F470 suodattimet

Harw€y

Nibe f470 & mitsu ilp & takka/ 135m2 + 12m2
  • Keskustelun aloittaja
Mistä kannattaa ostaa paneelisuodattimet. K-Rauta, Starkki, Onninen? Leikataanko jostain isommasta palasta? Onko suodattimen läpäisyssä jotain eroja mikä pitää tietää?
Teollisuuden sähkökaappien ilmansuodattimet näyttää samalta.

Vs: F470 suodattimet

Mainitsemasi suodin käy. On niin halpaa että on sama mistä neliömetrin kerrallaan ostaa. Itse leikaten pahvimallin kanssa tulee hyvä ja halpa. Kannattaa vaihtaa kerran kuukaudessa.

nibe79

välillä tulee innostuttua...

Netistä voi vaikka tilata suodatinkeskuksesta. ITE oon kodinterrasta ison palan ostanu suodatinta ja leikannu siitä. En nyt muista mitä oli suodatin tasolta vähä paksumpaa ku alkuperäinen sai neljät parit ja makso muistaakseni kympin

mj

Jäsen

Ostin itse suodatin keskuksesta. Nyt on F5 tulossa ja G3 poistossa.

Miten on muuten mahdollista, että F470:ssä on vain G3 suodattimet, jotka päästää kaiken muun läpi paitsi hyttystä isommat hiukkadet. Joltain sivulta luin just, että pitäisi olla F7. Ja tämä kai jopa vaatimus nykyään...?

Itse tätä mietiskelin, kun muistin, että rivarin Iltossa oli esisuodattimena samanlaiset kuin nibessä pelkästään. Tämän lisäksi oli erikseen varsinainen suodatin, sellainen jossa pahviset reunat ja keskellä "haitarina" suodatinelementti.

pikkukallio sanoi:
Kannattaa vaihtaa kerran kuukaudessa.
Mihin tämä perustuu? Meneekö sulla tukkoon kuukaudessa? Jos nyt oikein muistan, niden ohjeessa oli kolmen kuukauden välein imurointi ja vaihto vuosittain...

Edit: Tosin F5:llakin putosi niin paljon virtaus, että F7:sta ei tule varmaan mitään läpi. ;)

Spiderbait

Aktiivinen jäsen

Itellä oli 6kk samat suodattimet ja sitten meni vaihtoon. Kuukauden välein imuroin niitä. En mä kyl ihan kuukauden välein niitä alkais vaihtamaan mut kukin tavallaan. Ostin suodattimet paikallisesta IV-kaupasta ja seuraavat tilaan netistä.

Harw€y

Nibe f470 & mitsu ilp & takka/ 135m2 + 12m2
  • Keskustelun aloittaja

Ilmeisesti likaisen suodattimen takia poistolämpö oli liian alhainen eli alle 17C. Tuli hälytys 51(muistaakseni) ja puhdistin suodattimet. Ja kappas poistolämpö nousi heti päälle 18C ;)

cpo

Tulokas

Tänään tuli otettua F470 käyttöön ja suodattimista sen verran että mitä eroa on F5 ja G3 malleilla,olin kyllä yllättynyt että ns.hienosuodinta ei ole lainkaan,perheessä yks astmapotilas eli kai sen tuloilman tarttis saada mahd.hyväksi

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

cpo sanoi:
olin kyllä yllättynyt että ns.hienosuodinta ei ole lainkaan,perheessä yks astmapotilas eli kai sen tuloilman tarttis saada mahd.hyväksi
Vanhassa 410P hienosuodatin asennetaan IV putkeen. On laatikko missä laskostettu pussi. Meillä ei asenettu kun ei mahtunut - suunnittelun kukkanen.

cpo

Tulokas

Täytyykö virtauksia säätää jos vaihtaa G3 tilalle F5:sen ,oli kuukaudessa mennyt suodattimet aika huonoksi,nyt on F5 tilalla.Nyt on poisto45% ja tulo42%.

mj

Jäsen

Laoitoin vain tuloon G3:n tilalle F5:n ja piti säätää. Eli poistoa oli liikaa vaihdon jälkeen ja laitoin prosentit melkein tasoihin, taitaa olla nyt 1 prosentti eroa asetuksissa.

cpo

Tulokas

Niin vielä F5 suodatinkankaasta,miten päin olette sen kasettiin laittanut,itse laiton poistopuolelle karkean pinnan alaspäin ja tuloon toisin päin, teinkö väärin?

