ES AWC9 Etelä-Pirkanmaa rintsikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siwer
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On noissa sellainen lämmityskaapeli kötöstetty vaihtimen ympärille ja ylijäämää törröttää vielä puolisen metriä kätevästi koneen ulkopuolella mitkä sai laittaa putkia lämmittämään eristeiden sisään. Mekaaninen termostaatti joka haistelee levaria, tehtaalla säädetty aktivoitumaan +7:ssä. Nää on varmaan just niitä asioita mitkä kiinalainen tehdas on lisännyt kun on pyydetty "pohjolan oloihin jäätymätöntä monoblockia". En ole saanut tuota vielä johdotettua loppuun asti kun mulla vapaakiertää niin hyvin ja on iso varaaja ettei kyllä mitään jäätymisriskiä ole. Tuo ei siis syö tehoakaan, kun ei ole johdotettukaan. Ei sen muutenkaan pitäisi koskaan aktivoitua koska termostaatti on tosiaan siellä levarilla.

Ketjun innoittamana vaihdoin itsekin sulatuslogiikan kokeilun vuoksi kakkoseksi.

- Ulkoyksikkö teki töitä täysillä kun säädin asetusta, asetusmuutoksen jälkeen kompura pysähtyi
- Näyttö ilmoitti hetken ajan jotain ulkoyksikön uudelleenkäynnistämisestä, en ehtinyt kunnolla lukea
- Odottelin pari minuuttia, mutta mitään ei tapahtunut ulkoyksikössä
- Painoin näytöltä "virtanapista" laitteen pois päältä = paussisymboli ruudulle, sitten takaisin päälle, odotin taas pari minuuttia, ei mitään
- Vikailmoituksia ei näkynyt (tässä vaiheessa olin edelleen kirjautuneena asentajatilassa)
- Suljin kosketusnäytön sovelluksen Exit-napista, meni Windows CE:n työpöydälle, käytin näyttöosasta virtapiuhan irti ja takaisin
- Sovellus käynnistyi uudestaan, odotin taas muutaman minuutin, kompura ei edelleenkään käynnisty
- Tässä vaiheessa totesin, että ilmeisesti ulkoyksikkö vaatii IVO-buuttausta ja ehkä ruudulla ollut ilmoitus tarkoittikin sitä. Irrotin ulkoyksikön sulakkeen niin kauaksi aikaa, että näyttöön tuli sarjaporttivika + pari muuta vikaa ja sitten kiinnitin sen takaisin.
- Ilmestyi aktiiviseksi vika P07 Compressor preheating, kompressori ei edelleenkään käy
- Odotin yli 15 min, mitään ei tapahdu
- Sitten käytin ryhmäkeskuksen pääkytkimestä yhtä aikaa sisä- ja ulkoyksikön virrattomina
- Jälleen P07 Compressor preheating
- Minuutit kuluvat ja varaaja alkaa jäähtyä, ulkona -19°C, omalle otsalle alkaa muodostua hikikarpaloita
- Kun 30 minuuttia tuli täyteen, P07 viimein poistui ja kompressori lähti hyrräämään

Opetus 1: Ainakin asentaja-asetuksia muuttaessa kannattaa sen jälkeen aina reilusti tehdä virtabuutti molemmille yksiköille.
Opetus 2: ES tykkää lämpimästä kompressorista. Hätiköinti sen kanssa pakkasella sähkökatkon jälkeen ei ole hyväksi.

Installer tasolla ei pitää tasolta poistumiseksi koskea taulussa "Exit" nappia". Kone poistuu itse "User" tasolle parin minuttin kuluttua.
(Ohjelma on Windows pohjalla sekä t ämä "exit" nappi sulkee lämpöpumpun ohjelman (ikkunan). Sitten näkee myös toiset tiedostot mutta tästä ei ole mitään apua paitsi että pitää taas löytää lämpöpumpun tiedosto.)

P07 - Kompressorin esilämmitys jos sää on kylmä. Tämä kestaa aina vakiosti 30 min vaikka myös itse yritin eka käynnistyksessä lämpöpuhaltimella lämmittää ulkoyksikön runkoa. 30 min kuluttua kone käynnistyi.

Itsekin kokeilen nyt tuota sulatusvaihtoehtoa 2. Minun havaintojen mukaan laite sulattaa tarpeettoman usein. Osaako joku sanoa noiden sulatus vaihtoehtojen 0 ja 1 toiminta periaatteen? (No 2 periaateen Andres olikin avannut tuolla aiemmin)

P. S onko kukaan onnistunut vaihtamaan näytön taustavalon niin että ei olisi kokoajan päällä.

Takaisin
Ylös Bottom