fh 25

TNT76

Jäsen
Palautepisteet
0
Vs: fh 25

kahe sanoi:
Noin -20 paikkeilla laitoin täälläkin kiinni. Johan se viileää puhalteli ja rusahtelut ja suhinat häiritsi. Takaisin lattialämpöihin myös yläkerrassa, jossa tuo ILPpi aulassa sijaitsee enimmäkseen kesäjäähdyttelyyn tarkoitettuna, mutta nyt koemielessä pitänyt myös yläkerran lämmityksenä päällä pienellä asetuksella. Lattioiden deltaT kasvoi parista asteesta 5-8 asteeseen, kun jäi yläkerta pois. Näin sai varaajasta paremmin kapasiteettia ulos.
Lukaiseppa maahantuojan suositus:
http://www.glasberg.fi/images/pdf/Pakkastiedote.pdf.pdf
Mutta tuohan on vain suositus, kukin käyttää haluamallaan tavalla.

kapsu

Aktiivinen jäsen
Palautepisteet
0

FH25 muutamia pistemittauksia, puhallus 4/5, pyynti 26, sulatusvälit yli 2h.

ulko -25
imu 25
puhallus 35
dt 10
ottoteho 1550w
lämpöteho 1900w
cop 1.23

ulko -21
imu 26
puhallus 43
dt 17
ottoteho 1600w
lämpöteho 3200w
cop 2.00

ulko -17
imu 26
puhallus 42
dt 16
ottoteho 1200w (rajoitti jo tehoja)
lämpöteho 3000w
cop 2.5

ulko -17, nostin pyynnin max 31
puh 48
dt 22
ottoteho 1800w
lämpöteho 4100w
cop 2.28

Commando

Jäsen
Palautepisteet
0

Minä sitten vaihdoin viime kesänä vanhan GA25.n kuitenkin FH25 malliin enkä LN:n niinkuin olin uhkaillut.
En tiedä teinkö oikein mutta tähän asti oon ollu hyvin tyytyväinen.

FH25 eilissäiltana (27.2.201:cool:. Ulkona -17 Cº

puhallus 3:lla pyynti 26Cº ottoilma 23Cº antoilma parhaimmillaan52,2Cº

Vuorokauden (24H) sähkön kulutus 34,6 kW

kulutusmittari näytti max kulutuksen olevan eilen 1723W

Jartim

Aktiivinen jäsen
Palautepisteet
3

kapsu sanoi:
FH25 muutamia pistemittauksia, puhallus 4/5, pyynti 26, sulatusvälit yli 2h.

ulko -25
imu 25
puhallus 35
dt 10
ottoteho 1550w
lämpöteho 1900w
cop 1.23

ulko -21
imu 26
puhallus 43
dt 17
ottoteho 1600w
lämpöteho 3200w
cop 2.00

ulko -17
imu 26
puhallus 42
dt 16
ottoteho 1200w (rajoitti jo tehoja)
lämpöteho 3000w
cop 2.5

ulko -17, nostin pyynnin max 31
puh 48
dt 22
ottoteho 1800w
lämpöteho 4100w
cop 2.28
Meidän kesämökillä pakkanen on nyt -16,3°C ja ajattelin koittaa verrata siellä olevan Fujitsu LZCAN09:n coppia tuohon sinun Mitsubishi FH25:een. Kävin juuri asentamassa sinne uudet tarkemmat lämpömittarit imu- ja puhallusilman mittaukseen. Noissa mittareissa on nyt lyhyempi 3,5minuutin mittausväli, kun aiemmin minulla oli 15minuutin mittausväli. Fujitsun kanssa on hiukan hankalampi saada coppi oikein, koska esim. manuaalisesti asetetulla puhallusnopeudella 4/4 laite ajaa täysillä kompressorin kierroksilla vain tarvittaessa, kuten Fujitsu on sen ohjelmoinut. Kompressorin kierrokset pienentyvät mitä lähemmäksi asetusarvoa päästään. Laite vertaa koko ajan sisäyksikön imuilman lämpötilaa tavoitelämpötilaan. Puhallinnopeus putoaa samalla. Jotta saan copin oikein, minun täytyy tietää koko testauksen ajan mikä on keskimääräinen puhallusmäärä ja sitä varten minulla on nyt sisäyksikön edessä Technoline 10660-tuulimittari ja uskoisin sen avulla saavani nyt aika lähelle todellisen copin laskettua.

Pari kysymystä sinulle, jotta saan tehtyä vertailukelpoisen testin:
1. Kuinka pitkä oli testijakso?
2. Otitko sulatukset huomioon ja jos otit, niin laskitko myös ettei sulatuksen aikana puhallin ole päällä eli määrititkö keskimääräisen puhallusmäärän?

kapsu

Aktiivinen jäsen
Palautepisteet
0

Jartim sanoi:
1. Kuinka pitkä oli testijakso?
2. Otitko sulatukset huomioon ja jos otit, niin laskitko myös ettei sulatuksen aikana puhallin ole päällä eli määrititkö keskimääräisen puhallusmäärän?
Kuten mainitsin niin nuo on pistemittauksia, eli vain tietyn hetken lukemat otettu.
Ei siis sulatuksia tai muutakaan huomioitu.

kapsu

Aktiivinen jäsen
Palautepisteet
0

Pakkasjakso ohi.. tosiaan 30kwh lukemissa oli ilpin päiväkulutukset tossa parhaimmillaan/pahimmillaan, hyvin antoi lämpöä taloon. Nyt palailtu nollakeleihin ja ilp kulutus 10kwh nurkilla.
Mitsun sulatuksista ollut paljon juttua, vissiin LN ongelmia, FH tekee kyllä pitkää työpätkää, ainakin nyt modattuna.
Eli aiemmin tämä FH25 tuppasi lauhalla kelillä käymään pätkäkäyntiä ja otti ihme spurtteja, mutta nyt kun sisäanturi on otettu ulos päädystä pieneen muovirasiaan niin tuo ongelma poistui.

