ec9 huoltovalikko

Heccu

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Sattuisiko kenelläkään olemaan tietoa, että mitä huoltovalikon testi-sivulla out2-lukema näyttää? Out1 ilmeisesti näyttää 9kw vastuksen prosentuaalisen käytön, mutta mistään en googlettamalla löytänyt merkitystä out2:een...

HooJiiPee

Jäsen
Vs: ec9 huoltovalikko

Käsittääkseni siellä on tuo lattialämmityksen 9kW "jaettu" kahdelle vastukselle, ja out1 näyttää toisen vastuksen sen hetkisen kuorman ja out2 sitten sen toisen vastuksen kuorman. Korjatkaa jos olen väärässä. :)

Oisko mahdollista että tuo Out2:sen toiminta liittyisi johonkin toiseen malliin koska tuo paneelihan on melkein kaikissa malleissa sama.
Itselläni tuo out2 on aina näyttänyt nollaa vaikka kovimmilla pakkasilla varmasti useampi vastus ollut päällä.(eikös siellä ole 3x 3:n kilowatin vastus)!

Ile

Jäsen

Eikös EC9:ssä ole 2 kpl 4,5 kW:n vastusta. Minulla näyttää out1 ja out2 muistaakseni jotain yli 30 % kun viimeksi katoin, eli luulisin olevan kummankin vastuksen tehoja prosentteina.

Ainakin EC9:sin sähkökuvissa näkyy 3kpl 3kw vastusta

Lainaus vp18c/ek9 ohjekirjasta
a) syöttö alaosan sähkökattilalle seuraavasti:
9 kW (3x3kW) 3x400V+N, 3x16A

Arvis

Aktiivinen jäsen

Meillä on Nilan EC, eli ilman lattialämmityskattiloita sun muita käppyröitä. Testi-valikon AOUT1 ja AOUT2 näyttävät meillä poisto- ja tulopuhaltimien senhetkisiä nopeuksia. Varmaankin erillä tavalla tuossa EC9 mallissa.

Mistä tulikin mieleen, että tuleeko muilla Testi-valikko näkyviin kun menee Näytä Data -> Enter -> Nuoli ylöspäin? Kaverillani on samanlainen Nilan EC ja hänellä tuota "ylimääräistä" Testi-valikkoa ei ole.

sieltä saa luettua tarkempia arvoja parin desimaalin tarkkuudella ja reaaliajassa. mm. Kaikkien antureiden lämpötilat ja myös lattialämmityksen 3 -portaaseen jaetut osatehot, puhaltimien nopeudet prosentuaalisesti, kaikkien kortilla olevien releiden vetotilan yms ....

näin esimerkiksi voi todeta veden lämpenevän "silminnähden"

Automatiikka pyöristää arvot mitkä toistetaan käyttäjälle normaalisti paneelissa.

testivalikko on huoltovalikon sisällä ylempänä muistaakseni.

Testivalikosta ei ole muuta haittaa kun että sillä pääsee tutkimaan koneen toimintaa tarkemmin.

:D

Arvis

Aktiivinen jäsen

kylmäsähläri sanoi:
testivalikko on huoltovalikon sisällä ylempänä muistaakseni.
Kyllä kyllä, mutta itseltäni tämä samainen testivalikko löytyy myös toisesta paikasta. Eli kun menen valikon "Näytä Data" sisälle ja sitten painan nuolta ylöspäin, niin näyttöön tulee "Testi" ja tästä sitten pääsee tuohon samaiseen testivalikkoon mikä löytyy huoltovalikon kautta. Kaverillani sama kone, eikä hänellä tuota tuplavalikkoa löydy. Toisella vanhempi EK9, eikä siinäkään tuplasti.

Testivalikossa tulee pyörittyä aika useasti, että hyvinkin tyytyväinen kun sinne pääsee nopeasti. Huoltovalikkohan katoaa olikos se 30 minuutin kuluessa ja takaisin päästäkseen joutuu pitämään paria nappia pohjassa sen 10 sekuntia. Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, että saako tuon ylimääräisen testivalikon kenties jotenkin aktivoitua? Vai lieneekö tuohon tehtaalla vaihdettu joku "testichippi", johon on konffattu ylimääräinen testivalikko nopeuttamaan toiminnan seuraamista. Ja tästähän tulee väkisinkin mieleen, että olisiko tässä kappaleessa ollut jotain häikkää ja sitten vian hakuun/korjauksen onnistumisen seurantaan on laitettu tuo testivalikko helpommin löydettäväksi? Kyllä tästä vielä jonkinlainen salaliittoteoria kehitetään! :)

no mulla on tullut vahingossa jätettyä tuollainen testivalikko jätettyä asiakkaan koneeseen.

ei haittaa mutta ei hyötyäkään normaalikäyttäjälle.

Tapahtuu kun softataan taikka vaihdetaan kortti tai kun huolletaan ja seurataan sieltä mitä tapahtuu.

1pete1

Jäsen
Eksyinpä taas tänne monen vuoden jälkeen ja Heti pitää kommentoida Muistaakseni testivalikon saa näkyviin kun painaa enter ja nuoli ylöspäin ehkä sen 10 sekuntia. Sen jälkeen se näkyy näytä data valikon ylimpänä vaihtoehtona ”testi”. Tätä ei tartte tehdä kuin kerran.

Mikanen

Tulokas
Vähän asian vierestä. Minulla on lähtenyt yksi nappi irti ohjauspaneelista. Se nuoli alaspäin. Olenkohan painellut liian usein kun olen tarkistellut veden lämpöjä ja puhaltimien nopeuksia. Säädöt olen saanut aika hyvin kohdalleen tämän foorumin ohjeilla. Nappi on nyt teipattu oikeaan kohtaan että se toimii.
EC9 on vain 2 vuotta vanha.
Huomasin kun etsiskelin Nilanin sivuilla että niillä on joku paranneltu malli 2020 nyt myynnissä jollakin kosketusnäyttöpaneelilla ja rosteri vesi pöntöllä. Tietääkö kukaan tästä mitään? Saisiko sellaista paneelia vanhempaan laitteeseen?
Sitten siellä oli jotain ilman esilämmittimiä putkiin. Huomasin että sellaiselle olisi tarvetta kun pakkanen laskee - 20 asteeseen. Ehkä ei nyt enään täällä länsirannikolla.

Haukka2

Jäsen
Meillä on myös alaspäin osoittavan nuolen nappi murtunut, paikallaan tosin pysyy vielä ilman teippiä. Meillä on 2017 asennettu laite.

Mikanen

Tulokas
Lähetin sähköpostia Nilanille. Lähettivät sieltä uuden kannen säätimen takuuseen. Oli helppo vaihtaa itse. Se uusi kosketusnäyttö maksaa 350 euroa.

Telehell

Aktiivinen jäsen
Täältäkin 2 nappia lähtenyt, eli vaikuttaa tyyppivialta eikä käyttäjän mokasta. Pitänee ottaa itsekin yhteyttä Nilanin.

Ylös Bottom