Ilmalämpöpumppu asennusfirman perustaminen

jallu100

Jäsen
Kun kaikki luvat/vakuutukset yms. ovat kunnossa, niin mistä olette hankkineet/mistä kannattaa hankkia "erikoistyökalut" mm. tyhjiöpumppu, talteenottolaite,elektroninen vuodonetsin, kylmäainepullot jäte/R410A, laippatyökalut, mittarisarja, yms, yms??? Onniselta olen saanut tarjouksen ja muiltakin kai pitäis kysyä. Kommentteja kaivataan!

zadah

Vakionaama
Vs: Ilmalämpöpumppu asennusfirman perustaminen

jallu100 sanoi:
Kun kaikki luvat/vakuutukset yms. ovat kunnossa, niin mistä olette hankkineet/mistä kannattaa hankkia "erikoistyökalut" mm. tyhjiöpumppu, talteenottolaite,elektroninen vuodonetsin, kylmäainepullot jäte/R410A, laippatyökalut, mittarisarja, yms, yms??? Onniselta olen saanut tarjouksen ja muiltakin kai pitäis kysyä. Kommentteja kaivataan!

Eikös Ultimatella ollut tarjous tuollaisista vehkeistä ;)

Jos Ultimate ei kiinnosta kokeile:
www.combicool.fi
www.refair.fi

jallu100

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja

Kiitos, noihin täytyy vääntää kuponki ja verrata hintoja........en kyllä ota yhteyttä tohon Ultijuitsuun, kun mulla on "elämä vielä aika kuosissa" ;)

heating

Jäsen

jallu100 sanoi:

Katteleppa tuonnekin:

http://entrade.fi/images/stories/EntradeLuftFi09Web.pdf

F

Freeze

Vieras

:cool:
Kysy vielä ammattilaisilta
Combicool
Ahlsell
Refair
Arctica Wholesale
Muista laatu maksaa myös työkaluissa. /party4

jallu100

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja

Jep, näin olen suunnitellutkin, halpatyökaluilla ei tule kuin paha mieli.....satsaan kerralla kunnolla, niin ei tarvitse koko ajan uusia toimimattomia värkkejä ::)

repomies

Hyperaktiivi

Onnea ja menestystä vaan uudelle yrittäjälle. Älä sitten nimeä firmaasi Team Jalluksi. Väärällä nimivalinnalla antaa helposti kolmen tähden juopporunkkarin vaikutelman.

holotna

Aktiivinen jäsen

Tilaisin kylläkin ultin työkalut, ne ovat alihintaisia, mutta ihan asiallisia. Sanon näin, koska olet innokas aloittelia, ja seuraa kuinka se lähtee tai ei käynnisty. Onnea ja menestystä urallesi, muista kuitenkin että olet 4 vuotta vastuussa asentamastasi pumpusta,tämä on se suurin sudenkuoppa mitä kannattaa funtsata.

SON

Vakionaama

Jallu sadalle sanoisin näin että hyvilläkään työkaluilla tunari ei saa mitään aikaan ja vastaavasti vaatimattomammillakin työkaluilla ammattimies saa ihmeitä aikaan. Smiley211007

jallu100

Jäsen

Tää ILP:en asennus on kyllä mulle aluksi ihan harrastus/kokemuksen hankkimista ko.alalta. Sähköala on mun "juttu" ja noita ILPPEJÄ asentelen silloin kun siihen on aikaa/haluja ja ekat asennan tutuille/1 kpl itselle. Ja luonnollisesti hankin laatutyökalut......sen on jo sähköala opettanut....harvoin on hyvää ja edullista sähköalalta löytynyt. Mun täytyy ostaa "laatua joka tyrmää", koska ei ole varaa ostaa vähän väliä uusia välineitä.
Mitäs mieltä olette pumppumerkeistä alottelijalle.....ajattelin tota Mitsua.......vain yhtä merkkiä meinaan asentaa???

ArtoM

Jäsen

jallu100 sanoi:
Mitäs mieltä olette pumppumerkeistä alottelijalle.....ajattelin tota Mitsua.......vain yhtä merkkiä meinaan asentaa???

Tuohon merkkiasiaan, meilläkin kun noita ILP:jä asennellaan enempi "harrastuspohjalta", eli tahoille joille ei voi tai ei haluta sanoa, ettei ehditä, niin ollaan päädytty siihen että laitetaan mitä asiakas haluaa. Daikinia, Mitsubishia, Technibeliä, Onnisen halpismerkkejä, jne..Ultia ei ole vielä laitettu, mutta ei ole pyydettykkään. Logistiikkapuoli kannattaa harkita tarkoin, eli jos löytyy hyvin palveleva tukkuri läheltä, niin ilman muuta semmoisen asiakkaaksi. Tavaran hankkimiseen kun tuhraantuu melkoisesti aikaa, joka ei näy asiakaalle. Saatikka jos laitteen kanssa on jotain takuuhäikkää, niin toimittajansa takuuehdot on hyvä olla selvillä etukäteen.

