FD25 vikakoodi Overcurrent

Mitsumän

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
  • #1
Mitsubishi MUZ-FD25VAH herjaa vikakoodia Overcurrent (4 väläystä sisäyksikkö, 11 ulkoyksikkö):

"Large current flows into intelligent power module."

Ei jäähdytä eikä lämmitä kunnolla. Hiljattain oli sähkökatkos.

Onko täällä törmätty kyseiseen vikaan?
 

Mitsumän

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
  • #2
Onko kuinka varma merkki kompressorin pettämisestä jos sähköliitännän suojahattu on palasina? Mitään selkeää vuotoa ei näkynyt, mutta tuo suojahattu oli halki.

Nollasin vikakoodit, nyt vikamuisti on pysynyt tyhjänä. Edelleenkään ei siis jäähdytä/lämmitä. Kokeiltu on kaikkia moodeja, 4-tie venttiilin testissä "Check of LEV (Expansion valve)" kuuluu nakutus.

Keväällä laitoin lämmityksen pyynnin 18 astetta ja jätin kierrättämään ilmaa. Myöhemmin laite ei enää lähtenyt lämmittämään. En sitä ole koskaan turhaan sulkenut.

Laite valmistettu 5/2008. Vuoden-pari kun olisi vielä palvellut.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Ulkoyksikön F901 (ulkoyksikön puhallin) ja F801 lasisulakkeet voisi vielä tarkistaa.

Jos on kortti mennyt ylijännitteestä/sähkökatkos, niin voi olla että vakuutuksesta saisi joitakin korvauksia.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Onko kuinka varma merkki kompressorin pettämisestä jos sähköliitännän suojahattu on palasina? Mitään selkeää vuotoa ei näkynyt, mutta tuo suojahattu oli halki.
Ei se suojahatun rikkoontuminen välttämättä indikoi mitään ellei sitten ole lämmön vuoksi muuttanut muotoaan.
Tärkeämpää onko lasimainen massa kompressorin päällä sähköliitäntöjen läpiviennissä ehjiä.
https://lampopumput.info/foorumi/threads/mitsun-fd25-n-kompura-vuotaa-nipan-juuresta-apuja.20960/

Voisi kokeilla vielä "E Check of compressor operation time" ja siitä voisi päätellä mikä on vikana.
 
Viimeksi muokattu:

Mitsumän

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
  • #5
Lasiputkisulakkeet tarkistettu, näyttäisi olevan kunnossa. Kellotin myös kompressorin käynnin ajan testin "E Check of compressor operation time" mukaisesti, vaikuttaisi olevan ok, käy yli 10min.

Kun avasin kotelon huomasin, että kompressori pitää vähän pahaa ääntä käynnistyessä. Kuin laakeri olisi mennyt. Ääni häviää kyllä pian.

Mittasin myös kompressorin resistanssin, joka oli 1,3 ohm, hieman yli manuaalista löytyvän haarukan 0,82 ~ 1,06 ohm. Lisäksi kompressori oli pinnasta aivan tulikuuma.

Tuossa läpivienti:
kompura.jpg

Näkyykö kylmäaineen vuoto ihan selkeästi? Päädyssä kenno näytti tältä:
kenno.jpg
 

Mitsumän

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
  • #6
Ulkoyksikön putkien liitäntä kyllä viilenee/lämpiää asetusten mukaan, mutta sisällä ei tapahdu mitään.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Näkyykö kylmäaineen vuoto ihan selkeästi? Päädyssä kenno näytti tältä:
Tuo näyttää kyllä pahaenteiseltä. Oliko tuo keltainen öljymäistä, vaiko ruostetta?
Taitaa olla kylmäaineet karussa. Testimoodissa voisi mittauksilla todentaa vielä tämän.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom