kurre orava
´pitkähän on pilalla, lyhyttä on helppo jatkaa...´
Eteen tuli EnergySaven osalta oikeastaan ensimmäinen varsinainen häiriötilanne.
Tuli aamulla pantua merkille että kone oli käydä jurnuttanut aika pitkään ja teknisessä tilassa käydessä, mittareita vilkaistessa totesin että jotain oli pielessä, kone kun otti tehoa saman verran tai jopa pikkuisen enemmän kun mitä tuotti ( nyt joku irvileuka mlp fantasti tietysti toteaa että täysin normaali vilpille
) Näytössä näkyi sulatuksen symboli mutta kone tuotti kuitenkin pollun mukaan 2 kWn teholla lämpöä. Varaajan lämpötila oli näytön mukaan 37 astetta, tavoite sama 37.
Jalkauduin pihalle ja totesin että kone oli vetänyt itsensä reippaasti jäihin, kenno täysin tukossa. Sinänsä tasaisesti mutta totaalisen tukossa, jäätä / huurretta arviolta noin sentin paksuisena kerroksena.
Sisään uudestaan ja vaihdoin koneen jäähdytykselle. Ikään kuin vaihtoi moodia ja lähti nostamaan kierrroksia uudestaan mutta pysähtyi sitten virheilmoitukseen FE ( ei löydy minun manuskasta). Tein koneelle norjalaisen resetin ja annoin olla ehkä 5-10 minuuttia. Tämän jälkeen lähti kiltisti jäähdyttämään ja sain kennon sulatettua.
Merkillepantavaa tuossa vaiheessa oli että kun käynnistin koneen uudestaan niin näytölle ilmestyi varaajan lämmöksi 41 astetta eli oli vetänyt reilusti yli säädetyn, ilmeisesti jäänyt sellaiseen jumiin ettei tunnistanut enää varaajan lämpötilan nousua.
Vähän nakertaa tuota luottamusta tuohon tekeleeseen kun ei oikein pysty yhden kerran perusteella sanomaan oliko vika/syy antureissa, ohjainkortissa vaiko nelitieventtiilissä. Villi veikkaus ihan mutuna on että ohjainkortti meni solmuun eikä tunnistanut lämpötilan nousua eikä myöskään saanut suoritettua sulatusta loppuun vaikka oli symboolista päätellen todennut tarpeen kuitenkin. Jäähdytkselle kun meni kuitenkin sitten niin luulisi ettei ole nelitieventtiili joka kummittelee.
Nähtäväksi jää miten menee seuraavalla kerralla. Illalla kone kävi mutta sen verran lyhyen ajan ettei muodostunut tarvetta sulatukselle.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia esimerkiksi Ultien kanssa? Näkemystä syystä/aiheuttajasta?
Tapahtumahetkellä oli tyypillinen lounaisrannikon syyskeli, asteen verran lämpöä ja kosteaa.
Tuli aamulla pantua merkille että kone oli käydä jurnuttanut aika pitkään ja teknisessä tilassa käydessä, mittareita vilkaistessa totesin että jotain oli pielessä, kone kun otti tehoa saman verran tai jopa pikkuisen enemmän kun mitä tuotti ( nyt joku irvileuka mlp fantasti tietysti toteaa että täysin normaali vilpille

Jalkauduin pihalle ja totesin että kone oli vetänyt itsensä reippaasti jäihin, kenno täysin tukossa. Sinänsä tasaisesti mutta totaalisen tukossa, jäätä / huurretta arviolta noin sentin paksuisena kerroksena.
Sisään uudestaan ja vaihdoin koneen jäähdytykselle. Ikään kuin vaihtoi moodia ja lähti nostamaan kierrroksia uudestaan mutta pysähtyi sitten virheilmoitukseen FE ( ei löydy minun manuskasta). Tein koneelle norjalaisen resetin ja annoin olla ehkä 5-10 minuuttia. Tämän jälkeen lähti kiltisti jäähdyttämään ja sain kennon sulatettua.
Merkillepantavaa tuossa vaiheessa oli että kun käynnistin koneen uudestaan niin näytölle ilmestyi varaajan lämmöksi 41 astetta eli oli vetänyt reilusti yli säädetyn, ilmeisesti jäänyt sellaiseen jumiin ettei tunnistanut enää varaajan lämpötilan nousua.
Vähän nakertaa tuota luottamusta tuohon tekeleeseen kun ei oikein pysty yhden kerran perusteella sanomaan oliko vika/syy antureissa, ohjainkortissa vaiko nelitieventtiilissä. Villi veikkaus ihan mutuna on että ohjainkortti meni solmuun eikä tunnistanut lämpötilan nousua eikä myöskään saanut suoritettua sulatusta loppuun vaikka oli symboolista päätellen todennut tarpeen kuitenkin. Jäähdytkselle kun meni kuitenkin sitten niin luulisi ettei ole nelitieventtiili joka kummittelee.
Nähtäväksi jää miten menee seuraavalla kerralla. Illalla kone kävi mutta sen verran lyhyen ajan ettei muodostunut tarvetta sulatukselle.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia esimerkiksi Ultien kanssa? Näkemystä syystä/aiheuttajasta?
Tapahtumahetkellä oli tyypillinen lounaisrannikon syyskeli, asteen verran lämpöä ja kosteaa.