Bumbpaskarna

Jäsen
Palautepisteet
16

Moi

Kävin äsken ulkoyksikköä tervehtimässä ja yllätyin, kun siitä kuului ihme pulputusta mitä ei aiemmin ole ikinä kuulunut...

Ääni oli kuin puutarhaletkun paineistamisen alkuporinat tai perunakattilan kiehuntapulputus...

Pitääkö 5 -vuotiaan mitsun omistajan olla huolissaan vai kuuluuko jotenkin tähän pitkäaikaiseen jäähdytykseen ja ulkoilman jäähtymiseen ???

Mitsussa kyllä jäähdytysteho ainakin on tallella tällä hetkellä. 15-asteista puhaltelee ihan rauhallisesti autoasetuksella 22celsiusta.

Onko siis normaalia toimintaa näissä säissä vai alkaako pumppu vedellä viimeisiä henkäyksiään?

Kiitokset jos taas asiantuntemusta tältä palstalta löytyy.

slpoy

Vakionaama
Palautepisteet
19

Bumbpaskarna sanoi:
Moi

Kävin äsken ulkoyksikköä tervehtimässä ja yllätyin, kun siitä kuului ihme pulputusta mitä ei aiemmin ole ikinä kuulunut...

Ääni oli kuin puutarhaletkun paineistamisen alkuporinat tai perunakattilan kiehuntapulputus...

Pitääkö 5 -vuotiaan mitsun omistajan olla huolissaan vai kuuluuko jotenkin tähän pitkäaikaiseen jäähdytykseen ja ulkoilman jäähtymiseen ???

Mitsussa kyllä jäähdytysteho ainakin on tallella tällä hetkellä. 15-asteista puhaltelee ihan rauhallisesti autoasetuksella 22celsiusta.

Onko siis normaalia toimintaa näissä säissä vai alkaako pumppu vedellä viimeisiä henkäyksiään?

Kiitokset jos taas asiantuntemusta tältä palstalta löytyy.
Ihan normaalia ei huolta

Ryystäjä

Jäsen
Palautepisteet
5

Miten vaakaan FH-25 puhalluksen saa? Kaikista jyrkin kulma tietysti lisää ääntä ja heikentää puhalluksen tehoa.

komik

Jäsen
Palautepisteet
0

Moi,mites fh25 omistajilla pumppu sulattelee pienellä pakkasella?nyt lomalla ollessa aloin ihmetellä kun pumpusta katsottuna kauimmainen huone alko viilentyä 6-asteen pakkasella.pumppu alkoi sulatella alle tunnin välein.vaikka keli lämpesi 0asteiseksi,sulatteli edelleen varsin tiuhaan.pari kertaa kakesta virrat pois ja nyt on mennyt n parin tunnin jaksoja yhtä kyytiä mutta ilman lämpötilaki jo +2.pumppu lämmittää n 100m2 yläkertaa,puhallus 3palkkia ja lämpöpyynti 22,i see päällä.muistelen et viimetalvena laite meni pidempiä jaksoja vaikka pyynti 23 ja kelit kylmemmät.

Bumbpaskarna

Jäsen
Palautepisteet
16
Olen etsinyt tältä foorumilta fh25:den alhaisinta vääntöä jolla se tekee lämmintä. En ole oikein lukuja löytänyt ainakaan helposti. Oma energia mittarini on näyttänyt viime aikoina lukuja 190-220 W ottotehoksi. Onko tietoa tai kokemuksia tekeekö fh25 vielä tästä pienemmälläkin ottoteholla lämpöä vai meneekö sitten jo katkolle ?

timbba

Vakionaama
Palautepisteet
20
Olen etsinyt tältä foorumilta fh25:den alhaisinta vääntöä jolla se tekee lämmintä. En ole oikein lukuja löytänyt ainakaan helposti. Oma energia mittarini on näyttänyt viime aikoina lukuja 190-220 W ottotehoksi. Onko tietoa tai kokemuksia tekeekö fh25 vielä tästä pienemmälläkin ottoteholla lämpöä vai meneekö sitten jo katkolle ?
Alle 300W ei kyllä mene VTT:n testin mukaan. Jännää jos itse saat merkittävästi pienempiä arvoja..

Bumbpaskarna

Jäsen
Palautepisteet
16
Tätä itsekin aloin ihmettelemään kun energiamittarin hankin ja aloin seurailemaan. Yleensä ajelee noin 400-440 Watilla. Kuitenkin äskenkin seurailin ulkona noin 5 min. mittaria ja 200-210 Wattia lämmitteli. Aiemmin olen havainnut tuon 190 Wattiakin. Pumppu saa pienellä osateholla ajella pitkiä aikoja autopuhalluksella kun päälämmönlähde on mlp.

p306

Jäsen
Palautepisteet
2
Meidän FH35 lähtee myös aina katkolla käynnin jälkeen lämmittämään noin parinsadan watin tehoilla, vaikka toiseksi kovin puhallusnopeus on valittuna. Puhallusnopeus ei kai heti noudata tuota manuaaliasetusta.

Ylös Bottom