Fujitsu toimii vieläkin... 13 vuotta pumpattu

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Fujitsu toimii vieläkin... 10 vuotta pumpattu

pökö sanoi:
Mulla 2 vastusta, yht n.135W
Mulla laitteessa yksi vastus 130 W. :cool:
Kytkimestä aktivoin tuon -15C jälkeen, jos siltä tuntuu.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä

Kytkin piti laittaa fujitsuunkin,fundeerasin sitä noin 7 vuotta ja yhtä kauan olen miettinyt imuilma-anturin siirtoa, hitaita on meikäläisen liikkeet ;). Mutta nyt alkaa turnaukset.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä

janti sanoi:
Mulla laitteessa yksi vastus 130 W. :cool:
Kytkimestä aktivoin tuon -15C jälkeen, jos siltä tuntuu.
tässä meikäläisen koneessa on vastus pohjapellillä ja toinen kompuralla. Kompuran vastus voisi olla vallan pois koska invertteri ajaa virtaa käämeille pakkasella ja lämpöä syntyy.

jukkanen

Aktiivinen jäsen

Meilläkin oli näköjään tullut 10 vuotta täyteen Nocria AWYZ-14LB:lle viime kesäkuussa. Hyvin toimii ja ympäri vuoden käytössä. Mainio peli. ;D

D

Deleted member 1344

Vieras

6 vuotta ja vähän yli 30000 kWh ottosähköä, DIY-VILP ulkoyksikkönä. Käy käytännössä täysillä koko ajan kun on vähänkin enemmän pakkasta.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä
Vs: Fujitsu toimii vieläkin... 11 vuotta pumpattu

Vuodet kuluu nopeesti, Fujitsulla on 11-vuotisjuhla menossa ;).

2016 oli Fujitsulle helppo vuosi (1650 kWh ottosähköä) kun vilp teki lämmöt syksystä eteenpäin eikä fujitsu käynyt lämmityskäytössä ollenkaan. Tänä vuonna olen käynnistänyt sen yhden kerran kun pakkasta oli -20 ja vilp ei enää lämmittänyt kunnolla. Seuraava startti on näillä näkymillä kesäkuun alussa kun kone laitetaan jäähdytykselle koko kesäksi.

Sen verran pitää tätä Green valmistamaa vilppiä kehua että on se vaan aika hyvä ja toimintavarma vaikka ei cop ihan parhaasta päästä olekkaan. Vilp on tullut meille pysyvästi, kun gree leviää hommaan sen tilalle uuden aika nopeasti.

Urpoeinari

Ukon rähjä

Kyllä ne meidän pumput toimii edelleen. Verkkoja putsataan säännöllisesti.
Alakerran sisäosan siipi vaatii myös huoltoa, pölyä tarttuu kun on kettiössä.
Muuten ei ongelmia. Jäätä muodostuu kuten ennenkin sopivilla ilmoilla.
Kymmenen vuotta tuli marraskuun lopulla täyteen.

Riku84

Aktiivinen jäsen

Ei fujitsu mutta kotopuolessa on panan ne9gke muistan kun se asennettiin kun oli juuri suomen markkinoille saapunut. Vuotta en vain muista mutta on siitä jo aikaa, joka talvi lämmitetään ja joskus kesällä viilennyksellä.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä
Vs: Fujitsu toimii vieläkin... 12 vuotta pumpattu

12 täysin ongelmatonta vuotta täynnä. Fujitsu aktiivikäytössä vilpin tukena. Tai taitaa kuitenkin vilp olla se mikä tukee ;).
Hienosti koneet rokkaa :)

Opa

Aktiivinen jäsen

LG ilp in memoriam - kuukautta vaille 14 vuotta.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä
Vs: Fujitsu toimii vieläkin... 12 vuotta pumpattu

Sisäkennoon tehty tänään vesipesu. Taas oli pölyä kesän jäähdyttelyn jäljiltä.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä
13 murheetonta vuotta takana.
Maalämmön tultua kone jää aktiivikäytöstä eläkkeelle ja kevyeen jäähdytyskäyttöön.

Urpoeinari

Ukon rähjä
Fujitsut pelaa edelleen. Yläkerran kone ei tarvinnut mitään mutta alakerran ulkoyksikköön piti taas lisätä kylmäainetta.
Jäätyi tammikuussa aika lailla. 3 dl asentaja lisäsi kylmäainetta, aika vajaus tullut 10 vuodessa.
Tarkasti sisäyksikön pölyisyyden mutta ei tarvinnut alkaa puhdistamaan.
Eikä kuullut käyntiäänissä laakerivikoja tai jotain muuta vikaa.
Siis 2007/10 hankittu ja toiseen lisätty kaksi kertaa ainetta. USP:n asentaja oli asialla.

Urpoeinari

Ukon rähjä
Joo, alakerran Fujitsu sai tunnit täyteen, 12v ja noin 8kk oli ikä. Vuoti aineet ulos. Talvella -19 huomasin että ei toimi, koetettiin ainetta lisäämällä saada pelaamaan, elokuulle se kesti. Yläkerran Fujitsu on ollut koko ajan asennuksesta (2007/10) asti ronklaamati. Käyttö on puolet vähäisempää.

Urpoeinari

Ukon rähjä
Mistä kohtaa vuoti?
Ei mitään tietoa, monta kertaa, joka talvi kenno paksussa jäässä, olisko siinä syy. Tarkempi tutkiminen pitää kuulemma tehdä huollon tiloissa, joten turhaa kulua. Jo kahden vuoden jälkeen lisättiin ainetta, mutta kesti talvelle -19 jolloin toiminta häiriintyi. Lisäys vissiin lisäsi vuotoa, elokuulle päästiin. Purettaessa vanha pois, ei ollut öljyäkään enää jäljellä. Päätin uusia koneen.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Olisi varmaankin seuraajille hyödyllistä jos raportoisitte kuinka paljon sähköä on laitteen läpi mennyt. Tuo tieto kertoo kuinka ahkerassa/kovassa käytössä laite on ollut.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä
Olisi varmaankin seuraajille hyödyllistä jos raportoisitte kuinka paljon sähköä on laitteen läpi mennyt. Tuo tieto kertoo kuinka ahkerassa/kovassa käytössä laite on ollut.
Eipä ole tarkkaa seurantaa laitteen läpi menneestä sähköstä, 2014 sitä meni 2235kWh.
Kaiketi sitä näiden vuosien aikana on n 20 000 kWh on mennyt, en tiedä?

Käytön ahkeruudesta tuo ei totuutta kerro kun väärinkäytöllä tulee tunteja vähemmän ja sähkönkulua enemmän. Meillä ei ahkeruudesta ole pulaa ollut kun laite on aina ollut käytössä ensimmäiset 10 vuotta.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Kaiketi sitä näiden vuosien aikana on n 20 000 kWh on mennyt, en tiedä?
Eli saman verran kuin mulla 8 vuodessa FD35VABH. Tänävuonna taidan mennä kulutuksessa jo ohi. :cool:

Kyllä ne kWh kertovat siitä kuinka kovaan laite on pyörinyt. Käyttötunnitkin tuosta voisi arvioida jollain tarkkuudella.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä
Eli saman verran kuin mulla 8 vuodessa FD35VABH. Tänävuonna taidan mennä kulutuksessa jo ohi. :cool:

Kyllä ne kWh kertovat siitä kuinka kovaan laite on pyörinyt. Käyttötunnitkin tuosta voisi arvioida jollain tarkkuudella.
Kyllä sinä ohi menet jos laite vaan kestää;)

pökö

Rele-aikakauden änkyrä
14 vuotta kone ollut ja näkyy yhä toimivan kun sen äsken herätin talviunesta. 2019 siihen tuli vain 200 kWh kun kesällä jäähdyttelin.

jklaukka

Aktiivinen jäsen
Meilläkin mitsussa tuli syksyllä täyteen 10 vuotta ja n. 4000 kWh vuodessa on mennyt ainakin alkuvuosina mittauksen mukaan. Käytetty on samalla tavalla, mutta ei enää erikseen mittailtu kuin talon kokonaiskulutusta sähkömittarista ja se on pysynyt samalla tasolla. Muuta vikaa ei ole ollut kuin pohjapellin lämmittimen lämpökytkin sai kosteutta ja hajosi. Pohjapellin lämmitys on siitä lähtien modattu toimimaan vain sulatuksen jälkeen muutaman minuutin tai sitten voi laittaa kytkimestä erikseen päälle. Ei ole monta kertaa ollut. Joskus mittaan huippukulutuksen ja puhalluslämpötilan sekä siivoan sisäyksikköä. Aika harvoin. Tietysti myös tyhjennän ulkoyksikön alla olevan paljun.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Meilläkin mitsussa tuli syksyllä täyteen 10 vuotta ja n. 4000 kWh vuodessa on mennyt ainakin alkuvuosina mittauksen mukaan.
Hyvin on töitä FD teillä tehnyt. Mulla omassa 9 vuottaa pumppailua ja 23 MWh mittarissa. Ei vikoja.

Pohjapellin lämmitys on siitä lähtien modattu toimimaan vain sulatuksen jälkeen muutaman minuutin tai sitten voi laittaa kytkimestä erikseen päälle.
Onko tämä modaus toiminut OK? Itse laitan pohjavastuksen jatkuvaksi -15C kohdalla.

jklaukka

Aktiivinen jäsen
Onko tämä modaus toiminut OK? Itse laitan pohjavastuksen jatkuvaksi -15C kohdalla.
On se pelannut ja pari kertaa olen laittanut pakko-ohjaukseen kovalla pakkasella. Normaalitalvena on vain pari minuuttia päällä sulatuksen jälkeen. Täältä sain ohjeet modaukseen, kun oli aikarele jo jemmassa. Säästäähän se pikkupakkasilla sen sata vattia.

noble

Aktiivinen jäsen
Itse vaihdoin 6 talvea palvelleeseen ulkoyksikön puhallinmoottorin laakerit. 608ZZ jotku pilapali Outdo-merkkiset siellä oli 2kpl. D-päästä se laakeri oli hajalla. Flekti piti sellaista ihmeellistä ääntä käydessään. Nyt tuli hiljainen peli.

Väittäisin, että tämä yksilö äänti jo vähän uutena, sisäyksikkökin säksättänyt uudesta asti...

Ylös Bottom