Ei toimi Pana, miksi ei?

tumppi88

Jäsen
Itsellä veti Panasonic yön aikana "tilttiin", eikä suostu enää yhteistyöhön.
Uudelleen kun käynnistää, niin ulkoyksikkö pyörii hitaasti, kunnes taas sammuu, sisälle ei tule
hönkäystäkään tuosta hetkellisestä pyörinnästä.
Löytyykö täältä jotain apua, mitä seuraavaksi kokeilla?

Ulkoyksikkö: CU-HZ25XKE
 

Hikimies

Jäsen
Lue vikakoodit painamalla pitkään check nappulaa niin että kuuluu piippaus ja kaukosäätimessä näkyy eka vikakoodi. Se koodi missä sisäyksikkö piippaa monta kertaa tarkoittaa sitä. Vikakoodit voi katsoa netistä tai ohjekirjasta.
 

tumppi88

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Lue vikakoodit painamalla pitkään check nappulaa niin että kuuluu piippaus ja kaukosäätimessä näkyy eka vikakoodi. Se koodi missä sisäyksikkö piippaa monta kertaa tarkoittaa sitä. Vikakoodit voi katsoa netistä tai ohjekirjasta.
H 00 - vikatila ei muistissa eka koodi, ei piipannut missään kohtaan, kun koodeja selasin.
Teki kerran aikaisemminkin saman kuukausi sitten. Silloin auttoi, kun veti virtajohdon seinästä 10 sekunniksi ja laittoi päälle.
Nyt ei auta sekään.
 

maanma

Vakionaama
Remember that if your air conditioner beeps with "H00" it thinks it is under normal operating conditions.

Koodit myös nollautuu ivo bootissa.

Arvaus on, että laitteella voi mennä myös hetki (max 30min?) sen jälkeen ennen kuin suostuu tekemään mitään.

Pariston vaihtoa kannattaa kokeilla, jos ei odotetusti reagoi kaken pyyntöihin.

 
Viimeksi muokattu:

tumppi88

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #5
Remember that if your air conditioner beeps with "H00" it thinks it is under normal operating conditions.

Koodit myös nollautuu ivo bootissa.

Arvaus on, että laitteella voi mennä myös hetki (max 30min?) sen jälkeen ennen kuin suostuu tekemään mitään.

Pariston vaihtoa kannattaa kokeilla, jos ei odotetusti reagoi kaken pyyntöihin.

Ei piipannut missään vaiheessa. Kaksi kertaa kuitenkin yritin.
Hetki sitten ulkoyksikköä jo katselin, kun taas kokeilin lähtiessä puita hakemaan ja ajattelin, että nyt lähtee mutta ei.
Hyvin siis jo pyöritti, mutta ei pyörinyt enää, kun laatikollisen puita hain ja takaisin tulin.
Kake pelittää, ei siinä ongelma ole.
 

tumppi88

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #9
Pitäisi puhaltaa niin 6-8C lämpöistä jäähdytyksellä.
Pyöriikö ulkoyksikön kompressori jäähdytyksellä?
Se ilo ei kauaa kestänyt. Lupaavia hönkäyksiä tosiaan tuli, mutta ei.
Fan Auto asetus tuskin vaikuttaa tässä tilanteessa mihinkään?
 

tumppi88

Jäsen
Kun sanot että lähti "pyörimään" niin tarkoitatko
- kompressoria äänen perusteella
- puhallinta
Ulkoyksikön sisällä olevaa pyörivää propellia.
Pyöri niin kauan kuin pyöri, kunnes sammui. Ja saman tehnyt joka kertaa.
Meinaa lähteä, mutta ei.
 

harrastaja

Aktiivinen jäsen
Kerran ei vikakoodeja ole ni kokeilisin ottaa koneesta virrat pois vähäksi aikaa 5min. Sulake pois, töpseli irti tai turvakytkin nollille joku näistä. Sitten päälle pyynti täysille lämmityksellä ja odotella lisäksi vois jollaa puhaltaa lämmintä sisäyksikölle kun noin kylmä,joskus aiheuttanut ongelmia.
 

Jolberious

Vakionaama
Anna olla lämmityksellä vähintään 30min. Siellä kompressori lämmittelee ensin itseään (power-valo voi myös vilkkua käynnistyksen jälkeen). Näillä keleillä ottaa oman aikansa, yllättäen.
 

tumppi88

Jäsen
Anna olla lämmityksellä vähintään 30min. Siellä kompressori lämmittelee ensin itseään (power-valo voi myös vilkkua käynnistyksen jälkeen). Näillä keleillä ottaa oman aikansa, yllättäen.
Power-valo vilkkuu aluksi, sitten alkaa "normaalisti" palamaan, ulkoyksikkö yrittää lähteä käyntiin, mutta ei lähde.
Hetken aikaa yrittää, kunnes sammuu ja alkaa vilkuttamaan timer-valoa sisäyksikössä.
 

tumppi88

Jäsen
Kerran ei vikakoodeja ole ni kokeilisin ottaa koneesta virrat pois vähäksi aikaa 5min. Sulake pois, töpseli irti tai turvakytkin nollille joku näistä. Sitten päälle pyynti täysille lämmityksellä ja odotella lisäksi vois jollaa puhaltaa lämmintä sisäyksikölle kun noin kylmä,joskus aiheuttanut ongelmia.
Kokeiltu eilen ottaa virta pois tunniksikin. Nyt oli yön yli poissa virrat, mutta annan ilman lauhtua, nyt ei vielä näillä pakkasilla taida kannattaa yrittää käynnistää. Illaksi kuitenkin lauhtuu alle -10.
 

tumppi88

Jäsen
Onko laitteessa pakkasraja, jossa sammuu ?
En ole tuollaisesta kuullutkaan, että mahdollista olla ilp:ssä tuollainen.
Tosiaan teki saman aikaisemminkin alkutalvesta, että sammui ihan yht'äkkiä, mutta silloin ei ollut lähellekään tälläisiä pakkasia (olikohan joku ihan muutama pakkasaste) ja silloin lähti käyntiin, kun otti virrat pois hetkeksi. Toki vika nyt voi olla ihan täysin toinen kuin silloin.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Ei. Selasin koodit läpi ja odotin piippausta, ei tullut mitään.
Olihan kake suunnattu sisäyksikköön kun selasit?

