Ei toimi Pana, miksi ei?

tumppi88

Jäsen
Meillä tuo sama pumppu hoiti ongelmitta takan kanssa lämmityksen noin 120m2 alalta, ja pakkanen kävi alimmillaan -29 lukemissa.
Kysyn sinulta, kun kokemusta laitteesta siis on, että mitenkä teillä tuo sulatus puoli toimii?
Nyt kun laitteen taas sain toimimaan tuntuu, että se sulattelee aika useinkin. Kun vielä
viikko sitten kovilla pakkasilla otin oikein kellolla aikaa, että meni kolme tuntia sulatusten välissä.
Vai vaikuttaako ilma niin paljon siihen?
 

arimika

Vakionaama
Tässä vihje ketjun aloittajalle sekä myös muille PANAN omistajille


Mun Pana tekee kun se timmer valovilkkuu niin SULATUS on epäonnistunut / keskeytynyt jostain syystä.

1) Onko ollut sähkökatkoja edes sellaisia joissa vaan valot välkähtänyt kerran? Mun mielestä PANA ei osaa käsitellä noita pieniä katkoja joita ei edes ite välttämättä huomaa. Meillä se yleensä huomaa että jokin kello / ajastin tai jokin mittari jää vilkkumaan.

2) Sulla ilmeisesti puhallus AUTO ainakin aiemmassa viestissä näin luki.

3) Onko toi jossain kylmässä / Varasto / Talli käytössä kun sanoit että sisälämpö 11 astetta, ei ainakaan (toivottavasti) asuin tiloissa?

4) Miten laite kytketty? pistorasialla (shuko) , erillinen katkaisija ?

Mun ohje tuohon ja minulla auttanut.

1) Älä koske kaukosäätimen on/off kytkimeen.
2) Sähkö pois (ei kakesta) vaan sulakkeesta /pistoke pois 30-45 min
3) Kun laitat virrat takaisin muuta kakesta AUTO puhalluksen tilalle 3 nopeus ja ota kaikki autosuuntaukset pois päältä ja muutin auto asetukset pois. Tässä kohtaa varmista että KAIKKI ajastukset tulee myös poistaa (TÄMÄN voi tehdä myös enne virtojen katkaisua)
4) Laita koneeseen minimissään kakesta pyynti 26 asteeseen
5) Sen jäkeen odotat noin 1 tunni ja seuraa mitä kone tekee? Alkaako puhaltaa lämmitä

Myös tuo alhainen lämpötilapyynti joskus ei jaksa tehdä sitä sulatusta loppuun. Tähän myös vaikuttaa sisäkennon puhtaus.

Tää kirjoitettu oletuksellä että sisä kennon suodattimet puhtaat. Ite imuroin noi suodattimen 2 / krt kk koska niihin tarttuu aina pölyä (lue kotoeläimiä)
 

Tehari

Aktiivinen jäsen
Kysyn sinulta, kun kokemusta laitteesta siis on, että mitenkä teillä tuo sulatus puoli toimii?
Nyt kun laitteen taas sain toimimaan tuntuu, että se sulattelee aika useinkin. Kun vielä
viikko sitten kovilla pakkasilla otin oikein kellolla aikaa, että meni kolme tuntia sulatusten välissä.
Vai vaikuttaako ilma niin paljon siihen?
NZ25YKE sulattelee kovilla pakkasilla juurikin tuon n.3h välein. Nyt kun pakkasta on vähemmän niin sulattelee useammin. Johtunee siis ilmasta. Kun pakkanen vähenee, ilmankosteus nousee ja kuuraa syntyy enemmän.
 

tumppi88

Jäsen
NZ25YKE sulattelee kovilla pakkasilla juurikin tuon n.3h välein. Nyt kun pakkasta on vähemmän niin sulattelee useammin. Johtunee siis ilmasta. Kun pakkanen vähenee, ilmankosteus nousee ja kuuraa syntyy enemmän.
Näin olen ymmärtänyt, että ilmankosteus vaikuttaa tuohon kuinka usein sulattelee. Siksi juuri kovilla pakkasilla ei ihan koko aikaa sulattele :D
 

tumppi88

Jäsen
1) Onko ollut sähkökatkoja edes sellaisia joissa vaan valot välkähtänyt kerran? Mun mielestä PANA ei osaa käsitellä noita pieniä katkoja joita ei edes ite välttämättä huomaa. Meillä se yleensä huomaa että jokin kello / ajastin tai jokin mittari jää vilkkumaan.
Kiitos paljon, sieltä tuli niin paljon tekstiä ja tietoutta.
Sähkökatkoja ei ollut, kelloradio ainakin on ollut ajassa sen jälkeenkin kun teki temput.
En nyt kauheasti uskalla lähteä kikkailemaan säätöjen kanssa, kun nyt kerran toimii.
Korjaaja tilattiin heti tilttauksen havaitsemisen jälkeen, joten antaa hänen katsoa laitetta ja kokeilla eri asetuksia jos niin
näkee parhaaksi.

