Espejot

Hyperaktiivi
Ajoin tässä hiljattain kanttariin ja auto hinattiin kotiin, vaihdoin uudet torista ostetut vanteet ja muutaman päivän viiveellä auton käytöönotosta ohjaustehostin alkoi ääntämään. Samalla pihakivetyksestä löyty öljyläikkää eli uskoisin että ohjaustehostimesta vuotaa nesteet. Sain valita viedäänköä Veholle vai InCar:iin. Valitsin jälkinmäisen kun tiedän Vehon kustannusrakenteen. Joten auto hinattiin InCar Vantaa Airport korjaamolle 20.5.2024. Olen muutaman kerran soitanut huoltoon, noin kerran viikossa ja aina homma etenee huomenna tai jopa valmistuu ensiviikolla. Ajatelin että en enää soittele huoltoon ja katson kuinka kauan aikovat autoa makuuttaa... jokinlainen raja on lumen tulo kun autossa on kesärenkaat.
 
Viimeksi muokattu:

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Ajon tässä hiljattain kantariin ja auto hinattiin kotiin, vaihdoin uudet vanteet ja ohjaustehostin alkoi ääntämään. Sain valita viedäänköä Veholle vai InCar:iin. Valitsin jälkinmäisen kun tiedän Vehon kustannusrakenteen. Joten auto hinattiin korjaamolle 20.5.2024. Olen muutaman kerran soitanut huoltoon, n kerran viikossa ja aina homma etenee huomenna tai tai jopa valmistuu ensiviikolla. Ajatelin että en enää soittele ja katson kuinka kauan aikovat autoa makuuttaa... jokinlainen raja on lumen tulo kun autossa on kesärenkaat.
Heh.. puolisko ajoi syksyllä niinikään vähän ihmeellisen mallisen kanttarin kulman yli - jossa oli vielä jotain roinaa. Ajoi sitten solmussa olevalla vanteella läheisen ostarin parkkihalliin. Auto päätyi InCar Malmille - piti vähän puskurin nurkkaa maalata, vaihtaa yksi rengas ja kaksi vannetta.

Ei siitä mitään meinannut tulla. Hain rengaskirppikseltä siihen yhden uuden pyörän enkä vienyt autoa korjaamolle ennenkuin niillä piti olla aikaa maalaushommalle. Maalaus meni hyvin, mutta se rengas.

Vaikka ennen korjaamoon vientiä olin ottanut ja lähettänyt kuvan oikeanlaisen renkaan kyljestä kaikkine merkintöineen niin sen hommaaminen ei meinannut onnistua sitten millään - etukäteen ei oltu edes yritetty ja kun saivat auton sinne ensin ne yrittivät ostaa samanlaista kuin olin hakenut kirppikseltä - mutta eihän sellaista enää mistään saanut.

Kauniisti yritin sanoa että olisi siinä autossa alla kolme mallikappaletta ja lähettämäni kuva päälle - mutta sellaisiakaan ei kuulemma saanut mistään. Mikä lie aivopieru edes yrittää ostaa yksi erilainen.. vaikka autoa viedessäkin sanoin että se on kirppikseltä.

Oikeanlaisen renkaan kyljessä kun oli enemmän tekstiä kuin rengaskauppojen hinnastossa. Onneksi minulla oli se kuva - tulkitsin siitä puhelimessa aakkonen aakkoselta korjaamon jampalle niiden merkitykset - ristiviittasin vielä Michelinin tuotelistaan jossa oli hyvin vähän vaihtoehtoja juuri tälle renkaalle - ja sitten ne lopulta uskoivat että renkaan voi tilata. Tähän kaikkeen sirkukseen meni monta viikkoa, kun aluksi pokkana aina puhelimessa joku väitti että juu, tilattu on mutta ei ole tullut, tarkistamatta asiaa.
 

