Growatt invertteri ja Wifi

Juho

Jäsen
Otin käyttöön aurinkovoimalan, sitä mukaa kun lumet tippuu tehoa alkaa tulemaan. Hankalin asia koko projektissa on ollut ja on vieläkin saada laitos pilveen. Aika tuskallista on. En ole Wifi asiantuntija, mutta Shellyn sain liitettyä verkkoon helposti. Tällä Growatt Wifi palikalla homma tökkää Hotspotin muodostamiseen. Onko joku saanut pelaamaan?

Maze79

Tulokas
Copy-pastea FBstä joilla sain itse toimimaan:

SHINEPHONE TUOTANNONSEURANTA

(Tärkeää, 5G yhteys ei toimi, yhteyden pitää olla 2.4G, 4G tai 2.4G/5G yhteys)

1. Lataa sovelluskaupasta Shinephone

2. Rekisteröidy käyttäjäksi

3. Lisää voimalan tiedot ja asentaja -koodi BGZA7 (tai rekisteröi tunnus jonkun muun maan alla kuin Suomi, niin ei kysy asentajakoodia, esim. Estonia toimii)

4. Skannaa QR-koodi (Mikäli koodi ei skannaannu, paina ”manual” ja täytä datamanagerin takaa SN ja CC.

Hotspot -Mode

1. Valitse hotspot -mode

2.Varmista, että sininen valo palaa datamanagerissa (Mikäli ei pala, paina datamanagerin pohjasta kerran)

3. Paina ”Go to set” ja yhdistä verkkoon ”XGD….”

4. Salasana on 12345678 (on normaalia, että yhteydessä lukee ”ei internet yhteyttä”

5. Palaa shinephone sovellukseen ja tarkasta, että SN ja hotspot kohdissa lukee ”XGD….”. mikäli ei, niin yhdistä puhelin uudestaan XGD -verkkoon. Mikäli ei siltikään onnistu, ota datamanager irti ja laita uudestaan kiinni ja uusi yritys.

6. Mene seuraavaan kohtaan, valitse oikealla olevasta nuolesta alaspäin oman wifi -verkkonne nimi ja sen salasana alapuolella olevaan kohtaan. (SALASANA TARKASTI, SOVELLUS EI ILMOITA, JOS SE ON VÄÄRIN!)

7. ”Configure Immediatelly” ja nyt sen pitäisi yhdistää (Mikäli tulee ”Failed”, mutta väri muuttuu vilkkuvaksi siniseksi, on datamanager yhdistetty nettiin ja yhdistä se standard modella, alapuolella ohjeet.)

(Mikäli tuli failed ja väri on punainen tai vihreä, ei yhdistäminen onnistunut ja voi kokeilla uudestaan. On hyvä tarkastaa, menikö salasana varmasti oikein.)

Standard -Mode

1. Valitse standard -mode

2. Yhdistä puhelin kodin wifiverkkoon.

3. Laita wifin salasana ruutuun.

4. ”Configure immediatelly” ja nyt pitäisi yhdistyä. (Mikäli ei onnistu, hotspot modella kannattaa kokeilla)

Juho

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Kitos ohjeesta. On ollut kyllä varsinainen piinaviikko. Olen ollut elektroniikan parissa jo lähes puoli vuosisataa, alottanut tietokoneella MS Dos:lla v.-87 , lievästi operoinut suunnittelujärjestelmiä Unixillakin, nostanut töissäni ylös aika monimutkaisia systeemeitä, mutta nämä android/kännykkäsovellukset on minulle upottava suo. Minulla tökkää tuohon kohtaan "3. Paina ”Go to set” ja yhdistä verkkoon ”XGD….”"
Kun palaan Shinphone sovellukseen niin se tarjoaa hotspotiksi minun mokkulan Wifi verkkoa. Nämä on tokisivuefektejä. Tänään 6.6 KWp paneleista on tullut 38 KWh. Tukkimiehen kirjanpidollakin pärjään.

