suoraan kuluttajavirastoon ja lähettänyt heille nämä Onnisen höpövastaukset.
 
F

Freeze

Vieras
Vs: Kärpäsenä katossa

:cool:
Höh meillä ei ongelmia.
Onniselta ostettu Pana.
Panasta oli mennyt ulkoyksikön lauhd.puh. akseli poikki.
Pyysivät ottamaan yhteyttä
varaosa tuli maahantuojalta muutamassa päivässä.
Asiakkaalle ei kuluja.
Kaikki sai laskuttaa. :)
 
K

KylmäCenter Myynti

Vieras
Vs: Kärpäsenä katossa

ikävää luettavaa, itse olen (arvostan ) arvostanut tuotakin maahantuojaa
yleensä ne koijarit löytyy sieltä + lisätakuu ( omat takuut ) niitä
ei "yleensä" laitevalmistajan takuiden jälkeen löydy, jos yritystäkään.
Mut ONNINENkin löytyy, tämä ei ole kodin onniset
 
T

Tmi Markku J Hannula

Vieras
Vs: Kärpäsenä katossa

Daikinin myynti ja asennus loppui myös lyhyeen. Sitä "Tuherrusmaailman" höpötestivoittajaa ehdin jonkun verran myydä, ennen ku huomattiin, ettei ole tarkoitettu kehä 3:n ulkopuolelle.
Suurin osa jo vaihdettu uusiin, jotka kai toimineet, kun ei ole enää soitettu.
Kollegat pohjoisesta alkoivat silloin soittamaan ja kysymään, olenko törmännyt jäätymiseen Daikinin kohdalla.
Kerroin etten vanhempien, mutta tämän Luxus-mallin (liukuva etupaneli. Luulin olevan rikki ku oli niin ruma) kohdalla ei muuta olekaan, kuin jäätyneitä.
Liningilla kai nappikauppaa tämä pumppubisnes, koska ei vastattu viesteihin ja puheluihin, ennen kuin otti yhteyttä "yläkertaan".
Fujitsulla toiminut hyvin takuuasiat, vaikka aika vähävikaisia olleetkin (n. 150 kpl myyty ja asennettu). Sääli ettei uudemmissa kehitys ole mennyt ihan nappiin. Vanhemmissa ASYA-LC malleissa ei yhtään takuukäyntiä.
Muutama pohjan sulanapitovastus vaihdettu ja aina tullut kuin Manulle illallinen.
Mitsun FD ja GE sarjaan ei toistaiseksi ole ollut tarvetta korjauksiin (myyty ja asennettu n. 200 kpl).
Suurin murheenkryyni siis Onninen. Panasonicia en onneksi aikoihin ole asentanut (vajaatäyttöä ja laakerivikoja).
Tullut vaan asiakkaiden pyynnöstä niitä LG:n laitteita asennettua. Itselle laitoin testikäyttöön omaan kämppään, jonka kyllä vuokraisäntä halusi maksaa ja toimii vieläkin. Pari lauhaa talvea sillä pientä kämppää lämmitin.
Näyttävät ensimmäisen vuoden jälkeen alkavan oireilemaan. Onnista ei kiinnosta.
 
K

KylmäCenter Myynti

Vieras
Vs: Kärpäsenä katossa

Jälleenmyyjän pitää "viisaasti" valita merkit mitä myy ja homma toimii, koputtelen
otsaani "puuta" vielä ollaan ilman ikävyyksiä.Ei Daikin peikkoa ja LG:t myyty ajatuksella
"käytä" kesällä
 
