Gallup: Ilmalämpöpumpun osto- ja asennushinta

E

eepponen

Vieras
Vanhalla foorumilla suuren suosion saanut galluppi jatkaa nyt täälläkin tässä ketjussa. Voit kirjoittaa uudestaan (kopioida) viestisi tänne jos haluat.

Kirjoitetaan hinnat pumpun osto- ja asennushinta eriteltynä ja mieluiten mahdollisimman tarkasti kaikki tarvikehinnatkin, jos on tiedossa. Näin muut saavat tästä gallupista suurimman mahdollisen hyödyn itselleen.

E

eepponen

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Pumppu: Panasonic E9DKEW
Kokonaishinta: 1250 €.
Ostopaikka: Paikalliselta kylmälaiteasentajalta.

Hinta koostuu:

- 1000 € pumppu
- 60 € asentajan 3h. työ (sis. laitteiden asennus ja putkitus, tyhjiöinti, reikien teko)
- 90 € kylmäaineputket tilpehööreineen
- 100 € kondenssivesiputket, kotelot (vessassa putket piiloon), sähkökaapelit, lavuaariin haara vesiputkelle, saattolämmityskaapeli ulkoyksikön kondenssivesiputkelle ja jotain kiinnikkeitä.
- 0 € sähkötyöt (tein itse)
- 0 € kondenssivesiputkien laitto ja koteloinnit (tein itse).

Kaiken kaikkiaan asennuksissa meni yhteensä 4,5h.

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Pumppu: Panasonic E9DKEW
Kokonaishinta: 1350 €. (kotitalousväh. jälkeen 1180€)
Ostopaikka: Paikalliselta kylmälaiteasentajalta.

Hinta koostuu:

- 900 € pumppu + tarvikkeet
- 450 € asentajan työ (sis. laitteiden asennus ja putkitus, tyhjiöinti, reikien teko)
- 0 € sähkötyöt (tein itse)

Kaiken kaikkiaan asennuksissa meni yhteensä n, 4h. (ruokatuntineen)

A

apophis

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Pumppu: Panasonic E12DKEW

Hinta:

- 1000€ pumppu
- 500€ asennus ja kaikki tarvikkeet

Yhteensä: 1500€

Aikaa meni kahdelta asentajalta 4h. Erinomaista jälkeä, tunnettu liike Lempäälästä tekijänä.

P

Pm

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Ostohinta ja asennus

Pumppu on Ultimatemarketi 12 Basic. Koko hoito pihaan tuotuna maksoi vajaat 600 euroa. Asennuksen suoritin itse. Ei ollut vaikeaa. Ilmauksen tein Välimerenmaiden tyyliin puhaltamalla kylmäaineella ilmat pihalle. Lisäksi laitoin kulutusmittarin (Lidl -tarjous) jotta voin seurata, kuinka paljon säästän. Toimii toistaiseksi. Kerron kokemuksista jahka niitä karttuu.

J

Julli

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Re: Ostohinta ja asennus

Pm sanoi:
Pumppu on Ultimatemarketi 12 Basic. Koko hoito pihaan tuotuna maksoi vajaat 600 euroa. Asennuksen suoritin itse. Ei ollut vaikeaa. Ilmauksen tein Välimerenmaiden tyyliin puhaltamalla kylmäaineella ilmat pihalle. Lisäksi laitoin kulutusmittarin (Lidl -tarjous) jotta voin seurata, kuinka paljon säästän. Toimii toistaiseksi. Kerron kokemuksista jahka niitä karttuu.

Mielenkiinnolla odotan kulutuslukemiasi. Sitten voi vertailla onko eroa kalliimman ja halvemman pumpun välillä. Meillä on Toshiba Daiseikai uusin malli.

A

Anonymous

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Tama valimeren tyylihan oli suosittua R-22 kylmaineella, joka oli ns. oikeaoppinen ns. yhden aineen puhdas kylmaaine.
Nama nykyiset R-400 sarjan kylmaaineet mm R-407C ja R-410A ovat seoskylmaineita.
Sehan tarkoittaa sita, etta esim R-407C kylmaineessa on kolme eri ainetta, joilla on oma hoyrystymislampotilansa.
Kun puhalletaan valimeren tyyliin putkistoa "puhtaaksi" ilmasta samalla R-407C kylmaineen koostumus muuttuu.
Seoksesta ei lahde yhtapaljon ja tasan sama maara kaikkia aineita, vaan korkeimmassa paineessa oleva aine luonnollisesti poistuu ensin.
Kaikki R-407C kanssa tekemisissa olleet tietavat, etta aineen ominaisuudet muuttuvat hyvin herkasti.
Maahantuojinen ja tukkureiden suositus on ollut, etta vuoto tapauksissa koko laitkosen kylmaainetaytos vaihdetaan tasta syysta.
Mahtaa olla jannia seoksia kaytossa osassa lampopumppuja.

V

VV

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
ILP hinta

Pumppu: Olimpia Inverter 11

Hinta:
- 930€ pumppu.
- 470€ asennus sekä tarvikkeet.

Yhteensä: 1400€

Asennusaika n. 4h kaksi asentajaa.
Loistavaa jälkeä, maahantuojalla omat asentajat.
Erittäin tyytyväinen asennukseen sekä laitteeseen.

A

Anonymous

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Re: ILP hinta

Pumppu Toshiba RAS-13 EAVP (se uusin malli siis).

Letkut vintin kautta ulos, pituus n. 8 m.

Kokonaishinta 2280 e, josta työn osuus luultavasti n. 600 e.

Asennusaika 3h, kaksi asentajaa.

J

Julli

Vieras
Pumppu Toshiba Daiseikai RAS-10 EAVP. Pumppu 1000€ ja asennus 1000€, yht. 2000€. Laskussa työn osuus eriteltynä kotitalousvähennyksen saamiseksi.

A

Anonymous

Vieras
laitteita tuli kaksi elikkä toshiba daiseikai ras 10 sekä ras 13.

yhteishintaa tuotteille tuli 1200 euroa
asennus 1800 euroa..

eli siis kokopaketti asennettuna 3000 euroa.

K

karppi

Vieras
Tupla Daiseikain hinta

Moron,

Voisitko tarkentaa missäpäin Suomea sait Daiseikait 10 ja 13 yhteishintaan 3000 € ?

Myös tuplaa hankkimassa :)

K

karppi

Vieras
Tarkennosta asiaan

Pystytkö laittamaan mulle sähköpostilla asentajan yhteystietoja tarjouspyyntöä varten?

K

kaarle

Vieras
Sitä edelleenkin ihmettelen miten jotkut viitsivät (on varaa) maksaa Suomen törkyhintoja näistä pääasiassa jäähdytykseen tarkoitetuista ilma-ilma lämpöpumpuista? Niitä kun saa itseasennettavina malleina ihan sopuisaan hintaan entisen Itä-Euroopan maista, noin 200-300 juron kappalehintaan kaikkine heepeleineen (myös tyhjiöpumppu).

Tuolla aikaisemmin jo kerroin parista Romaniasta ostamastani Tesla -merkkisestä split-tyypin jäähdytyslaitteesta (toki myös lämmittävät, mutta se ei ole tärkeätä). Eli nämä halpislaitteet ovat nyt mukana saamieni asennusheebeleiden avulla itseasennettuina käyneet kukkuneet jäähdyttämässä noin pari kolme kuukautta ja viimeiset 2 kuukautta ovatten sitten lämmittäneet. Ei mitään ongelmia ja vehkeet toimivat Buicin lailla! Niin, ja hinta kaikkine asennusverneineen kahdesta noin 7,0 kW:n jäädytysteholtaan olevasta pumpusta yhteensä alle 500 evroa. Osta siinä sitten edullista kotimaista K-Raudan ym. kartellien kamaa!!!

A

Anonymous

Vieras
Pumppu: Hitachin 35NH4

Hinta asennettuna kaikkine hepleineen 1200€

A

Aika halpa?

Vieras
Panasonic E12 -05malli,asennettuna takuiden kanssa 1050 Eur. Eikä edes sisäyksikkö napsu!

H

Haluaa tarkennuksia

Vieras
Sisältyikö asennukseen kaikki sähkö- ja muut työt. Kuinka pitkät putkivedot? Mikä oli laitteen hinta? Entä asennuksen osuus?

A

aika halpa?

Vieras
Itse tein muut, asentaja kävi laittamaan putket väliin ja tyhjiöi ne. eli asennukselle tuli hintaa 100 Euroo.Sit meni n. 100 euroo kondenssiputkiin ja suojakoteloihin, jotka hommasin itse ja myös asensin paikoilleen.

Eli pumppu 850Eur
asennus+putket 100Eur
Muut tarvikkeet 100Eur

F

fin080

Vieras
Eräs esimerkki hinnoista

PAIKALLISISTA KAUPOISTA HANKITTUA:
599 euroa- Panasonic PE9 vm.2005 tarjous paikallisessa rautakaupassa lokakuussa 2005, sisälti sulanapitokaapelin.
5 euroa- kiila-ankkurit 4 kpl
10 euroa- kannattimet
20 euroa- värinänvaimenninkumitassut
4 euroa- sähköjohto
2 euroa- pistotulppa

SEURAAVAT VERMEET RUOTSISTA TILATTU KOTIOVELLE TOIMITETTUNA: www.citcop.se
58 euroa- 3 m valmiiksi lämpöeristetty täydellinen putkien asennussarja
200 euroa alipainepumppu+mittarisarja
20 rahti

KOKONAISSUMMA 918 EUROA

ARVIOITU TAKAISINMAKSUAIKA MITTAUKSIINI PERUSTUEN TAPAUKSESSANI 3 VUOTTA JA 3 KK

A

arty12

Vieras
2 kpl Luxuksen on/off-pumppuja 395€/kpl. Asennus noin 500€ eli 250€/kpl. Kokonaishinta per pumppu 650€.

