CE9NKE vai NE9NKE mökille? Mitä eroa?

F

faldi

Vieras
Olen hankkimassa kesämökille (50m2) ilmalämpöpumppua, ja mietin että kumpi noista kannattaisi ottaa sinne. Alunperin suunnittelin Mitsun GE25 mallia, mutta Panasonicin paremmat minimiotto- ja antotehot puoltavat Panasonicia

Panasonicin laitteista ei ole mitään kokemusta aikaisemmin, ja olisin pyytänyt apua, että onko näillä laitteilla teknisesti paljon eroa käytönnössä (sulattelu, katkot, laatu ...) jos ei noita ylläpito ja ilmanpuhdistustoimintoja oteta huomioon? Tarkoitus on pidentää mökkikautta, mutta ympärivuotiseksi lämmittäjäksi tuosta ei ole tarkoitus tulla. Mökissä on takka ja patterit apuna jos kovilla pakkasilla pitää sinne mennä

Katto on korkea harjakatto, joten kuutioita on enemmän mitä neliöt antaa ymmärtää..
 

Jumary

Aktiivinen jäsen
Vs: CE9NKE vai NE9NKE mökille? Mitä eroa?

faldi sanoi:
Olen hankkimassa kesämökille (50m2) ilmalämpöpumppua, ja mietin että kumpi noista kannattaisi ottaa sinne. Alunperin suunnittelin Mitsun GE25 mallia, mutta Panasonicin paremmat minimiotto- ja antotehot puoltavat Panasonicia

Panasonicin laitteista ei ole mitään kokemusta aikaisemmin, ja olisin pyytänyt apua, että onko näillä laitteilla teknisesti paljon eroa käytönnössä (sulattelu, katkot, laatu ...) jos ei noita ylläpito ja ilmanpuhdistustoimintoja oteta huomioon? Tarkoitus on pidentää mökkikautta, mutta ympärivuotiseksi lämmittäjäksi tuosta ei ole tarkoitus tulla. Mökissä on takka ja patterit apuna jos kovilla pakkasilla pitää sinne mennä

Katto on korkea harjakatto, joten kuutioita on enemmän mitä neliöt antaa ymmärtää..

Vaikuttaisi siltä että et tarvitse +10 asteen ylläpito lämpötilaa etkä sähköistä ilmansuodatusta joten valinta olisi CE9-NKE.
 
F

faldi

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Vs: CE9NKE vai NE9NKE mökille? Mitä eroa?

Onko tuosta ilmanpuhdistustoiminnosta oikeasti hyötyä?
 

Jumary

Aktiivinen jäsen
Vs: CE9NKE vai NE9NKE mökille? Mitä eroa?

faldi sanoi:
Onko tuosta ilmanpuhdistustoiminnosta oikeasti hyötyä?

Kaikki pumputhan suodattavat ilman karkeasuodattimien lävitse....
Mutta sähköinenilmansuodatus on vain osassa malleista.
Sähköisen ilmansuodatuksen palaute on positiivinen (Moni allergiasta oireileva sanoo että ero on melkoinen ennen ja jälkeen pumppun !!!
 
F

faldi

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #5
Vs: CE9NKE vai NE9NKE mökille? Mitä eroa?

Saako tuota pumppua niin, että se kesällä vain puhdistaisi ilmaa, eikä siis viilentäisi tai jäähdyttäisi ollenkaan? Mökillä tuo siitepöly vaikaa ajoittain aika paljon, ja mietin toimisiko pumppu pelkkänä puhdistajana..

Miten tuon NE9NKE:n puhdistus käytännössä toimii? Poistaako se tehokkaasti esim. siitepölyä?
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: CE9NKE vai NE9NKE mökille? Mitä eroa?

faldi sanoi:
Saako tuota pumppua niin, että se kesällä vain puhdistaisi ilmaa, eikä siis viilentäisi tai jäähdyttäisi ollenkaan?

Kyllä siinä on puhallustoiminto (FAN) jolloin se toimii ilman liikuttajana ja puhdistajana.
http://www.kaukomarkkinat.com/files/attachments/kaukomarkkinat/fi/tuotteet/ilmalampopumppu/ce9nke.pdf
http://www.kaukomarkkinat.com/files/attachments/kaukomarkkinat/fi/tuotteet/ilmalampopumppu/ne9nke.pdf
 

tms

Aktiivinen jäsen
Vs: CE9NKE vai NE9NKE mökille? Mitä eroa?