T

Tmi Markku J Hannula

Vieras
Vs: Kärpäsenä katossa

Kova on ollut minullakin luotto aiemmin Onnisen toimintaan. Oli aina ilo asioida ja
ei tosiaan käynyt mielessäkään, että noin suuri yhtiö alkaa leikkimään moisilla asioilla.
Haen toki vielä Kylmäaineputkea sieltä ja hätätapauksessa muutakin, jos en ehdi Entradeltä saada.
Otin välillä jo putketkin Tukku-Kylmästä (=Entrade toimitus seuraavana päivänä ja rahti 25€ lavallisellekin), vaikka kalliimpaa kuin Onnisen online-putki (olin sen verran raivoissani:).
Nythän on vuoden hiljaisin aika, mutta on sinne joitakin tuhansia pienyrittäjältäkin vuosien saatossa mennyt.
Nyt menevät luonnollisestikin muualle. Ehkä katsovat sen tulevan halvemmaksi heille.
 

holotna

Aktiivinen jäsen
Vs: Kärpäsenä katossa

Onninen myy oikeata kupari kupariputkea, olen kuullut että markkinoilla on kieppejä ainakin 3/8 putkea jotka päällys eristettynä näihin pumppuihin tarkoitettu, eivät olekaan kuparia vaan värjätty kuparin väriseksi ns. kiinankuparia, kuuluvat halkeilevan pitkittäis suunnassa.
Takavuosina tilasin 60kg pytyn Onniselta kylmäkaasua, sain tyhjän pullon, valitin ja toimittivat täyden tilalle.
 
K

KylmäCenter Myynti

Vieras
Vs: Kärpäsenä katossa

Uusi Argo Reflexo päihittää sen älgeen totaallisesti. Muistutuksena mitä ja mihin ?? ei
päälämmönlähde (ns. pakkasvahti,patterit alalämmössä), niin kuin ei muutkaan pumput.
Hiljasta ?? maaliskuuta myydään.Toki ens kuullekin jotain mahtuu
 
T

Tmi Markku J Hannula

Vieras
Vs: Kärpäsenä katossa

Varmasti on KylmäCenterillä enemmän toimintaa kuin minulla, joka enimmäkseen yksin teen.
Siksi ihmetyttää kun pidätte minua suurimpana kilpailijananne.
Hintavihjeuppailu ja euron halvempaa hintaa.
Luulen että meille molemmille piisaa töitä. Oy:nnehän on tosin perustettu myöhemmin, kuin minun Tmi, mutta Villellä ainakin on kokemusta pitemmältä ajalta.
Teillä on myös resurssit suurempiin operaatioihin kuin minulla.
Kannattaisi ehkä unohtaa se, että käytämme eri maahantuojaa ja antaa heidän leipoa keskenään.
Puhelimessa olikin jo puhetta muutamasta jutusta.
Laitteet on kuitenkin samoja ja eiköhän meidät tunneta ja eroteta jo ainakin noista rautakaupoista.
En tiedä teidän saamastanne palautteesta minun töistäni, mutta itse olen saanut teistä vaan positiivista palautetta, kun olen kohteenne naapuriin käynyt asentamassa.
En ole myöskään koskaan teistä asiakaalle pahaa puhunut, päinvastoin. Olisitte varmaan siitä jo kuulleet.
Positiivista palautetta olen saanut siitä, kun olen neuvonut asiakasta pyytämään myös toisen mielipiteen esim. laitteiden sijoittamisesta, ja ehdottanut teitä, koska en muiden laadusta tiedä.
 
T

Tmi Markku J Hannula

Vieras
Vs: Kärpäsenä katossa

Entrade myy Inaban putkea. Pari kertaa saanut Onniselta putkilaatikon, joka tehtaalta lähtenyt vammaisena. Ne on tietty hyvitetty aina. Siinä Onnisen "oikeassa" kuparissakin on kerran ollut kieppi, jossa putki vihreä sisältä ja päältä.
Kollega huomasi onneksi ennen liittämistä.
 

holotna

Aktiivinen jäsen
Vs: Kärpäsenä katossa

Saamani tiedon mukaan tätä kiinankuparia myy eräs tunnettu kylmä alan tukkuri, mutta en voi nimeä kertoa koska tieto ei ole varmistunut, olen täällä joskus lukenut juttuja jossa tätä putkea on käytetty.
Jos tämä kuparinvärinen on totta, niin kertokaa, onhan se törkeää jos tässäkin kohtaa plufftaan
 