Kun "harrastus" laajenee tuttavapiirin ulkopuolelle, niin Kuluttajasuojalainsäädäntö kannattaa ottaa iltalukemiseksi, kuluttajakauppa kun poikkeaa osin melkoisesti yritysten välisestä kaupankäynnistä.

Lycka till!

S

Sähkömees

Vieras

Harrastusfirmojen ansiosta tulee toimareita tuon tuostakin maahantuojilta kun menee sormi suuhun vikojen edessä. Siinä muuten tarvitaan kylmät hermot, asiantuntemusta ja vähän pelisilmää, kun torppa on kylmänä, pumppu ei sano jees eikä nou ja pitää 100% varmuudella selvittää, missä komponentissa vika on. Kaikki on kavereita niin kauan, kun asennat viinapalkalla, mutta yöllä heräävät kastepisteessä olevassa asunnossa, niin tilanne muuttuu...

jallu100

Jäsen

Niiiiiii-i, kukaanhan ei voi tietää toisen ammattitaitoa/taustaa/ kokemusta pelkän keskustelupalstan kautta....28 vuotta on oltu sorvin ääressä, hiukan vaikeammissakin "kastepisteissä", kertaakaan se piste ei ole onneksi ollut housuissa. Eiköhän se ole vain tälle alalle hyväksi ja tervehdyttääkin sitä, kun tulee uutta verta "kehiin", IHAN LUPIEN KANSSA.

Sami68

Aktiivinen jäsen

Onnisella on tän viikon tarjouksessa kylmätyökaluja ja kysyisin paljonko maksaa hyvä talteenottolaite? Tuossa oli muistaakseni joku blue-merkkinen jotain 700€ nollaverolla. Freezen mainostama digitaalinen tyhjiömittari oli siellä myös jotain 130€. Momenttiavainta, tyhjiöpumppua jne.

T

Tmi Markku J Hannula

Vieras

Onniselta ja Entradelta olen omiani ottanut.
Mikäli otat Onniselta koneetkin, kannattaa perehtyä takuukäytäntöön.
Viides vuosi menossa Ridgidin Laippatyökalulla (momentilla). Onniselta löytyy.
Onnisen lehti tuli just, mutta en oo vielä katellu. Edullinen on talteenottolaite jos tuohon hintaan.
Kannattaa kyllä hankkia, jos takuutakin jonkun verran annetaan. Harvoin sitä tarvitaan, jos vain ilppejä asennat, mutta
oltava kuitenkin.
Koneita saa kyllä muutamilta maahantuojilta rahtivapaasti, jos lavallisen kerralla ottaa.
Ahlselliltahan löytyy vaikka mitä, jos on aikaa ja tupakkia ootella niiden vastaamista tms.

Sami68

Aktiivinen jäsen

Tarkennan vähän noita hintoja eli tuo tyhjiömittari ITE-54V 119€ alv 0% ja talteenottolaite BLUE-R-95 ITE 725€ alv 0%. Onko ok tuo talteenottolaite?

Jallu-v

Aktiivinen jäsen

Sami68 sanoi:
Tarkennan vähän noita hintoja eli tuo tyhjiömittari ITE-54V 119€ alv 0% ja talteenottolaite BLUE-R-95 ITE 725€ alv 0%. Onko ok tuo talteenottolaite?

Mistä tuohon hintaan ITE-54V tyhjiömittari ?
Ostin juuri tuollaisen tukkurilta kovan tinkaamisen jälkeen 170€ alv.0%
Tosin en nähnyt hinnastoa, josta joku alennus irtosi.

KylmäCenter

Aktiivinen jäsen

Santos sanoi:
Sami68 sanoi:

Mistä tuohon hintaan ITE-54V tyhjiömittari ?

Tämän viikon ajan Onnisen Onnimarkkinoilta.

Liitteet

• ak_1.jpg
    ak_1.jpg
    15,7 KB · Katsottu: 36 892

Sami68

Aktiivinen jäsen

Tilasin kamppeet ja ostan tuon Markun kehuman Ridgidin laippatyökalun myöhemmin. Ei löytänyt hintaa sille heti..

jallu100

Jäsen

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä.....katsoinkin Onnisen Onnline Shopista ja aika kohtuu hintaisia tuntuu olevan, vertasin kuukausi sitten mulle tulleeseen tarjouslappuun ja hinnat ovat nyt "tarjouksessa" jonkin verran halvempia. Huomenna tai perjantaina täytyy lähteä tekeen tilaus noista asennustyökaluista eli taidan ostaa kerralla koko paketin, niin ei tarvitse koko ajan kyttäillä eri maahantuojien hinnastoja, ei ne hinnat varmaan tosta enää paljon putoa ja kerran se kirpaisee....??!! Toi takuuasia täytyy ehdottomasti "ottaa tarkasti", sillä luultavasti otan niitä koneitakin (Mitsu) ainakin aluksi Onniselta.