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Sain valita viedäänköä Veholle
Kolmen Veho-auton kokemuksella en kyllä haluaisi sinnekään viedä.. vaikka kuinka tilatessa speksasi mitä autossa on vikana ( yhdessä oli uudesta lähtien kaksi selvää, onneksi pientä, takuuvikaa joita ei neljässä vuodessa saatu korjattua ) niin osia huoltopävänä ei ole ja sitten kysytään tuotko uudestaan / jätätkö tänne. No en.. - kyseessä oli työsuhdeliisari.
 

Tonttuj

Jäsen
Pari viikkoa on kohtuullinen aika korjailla autoa.
Jos auton hakee luvatta kesken korjauksen korjaamolta maksamatta jo syntyneitä kuluja, syyllistyy rikokseen.
 

Tonttuj

Jäsen
Ja kun eräs autoilija pari vuotta sitten kiilasi minut ojaan ja kiesi kaipasi hiukan korjausta, niin vastapuolen vakuutusyhtiönä oli IF ja vahvasti kehotti olla viemättä tai jopa puoliksi kielsi viemästä autoa tuonne InCariin...
 

Espejot

Hyperaktiivi
  • Keskustelun aloittaja
  • #7
Pari viikkoa on kohtuullinen aika korjailla autoa.
Jos auton hakee luvatta kesken korjauksen korjaamolta maksamatta jo syntyneitä kuluja, syyllistyy rikokseen.
Riitautan laskun joka tapauksessa. Jos työtä ei saada määräaikaan menessä tehtyä voi kaupan perua ilman kuluja, kokemusta on. Mutta olen ollut nyt If:iin kaksi kertaa yhteydessä että selvitävät mikä oikein kanittaa, ei ole tullut vastausta. Taidan kohta tehdä oman mainoksen nettii ja googleoptimoida sen.
 

Mara

Aktiivinen jäsen
Vaihdatin eilen autooni uuden tuulilasin InCar:issa. Aikaa netistä varatessa aikoja oli parin tunnin välein, valitsi 10.15 ajan, oletin, että auto menee silloin työn alle, mutta ei mennytkään jonossa oli 2 autoa. Sain omani pois vasta illalla, joten piti käydä bussilla kotona 1H per suunta.

Mistähän mahtaisi löytyä korjaamo, joka pitäisi auton kunnossa. Käytin nyt autoani pikku korjaamossa, se oli halpa, mutta jättivät tekemättä jarrunesteen ja moniurahihnan vaihdon, niistä ei puhuttu mitään eikä myöskään laskutettu. Öljynvaihto ja leima huoltokirjaan 200,- ei ollut edullinen. Merkkihuollossa hinta olisi ollut 650.-.
Edellisen kerran merkkihuollossa huomautettiin etujarrujen korjaustarpeesta poskettomaan hintaan, tein itse kolmasosalla merkkiliikkeen hinnasta. Samalla huomasin iskarien suojakumien olevan poikki, tästä ei huomautettu, 8 kk;n jälkeen rupesivat takajarrut huutamaan, yksi pala oli aivan loppu, tämäkin olisi pitänyt huomata jo edellisessä huollossa, mutta ei huomattu. Herää epäily, että tehdäänkö siellä merkkihuollossakaan muuta kuin öljyn vaihto.
Aikaisemmin kakkosautoni (myös uutena ostettu) kävi merkkihuollossa n. vuoden välein, kun 5 vuoden jälkeen vaihdoin talvirenkaita tutkin jarruja tarkemmin, niin huomasin että etupalat olivat ruostuneet kiinni tosi lujasti molemmin puolin. Paloja irroittaessa ne hajosivat, kulutuspinnan ja takapinnan välissäkin oli ruostetta. Irroituksessa tuhoutui myös jarrulevyt. Tässä autossa palojen herkistely olisi ollut todella helppoa, vain yksi sokka irti, niin jarrusatula kääntyi pois tieltä, mutta sitäkään ei haluttu tehdä.
 

