Airpro AW20

Kuulat

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Nyt on 300l lämmivesivaraaja piirissä mukana. Kesällä varaajan pystyy ohittamaan.
Ongelmia on ollut viimeisen viestin jälkeen.
Kone tärähtää käynnistyksessä rajusti, ja käyntitärinää on tietysti. Paisuntaventtiilien kapillaarien asennus tehty huolimattomasti, ja tästä seurauksena pää paisuntaventtiilin kapillaari katkesi.
Oilonilta korjasivat tämän takuuseen, ja sain ruinattua pehmokäynnistimen kompuraan, jonka sain tietysti ihan itse asentaa. Noita varaosia ogoteltiin pari kuukautta.
Viimeviikolla alkoi taas ulkoyksikkö jäätyilemään 10asteen pakkasella, jota ei normaalisti tee. Hälyytyskellot alkoi soimaan saman tien, ja eikun puhelua oilonille.
Selitin ongelman, ja kerroin, että ei ole mun mielestä normaalia, että kompuran käynti-ajat on 10asteen pakkasella 20h. Sanoivat että ihan normaalia tuon kokoiselle talolle.
On se kumma kun edellis talvena kympin pakkaset mentiin alle 10 tunnin konpuran käynnillä.
No, itse piti tämäkin homma selvittää. Ei muuta kun koneen kylki auki, ja kas kummaa, tällä kertaa oli EVI piirin paisuntaventtiilin kapillaari poikki.
Nyt taas odotellaan varaosaa, ja lämmitellään sähköllä.

Ja niille tiedoksi, jotka harkitsevat ilmavesipumpun ostoa, kannattaa harkita uudelleen.

Ps. Jos joku on harkitsemassa lämmöntuoton uusimista päijänne tunneli varo-alueella, niin ei muutakun poraa tonttiin ja maalämpöä taloon.
Yrittävät ainakin helsingin vedessä pelotella vastuu-asioilla, jos poraat päijännepaineeseen.

oh5lep

Jäsen
Vs: Airpro AW20

Ilmeinen tyyppivika tuo putkien huono tukeminen. Itsellä AW10:ssä alkoi antamaan (ala)painehälytystä ja vasta toisella käynnillä Oilonin huolto löysi murtuneen juotoksen.
Mulla oli takuuaika jo ohi, joten omasta pussista meni korjaus. Nyt on taas vuoden päivät mennyt ilman mitään ongelmaa.

Ylös Bottom