K

KylmäCenter Myynti

Vieras
Vs: Kärpäsenä katossa

markku on viksu jäbä

ylikuormitusta meillä, tulis...(köh,köh).... töihin

HANKINTATURVALIIKE

Meillä töitä tarjolla ,hakemuksia voi jättää kotisivujen kautta
 

holotna

Aktiivinen jäsen
Vs: Kärpäsenä katossa

Pystyisittekö Markulle palkan maksamaan? Luultavasti joku periaate raha 3000 eke, mut tuskin Markku tulisi vaikka 4000 eke tarjoisitte.
 
T

Tmi Markku J Hannula

Vieras
Vs: Kärpäsenä katossa

Lämpöplus tarjosi myös asennushommia. Oli vain yksi ehto: Lopetan oman myynnin.
Pyysin ottamaan uudelleen yhteyttä, kun on saanut hoitoa vaivaansa.
Ikää on jo sen verran, että mielummin siirtyisin myyjäksi.
Aina olleet työt aika fyysisiä ja nämä meiän ihanat talvet alkavat syödä miestä :)
Lämpöplussalle lohduksi. Hain tänään hoitoa omaan vaivaani, eli antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen.
Huippaa vähemmän välikatolle kiivetessä :)
 

holotna

Aktiivinen jäsen
Vs: Kärpäsenä katossa

Takuu asiaa vielä: Kauppias myy pesukoneen Vaikka Rosenlew, asennusfirma käy asentamassa kaksi putkea eli poisto ja paineletkun paikoilleen, siirtyykö takuu tämänjälkeen koneesta asennusfirmalle? Vastaus: ei siirry,
vaan laitteen takuuaikaisen huoltotarpeen käy suorittamassa Rosenlewin valtuuttama huoltoliike, joka veloittaa töistään maahantuojaa.


Onnisen maahantuomassa pumpussa: Kun asennusfirma käy laittamassa kaksi putkea kiinni siis imu ja painelinja, siirtyykö tämän jälkeen takuu laitteesta asennusfirmalle? Vastaus: Siirtyy
Laitteen takuuaikaisen huoltotarpeen hoitaa asennusfirma veloituksetta.


Tämä on kyllä VÄÄRIN
 

PauliG

Vakionaama
Vs: Kärpäsenä katossa

Älkääpä sekoittako keskenään Onninen yritytsä ja Kodin Onnista, yrityksillä ei tietääkseni ole mitään muuta yhteitä kuin nimen osa jonka kodin onninen on taitavasti valinnut 'markkinointi mielessä'..
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Kärpäsenä katossa

PauliG sanoi:
Älkääpä sekoittako keskenään Onninen yritytsä ja Kodin Onnista, yrityksillä ei tietääkseni ole mitään muuta yhteitä kuin nimen osa jonka kodin onninen on taitavasti valinnut 'markkinointi mielessä'..

Kotisivujen mukaan Kodin Onniset Oy hankkii myymänsä tuoteet Onnisen tukusta.

"Energiansäästökaupassa myytävien tuotteiden maahantuonnista vastaa Onninen Oy kymmenien vuosien kokemuksella"

Jostain syystä tämäkään kuluttajalle suoraan myyvä liike/porras ei sekään ota takuista mitään vastuuta, vaan takuu lausekkeet ovat samat kuin Onnisen tukulla.

http://www.energiansaastokauppa.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Onniset/Categories/CustomerInformation
 