Espejot

Hyperaktiivi
"Kuluttajariitalautakunnan kannan mukaan tavaran kohtuullisena korjausaika on 2-4 viikkoa. Tästä onkin mahdollista johtaa eräänlainen nyrkkisääntö, jonka mukaan korjaus ei ilman erityisiä syitä saisi kestää paria viikkoa pidempää ilman erityisiä perusteluita. Tässä ajassa autoa korjaavalta liikkeeltä pitäisi jo löytyä aika auton korjaamiseen ja tarvittavien osien tilaamiseen."
Lähde:
autoriitalakimies.fi

- - -

Auton korjaus on viivästynyt, jos sitä ei ole suoritettu sovittuna aikana. Jos työn valmistumisaikaa ei ole sovittu, se on luovutettava korjaukseen laatuun ja laajuuteen nähden kohtuullisessa ajassa sopimuksen teosta. Tavanomaisissa korjauksissa kohtuullisena aikana voidaan pitää 2 viikkoa. Jos auton korjauksen valmistuminen viivästyy, korjaamon pitää ilmoittaa asiasta.  Korjaamolle on yleensä annettava viivästyksen sattuessa kohtuullinen lisäaika. Sinulla on oikeus olla maksamatta palvelun hintaa tai osaa siitä, kunnes työ on tehty. Pidätettävän summan on suurin piirtein vastattava viivästyneen työn osuutta. Koko kauppahinnan voi jättää maksamatta vain silloin, jos viivästys on niin merkittävä, että se voisi oikeuttaa sopimuksen purkamisen.
Lähde:
kkv.fi

- - - -

Jos tarvitset autoa korjauksen viivästyessä, selvitä ensin korjaamolta saatko sieltä veloituksetta sijaisauton. Mikäli sijaisautoa ei anneta, voit vaatia viivästyksen aikana syntyneistä tarpeellisista vuokra-auton kustannuksista korvausta korjaamolta. Vahingonkorvauksen saaminen edellyttää näyttöä vahingon syntymisestä.

Sinulla on oikeus purkaa sopimus, jos korjaamo ei suorita työtä antamasi lisäajan aikana. Jos työtä tehtäessä ilmenee, että työ ei valmistu sovittuna aikana, voit tilaajana purkaa sopimuksen. Sinulla on silloin oltava painavia syitä päätellä työn viivästyvän ratkaisevasti. Oikeus purkaa sopimus koskee vain sitä osaa työstä, joka on vielä tekemättä. Jo tehdystä virheettömästä työstä on yleensä maksettava täysi hinta. Jos korjaustyön päämäärä jää viivästyksen vuoksi ratkaisevasti saavuttamatta, saat purkaa sopimuksen kokonaisuudessaan.


Sinulla on oikeus purkaa sopimus, jos korjaamo ei suorita työtä antamasi lisäajan aikana. Jos työtä tehtäessä ilmenee, että työ ei valmistu sovittuna aikana, voit tilaajana purkaa sopimuksen. Sinulla on silloin oltava painavia syitä päätellä työn viivästyvän ratkaisevasti. Oikeus purkaa sopimus koskee vain sitä osaa työstä, joka on vielä tekemättä. Jo tehdystä virheettömästä työstä on yleensä maksettava täysi hinta. Jos korjaustyön päämäärä jää viivästyksen vuoksi ratkaisevasti saavuttamatta, saat purkaa sopimuksen kokonaisuudessaan.
uksista pitää olla kuitti tai muu luotettava selvitys. Sinulla ja korjaamolla on velvollisuus menetellä niin, että vahingosta aiheutuneet kulut jäävät mahdollisimman vähäisiksi. Esimerkiksi jos olisit perustellusti voinut vähentää viivästyksestä aiheutuneita kuluja toimimalla toisin, korjaamon ei tarvitse korvata turhiksi katsottavia kuluja. Pahasta mielestä tai henkisestä kärsimyksestä et voi saada vahingonkorvausta.
Lähde:
kkv.fi