PauliG

Vakionaama

Sami68 sanoi:
Tilasin kamppeet ja ostan tuon Markun kehuman Ridgidin laippatyökalun myöhemmin. Ei löytänyt hintaa sille heti..

Laippatyökalun Ridgin hinta noin 140e alv 0%...

T

Tmi Markku J Hannula

Vieras

Mikäli haluat työllesi katettakin, kannattaa Mitsu ottaa maahantuojalta suoraan.
Maahantujia on 2, sellaista mistä itse uskaltaisin ottaa.
Lavallisen saa rahtivapaasti, jos pystyt ottamaan 6 konetta. Nehän voi olla eri malleja ja kokoja.
Onninen on tukkuliike ja hinnat sen mukaiset, koneille.
Tarvikkeet saa sieltä kyllä sopuhintaan.
Onnea matkaan.

Espejot

Hyperaktiivi

Tmi Markku J Hannula sanoi:
Mikäli haluat työllesi katettakin, kannattaa Mitsu ottaa maahantuojalta suoraan.

Aikaisemista puheista olen ymmärtänyt että mintsuissa on TODELLA vähän vikoja... joten mistä uskalluksen puute, mitkä ovat siis riskit?

PauliG

Vakionaama

Espejot sanoi:
Tmi Markku J Hannula sanoi:

Aikaisemista puheista olen ymmärtänyt että mintsuissa on TODELLA vähän vikoja... joten mistä uskalluksen puute, mitkä ovat siis riskit?

Hinnat ovat Onnisella korkeamma kuin ScanOfficella tai Kataikolla, ja löytyykö onniselta tietoa ja tahtoa mahdolisissa takuukeikoissa. Takuu keikkoihin tulee varautua vaikkein niitä mitsujen suhteen pahemmin ole..

T

Tmi Markku J Hannula

Vieras

Uskallustahan ei tarvitse jos on ostajat valmiina.
Koneet on kuitenkin maksettava maahantuojalle yleensä 14 pvä. nto.
Mitsuahan varmaan löytyy muualtakin, kuin edellä mainituista, mutta ovatko vielä pystyssä
sitten, jos tulee tarvetta takuukäynnille.
Ainakin minulle ovat soitelleet esim. Pumppumestareiden asiakkaat takuukäyntejä.
Laitteetkaan eivät kyllä oleet FD tai Ge-sarjaa.

V

vth-kylmä

Vieras

holotna sanoi:
Asennusfirman työstä on noin 30 % takuuseen liittyviä asioita.
Aika hyvä ehkei kannattaisi asentaa juuri sitä merkkiä.800 mitsua 4 takuukeikkaa.4 ultia 2 takuukeikkaa.150 toshibaa 20 takuukeikkaa
panoja noin 50 takuukeikkoja 5. näistä ensaa mistään muista kuin ultista 30 % takuukeikkoja .Jos ajassa mitataan huoltoja täytyisi olla yli kaksinkertainen määrä verrattuna asennuksiin,että päästäisiiin 30% työajassa

Espejot

Hyperaktiivi

vth-kylmä sanoi:
...näistä ensaa mistään muista kuin ultista 30 % takuukeikkoja .Jos ajassa mitataan huoltoja täytyisi olla yli kaksinkertainen määrä verrattuna asennuksiin,että päästäisiiin 30% työajassa.

Ei ihme että harmaatuontu kukoistaa... toisaalta onha se nähty että maahantuojat on leskittyneet lähinnä varastoiniin logistiikaan.
Eli mitä virkaa maahantuojalla on jos se ei vastaa laiteistaan ???

jallu100

Jäsen

No nyt on "työkalut" hankittu Onniselta eli otin kerralla kaikki, mitä "laki" määrää..vähän noi Onnispäivät pienensi summaa..onneksi on noi sähköpuolen kamat jo aikaisemmin hankittu/testattu käytössä, sillä aika moinen kasa sinne euroja taas tänään meni....alle 3000€ kuitenkin?!

PauliG

Vakionaama

jallu100 sanoi:
No nyt on "työkalut" hankittu Onniselta eli otin kerralla kaikki, mitä "laki" määrää..vähän noi Onnispäivät pienensi summaa..onneksi on noi sähköpuolen kamat jo aikaisemmin hankittu/testattu käytössä, sillä aika moinen kasa sinne euroja taas tänään meni....alle 3000€ kuitenkin?!