2) Sulla ilmeisesti puhallus AUTO ainakin aiemmassa viestissä näin luki.
-> Fan = AUTO

3) Onko toi jossain kylmässä / Varasto / Talli käytössä kun sanoit että sisälämpö 11 astetta, ei ainakaan (toivottavasti) asuin tiloissa?
->Asuinrakennus, missä ei nyt kyllä ole asuttu sattuneesta syystä, lämmitin puulla ja erilaisilla puhaltimilla kovien pakkasten aikaan

4) Miten laite kytketty? pistorasialla (shuko) , erillinen katkaisija ?
-> Pistorasialla, ei erillistä katkaisijaa. Silloin kun ensimmäisen kerran meni pari kuukautta sitten, niin tuo pistokkeesta irrottaminen auttoi. Ei tällä kertaa.
 

Duudson

Jäsen
Kysyn sinulta, kun kokemusta laitteesta siis on, että mitenkä teillä tuo sulatus puoli toimii?
Nyt kun laitteen taas sain toimimaan tuntuu, että se sulattelee aika useinkin. Kun vielä
viikko sitten kovilla pakkasilla otin oikein kellolla aikaa, että meni kolme tuntia sulatusten välissä.
Vai vaikuttaako ilma niin paljon siihen?
Kyllä sulatusten määrä nousi runsaasti ulkolämpötilan noustessa. Kulutuskäyrästä katsottuna eilisen aikana sulatti 24 kertaa. Siinä on kolme hiukan pidempää väliä, joten muut sulatukset tapahtuivat alle tunnin välein. Kovilla pakkasilla sulatuksia tuli vuorokauteen 7 tai 8
 

tumppi88

Jäsen
Kyllä sulatusten määrä nousi runsaasti ulkolämpötilan noustessa. Kulutuskäyrästä katsottuna eilisen aikana sulatti 24 kertaa. Siinä on kolme hiukan pidempää väliä, joten muut sulatukset tapahtuivat alle tunnin välein. Kovilla pakkasilla sulatuksia tuli vuorokauteen 7 tai 8
Itsekin huomannut saman nyt, kun laitteeseen kiinnittää huomiota vielä enemmän.
Kovilla pakkasilla sulatus kolmen tunnin välein, nyt +1 ja sulattelee kerran tunnissa.
 

Husky

Hyperaktiivi
Tuossa yksillä vanhuksilla on ongelmia NZ:n kaken käytön kanssa enkä ihmettele. Se on mielestäni NZ25VKE (2023 ostettu ja katsoin että on vanha malli, itse ostin tuolloin YKE:n).

Jos se on cool:lla ja koitat nostaa lämpösetpointia temp napista esim 22=>23, niin heittää vehkeen offille. Ei sekään haittaa, mutta sitten aletaan lähestyä katastrofia, kun laitat sen päälle niin vaihtaa tilaksi heat! Eikä siinä kaikki, vaan tempaisee setpointiksi 27!!!

Sitten tuon resetin jälkeen lämpönappi toimii normaalisti.

Miksei palaa resetistä edelliseen moodiin tai edes sen lämpösetpointiin ja miksi moinen reset tarvitaan!?
Onkohan jotakin vikaa vai onko normaalia?

On tehnyt tuon nyt monena eri päivänä saman.

Lisäksi kaken näyttö on niin himmeä etten minäkään tahdo nähdä moodin nimeä. Ja kestää 10min masiinalle käynnistyä resetin jälkeen. Oma YKE alkaa aina 30sekunnissa puhkua kylmää ja sama talvella kun 30 asteen pakkasessa lämäät päälle, niin 30sek ja tulee lämmintä (tämä on aivan käsittämätöntä tämäkin enkä pidä tarpeellisena moista, mutta se on eri tarina).

Minulla on siis sisarmalli, mutten ole ollenkaan käyttänyt sen kakea, että onko yhtä pöljä.
 

Luukku

Vakionaama
Onkohan jotakin vikaa vai onko normaalia?
Mulla sekoilee uima-altaan vilpin näyttö samoin, että kellon painikkeesta saattaa sammua ja virtapainikkeesta pääsee ajastuksia laittamaan. Veikkaisin, että kapula on panasta rikki. Näppäinten kosketuksessa vikaa tjms.
 

tet

Hyperaktiivi
Mulla sekoilee uima-altaan vilpin näyttö samoin, että kellon painikkeesta saattaa sammua ja virtapainikkeesta pääsee ajastuksia laittamaan. Veikkaisin, että kapula on panasta rikki. Näppäinten kosketuksessa vikaa tjms.

Voisiko olla ihan vaan paristot loppumassa? Kokeilisin ainakin uusilla paristoilla, jos kerran näyttökin on himmeä.
 

Husky

Hyperaktiivi
Tuo tuli mieleen, mutta ei kai paristot saa sellaista ilmiötä aikaiseksi, että kun klikkaa temp nappia, niin vehje menee offille ja sitten vaihtaa moodin ja setpointin.

No täytyy kokeilla silti.
 
Back
Ylös Bottom