- - - -

Sinulla on oikeus purkaa sopimus, jos korjaamo ei suorita työtä antamasi lisäajan aikana. Jos työtä tehtäessä ilmenee, että työ ei valmistu sovittuna aikana, voit tilaajana purkaa sopimuksen. Sinulla on silloin oltava painavia syitä päätellä työn viivästyvän ratkaisevasti. Oikeus purkaa sopimus koskee vain sitä osaa työstä, joka on vielä tekemättä. Jo tehdystä virheettömästä työstä on yleensä maksettava täysi hinta. Jos korjaustyön päämäärä jää viivästyksen vuoksi ratkaisevasti saavuttamatta, saat purkaa sopimuksen kokonaisuudessaan.
Lähde: kkv.fi
 
Viimeksi muokattu:

vmakela

Aktiivinen jäsen
Näissä riita-asioissa, tai ainakin jos ennakoi vähänkään että sellaista on tiedossa, on kaikenlainen dokumentointi tärkeää. Tee kirjallisena reklamaatio viivästyksestä. Hanki näyttöä että ovat myös saaneet sen, vaadi reklamaatiossa vastausaika (kohtuullinen 7vrk esim). Vaadi uusi aikataulu (todistetusti, esim nauhoitettu puhelu tai kirjallisesti vahvistettu aikataulu), odota kiltisti, reklamoi, dokumentoi, nauhoita puhelu, odota kiltisti, soita, nauhoita, ota yhteys kuluttajaviranomaisiin jne jne. Kaikki voidaan aina yrittää kiistää jälkikäteen, ja sitähän tapahtuu, paljon.
 

Espejot

Hyperaktiivi
Näissä riita-asioissa, tai ainakin jos ennakoi vähänkään että sellaista on tiedossa, on kaikenlainen dokumentointi tärkeää. Tee kirjallisena reklamaatio viivästyksestä. Hanki näyttöä että ovat myös saaneet sen, vaadi reklamaatiossa vastausaika (kohtuullinen 7vrk esim). Vaadi uusi aikataulu (todistetusti, esim nauhoitettu puhelu tai kirjallisesti vahvistettu aikataulu), odota kiltisti, reklamoi, dokumentoi, nauhoita puhelu, odota kiltisti, soita, nauhoita, ota yhteys kuluttajaviranomaisiin jne jne. Kaikki voidaan aina yrittää kiistää jälkikäteen, ja sitähän tapahtuu, paljon.
Miten todistan että minuun ei olla yhteydessä... täälläisissa tapauksissa on käänteinen todistutaakka. If mainostaa nauhoitavansa puhelut joten sieltä se selviää että sinne päin on oltu yhteydessä ja pyydetty selvitämään miksi prosessi kestää näin kauan. If:llä ei ole kunnolista reklamointikanavaa - ei tietystikkään koska se ei edistä myyntiä. Eniten minua nyppyy että tiedonantovelvollisuus on täydellisesti laiminlyöty - ei puhetakaan mistää aikataulusta tms - ja yksi syy miksi If halusi käyttää omia huoltamoja on että heillä on joku sähköinen järjestelmä. Se järjestelmä vain ei ole näkynyt minulle asti. Oma huolto olisi selvinnyt tästä projektista kahdessa viikossa. Täytyy tänään väsätä virallinen reklamaatio.
 

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
ja yksi syy miksi If halusi käyttää omia huoltamoja on että heillä on joku sähköinen järjestelmä.
Joo, ne pyrkivät automatisoimaan. Jos on vaikka If:n lasivakuutus ( vaikka laajemman kaskon osana ) niin vahingosta ei tarvitse ottaa ifiin itse yhteyttä ollenkaan - kunhan vie auton järjestelmässä olevalle lasinkorjaajalle ja kertoo että IF maksaa.