Hommasitko vaadittavat kaasupullotkin?
AGA paketti reilu 1000e (asetyleeni/happi) + pullovuokrat ja koeponnistukseen typpipullo..

Niin ja tarvetta tulee timattiporalle DUSS:n paketti terineen n. 1700e

K

kemmola

Vieras

Nuo vitosen AGA pullosetit on aivan per...stä itse olen kantanut lääkehappea ja nestekaasu yhdistelmää painoa täytenä allle 10 kg.
Menee puolituumaiset ja paksummatkin, joten tarve täyttyy ja selkä säästyy, asian huono puoli on se ettei näitä saa yleisestä myynnistä vaan tarttee rakentaa.

K

kukez

Vieras

ei ne juotosvälineet niin kalliita oo jos ostaa setin kertakäyttöpulloilla happi+asetyleeni ja tarvikkeet niin hintaa on vajaa 150€

K

kemmola

Vieras

Eipä sellaisia ole olemassakaan, ne peltipullot varmaan ei toimi, eikä kaasukoostumus ole kertomasi mukainen?

Jarmo

Aktiivinen jäsen

Kysyisin että mitä tekee juotosvehkeillä ilmalämpöpumppuasentaja joka ilmeisesti aikoo myydä ja asentaa ainoastaan ilmalämpöpumppuja.
JOS sattuu eteen vaikka esim. nelitieventtiilin vaihto tms.,niin senhän voi tehdä lainakaluilla eikä tarvitse maksella käyttämättömistä pulloista vuokraa turhaan vuosia.
Tarkoitus asentajalla oli ilmeisesti aloitella mitsun pumpuilla joten niiden parissa tuskin tarvitsee juotosvarustusta, vai olenko ymmärtänyt väärin kyseisen merkin toimintavarmuuden.

K

kemmola

Vieras

Olet täysin väärässä, kyllä pumppufirmalle juotosvehkeet kuuluvat jos meenaa hommia hoitaa.

PauliG

Vakionaama

Kokeilkaapa vaihtaa kompuraa esim: vesiilpiin noilla kertakäyttö pulloilla ja pilleillä ei onnistu.
Vattii aikalailla lämmöntuotto kykyä, kun investoi kannattaa samalla kertaa ostaa kunnon työkalut.

Ilppi asentajalla tulee olla juotosvälineet se vaaditaan jo 'pätevyys' ilmoitusta laadittaessa tai itseasiassa työvälinen kuvausta täytettäessä. * ehtona tosin on oltava käytettävissä* kukin tulkitsee omaksi edukseen.

Jarmo

Aktiivinen jäsen

Kyllä se juotosvehkeiden tarve AINOASTAAN ilmalämpöpumppuasennuksissa on todella pieni.

Paulig mukavasti kertoikin asian että laitteet on käytettävissä, niitä ei tarvitse itse omistaa joka on tuollaiselle aloittelevalle ilp asentajalle rahnaa säästävä asia.

kimmok

Vakionaama

kemmola sanoi:
Nuo vitosen AGA pullosetit on aivan per...stä itse olen kantanut lääkehappea ja nestekaasu yhdistelmää painoa täytenä allle 10 kg.
Menee puolituumaiset ja paksummatkin, joten tarve täyttyy ja selkä säästyy, asian huono puoli on se ettei näitä saa yleisestä myynnistä vaan tarttee rakentaa.
BTW joku Kyvytön Sanoi meitä samaksi henkilöksi. Mut heti pistään silmään semmoinen juttu sä et viissii hirveesti toimi pienen kylmän kanssa vai toimitko vaan niiden kanssa

kimmok

Vakionaama

Jarmo sanoi:
Kysyisin että mitä tekee juotosvehkeillä ilmalämpöpumppuasentaja joka ilmeisesti aikoo myydä ja asentaa ainoastaan ilmalämpöpumppuja.
JOS sattuu eteen vaikka esim. nelitieventtiilin vaihto tms.,niin senhän voi tehdä lainakaluilla eikä tarvitse maksella käyttämättömistä pulloista vuokraa turhaan vuosia.
Tarkoitus asentajalla oli ilmeisesti aloitella mitsun pumpuilla joten niiden parissa tuskin tarvitsee juotosvarustusta, vai olenko ymmärtänyt väärin kyseisen merkin toimintavarmuuden.
IHAN SATA VARMA ON SEMMOINEN JUTTU ET JOUDUT JUOTTAMAAN JOS MEINAAT PUMPPUJA ASENNELLA! TAI sit tulet olemaan jossaini vaiheessa semmoinen luusseri et mikä ettii niittä kavereita kenellä on niitä juotos vehkeitä. en tarkoita niitä mistä tulee pyydettäessä vaikka 24 tai 1 yksi osainen liekki

Back
Ylös Bottom