Service Manualin mukaan pitäisi mennä muistiin vika?

1704618528611.png


Kaken paristot voisi vaihtaa kokeeksi.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Tuossa olikin kaksi ohjetta, tuota 1. pitäisi seurata silloin kun Timer LED vilkkuu ja jälkimmäistä silloin kun se ei vilku.

1704618729464.png
 

tumppi88

Jäsen
Olihan kake suunnattu sisäyksikköön kun selasit?
Oli ja välimatkaa oli 30 cm. Paristot uusia, syksyllä vaihdettu, tai siis tuli mukana, joten luulisi olevan poweria jäljellä.
Teinköhän tuossa vikakoodin haussa jonkun virheen, kun painoin tuota "select" nappia suoraan pohjaan.
Kun tuossahan sanotaan, että "or". Select-nappi on siis kakessa yhtenäinen, toisin kuin tuossa kuvassa, jonka linkkasit.
 

tumppi88

Jäsen
Check-nappulaa ja Timer pitäisi painella.
Ohjekirja käskee painamaan 5 sekuntia Checkiä ja sitten Selectiä, ei mitään mainintaa Timeristä.
Alan epäilemään, että tein virheen tuossa Select-napin painalluksessa. Tuossa samassa napissa siis ylös ja alas vaihtoehdot.
Ihan kuin tuossa kuvassa, mutta ovat vain siis yhdessä yksi nappula ja keskellä lukee Select
 

tumppi88

Jäsen
Yllä SM sivu 94 on kyllä Timer mainittu??
Totta ja jännä juttu. Olisiko tullut painovirhe. TIMER kohtaalla pitäisikin ollla SELECT, kuten laitteen mukana tulleessa ohjekirjassa on.
Huomenna pääsee kokeilemaan lähteekö käyntiin, kun ilma lauhtuu lähelle nollaa. Tänään en kokeillut, kun koko päivän olikin sitten se -20.
 

tumppi88

Jäsen
Päivitystä tilanteeseen ja kiitokset tähän mennessä neuvoja antaneille.

Tänään lähti pyörimään ja puhalsi jopa ilmaa. Ei normaalisti, mutta jotain elonmerkkejä.
30 minuuttia annoin pyöriä (pyöri aika heikosti) ja sitten sammutin. Kokeilen myöhemmin uudestaan.
 

tumppi88

Jäsen
Se toimii!!!!! 15 minuuttia jo puskenut lämmintä ilmaa.
Ilman lämpeneminen oli se juttu mikä taisi auttaa, mutta ei tuon pakkasen (-20 vähän yli) nyt pitäisi koko konetta jumiin
saada, kun laitetta myydään sanoilla: HZ25XKE tarjoaa erinomaisen hyötysuhteen jopa -25 asteessa ja lämpöä -35 asteen pakkasella.
Joku vika laitteessa lienee ja täytyy ottaa yhteyttä myyjään.
Onko @janti :lla jotain näkemystä asiaan? Onko yleistäkin, että laite toimii, tai siis "toimii" tällä tavalla.
 

Tehari

Aktiivinen jäsen
No sit kyllä ottaisin yhteyttä asentajaan/firmaan että mitäs mitäs. Kyllä noi uudet pelit puskee lämpöä vaikka onkin kovat pakkaset.
 

Vbee

Jäsen
Jotain häikkää tumppi88 vehkeessä on. Meillä sama pumppu nilan ec9 kaverina toiminut moitteettomasti syksystä 2022 alkaen, kuulauden välein koittanut muistaa imuroida suodattimet.

Lämmitysvastuulla noin 60-95m2 riippuen onko makkareiden väliovet auki (märkätiloissa ja varastossa suorasähkö lattialämmitys mutta jotain lämpöä niihinkin varmaan menee ILPiltä), lämmintä huoneistoalaa n 125

Kokeilin -20 asteessa laittaa pumpun pyynnit ja puhalluksen tappiin + powerful, sisälämpö nousi 30minuutissa 22->25-26 hujakoille, eli aika paljon jäi vielä reserviin Kun normaalisti pidetään sisällä 22-23c.

Vähän jäi harmittamaan että meilläpäin pakkasjakson kovimmat pakkaset oli -20 luokkaa, ei päässyt pumppu kunnon happotestiin.
 

tumppi88

Jäsen
Jotain häikkää tumppi88 vehkeessä on
Näin minäkin asian näkisin, kun edeltävä laite tehnyt tuollaista koskaan ja nyt tämä tehnyt jo viiden kuukauden aikana kaksi kertaa.
Ensimmäinen kerta niin haitannut, mutta tämä alkoi jo tuntumaan, kun sen verran kylmä oli ulkona.
 
Back
Ylös Bottom