Sama koskee varmaan InCar -korjaamoja. IFin päässä asiaa hoitaa varmaan puhtaasti tietokone niin kauan kuin joku ei ala häiriköimään @Espejot tapaan - ja lopulta jonkun liha-veri -yksikön pitää osallistua. AI voi kyllä olla tuossakin jo välissä vakiovastauksia heittelemässä.
 

kotte

Hyperaktiivi
Vaihdatin eilen autooni uuden tuulilasin InCar:issa. Aikaa netistä varatessa aikoja oli parin tunnin välein, valitsi 10.15 ajan, oletin, että auto menee silloin työn alle, mutta ei mennytkään jonossa oli 2 autoa. Sain omani pois vasta illalla, joten piti käydä bussilla kotona 1H per suunta.

Mistähän mahtaisi löytyä korjaamo, joka pitäisi auton kunnossa.
Itse olen saanut varsin hyvää palvelua Autoklinikka Friisinmäestä (Friisinmäentie 5, Espoo). Vaihdatin viime syksynä tuulilasin (Ifin tuulilasivakuutuksen omavastuulla 200€) ja paikkautin muutamaa kuukautta myöhemmin uuden kiveniskemän (tuulilasivakuutuksella maksutta). Jälkimmäinen meni odottaessa (auto välittömästi työn alle) ja tuulilasin vaihto aloitettiin myös heti tilattuun aikaan, mutta halusivat pitää auton jälkimmäisessä tapauksessa muutaman tunnin, jotta liimaus ehtii talviaikana kuivua riittävästi (joten edestakaisin piti kävellä ja ajaa raitivaunulla osa matkasta, kun en viitsinyt kytätä bussivuoroja viereiseltä/viereiselle pysäkille). Lopputuloksessa ei ollut moitteen sijaa. Rahallahan olisi tietenkin mahdollista saada sijaisauto huoltamolta.
 

Espejot

Hyperaktiivi
Olen aikoinani tehnyt mainontaa ja tiedän että liian isot lupaukset on vaarallisia.

1720099774736.png

Lähde: incar.fi
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Husky

Vakionaama
Mistähän mahtaisi löytyä korjaamo, joka pitäisi auton kunnossa.
Täytyy poikkeuksellisesti antaa positiivista palautetta: Veho.
Palveluasenne vuosikymmeniä ollut varsin hyvä, vaikka tietotaso ainakin tiskillä ja osin huoltomiestenkin osalta olematon, mutta ehkä aina joku on joka tietää jotakin, vaikkei osu omalle kohdalle. Mutta tosiaan tuo, että yritetään vilpittömästi palvella, niin on jo varsin ok. Ja usein tai itseasiassa aina kun on tarvinnut, on saanut sijaisauton. Joskus ei ole tullut otettua vaikka olisi saanut, jos ei ole ollut autolle tarve.
Ja jokainen, jolla ollut mb, tietää että vikoja piisaa niin maankerpeleesti eli kokemusta meinaan on tästä touhusta.
 

Nihan

Aktiivinen jäsen
Ainoa kokemus Incarista oli kun vaihdatin siellä tuulilasin. Ihan ok meni joskin hieman itämaista palveluasennetta tiskillä, noh olihan tämä Teltta-auton kanssa samalla tiskillä.

Vuoden päästä tuulilasi meni taas vaihtoon ja vein muualle. Raportoivat että oli aivan helkkarinmoiset skraadut vedetty peltiin kun oli edellisen kerran lasia irroteltu.
 

Harrastelija

Vakionaama
Ja usein tai itseasiassa aina kun on tarvinnut, on saanut sijaisauton.
Tuollaista voi tapahtua kun hinnat muutoin on ”kohdillaan”.
Muutoinkin palvelulle on edellytyksiä kun ei halvinta etsi.
Mutta mikään tae ei hinta ole palvelusta. Henkilötkin ratkaisee. Samoin tulostavoitteellisuus.
 

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Sait valita ja veit kiropraktikolle etkä merkkiliikkeeseen?
No en tiedä.. yhdenkin auton kanssa oli Vehossa niin, että kaasuläpän asentoanturi kiukutteli ja sitä sitten tilattiin Ruotsista keskusvarastolta. Huolto ilmoitti että kun se tulee me saadaan pitää sitä pari - kolme päivää hyllyssä ja sitten se osa pitää lähettää takaisin jos sitä ei ole asennetrtu - että koita tuoda se auto heti sitten kun me se osa saadaan.. juuri niinä aikoina tämä oli vähän hankalaa sovitella muihin kiireisiin.
 