Maze79

Tulokas
Kitos ohjeesta. On ollut kyllä varsinainen piinaviikko. Olen ollut elektroniikan parissa jo lähes puoli vuosisataa, alottanut tietokoneella MS Dos:lla v.-87 , lievästi operoinut suunnittelujärjestelmiä Unixillakin, nostanut töissäni ylös aika monimutkaisia systeemeitä, mutta nämä android/kännykkäsovellukset on minulle upottava suo. Minulla tökkää tuohon kohtaan "3. Paina ”Go to set” ja yhdistä verkkoon ”XGD….”"
Kun palaan Shinphone sovellukseen niin se tarjoaa hotspotiksi minun mokkulan Wifi verkkoa. Nämä on tokisivuefektejä. Tänään 6.6 KWp paneleista on tullut 38 KWh. Tukkimiehen kirjanpidollakin pärjään.
Joo siis kun painat siitä ”Go to set” ja jos se ei mene puhelimesi wifi asetuksiin, niin sinun pitää käydä manuaalisesti sitten yhdistämässä kännykän wifi yhteys siihen XGD… laitteeseen ihan sieltä samasta paikasta mistä kännykän wifiyhteyden määrität ottamaan yhteyttä siihen normaaliin WiFi mokkulaansi.

Ja se XGD tosiaan haluaa salasanaksi sen 12345678.

Sitten palaat sinne ShinePhoneen ja siellä pitäisi näkyä verkkona tuo XGD

Selvensikö yhtään?

Juho

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Pääsin jo pitemmälle. sain liityttyä Gowatin palikkan ja paikallisverkkoon mutta siihen tökkäsi, ei kun paluu lähtöruutuun, ja se tarkoittaa että taas aletaan etsimään hotspottia. Jotain noissa softissa on vitutrallaan jos joka kymmennellä yrityksellä onnistuu. Noo kyllä se siitä, kaikki mikä ei tapa, vahvistaa

T76

Aktiivinen jäsen
Näissä kaikissa laitteiden omissa wifeissä auttaa se, kun ottaa konffaamisen ajaksi puhelimesta automaattisen normaaliin wifiin liittymisen pois päältä. Muuten menee vaikeaksi, kun ei laitteiden verkon kautta pääse internettiin asti -> puhelin päättää itse vaihtaa parempaan verkkoon (iPhonessa ainakin).

Juho

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Lopultakin sain voimalan pilveen. Aika sekavaa oli, virheilmoituksia tuli solkenaan, mutta nyt pelaa. Kiitos avusta

yellowline

Tulokas
Terve, pitäisikö tämän homman onnistua ilman wifi-verkkoa mobiilidataa hyödyntämällä? Pääsin jo aikapotkälle mutta lopuksi tuli moneen kertaan herja että konfigurointi ei onnistunut.... tympii.

JuhaS

Jäsen
Samaa yhteyttä tapellaan täälläkin..on tehty vaikeaksi homma. Ei onnistu.

Rekisteröinnissä tökkää tuohon installe code osioon, mistä sen saa?

Juho

Jäsen
Toimiihan se toki ilman pilvipalveluakin mutta jos haluaa tarkkailla toimintaa niin pilvestä se on helppoa. Installer Code:n sain myyjäfirmalta

Juho

Jäsen
Sori en huomannyt tätä"Terve, pitäisikö tämän homman onnistua ilman wifi-verkkoa mobiilidataa hyödyntämällä? Pääsin jo aikapotkälle mutta lopuksi tuli moneen kertaan herja että konfigurointi ei onnistunut.... tympii." Ymmärsin että Wifi verkko pitää olla. Voihan sen kännykän laittaa Wifi tukiasemaksi mutta kun et ole paikalla niin yhteys serverille katkeaa. Olen tässä aika heikoilla jäillä, joku paremmin asiasta ymmärtävä voi korjata,

J_J

Tulokas
Pitäishän sen onnistua hotspotilla ihan yhtä lailla kun wifillä. Toki jos ei oo jatkuvasti nettiä niin ei etänä saa dataa. Sen shine wifi mokkulan ohjeilla onnistuin ainaki itse. Jotenkin hankala se silti oli.

tassu

Jäsen
Voisiko joku fiksu tulla asentaa tän mulle. Oon nyt pari viikkoo tapellu tän kanssa ja ei vaan onnistu
Itekki jouduin ainakin sen parikymmentä kertaa tässäkin ketjussa mainituilla ohjeilla yrittämään uudestaan, meinasi jo epätoivo tulla. Sitten se vihdoin viimein onnistui vaikka tein kaikki täysin samalla tavalla kuin edellisillä kerroilla. Eipä tuohon taida oikein mitään muuta konstia olemassa ollakkaaan.