Aktiivihiilisuodatin Nibe f470 koneeseen

Ennakkoilmoitus lukijoille :)

Yhtiöllämme olisi tarjota Nibe F470-koneeseen kasettisuodatin jossa on F7-hienosuodatin edessä ja aktiivihiiliosuus "perässä".
Kasetin koko on 196x196x28 mm. Ilmamäärän ollessa 270 m3/tunnissa niin kasetin painehäviö on 55 Pa. Muovisesta suodatinkotelosta joutuu poistamaan karkeasuodattimen muoviulokkeet.

Kasetti kartonkikehyksellä on tämän tyyppinen: http://www.filtech.eu/en/products/d-carb/ Kestoiäksi arvioin normaalikäytöllä n. kolme kuukautta.

Hinta 48,00 € kpl sis. Alv+ postikulut määrän mukaan. Toimitukset alkavat n. kolmen viikon sisällä.

Lisätietoa Yrjo.Siira@ilmansuodatin.com

Lämmintä Kesää toivotellen !

teolta

Tulokas

Olen testannut Filtechin F7 aktiivihiilisuodatinta tuloilman puolella nyt kuukauden ajan. En ole huomannut toiminnan muutoksia Nibessä, mikä on siis hyvä juttu. Tuloilma on huomattavasti raikkaampaa mitä G3-4 suodattimilla. Suodatin oli helppo ottaa käyttöön: leikkasin suodatinkehyksestä sisäpuoliset klipsit, 4 kpl, pois ja viimeistelin viilalla/mattopuukolla, tiivistenauha suodattimen ynpärille ja suodatin kehykseen. En ole vielä suorituttanut ilmavirtojen tarkastussäätöjä, koska iv- suunnittelijan mukaan siihen ei ole tarvetta ja muutenkin tuntuu ilmanvaihto pelittävän alkuperäisillä G3-suodattimilla tehdyillä säädöillä. Ymmärtääkseni tällä F7 suodattimella alkupainehäviö on samaa luokkaa mitä G- suodattimilla! Tarkastin suodattimen ja samalla imuroin sen, koska meillä ei ole karkeaa suodatusta ennen konetta. Laitoin kuvat uudesta suodattimesta ja 1kk käytetystä suodattimesta liitteeksi.

Liitteet

skraba

Tulokas

Moi,

Tuntuu aika hintavalta, jos valmistaja haluaisi myydä uuden 50 euron suodattimen kolmen kuukauden välein.

Oletko noita aktiivisuodattimia ostanut mistä ja minkälaiseksi hinnat ovat muodostuneet? Nyt kun käyttökokemusta on hieman pidemmältä ajalta, minkä verran arvioit kestoa yhdelle suodattimelle. Olen tähän mennessä leikannut yksinkertaisesti uudet suodattimet kahden kolmen kuukauden välein EU3 suodatinlevystä. Sillä ei hintaa ole juurikaan.

- Skraba

Terve,

suodattimen hinta tulee olemaan n. 40,00 € kpl. Vaihtoväli muodostuu vain ja ainoastaan kasetin sisään tulevasta hajusta ja pölystä. Vaihdon voi tehdä aivan oman maun mukaan tai olla tekemättä.

Jälleenmyyjä selviää muutaman viikon sisällä, ilmoittelen siitä Foorumin sivulla.

Terv. Yrjö Siira

Dille83

Jäsen

Onko jollain laittaa ihan jotain suoraa linkkiä, mistä ootte tilaaneet näitä? Itsellä vähän hakusessa.. Joku sanoo, että valmistaja vaatii G2 ja monet käyttää kuitenkin G3 jne.

Mulle noi G:t on ihan utopiaa, mutta suodattimet ovat kyllä todella pienet jos verrataan vaikka vaikka perus-Valloxiin, Onnlineen yms.

Anyway, onko porukalla suoria linkejä antaa, mistä tilata suodatinkangasta, jotka olette todenneet jo toimiviksi.. ;) Haluaisin mahdollisimman lähellä alkuperäistä.