No jopas on ruma ulkoyksikkö. Kapillaarisyöttöinen ja kompressorikin vaatii oman lämmitysvastuksen. Vikakoodit hyvin selvitetty, mutta sulatus??. Onko tämä joku DKE Evo

SUOMEN SUOSITUIN ILMALÄMPÖPUMPPU ???
http://www.lämpöpumppuhuolto.com/images/tuotteet/ilmalampopumput/panasonic/panasonic-esitteet/panasonic_CE9NKE.pdf
http://www.lmg.nu/fileadmin/support/servicemanualer/s_ce_nke.pdf
 

mikkoimp

Aktiivinen jäsen
Vs: CE9NKE vai NE9NKE mökille? Mitä eroa?

tuosta NE9NKE mallista ei tunnu netistä löytyvän oikeastaan mitään kokemuksia, joten olisiko täällä jo moisia jollekin karttunut?
 
F

faldi

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #9
Vs: CE9NKE vai NE9NKE mökille? Mitä eroa?

Itsellä nyt 2kpl noita NE)-NKE malleja mökillä, toinen alkuvuodesta ja toinen ollut vasta pari viikkoa

Kovilla pakkasilla en ole päässyt testaamaan pumppua, joten tehoista en osaa sanoa vielä tarkemmin. Sellaisen huomion olen tehnyt, että jos mökissä on vaikka 15 astetta, ja laittaa pumppuun pyynnin 22, niin kestää jumalattoman kauan ennen kuin tuo saavuttaa halutun lämpötilan. Laite nostaa lämpöä jotenkin säästeliäästi mahdollisimman vähällä virralla, eli aika haalealla

Itse olen suosiolla laittanut pyynnin 30 astetta, ja laskenut sen haluttuun lämpötilaan kun haluttu lämpötila on saavutettu. Kotona Mitsubishi FH35, joka taas puhaltaa reilusti kuumaa niin kauan, että haluttu lämpötila saavutetaan

Mutta pitää lämmön kyllä tarkasti, ja sisäyksikkö on kohtuu hiljainen. Itsellä se sijaitsee sängyn yläpuolella, ja ei kyllä unia häiritse. Ja on siinä "quiet" toiminto, joka pudottaa vielä ykkkösestä vähän pienemmälle..

Laittele kysymyksiä, jos haluat lisätietoa vielä..
 

pamppu

Hyperaktiivi
Vs: CE9NKE vai NE9NKE mökille? Mitä eroa?

Parin vuoden takaista Panasoniccia (NE9) ja Mitsun FD25:sta pystyn luovasti vertailemaan. Noista muista Pana-malleista ei ole kokemusta.

Panasonicissa hyvää:
- Puhdistustoiminto on todellakin tehokas (niitä filttereitä saa imuroida taajaan siitepölyaikana). Vehkeessä on toimiva ilmankierrätys myös ilman että on päällä lämmitystä tai jäähdytystä. Allergikon valinta.
- Pana nostelee hitaasti lämpöjä, mutta siinä on myös powerful-toiminto jolla voi potkaista täydet löylyt päälle ja se putoaa itsekseen pois hetken päästä.
- Pana säätyy huomattavan pienelle teholle ilman katkokäyntiä, mikä on hyvä lauhoilla keleillä. Ja se ymmärtää puhaltaa koko ajan.

Mitsun tehot on eri luokkaa, tuo NE9 ei ole mikään tehohirmu pakkasella. Eli mitoituksessa huomioitava.
Mitsu ei säädy alapäästä likikään niin alas vaan aloittaa katkokäynnin ja törppöilee sitten puhalluksen kanssa eikä ymmärrä sekoittaa ilmaa. Varsinkin tällaisilla välikeleillä Pana ymmärtää puhallella koko ajan kunnolla kun Mitsu taas alkaa höpöilemään katkokäyntinsä kanssa ja unohtaa puhaltaa siinä samalla.

Eli ilmanpuhdistajaa kaipaava painottuu Panan suuntaan, myös tuo ilman kierrätys varsinkin takkalämmittäjille yms. on parempi.

Mitsu taas pakkasella painaa kyllä paljon kovemmalla teholla. Eli vakiasunnon pakkaslämmittäjäksi Mitsu on aika lailla kova rauta. Vaan on tosta Panastakin tietty 12-malli ja niitä muita tehokkaampia kirjainyhdistelmiä. Panasonicin ominaisuudet tuntuisivat kesämökkikäyttöön fiksummalta.

Panasonicin miinukseksi vielä kirjattakoon tiheät sulatukset, aika lailla tarpeettomasti se sulattelee. Näihin on kyllä modauksia...