Espejot

Hyperaktiivi
Tämän kompuroinnin - tai virhearvion taustalla on sellainen fakta että nykyinen korjaamon on tehnyt aina kaiken mitä luvannut ja kaikki korjaukset saatu läpivietyä saman päivän aikana eli olen olen pystynyt luotamaan heidän sanaansa. Nyt sitten InCarin tapauksessa törmäsin toiseen ääripäähän - ihan kuin keskustelisi teininin kanssa, huomenna aloitetaan. ensiviikolla valmista mutta huulet vaan heiluu.

Selvitellyt nyt toisia vakuutusyhtiöitä. Oletetavsti Pohjolassa on ns. automestari joka pitää lankoja käsissään. Onko porukalla auton kaskoa Pohjolassa ja kokemusta korjauksen suorituksista... tämä auton huolto muistuttaa rakentamista ilman valvontaa :oops:
 

Husky

Vakionaama
On kaskoja Pohjolassa. Useampia korjaustapauksia ja ovat sujuneet erinomaisesti.
En silti voi suositella, kun laskutus on aivan sekavaa ja niiden tarkastaminen on todella työlästä. Laittavat kaikki vakuutuslajit samalle laskulle => jatkuvasti muutoksia => menee aivan sekaisin koko homma. Joskus ollut vääriä summia, jotka kyllä ovat myöntäneet mutta itse pitää kaivaa esiin.

Ja EN hyväksy sitä, että laskun mukana tulee saatekirje, että vaikka autokaskon hinta nousee max 5% ja sitten oma lasku on noussut 15%! Näihin en vielä kertaakaan ole saanut kunnon vastausta
 

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
En silti voi suositella, kun laskutus on aivan sekavaa ja niiden tarkastaminen on todella työlästä. Laittavat kaikki vakuutuslajit samalle laskulle => jatkuvasti muutoksia => menee aivan sekaisin koko
Tästä on myös kokemusta - asioiden saaminen Pohjolan kanssa jiiriin kestää ja työllistää tosiaan kohtuuttomasti. Vaihdoin sieltä IFiin kun oli niin vaikeaa.
 

puuteknikko

Vakionaama
Tämän kompuroinnin - tai virhearvion taustalla on sellainen fakta että nykyinen korjaamon on tehnyt aina kaiken mitä luvannut ja kaikki korjaukset saatu läpivietyä saman päivän aikana eli olen olen pystynyt luotamaan heidän sanaansa. Nyt sitten InCarin tapauksessa törmäsin toiseen ääripäähän - ihan kuin keskustelisi teininin kanssa, huomenna aloitetaan. ensiviikolla valmista mutta huulet vaan heiluu.

Selvitellyt nyt toisia vakuutusyhtiöitä. Oletetavsti Pohjolassa on ns. automestari joka pitää lankoja käsissään. Onko porukalla auton kaskoa Pohjolassa ja kokemusta korjauksen suorituksista... tämä auton huolto muistuttaa rakentamista ilman valvontaa :oops:
Pohjolassahan tuo menee niin, että asiakas voi viedä auton tuohon "korjaamomestari"-ryhmän putiikkiin ja siellä tehdään vahinkoilmoitus. Tarvittaessa voi siinä kohtaa pyytää, että otetaan pelkkä hinta-arvio jos esim. bonusten menettäminen onkin kalliimpaa kuin maksaa vahinko omasta pussista.

Itse olen nyt lasten tohelointien takia korjauttanut kahden auton puskurin (ja toisen osapuolen auton toisessa tapauksessa :rolleyes:) ja on mennyt hyvin sujuvasti. Molemmilla kerroilla tein kyllä vahinkoilmoituksen itse ja kävin sopimassa paikallisen automaalaamon kanssa korjaukset. Pohjola makselee vaan laskut sen mukaan mitä korjaamo laskuttaa ja minä omavastuun auton noudon yhteydessä, eli vakuutusyhtiö ei vaikuta tuohon työhön mitenkään.
 

