Alpha Innotec -takuuasiat (Calliduksen maahantuomat laitteet)

jph_1979

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
  • #1
Onko Alpha Innotecin pumppujen omistajilla ilmaantunut vikoja takuuaikana (5v)? Ostin oman pumpun uudisrakennukseen tammikuussa 2014 ja pienien alun säätöjumppausten jälkeen laite on toiminut kuin unelma. Nyt kone on kuitenkin stopannut. Vilkkuu vain se säätörenkaan ympärillä oleva valo punaisena ja ruudulla "Please wait".

Olen ollut jälleenmyyjään yhteydessä ja asiaa selvitetään. Mietin vain tuota takuuasiaa kun tässä tapauksessa maahantuoja on vaihtunut (Callidus -> Scanoffice) ja Callidus on (ilmeisesti yrityskaupan myötä, 16.11.2015) nykyään osa Gebo Cleantech yhtiötä. Mitenkähän siirtyy maahantuojan vastuut tuollaisessa tilanteessa? Scanoffice ilmeisesti sanoo, ettei sille kuulu Calliduksen maahantuomat pumput, minkä sinänsä ymmärrän.
 

Suunnittelija75

Aktiivinen jäsen
Vs: Alpha Innotec -takuuasiat (Calliduksen maahantuomat laitteet)

Vastuut voi poistua vain konkurssin kautta. Jälleenmyyjä vastaa lopulta kaikesta tarvittaessa. Ihme jätkiä jos eivät ole vielä paikalla käyneet?
 

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Alpha Innotec -takuuasiat (Calliduksen maahantuomat laitteet)

Yrityskaupassa siirtyy myös vastuut
 

jph_1979

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
  • #4
Vs: Alpha Innotec -takuuasiat (Calliduksen maahantuomat laitteet)

Suunnittelija75 sanoi:
Vastuut voi poistua vain konkurssin kautta. Jälleenmyyjä vastaa lopulta kaikesta tarvittaessa. Ihme jätkiä jos eivät ole vielä paikalla käyneet?
Edelleen laite epäkunnossa, eikä ole ketään käynyt vielä edes paikanpäällä. Jälleenmyyjä on vajaan 100km:n päässä, mutta ei sieltä kovin montaa päivää pitäisi ajaa... :mad:

Mitähän "voimakeinoja" tässä kuluttajalla olisi? Kuluttajaneuvontaan yhteys ja sitä kautta asioihin vauhtia? Lämmin käyttövesi lisää kyllä asumismukavuutta oleellisesti, sen olen nyt ainakin todennut.
 

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Alpha Innotec -takuuasiat (Calliduksen maahantuomat laitteet)

jph_1979 sanoi:
Edelleen laite epäkunnossa, eikä ole ketään käynyt vielä edes paikanpäällä. Jälleenmyyjä on vajaan 100km:n päässä, mutta ei sieltä kovin montaa päivää pitäisi ajaa... :mad:

Mitähän "voimakeinoja" tässä kuluttajalla olisi? Kuluttajaneuvontaan yhteys ja sitä kautta asioihin vauhtia? Lämmin käyttövesi lisää kyllä asumismukavuutta oleellisesti, sen olen nyt ainakin todennut.
Kirjallinen reklamaatio ja siitä kahden viikon kulttua kirjallinen valitus kuluttaja-asiamiehelle. Sinun täytyy antaa maahantuojalle/myyjälle mahdollisuus korjata laite mutta kun he eivät sitä tee niin korjauta itse ja yritä periä ne takaisin.... helpointa olisi tietysti vakuutus mutta siinä kyllä hieman kusee omiin aamiaismuroihin.
 

tj86430

Aktiivinen jäsen
Vs: Alpha Innotec -takuuasiat (Calliduksen maahantuomat laitteet)

Joo, paitsi ettei kuluttaja-asiamiehelle. Järjestys:

1. reklamaatio
2. kuluttajaneuvonta
3. kuluttajariitalautakunta

https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta
 

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Alpha Innotec -takuuasiat (Calliduksen maahantuomat laitteet)

Scroll sanoi:
Mihinkäs tuo muuten perustuu? Laki tai vastaava?

Vai onko se vain alan "hyvää käytäntöä" ja kirjataan soppareihin? Eli jos ei kirjaakkaan soppareihin...ei siirry?
Yrityksellä on vastuut. Kun ostat yrityksen osakkeet mihin ne vastuut häviää? Eihän ne velatkaan häviä. Ja takuu on kuin ehdollinen velka. Mulla on kaveri lontoossa joka järjestelee näitä asioita isossa mittakaavassa - siis pelkästään vastuita. Jos sopparilla asia sovitaan niin ne vastuut jää vanhaan firmaan mutta sitten et ole ostanut yritystä vaan ainoastaan liiketoiminnan. Toki ämpärifirmat toimii miten toimii.

Asiaa kannattaa kysyä kuluttaja neuvonnasta niin saa tietää käytännön.
 

burmanm

Vakionaama
Vs: Alpha Innotec -takuuasiat (Calliduksen maahantuomat laitteet)

Tosin tässä tapauksessa on kyllä ostettu kaikki, yrityksen Y-tunnuskin on pysynyt samana. Löytyy YTJ:stä ja katkeamattomana historiana.

https://tietopalvelu.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=22977&tarkiste=9A84411ED26596899B1786F621E9C911A4700E01

Eiku vaan Gebo Trading Oy:lle soittelua. Callidus Oy on nimetty Gebo Tradingiksi, ja jos sanotaan että tuo on vain isompaa konsernia, niin kovin ovat pieniä konsernin muut osat verrattuna tuohon Callidukseen. Gebo Solutions Oy (liikevaihtoa ei ollenkaan ilmoitettu? Osakepääoma 2500e) ja Gebo Cleantech Oy (osakepääoma 2500e, liikevaihto 350kE), kun taas Gebo Trading oli liikevaihto 2,8Me.
 

jph_1979

Tulokas
Vs: Alpha Innotec -takuuasiat (Calliduksen maahantuomat laitteet)

Sain sähköpostilla uuden ohjelmiston koneeseen. Ohjelma tikulle ja asennus koneeseen -> pumppu lähti käyntiin ja kaikki vanhat asetukset oli tallella.
 

ME

Jäsen
Vs: Alpha Innotec -takuuasiat (Calliduksen maahantuomat laitteet)

Mlp foorumilla sama asiaa...
http://www.maalampofoorumi.fi/index.php?topic=7655.0

ja tämäkin oli siellä
https://www.scanvarm.fi/tuotteet/takuuehdot

aika selkeä asia kuka vastaa ja mistä vai?
 

Jehveli

Tulokas
Meillä ei ole mitään hyvää kerrottavaa Gebo-tradingistä millään muotoa. Eivät hoitaneet takuuaikaista asiaa ja käyttäytyivät ylimielisesti. Kierrän heidän tuotteensa jatkossa kaukaa.
 
Ylös Bottom