Victron ja Node-Red

Espejot

Hyperaktiivi
Tehdään nyt tämmöinenkin aihe jos vaikka syntyisi keskustelua. Ehkä.

Eli Venuksesta asenetaan Large version ja aktivoidaan ruksista Node-Red. Sitten selaimella otetaan yhteyttä ja aletaan vetelemään solmupisteitä.
Jos haluaa leikkiä node-redilla ja kokeilla niin onko se turvalista koska kehitysytmpäristöhän pyörii esim Gerbossa?
En ole vielä päässyt tutoriaalissa niin pitkälle että miten oma koodi pidetään erillään DESS tai ESS:stä...

Eli miten Node-redillä päsee turvalisesti leikimään...

Tässä asennusohjeet (ei vaikea)

Viimeksi muokattu:

haraldh

Vakionaama
Hyvä aihe. Tuo @negge ilmeisesti käyttää tuota Noderrediä mutta itse olen aina vierastanut visualista ohjelmointia ja aivot menee solmuun kun katsoo tuollaista visuaalista kaavaa. Pitää varmaan katso tuo video.

Espejot

Hyperaktiivi
  • Keskustelun aloittaja
Hyvä aihe. Tuo @negge ilmeisesti käyttää tuota Noderrediä mutta itse olen aina vierastanut visualista ohjelmointia ja aivot menee solmuun kun katsoo tuollaista visuaalista kaavaa. Pitää varmaan katso tuo video.
Viedeo on siis ihan alkeita. Tässä vaiheessa kiinostaa enemänkin isot linjat eli miten DESS asetusten yli voisi ajaa. Victronisahan on eritason automattiikkaa.

Viimeksi muokattu:

anders

Vakionaama
Viedeo on siis ihan alkeita. Tässä vaiheessa kiinostaa enemänkin isot linjat eli miten DESS asetusten yli voisi ajaa. Victronisahan on eritason automattiikkaa.

Haaste ajaa yli osittain.

ESS mode 2 ja varsinkin 3 tarjoaa täyden hallinnan, mutta ilman apupyöriä. Ts. koko konsertti/sirkus pitää orkestroida itse.

Toki mikään estä ajamasta DESS:iä rinnalla ja poimimalla sieltä rusinat pullasta, esim juurikin tuottoennusteet jne?

Espejot

Hyperaktiivi
  • Keskustelun aloittaja
Haaste ajaa yli osittain.

ESS mode 2 ja varsinkin 3 tarjoaa täyden hallinnan, mutta ilman apupyöriä. Ts. koko konsertti/sirkus pitää orkestroida itse.

Toki mikään estä ajamasta DESS:iä rinnalla ja poimimalla sieltä rusinat pullasta, esim juurikin tuottoennusteet jne?
Mitä nyt katselin Node-Redin Victron palokoihin on samat input/output vakiot että eikös niitä pysty silloin mutamaan lennossa?

Espejot

Hyperaktiivi
  • Keskustelun aloittaja
Tämä ohje vaikuttaa hyvältä Node-red dummies

Espejot

Hyperaktiivi
  • Keskustelun aloittaja
Minulla on edelleekin epäselvää VRM / Venus OS ja Node-Redin suhde...
Pyöriikö ESS Node-Redinä vain onko se "natiivina" jo nyt ja Node-Red on kehitysversio jonka sitten sisälytetään Venukseen ajan myötä? Node-Red on kuitenkin vanhempi projekti kuin DESS joten myös ESS liitynee siihen jotenkin eli onko tämän hetkinen ESS noderedinä vai jollain tapaa natiivina?

Oletettavasti Node-Red vaatii Victron rautaa eikä sitä voi demota mitenkään l. virtuaaliympäristöä ei ole? Testailin Raspberryssä muutamia juttua mutta koska järjestelmästä puutuu rauta niin mitään järkevää ei noi nodet ei antaneet.

Sitten se DBUS mikä lienee väylä lukea ja syöttää tietoa systeemiin... tuota kautta saa muutettua asetuksia esim systeemin tehokuutta.

Back
Ylös Bottom