Tonttuj

Jäsen
Sijaisauto tulee automaattisesti jos se on vakuutukseen raksittu
Kaskossa aika lailla automatiikkaa, korjauksen ajaksi sijaisauto.
Mutta homma mutkistuu kun maksajana onkin syyllisen osapuolen liikennevakuutus, kun se rasittaa se 6 % omavastuu jotain osapuolta ja usein saa antaa selvityksiä sen sijaisauton konkreettiselle tarpeelle.
 

pökö

Hyperaktiivi
Kaskossa aika lailla automatiikkaa, korjauksen ajaksi sijaisauto.
Mutta homma mutkistuu kun maksajana onkin syyllisen osapuolen liikennevakuutus, kun se rasittaa se 6 % omavastuu jotain osapuolta ja usein saa antaa selvityksiä sen sijaisauton konkreettiselle tarpeelle.
Meillä tuli "pohjolan" kuski kolmion takaa kylkeen ja oma auto telakalle, sijaisauto saatiin pohjolan kautta kun pyydettiin.

Meillä on ollut vahinkotapahtumia kolmessa yhtiössä. Näistä IF ja Fennia toimittaneet korvauspäätöksen jopa samana päivänä, pohjolaa odoteltiin n. viikko.
Olen yleensäkin ollut tyytyväinen omiin yhtiöihini (IF ja Fennia), ei pahaa sanaa kummastakaan
 

puuteknikko

Vakionaama
Taitaa olla automaatio mukana enenevässä määrin noissa päätöksissä. Itse sain noissa mainituissa tapauksissa Pohjolan verkkopalvelussa vihreän valon saman tien kun kohteena oli vain oma auto. Sitten tuossa jälkimmäisessä meni pari päivää, että joku ihmisäly käsitteli sen kun mukana oli toinen osapuoli.

Työnantajan kautta on Lähitapsalla sairauskuluvakuutus, ja siellä oli toissavuonna käsittelyaika yksinkertaiseen päivystyskäyntilaskuun kolmatta kuukautta ja maksoivat ihan viivästyskorkoa ajalta :D Toimintoja oli sitten laiteltu vähän uusiksi ja viimeksi vastaavan käynnin lasku meni automaatilla läpi.
 

Espejot

Hyperaktiivi
Pitänee tutustua asiaan ehkä perusteelisemmin... vakuutusyhtiöllä käytössä CABAS järjestelmä ja korjaamolla täytyy olla kyseinen syteemi käytössä. Tämä rajoittaa mahdollisten korjaamoiden valintaa. Eli sopimuskorjaamot & referensit täytynee selvittää ennen mahdolista vakuutusyhtiön vaihtoa. Olen pyytänyt selvitystä miksi asia meni päin **** tosin vain puhelimessa. Täytyy uusia kyseinen pyyntö jotta osaa kiertää systeemin pullonkaulat ja valuviat. Oletan että vakuutusyhtiöt toimii pitkälti saman kaavan mukaisesti ja samat ongelmat on kopioitu muihinkin vakuutusyhtiöhin.

 
Viimeksi muokattu:

Esäätäjä

Vakionaama
EN hyväksy sitä, että laskun mukana tulee saatekirje, että vaikka autokaskon hinta nousee max 5% ja sitten oma lasku on noussut 15%! Näihin en vielä kertaakaan ole saanut kunnon vastausta
Olisko kyse siitä että olet aiemmin saanut esim. vakuutustarjouksen perusteella alennusta joka samalla poistunut. Silloinhan se ei ole hinnannousu vaan alennuksen poistuminen, ja sitten +5%
 

Husky

Vakionaama
Olisko kyse siitä että olet aiemmin saanut esim. vakuutustarjouksen perusteella alennusta joka samalla poistunut. Silloinhan se ei ole hinnannousu vaan alennuksen poistuminen, ja sitten +5%
Hyvä pointti, mutta ainakin viimevuosina olen tuota huomioinut. Ja kun olen melkein kaikista noista laittanut kysymyksen, niin olisi pitänyt saada tuo vastauksena.

