Hei!
Olisi tarkoitus korvata rikkoontunut nelivuotias Aiwa 12-T lämpöpumppu paremmalla ja tehokkaammalla. Kysessä on kaksikerroksinen 127m2 omakotitalo, josa punppu on olohuoneessa jossa korkea vino 2-kerrokseen suuntautuva katto.
Tuon Aiwan teho ei rittänyt kovilla pakkasilla, ja siihen vaihdettiin takuuaikana ulkoyksikkö ja nyt on taas ulkoyksikön kenno taas rikki. Olen miettinyt Daikin Perfer N 40 ja Mitsubishi RW35 laitteiden välillä. Daikin olisi minulle hieman halvempi asennettuna, mutta mietin kumpi näistä kannattaisi valita vai olisiko joku muu pumppu parempi. Tuo Aiwa oli halpa, mutta nyt olisi siis takoitus ostaa hyvä punppu jonka toivoisi kestävä reilusti yli 10 vuotta.
Täytyy miettiä josko myöhemmin ostaisii jonkun pienemmän pumpun yläkerran viilennystä varten kesällä, kun alakerrassa oleva punppu kyllä lämmittää yläkerran liiankin hyvin, mutta tasaista jäähdytystä yläkertaan ei yhdellä alhaalla olevalla pumpulla saa.
t. Marko
Olisi tarkoitus korvata rikkoontunut nelivuotias Aiwa 12-T lämpöpumppu paremmalla ja tehokkaammalla. Kysessä on kaksikerroksinen 127m2 omakotitalo, josa punppu on olohuoneessa jossa korkea vino 2-kerrokseen suuntautuva katto.
Tuon Aiwan teho ei rittänyt kovilla pakkasilla, ja siihen vaihdettiin takuuaikana ulkoyksikkö ja nyt on taas ulkoyksikön kenno taas rikki. Olen miettinyt Daikin Perfer N 40 ja Mitsubishi RW35 laitteiden välillä. Daikin olisi minulle hieman halvempi asennettuna, mutta mietin kumpi näistä kannattaisi valita vai olisiko joku muu pumppu parempi. Tuo Aiwa oli halpa, mutta nyt olisi siis takoitus ostaa hyvä punppu jonka toivoisi kestävä reilusti yli 10 vuotta.
Täytyy miettiä josko myöhemmin ostaisii jonkun pienemmän pumpun yläkerran viilennystä varten kesällä, kun alakerrassa oleva punppu kyllä lämmittää yläkerran liiankin hyvin, mutta tasaista jäähdytystä yläkertaan ei yhdellä alhaalla olevalla pumpulla saa.
t. Marko