Itsellä on nykyisessä asunnossa FD25, autotalliin taas juuri tilasin Panasonicin. Eli molempi parempi. Edellisessä asunnossa oli Pana. Autotalliin ajattelin kokeilla tuota 10 asteen ylläpitoa. Tai ei se mikään autotalli ole kuin papereissa. Jostain kummasta syystä sinne ei autoa tahdo saada mahtumaan :) Ehkä pitäisi papereissakin muuttaa "harrastetilaksi" tms.
 

mikkoimp

Aktiivinen jäsen
Vs: CE9NKE vai NE9NKE mökille? Mitä eroa?

kyllä äijä sitten moisen osti kun oli 849 K-raudassa, mielestäni ihan ok hinta.
itse hommasin samaan rahan innovan h121, eiköhän tästä hyvä vertailu saada aikaiseksi ;)
 

jalat

Jäsen
Vs: CE9NKE vai NE9NKE mökille? Mitä eroa?

Itselle asennettiin myös eilen tuo Panasonic NE9NKE hintaan 849e + asennus.

Ensimmäinen ilmalämpöpumppu itselläni, joten verrokkia ei ole ennestään. Saas katsoa miten jaksaa öljylämmitteisessä tiilitalossa. Laitoin heti kaikki patteritermostaatit kiinni asuintiloista ja availlaan tarpeen mukaan jos alkaa lämpö loppumaan.
 
M

Mokoma

Vieras
Vs: CE9NKE vai NE9NKE mökille? Mitä eroa?

Hain just tän NE9NKE:n k-raudasta.
Asennus ensiviikon puolella, raportoidaan sitten lisää että miten homma rokkaa.

ps. Ei ole vielä tullut Ultimarketista rahoja takaisin. Kauppa on peruutettu 15.10 :(
Kuluttaja-asiamiestä informoitu
 

pökö

Kaivo jäässä
Vs: CE9NKE vai NE9NKE mökille? Mitä eroa?

Mokoma sanoi:
ps. Ei ole vielä tullut Ultimarketista rahoja takaisin. Kauppa on peruutettu 15.10 :(
Kuluttaja-asiamiestä informoitu
Kyllä ne sieltä varmaan tulee, onhan firman pyörittäjät rehellisen maineessa.
 

mikkoimp

Aktiivinen jäsen
Vs: CE9NKE vai NE9NKE mökille? Mitä eroa?

tuo ce9nke tuli asenneltua, ihan ok oloinen pumppu muuten mutta höyrystin pieni, on kyllä 2-kerroksinen mutta ei kaarru ollenkaan sivulle eli esim innovassa on noin 2x isompi höyrystin.
muuten oli suht hiljainen ja tuntui saavan ilmaakin liikkeelle.
ensimmäinen sulatus tuli todella äkkiä ja tarpeeseen, oikeastaan se tuli jo odotellessa kun testiä tein että mitä pumpusta saa irti, luulin vielä pumpun kiihdyttävän mutta sulatuksellehan se meni noin 20 min ajon jälkeen lämpö ulkon noin +3 ja kosteus suuri, sisällä noin +15.
40 astetta/25bar oli mittarin mukaan huiput mitä sain.
sama ilma ja ilta kun itselle laitoin innovan niin se keräsi liki 60 astetta ja höyrystin ei kuuraantunut lainkaan, vettä kyllä kondensoi TODELLA reilusti, sisällä tosin oli torpassa minulla 19 astetta.
 
D

dessan

Vieras
Vs: CE9NKE vai NE9NKE mökille? Mitä eroa?

Mokoma sanoi:
Hain just tän NE9NKE:n k-raudasta.
Asennus ensiviikon puolella, raportoidaan sitten lisää että miten homma rokkaa.

ps. Ei ole vielä tullut Ultimarketista rahoja takaisin. Kauppa on peruutettu 15.10 :(
Kuluttaja-asiamiestä informoitu

Jokos on rahat Ultista tullu?
 

Toozi

Tulokas
vieläkös nää NKE pumput teillä hengissä? meillä vielä mökillä hurisee ne9nke
Pitkäaikaisia kokemuksia en voi laittaa, mutta mulla oli liki 10v varastossa aikanaan hankittu kone, jonka asensin vasta viime syksynä mökille. Sisäyksiköstä oli säilytyksessä paineet karanneet, mutta muuten ok. Kapillaarikoneeksi pelaa kyllä uskomattoman hyvin, toki viime talvi oli lauha. Hyvin piti 8C ylläpitolämmön ja sulattaa vain tarpeeseen(kovemmilla pakkasilla ilmeisesti ne kellosulatukset tähänkin tulee). Taipuu myös suht. pienelle ottoteholle n.230W jatkuvassa käytössä ja tehoja ainakin viimetalven pakkasiin oli riittävästi(max. ottoteho n.1,25kW). Hiljainen kone niin sisä kuin ulkoyksikön osalta. Tyytyväinen tähän, vaikka on jo "vanhaa" tekniikkaa.
 
Back
Ylös Bottom