F750+sam41

Tuomas139

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
  • #1
Moi!
Tarvitsisi neuvoa/tietoa ko laitteesta. Viime keväänä laitettu kone tulille Laptitecin toimesta ja ongelmathan alkoi heti. Ei toiminut huonostikaan(tulistukset isolla ja löi jäätymissuojaa päälle) ja lopulta johti koko yläosan vaihtoon. Vaihdossahan ei mennyt kuin puolivuotta.
Kesän vekotin toimi hyvin ei ongelmia. Nyt pakkaset alkoivat niin taas on vikailmoitusta -> mahdollinen vika sulatuselementissa BT16. Tulistukset 18 ja lauhdutin (muistaakseni) -16. Talo 157 neliöinen (kokonaisala) Kastellin rakentama. Onko näillä tiedoilla tietoa foorumilla missä vika mahtaisi piillä? Kuitenkin luulisi PILP:n toimivan alle -10 asteessa.
 

Mikki

Vakionaama
BT16: Lämpötila-anturi, höyrystin

Jos tuota vikailmoitusta et huomioi, niin miltä laitteen toiminta vaikuttaa muutoin? Mitenkäs talon ilmanvaihto.... onko asetuksissaan. Palstalla täällä oli aiemmin yksi esimerkki missä talon ilmanvaihto oli täysin poskellaan.

Soitappa Nibelle ja kysy tuosta virheilmoituksesta. Uuden laitteen pitää toki toimia suunnitellusti.
 

Tuomas139

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Ilmoitus siis seuraavanlainen "Mahdollinen vika sulatuselementissä EB16. Tarkasta anturit BT16 ja BT21."
Pumppu mielestäni toiminut muuten hyvin, pitää lämmön talossa 20 asteessa ja lämmintä vettä riittää. Kesällä oli laatat kylmänä mutta korjaantui kun nosti "alinta menoveden lämpötilaa", eli ihan perus. Ilmanvaihto on Laptitecin säädöissä ja mitattu koneen yläkerran vaihdon jälkeen uudestaan.
Ongelmat siis alkoivat vanhan kanssa heti kun pakkasta yli 10 astetta ja sama nyt.
 

Mikki

Vakionaama
Soitappa Nibelle ja kuvaile ongelma. Ehkä sieltä tulee joku tutkaisemaan, mikä tuo ilmoitus oikeasti on.
Onko laite Nibe Uplinkissä kiinni?
 

Mikki

Vakionaama
Muistakaa rapsata löydöt. Täällä on tuloillaan keväällä valmistettu laite tulille ja jos joku tyyppianturivika on niin korjuutan heti.
 

Mikki

Vakionaama
Parin viikon päästä pitäisi. Niben käyttöliittymä huoltopuolellakin on aika selkeä, mutta härregud kun tämmöiset modernit pumput on kuitenkin monimutkaisia härveleitä.

Surettaa melkein kun tulee mieleen yhdessä asunnossa ollut Pikkkuwatti ja erillinen käyttövesivaraaja. Ei paljon säädettävää ollut. Ja vielä vähemmän mitään hajoavaa.
 

Heat&Cool

Jäsen
Ilmoitus siis seuraavanlainen "Mahdollinen vika sulatuselementissä EB16. Tarkasta anturit BT16 ja BT21."
EB16=sulatuselementti on ymmärtääkseni se lisäsähkövastus, joka lisättiin päivitettyyn f750 (2018 valmistetut ainakin jo kaikki tätä uudempaa versiota).
Ensimmäisen polven f750 oli se tyyppivika, että sulatukset kesti tietyissä oloissa 45 min. Ainakin oma uudemman polven laite sulattelee keskimäärin 7 min. Sulatusta tehostaa tämä sulatuselementti. Sen lisäsähkönkulutus on mitätön verrattuna siihen, että kaikki lämpö ajetaan harakoille tolkuttoman pitkään. Onpa harmi, jos toi nyt osoittautuu uudeksi tyyppiviaksi. F750:n teho kuitenkin perustuu juuri tuon jäteilman puristamiseen -15 asti, ja sen aiheuttaman tiheämmän sulatusvälin ja voimakkaamman huurtumisen hallintaan.
 
Dataa kerätty ja lähetetty nibelle, ei tunnu olevan tietoa ”viasta”. Kerrottu ainakin että ei vaikuta pumpun toimintaan, mutta minusta sähkövastus jää aina päälle kun tulee tämä herja. Nibellä useampi sama reklamaatio päällä. Kun katsoo Ruotsin vastaavaa sivua niin löytyy samasta koodista asiaa
 

Mikki

Vakionaama
Voi olla softavikakin jos laite toimii normaalisti. Mutta kun pitää asian tapetilla, niin eiköhän ratkaisu löydy.

Sveduilla on tosi aktiiviset foorumit että niitä kannattaa seurata
 

Tuomas139

Tulokas
Dataa on kerätty ja ongelmaa selvitetty. Softa päivitetty, Ilmanvaihdon kompensointiarvoa muutettu oli 1,77 ja laskettu 1. Tämä jälkeen yhden kerran antanut hälytyksen. Kone toimii kuulemma oikein mutta jotkut rajat joilla hälytys lähtee pielessä. Odotellaan uutta softaa taas.
 

Mikki

Vakionaama
Hyvä että asiaa selvitellään. Nämä on täysverisiä tietokoneita kaikkine ohjelmistoineen, että ei ole ihme jos bugejakin löytyy.

Tärkeintä on että ne korjataan. Aktiivinen ja äänekäs käyttäjäkunta on nykyään hyvin tärkeä motivaattori ja palautekanava valmistajille.

PILP omistajana olen tyytyväinen että malleja on vain pari koko laitekategoriassa. Jossain VILPeissä malleja on kymmeniä ja niitä tulee ja menee vauhdilla. En tykkää.
 
Ylös Bottom