Tässä on vuosikymmenien aikana jo minulta mennyt niin iso nivaska Pohjolaan palautetta, etten tajua, etteivät jo sen takia lopeta niiden tiedotteiden lähettämistä kokonaan tai korjaa, että yleensä 5% mutta joillakin 15%.
 

Espejot

Hyperaktiivi
Pohjolassahan tuo menee niin, että asiakas voi viedä auton tuohon "korjaamomestari"-ryhmän putiikkiin ja siellä tehdään vahinkoilmoitus. Tarvittaessa voi siinä kohtaa pyytää, että otetaan pelkkä hinta-arvio jos esim. bonusten menettäminen onkin kalliimpaa kuin maksaa vahinko omasta pussista.

Itse olen nyt lasten tohelointien takia korjauttanut kahden auton puskurin (ja toisen osapuolen auton toisessa tapauksessa :rolleyes:) ja on mennyt hyvin sujuvasti. Molemmilla kerroilla tein kyllä vahinkoilmoituksen itse ja kävin sopimassa paikallisen automaalaamon kanssa korjaukset. Pohjola makselee vaan laskut sen mukaan mitä korjaamo laskuttaa ja minä omavastuun auton noudon yhteydessä, eli vakuutusyhtiö ei vaikuta tuohon työhön mitenkään.
Kuukletin Pohjolan korjaamomestrit, InCar on sielläkin vahvasti edustettuna
 

Liitteet

  • 1720268171266.png
    1720268171266.png
    254,4 KB · Katsottu: 27
Viimeksi muokattu:

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
eli vakuutusyhtiö ei vaikuta tuohon työhön mitenkään.
Veikkaan että vaikuttaa - yllättävällä ja ikävällä tavalla. Muinaisina aikoina korjaamoilla oli piikki auki ja sitä käytettiin rumasti, mutta ei ole enää - ainakin InCarin käytöksestä päätellen: kun auto oli vedelty kanttarin yli senverran rujosti, että etuvanne oli taittunut/murtunut ja puhkonut renkaan kyljenkin toivoin että katsovat siitä ohjauksen kulmat - mutta ei kelvannut sellainen lisätyö. Veikkaan että niillä on vakuutusyhtiön tavoitteet ja bonukset/piiskat pitää kulut kurissa. Sanoivat että koeajon perusteella sitten ehkä katsotaan kulmia - jos siltä tuntuu.
 

puuteknikko

Vakionaama
Veikkaan että vaikuttaa - yllättävällä ja ikävällä tavalla. Muinaisina aikoina korjaamoilla oli piikki auki ja sitä käytettiin rumasti, mutta ei ole enää - ainakin InCarin käytöksestä päätellen: kun auto oli vedelty kanttarin yli senverran rujosti, että etuvanne oli taittunut/murtunut ja puhkonut renkaan kyljenkin toivoin että katsovat siitä ohjauksen kulmat - mutta ei kelvannut sellainen lisätyö. Veikkaan että niillä on vakuutusyhtiön tavoitteet ja bonukset/piiskat pitää kulut kurissa. Sanoivat että koeajon perusteella sitten ehkä katsotaan kulmia - jos siltä tuntuu.
Toki joutuvat hyväksyttämään työn etukäteen. Molemmissa tapauksissa ottivat kuvat ja luultavasti lähettivät työselosteen vahinkoilmoituksen liitteeksi ja Pohjolan piti se vielä hyväksyä ja sen maalaamo hoiti osia odotellessa. Hyvä tietysti näin siinä mielessä, että kaikkien vakuutusmaksuissahan ne ylimääräiset näkyy lopulta. Joskin tuo kulmien katsominen pitäisi kyllä olla aika selkeä homma..
 
Back
Ylös Bottom