CZ-25TKE ja lämpötilan ei laske alle 20 lämmitysmoodissa vaikka asetus on 16 (minimi)

Vesa@

Tulokas
Heips,

En saa huoneen lämpötilaa lämmitysmoodissa alle 20C vaikka kaukosäätimestä on vedetty minimiin 16C. Kellaritila jossa ei muuta lämmitystä. Kaukosäädin ja sisäyksikkö resetoitu (kaukosäätimestä).

Onko vika laitteessa vai asennuksessa vai jotain muuta? Mistä kohtaa ja miten laite mittaa lämpötilan?

Tavoite on ohjata automatiikalla asetuslämpötilaa matalammaksi kalliiden pörssisähkötuntien aikana. Voin tietysti käskeä automatiikan sammuttamaan laitteen, mutta talvella kovemmilla pakkasilla ei ehkä paras vaihtoehto.

Kiitos hyvistä ajatuksista

t-Vesa
 

arimika

Vakionaama
Onko läpivienti tiivis? Tarkista jos tulee viileää ilmaa niin ilp tunnistaa lämmön tarpee ja npuhaltaa lämpöä tilaan.

Kaiva lämpöanturi kennon päältä koneen ulkopuolelle. Jos laitteessa ei takuuta tee sopiva reikä kuoreen ja pujota anturi sisä yksikön ulkopuolelle.

Noi nyt ekana tuli mieleen

Jos muutat pyynnin esim 25 niin paljonko silloin lämmintä tilassa
 

Hikimies

Jäsen
Heips,

En saa huoneen lämpötilaa lämmitysmoodissa alle 20C vaikka kaukosäätimestä on vedetty minimiin 16C. Kellaritila jossa ei muuta lämmitystä. Kaukosäädin ja sisäyksikkö resetoitu (kaukosäätimestä).

Onko vika laitteessa vai asennuksessa vai jotain muuta? Mistä kohtaa ja miten laite mittaa lämpötilan?

Tavoite on ohjata automatiikalla asetuslämpötilaa matalammaksi kalliiden pörssisähkötuntien aikana. Voin tietysti käskeä automatiikan sammuttamaan laitteen, mutta talvella kovemmilla pakkasilla ei ehkä paras vaihtoehto.

Kiitos hyvistä ajatuksista

t-Vesa
En usko että laitteessa tai asennuksessa on mitään vikaa. Tuota saa muutettua 3 astetta pienemmälle, kun ensimmäiseksi sammuttaa laitteen ja painaa pitkään set nappia esim. hammastikulla kakesta alhaalta pienestä reiästä ja menee kohtaan 58. Sieltä laitat alla olevilla näppäimillä -3 esim. ja painat set kaukosäätimen painikkeesta (älä nyt hammastikku painikkeesta). Laitteen pitäisi piipata mikä tarkoittaa, että käsky on mennyt perille.

Itse jouduin kerran kanssa säätämään Panasonic cz25wke pumpusta tuota, kun lämmitti aivan liian paljon.
 

Husky

Hyperaktiivi
En varsinaisesti pidä vikana, mutta meillä NZ lämmittää ihan liikaa. On pyynti sitten 18 tai 21, niin lähimmät n. 70m2 on lämpötilassa 21-22 hyvin nopeasti ja kaukaisimmat sokkelot asteen vähempi. Ja puhallus on 1/5.
 

Vesa@

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
  • #6
Kiitos vinkeistä, asennus on tosiaan sellainen että saa raitista ilmaa vähän väärään kohtaan. Pitää asennuksen lisäksi katsoa asetuksen shiftaaminen vielä. Kiitos paljon kaikista viesteistä!! T-Vesa
 
Back
Ylös Bottom