T76

Aktiivinen jäsen
Meillä oli myös hankalaa, näistä ohjeista huolimatta. Ensin oli salasana kylläkin väärin, sitten pari kertaa feilasi oletettavasti siksi, että on sama nimi sekä 2.4GHz että 5GHz wifi-verkoilla. Growattikin muistaakseni haluaa liittyä vain siihen 2.4GHz versioon.

Kuinkamonta eri salasanaa täytyy tietää ennen kun selaimen saa toimimaan oikein.Olen selvinnyt edellämainittujen ohjeiden mukaan tähän pisteeseen,saanut tiedot pilveen,mutta selaimen asetuksista ei saa kellonaikaa muutettua ilman salasanaa mikä ei ole mikään edellämainituista.
Inverrtterin kellon sain aikaan suoraan paikanpäältä mutta selaimen kello näyttää 3h jäljessä.

lmfmis

Vakionaama
Miten tuo shinyphone rekisteröintivaiheen salasana, ei kelpaa

Please enter an alphanumeric …

Muuta en kokeilekkaan?

Edit. Tarkoittaa että pitää olla aakkosia ja numeroita molempia

Viimeksi muokattu:
K

korsteeni

Vieras
juoksetti talon ympäri, vahdatti pyyhkeen eri kohtaan naulakossa, piti seisoa käsillään mutta viimein meni kuitenkin jotenkin wifi rowattiin
no sitten se vähän aikaa sitten nollattiin ja taas uusiksi

no nyt kun tietää syyn miksei se meinaa rautakangellakaan mennä niin nyt menee uusiksi ihan hetkessä ja kenkkuilematta

K

korsteeni

Vieras
Siis nollaus on taikasana?
ei, minulta jäi vimonen rivi korvien väliin

siis reitittimen nimessä ei saa olla alaviivaa eikä väliviivaa kuten useissa on
heti alkoi mennä heittämällä kun muutti reitittimeen nimen missä ei ole mitään erikoismerkkejä eikä numeroita eikä missään tapauksessa ääkkösiä

esmes R15-FEC9 ei kelvannut mutta Lottero tuntui kelpaavan

lmfmis

Vakionaama
Miten tuo shinephone appi:

Haluaa salasanan invertteriasetuksisssa.

Mikä SE on?

Liitteet

• Screenshot_20250629_145657_ShinePhone.jpg
    Screenshot_20250629_145657_ShinePhone.jpg
    53,1 KB · Katsottu: 61

Maco81

Tulokas
Ajattelin vain tulla kertomaan, että jos laitatten jonkon random installer koodin netistä se koodin omistaja pääsee säätämään teidän invertteriä etänä. Itse tein saman ja välillä ihmettelin miks mun asetukset muuttuu itsestään epäilin firmware ongelmaa ja halusin päästä päivittämään sen no sehän ei ihan helposti onnistu joten tein lopulta oman OSS asentajatilin ja vaihdoin sieltä saamani oman installer koodin omaan invertteriin nyt voin sitten säätää asetuksia sieltä OSS tilin kautta. Ja ilmeisesti voin päivittää firmiksen myös pitää kokeilla joku päivä tänään ei ehdi.

Tän toki voi estää kikkailemalla itselleen feikki Growatt palvelimen

Maco81

Tulokas
Voi olla mä en käyttänyt virallista asentajaa, vaan itse ostin kaikki laitteet ja paikallinen sähkäri hoiti asennukset, joten oletan että takuut menee joko Growattin tai jälleenmyyjien kautta.