M

Markus

Vieras
Panasonic PE9DKE K-Rauta 599.-
Asennus tarpeet+matkat ml. 500,-
Yhteensä 1099.-

Pumppu Joensuusta ja asennus maaseudulle.

K-raudan paketista oli unohtunut lämpökaapeli, se piti teettää paikallisella sähkömiehellä. K-Rauta maksoi kaapelin jälkikäteen ;-))

A

audiopoika

Vieras
Mitsubishi fa-25 1200€
ja asennus (johon kuului putkien kotelointi) 540 = 1740€

S.L

Jäsen
Ultimate 7 basic 298.-asennussarja 5m putket lämpöeristetyt 42.50.- kotiin kuljetus 42.50.- tyhjiöinti 36.-asennus

E

Ekku

Vieras
Pumppu 1000 ja asennus 1000. Putkivetoa 3m ja sisäyksikkö ulkoseinällä eli helppo ulosvienti. Työhon kului yhdeltä asentajalta 7 tuntia ilman turhia taukoja ja oli asiansa osaava heppu.

K

kriitikko_o

Vieras
Jotkut firmat näyttää työn osuuden laittavan todellista suuremmaksi. Kuluttajan kannalta tämä on hyvä asia, koska saadaan suurempi summa verotukseen (veronkiertoa?). Jos mulla olisi 1000 euron päiväansiot, niin sehän olisi jo kuin 10-kertainen palkka (taisi mennä mulla koulutus hukkaan!!). :cry:

Mikkok

Aktiivinen jäsen
Mikkelin säästötalosta Chigon pumppu hintaan 380 euroa (tingitty).

Mukaan tulee kiinnitystarvikkeet ulkoyksikölle

Ilmeisesti sama kuin Ultimaten Basic 7. Tässä Chigon mallissa kuitenkin esitäytetyt putket.

Y

ylonve

Vieras
Ultimate Basic 7 + asennussarja + postikulut 423 E. Asensin itse.

Arvioitu takaisinmaksuaika puoli vuotta.

P

pakke

Vieras
Vs: Gallup: Ilmalämpöpumpun osto- ja asennushinta

Panasonic E12DKEW sulatusvastuksella 1170 €
Tarvikkeet 180 €
Työt 500 €

YHT. 1850 €

Paikallinen kodinkonehuoltofirma asensi ja hoiti sähköt. Mitään en tehnyt itse... ;D

C

ClaireS

Vieras

Panasonic inverter CS-HE9DKE Nordic 1250 € (Mikkelin K-rauta)
Asennus (sähkötyöt + ulkoyksikölle jalat) 331 € (tähän sain vähän alennusta :)
Asennus vei aikaa 7 tuntia (kaksi kahvitaukoa)
Kotitaloustyövähennystä en ole vielä hakenut.
t. Tosi Tyytyväinen

T

Tyttip

Vieras

Toshiba Daisekai, talvivarustus, toimi viime talvena -24 pakkasella, hankittiin laite ja asennus TS-tekniikasta
http://www.ts-tekniikka.fi/yk/pages/Ilmalampopumppuyksi/

Laite 1000€
Asennus 995€

Erittäin tyytyväisiä ollaan

C

Cud

Vieras

Fujitsu ASYA 7 LC ja ASYB 12 LD. Kokonaishinta asennuksineen 2650€.

- Asennus 500€ + 500€
- Asennuksen kesto noin 7 tuntia (kaksi asentajaa)
- Arvioitu pumppujen hinta, ASYA 7 LC 700€ ja ASYB 12 LD 950€
- ASYB 12 LD sain samaan hintaan kuin tilaamani 9 LD koska ne oli loppu
- Takuutarkistus sisältyi hintaan (50€)

neek

Tulokas

Toshiba Daiseikai 10,kone 1000€ ja asennus 800€-itse asensin suojat putkille

Karhulitos

Aktiivinen jäsen

rahaa mennyt tähän mennessä:

Toshiba Daiseikai
RAS-(B)10E(A/K)VP-E €1280
poistovesiletku €20
kylmäputki (10m) €100
3x2,5mm2 MMJ 16m €15
5x1,5mm2 MMJ 10m €10
turvakytkin €25
johtokouru €10
laipotus ja tyhjiönti €100

tot €1560

3

325

Vieras

Luxus 623 paikallisesta halpisliikkeestä 289,50
Ulkoyksikön lämmityskaapeli 50,-
Laitteet kiinnitetty seinään itse
Putkien veto, kytkentä, tyhjiöinti ja sähköasennukset maahantuojan paikalliselta edustajalta 153,-

Yht 492,50

Patterit olleet tänä syksynä kokonaan pois päältä, takaisinmaksuaika kolmen vuoden luokkaa vaikkei säästäisi kuin 15% sähkölaskusta ;D

I

i-see

Vieras

MITSU FA-35

- Pumppu 1200€
- Asennus 400€
- Tarvikkeet (kourut jne.) 100€

Ylös Bottom