Enterillä vaiko ilman?

jussi

Vakionaama
  • Keskustelun aloittaja
huugo sanoi:
Eli konservatiivinen kannattaa olla kun pelissä on tämän toistaiseksi maailman ainoan tuntemamme planeetan elinkelpoisuus. Maailmassa on niin paljon turhaa, että siitä voitaisi ihan hyvin lopua. Statussyboolia jos monenlaista.
Ainoa ongelma on menetelmä. Tilanne ei korjaannu sillä, että julkisella veroruoskalla viedään köyhimmiltä viimeisetkin ilot.
Isommissa tuloluokissa sillä ei ole mitään merkitystä, maksaako bensa 1 vai 5 €uroa. Tai talon lämmitys tonnin vai viis.
Tai että esim. me täällä teemme yleensäkään asialle yhtään mitään. Miksi Suomalaisten pitäisi kantaa ensimmäisenä suuri vastuu pallon pelastuksesta?

Olen tainut sen ennenkin sanoa, mutta sanon vielä: Sen sijaan, että pyristellään paska housussa miettimässä, miten sen saisi vedettyä
takas, olisi parempi miettiä, missä on lähin vessa jossa suihku.

huugo

Jäsen
Vs: Enterillä vaiko ilman?

jussi sanoi:
Ainoa ongelma on menetelmä. Tilanne ei korjaannu sillä, että julkisella veroruoskalla viedään köyhimmiltä viimeisetkin ilot.
Isommissa tuloluokissa sillä ei ole mitään merkitystä, maksaako bensa 1 vai 5 €uroa. Tai talon lämmitys tonnin vai viis.
Tai että esim. me täällä teemme yleensäkään asialle yhtään mitään. Miksi Suomalaisten pitäisi kantaa ensimmäisenä suuri vastuu pallon pelastuksesta?

Olen tainut sen ennenkin sanoa, mutta sanon vielä: Sen sijaan, että pyristellään paska housussa miettimässä, miten sen saisi vedettyä
takas, olisi parempi miettiä, missä on lähin vessa jossa suihku.
Suomen veroprogressio on maailman top-10 joukossa. Eli progression kiristämistä ei kannata otaa tähänkään mukaan / toivoa siistä paljoa.

Ihan matemaattisesti kaiken lopulta maksaa keskiluokka / kansan syvät, vaikka jotkut puolueet uskottelevat että "rikkaiden solidaarisuusveroilla" jotakin tehtäsiin. Ei niillä oikeasti mitään isoja rahoja kerätä.

Lisäksi maailman mittakaavassa ihan joka-ikinen suomalainen on niitä "rikkaita", jolla tuolla logiikalla pitäisi niistää niin pirusti. Juuri tuon logiikan takia kehitysmaat sanovat - he eivät tee mitään kun te rikkaat saatte hoitaa hommat. Ja mitään ei tapahdu.

Kakka-vertausta en ymmärrä. Minusta on ihan fiksua pohtia miten CO2 päästöjä vähennetään/kasvua rajataan (tämä kai on sitä takaisinvetämistä) . Lisäksi kannatta varmasti pohtia myös miten selvitään jos kasvihuoneilmiö oikeasti etenee kuten tiedeyhteisön konsensus tälle hetkellä on (tämä kai on se suihku). Nuo tekemiset eivät ole poissulkevia ollenkaan.

Ja kansainväliset sopimukset ovat ainoita mahdollisia. Suomi ei voi yksin tehdä mitään / yksi kuluttaja ei voi yksin tehdä mitään. Yhteistä palloa tässä tuhotaan.

jussi

Vakionaama
  • Keskustelun aloittaja

huugo sanoi:
Kakka-vertausta en ymmärrä.
Huonosti ilmeisesti vähän muutenkin.
Kun et ilmeisesti tiedä, että tuon verotuksen progressiiviseksi ajatellun veromallin alapuolelle jää paljon kansalaisia, joilla kaikki tulot menee
ihan pakolliseen kulutukseen. Siinä luokassa ihan jokainen hyödykkeeseen laitettu välillinen lisävero vähentää maksukykyä koko määrällään.
Oli se sitten energiavero, arvonlisävero tai vaikkapa vakuutusmaksuvero (harvapa taitaa uskaltaa olla ilman kotivakuutusta, ainakaan omassa
talossa). Minusta esim. tuon energiaveron jättäminen tulotason huomioivan mallin ulkopuolelle on jokseenkin epäoikeudenmukaista ja sen
vaikutus kohdistuu tämän takia väärin. Kyllähän se köyhän energiankulutus noin tietysti tippuu, kun ei pysty maksamaan. Isompituloisen taas
ei tarvi välittää koko asiasta, pitäähän lämmintä olla. Vaihdetaan se uus telkku sitten vasta ens vuonna.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä

Paskavertausta en minäkään tajua, kuten en sitäkään miksi pitää kesken lauseen hypätä seuraavalle riville.
Epäselvä tarina on vielä epäselvempää noin hyppimällä tehtynä.
Kannattaa käyttää viestin esikatselua.

jussi

Vakionaama
  • Keskustelun aloittaja

pökö sanoi:
Epäselvä tarina on vielä epäselvempää noin hyppimällä tehtynä.
Ehkä sun pitää säätää ikkunan kokoa. Tai ostaa isompi näyttö.
Ymmärtämiskohtaan ei mulla ole mitään hyvää ehdottaa.

jviirret

Vakionaama

jussi sanoi:
Hassusti tuo teksti hyppii minunkin näytöllä, olet tainnut painella entteriä aina kun omalla näytölläsi alkaa rivi täyttyä? Parempi vain kirjoitella yhteen pötköön ja antaa foorumisoftan hoidella tuo rivinvaihto. Pystyy muutkin kuin sinun kanssa samaa näyttökokoa käyttävät lukemaan sujuvasti.

huugo

Jäsen

jussi sanoi:
Harmi, kun itse pointti jää huomaamatta & muoto vie huomion.
Itse yritin kirjoittaa useat eri pointit eri riveille. Käytän seuraavalla kerralla numerointia, niin yhteys selviää.
Näyttö on ainakin riittävän iso - 2 näyttöä: 27 tuumainen + 21 tuumainen. Olen tarkempi.

Ymmärrystäni en epäile ollenkaan. Pelottaa vaan, että viime aikoina on noussut ajattelu, joka väittää, että ilmasto ei lämpene / ilmaston lämpeneminen on huuhaata. Itse en koe, että minulla olisi rahkeita haastaa koko maailman tiedeyhteisöä. Ja toiseksi väittäisin, että ihmisen kannattaa olla nöyrä & varovainen maailman edessä. Jos ja kun CO2 pitoisuus maapallon ilmakehässä mitatusti nousee on se oikeasti paha juttu ja sille pitää tehdä jotakin. Se ei voi olla hyväksi. Niin ne freonitkin kiellettiin, kun tajuttiin että ei hyvä seuraa jos noin jatketaan.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä

jussi sanoi:
Näyttö ja ikkunat on mulla kunnossa. Kun kirjoitat viestin niin älä sörki entteriä jatkuvasti vaan kirjoita lauseet putkeen vaikka tuntuisi hullulta aloittaa uusi lause kirjoitusalueen loppupuolelta.

jussi

Vakionaama
  • Keskustelun aloittaja

pökö sanoi:
Näyttö ja ikkunat on mulla kunnossa. Kun kirjoitat viestin niin älä sörki entteriä jatkuvasti vaan kirjoita lauseet putkeen vaikka tuntuisi hullulta aloittaa uusi lause kirjoitusalueen loppupuolelta.
Kyl mää tykkään painella enteriä. Jos se on sun mielestä väärin, niin sille en voi mitään. Eikä sillä taida olla mitään tekemistä sisällön kanssa.
Jos me ollaan siitäkin eri mieltä, niin sillekään en voi mitään. Sanon vaan oman mielipiteeni.
Ja painelin taas enteriäkin.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Erotettu kakka- ja enter-keskustelu omaksi aloitukseksi. / janti

Äimänkäki

Aktiivinen jäsen

jussi sanoi:
Kyl mää tykkään painella enteriä. Jos se on sun mielestä väärin, niin sille en voi mitään. Eikä sillä taida olla mitään tekemistä sisällön kanssa.
Jos me ollaan siitäkin eri mieltä, niin sillekään en voi mitään. Sanon vaan oman mielipiteeni.
Ja painelin taas enteriäkin.
Painelepa enteriä kaksi kertaa peräkkäin, niin saat uuden kappaleen alkamaan. Yhtä enterin painallusta ei tosiaan tarvita. Tekstin ulkoasu kertoo jotain ajatuksen selkeydestäkin.

Ja kyl sää sille voit paljonkin: olet vain painelematta. Ellet sitten halua piruilla muille - ihan vaan piruuttasi!

Ylös Bottom