Mutta tähän itselle vastaten, niin Shinetool appin kautta pystyi OSS tunnuksilla ajamaan uudet firmispäivitykset ja invertteriin tuli lisää ominaisuuksia esim. invertterissä mulla oli firmis joka alkoi 015 nyt se alkaa 075 eli muutama hassu päivitys kerralla. Tässä voi olla itse päivittäessä se riski, että jos epäonnistuu, niin onkohan vastuullinen myös itse. Mutta Growattille laitoin päivityspyynnön joulukuun loppupuolella eikä sieltä oo kuulunut mitään, että kuinkahan pitkään sitä sitten olisi saanut odottaa. Toivotaan, että toimi tuli sellainen kiva asetus, jolla voi rajoittaa verkosta latauksen määrää sekä tietysti tuo VPP päivitys jos haluaa ohjata invertteriä modbusväylän kautta.

lmfmis

Vakionaama
Growatt toimii vain asentajafirmojen kautta.

Noi päivitykset, mistä löysit ne latausfilet? Oon etsinyt ilman tulosta...

Maco81

Tulokas
Growatt toimii vain asentajafirmojen kautta.

Noi päivitykset, mistä löysit ne latausfilet? Oon etsinyt ilman tulosta...
shinetools tekee kaiken automaattisesti, jos kirjautuu sinne OSS tunnuksilla... se lataa ne verkosta ja asentaa ei tarvi muuta kuin painella ok:ta

Maco81

Tulokas
Juu.

Mutta mistä ne filet??
se lataa ne jostain oletettavasti Growattin serveriltä ei mulla ollut itsellä niitä missään. Ei tule itselle näkyviin ne tiedostot missään vaiheessa päivitystä, mut jos itse oot asennuttanut jonkun virallisen asentajan kautta ne voi kyllä sulle oletettavasti tulla asentamaan uusimman firmiksen toki outoa, jos eivät ole asennusvaiheessa jo asentaneet tuoreinta.

Mulla oli se mikä sieltä on ilmeisesti tehtaalta lähtiessä ollut ja itse ostin invertterin Puolasta akut tuli Saksasta.

tsipide

Tulokas
Voi olla mä en käyttänyt virallista asentajaa, vaan itse ostin kaikki laitteet ja paikallinen sähkäri hoiti asennukset, joten oletan että takuut menee joko Growattin tai jälleenmyyjien kautta.

Mutta tähän itselle vastaten, niin Shinetool appin kautta pystyi OSS tunnuksilla ajamaan uudet firmispäivitykset ja invertteriin tuli lisää ominaisuuksia esim. invertterissä mulla oli firmis joka alkoi 015 nyt se alkaa 075 eli muutama hassu päivitys kerralla. Tässä voi olla itse päivittäessä se riski, että jos epäonnistuu, niin onkohan vastuullinen myös itse. Mutta Growattille laitoin päivityspyynnön joulukuun loppupuolella eikä sieltä oo kuulunut mitään, että kuinkahan pitkään sitä sitten olisi saanut odottaa. Toivotaan, että toimi tuli sellainen kiva asetus, jolla voi rajoittaa verkosta latauksen määrää sekä tietysti tuo VPP päivitys jos haluaa ohjata invertteriä modbusväylän kautta.
Olisiko mahdollista laittaa vähän ohjetta tuohon tunnuksen luontiin. En teidä mitä OSS tunnus tarkoittaa ja ainakin Growattin sivuilla on perhanan sekavat ohjeet tuon installer coden hakkimiselle ( https://growatt.tech/2024/01/29/how-to-get-the-growatt-installer-code/ ). Loin Growattille tunnukset mutta en löydä mistään mitenkä saisi tuon installer coden.

korsteeni

Aktiivinen jäsen
muutama viikko sitten laitoin ja muistaakseni laitoin maaksi estonia tai hollanti ja kokeile näitä BGZA7, BUEY2001 tai BUFAD001.
suomi ei muistaakseni onnistunut EAKLKC

olenkin laittanut BDGN9 millä on kelvannut

Mekaniker

Vakionaama
Olen miettinyt Growatt Wit version ostamista omaan käyttöön mutta en ole suomesta löytänyt virallista myyjää/ asennusliikettä, HV versiot ainoastaan
Jos löytyy, vinkki Kiitos

Back
Ylös Bottom