Tois puol jokke

Vakionaama
Vs: Kärpäsenä katossa

Tämä yllä mainittu asia takuusta on mietittänyt itseäni myös ja tullut tulokseen että korkein oikeusaste viimeistään tulee päättämään että lämmitys laite on sinällään elektroniikkaa joka vaatii ce hyväksynnän ja sitäkautta on vastuu sen kyseisen laitteen valmistajalla ja sen maahantuojalla koskien laitteen sisäisiä elektronisia vikoja ja rakeenteellisia valmistusvirheitä. Asennuksen aikana tai virheellisen asennuksen saattama vika tai tuotteen valmistajan asennusohjeista ja suosituksista poikkeamisen johdosta laitteelle aiheutuneet vahingot jäävät tuotteen toimimattomuuden osalta asentaneen tahon korjattavaksi tuotteen toimivuuden valmistajan alkuperäiseen käyttötarkoitukseen asettamiensa toiminnallisiin rajoihin. Eli siis jos tilaat sähköpatterin seinään jostain asennettuna tai itse ja patteri ei toimi. Voit pyytää asentanutta tahoa eli firmaa tai itseäsi hoitamaan toimivaksi. Jos ei ole firmaa ja et ole sähkömies niin maahantuojan korjaamo tai uusi tuote. Ei mielestäni voida velvoittaa lain puitteissa asentajayritystä korjaamaan lämpöpumppua miltään muulta osin omasta pussistaan kuin asennukseen liittyvästä osuudesta. Muusta viasta vastaa tuotteen valmistaja ja heidän edustajansa Suomessa eli maahantuoja. Markkinoinnissa käytetyt erheelliset ja harhaanjohtavat argumentit ja luvatut tehot yms ovat hieman hankalampi juttu, mutta niistäkin löytyy ennakkopäätöksiä kuluttajan hyväksi.
 

holotna

Aktiivinen jäsen
Vs: Kärpäsenä katossa

Tois puolt jokee puhuu asiaa.
Turkulaisvitsi:
Mies meni lääkäriin, sai lääkärintodistuksen:

Mies Tampereelta 38 v. muuttanut Turkuun, muuten terve.
 

PauliG

Vakionaama
Vs: Kärpäsenä katossa

janti sanoi:
PauliG sanoi:
Älkääpä sekoittako keskenään Onninen yritytsä ja Kodin Onnista, yrityksillä ei tietääkseni ole mitään muuta yhteitä kuin nimen osa jonka kodin onninen on taitavasti valinnut 'markkinointi mielessä'..

Kotisivujen mukaan Kodin Onniset Oy hankkii myymänsä tuoteet Onnisen tukusta.
Jostain syystä tämäkään kuluttajalle suoraan myyvä liike/porras ei sekään ota takuista mitään vastuuta, vaan takuu lausekkeet ovat samat kuin Onnisen tukulla.
www.energiansaastokauppa.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI

Ompa osaaavasti valittu tuo energiansaastokauppa nimikin Kaukomarkkinat käyttävät vähän vastaavaa:
http://www.saastaenergiaa.fi
 

Kaitsu

Aktiivinen jäsen
Vs: Kärpäsenä katossa

Takuu asiaa vielä: Kauppias myy pesukoneen Vaikka Rosenlew, asennusfirma käy asentamassa kaksi putkea eli poisto ja paineletkun paikoilleen, siirtyykö takuu tämänjälkeen koneesta asennusfirmalle? Vastaus: ei siirry,
vaan laitteen takuuaikaisen huoltotarpeen käy suorittamassa Rosenlewin valtuuttama huoltoliike, joka veloittaa töistään maahantuojaa.





Niin tässä tarinassahan laitteen rahavirtakaan ei kulje asennusyrityksen kautta vaan asiakas maksaa suoraan myyjälle. Näissä lämpöpumppu jutuissa asiakasta laskuttaa yleensä asentava yritys sekä asenuksen osalta että laitteesta. Jos taas laite ostetaan esim. tästä kuuluisasta rautakaupasta ja asennusliike laskuttaa vain asennuksen osuuden, niin tilanne on verrattavissa esimerkki tapaukseen. Mutta tästähän on joskus aikaisemminkin väännetty.

Joka tapauksessa selvää on että kun laitteen myy ja asentaa sama yritys esim. minä, huomioin hinnassa myös hiukan takuu kustannuksia. Kaikki vain ei näin toimi esim. ne jotka myyvät Mitsua GE25 1250€ asennettuna. Ainakin näillä kulmilla on myynyt.
 
Back
Ylös Bottom