Savustaja

Aktiivinen jäsen

No, tuo G3 on jo oikeastaan luokkaa karkeasuodatin, eli ei siitä ainakaan heikompaan päin kannata vaihtaa. Taajamassa ja/tai vilkkaiden teiden varrella harkitsisin itsekin varmaan parempaa suodatusta tuloilmalle. Täällä metsässä siinä filtterissä on lähinnä "hankihyttysiä". ;)

www.suodatinkeskus.com/suodatinkankaat <-- tuolta jotkut ovat tilanneet kangasta, josta itse leikanneet Nibeen sopivia paloja. Itse sovin joskus ent. esimiehen kanssa, että leikkaan firman suodatinkangasrullasta parin metrin pätkän, enkä laskuta oman auton kilometrjä joltain sisäilmanäytteidenotosta, joka piti hoitaa huomaamattomasti, ettei lähde juorut kylällä liikkeelle. Taisin kyllä rahallisesti ottaa takkiin tuossa vaihtokaupassa, mutta pitäähän se työnantajaa joskus tukea.. ;D Etrasta (ent. TeollisuusEtola) taitaa olla peräisin se meidän iso kangasrulla. En tiiä, myyvätkö metrikaupalla. Tuo 50 m rulla riittäisi kyllä Nibe-perheeseen "isältä pojalle", tai PILPistä MLPöön. ;)

Siikki

Aktiivinen jäsen

https://www.suodatinkeskus.com/nibe-f470--suodattimet

Tuollaista G4 tuli hommattua, lienee ihan ok harvaan asuttuun taajamaan, joskin onhan tässä vähän liikennettäkin. Ilmanvaihdonsäätäjä ehdotti myös ulos ritilän alle samaa siitepölyajaksi, jonkun verran kun puita tässä. Onko kokemusta tuollaisesta? Tarkoitus olisi tehdä jonkunlainen kotelo, jolloin suodattimen saa helposti pois ja tarvittaessa uuden tilalle.

Talviajaksi toki muistettava ottaa pois :)

Terve, kysyppä Niben varaosamyynnistä aktiivihiilisuodatin F7/AC-vaihtoehtoa tälle vaatimattomalle G4-karkeasuodattimelle.

Terv. Yrjö Siira
Puh. 044 526 1402

Annan vinkin. Toyotan aktiivihiili ilmansuodatin istuu tähän sellaisenaan. Älkää hyvänen aika maksako 40 euroa kun käypä hinta tuolle on korkeintaan pari euroa.

http://www.ebay.com/itm/Carbonized-Carbon-C35667-NEW-Cabin-Grey-Air-Filter-For-Car-TOYOTA-Yaris-/182329662186?hash=item2a73b1daea:g:mZQAAOSwo4pYEEjn&vxp=mtr

Tilasin näitä ebaystä ja on Toyota Original paketissa hinta kotiin toimitettuna 2.66€/kpl.

Bati

Aktiivinen jäsen

barbarossa sanoi:
Annan vinkin. Toyotan aktiivihiili ilmansuodatin istuu tähän sellaisenaan. Älkää hyvänen aika maksako 40 euroa kun käypä hinta tuolle on korkeintaan pari euroa.

http://www.ebay.com/itm/Carbonized-Carbon-C35667-NEW-Cabin-Grey-Air-Filter-For-Car-TOYOTA-Yaris-/182329662186?hash=item2a73b1daea:g:mZQAAOSwo4pYEEjn&vxp=mtr

Tilasin näitä ebaystä ja on Toyota Original paketissa hinta kotiin toimitettuna 2.66€/kpl.
Nämä suodattimet on siis samaa luokkaa kuin F7? Saako tosta kyseisestä linkistä vielä oikeaa tavaraa?

Itsellä on tällä hetkellä tulo ja poistopuolella G4 suodatinta. Tuloilman puolelle tekisi mieli vaihtaa vähän parempaa tilalle.

Bati sanoi:
Nämä suodattimet on siis samaa luokkaa kuin F7? Saako tosta kyseisestä linkistä vielä oikeaa tavaraa?

Itsellä on tällä hetkellä tulo ja poistopuolella G4 suodatinta. Tuloilman puolelle tekisi mieli vaihtaa vähän parempaa tilalle.
En minä tuosta luokituksesta tiedä, mutta eiköhän nuo aktiivihiilisuodattimet ole aina sieltä paremmasta päästä.

vwg4

Aktiivinen jäsen
Mistä tuota kangasta kannattaisi nyt hankkia?

Minkäskokoinen tuo suodatin mahtoikaan laitteessa olla? Voisi siirtyä vaihtamaan suodatinta kolmen kuukauden välein. Kangasta saisi olla vaikka 10 vuodeksi saman tien.
Yhtiöllämme olisi tarjota Nibe F470-koneeseen kasettisuodatin jossa on F7-hienosuodatin edessä ja aktiivihiiliosuus "perässä".
Kasetin koko on 196x196x28 mm. Ilmamäärän ollessa 270 m3/tunnissa niin kasetin painehäviö on 55 Pa. Muovisesta suodatinkotelosta joutuu poistamaan karkeasuodattimen muoviulokkeet.

Ylös Bottom