HZ25WKE

Moi vaan kaikille!

HZ25WKE:stä ei näyttänyt omaa keskustelua vielä olevan vaan hajanaisia viestejä siellä täällä.

Minulle tuli tänään kyseinen pumppu korvaamaan liki 10 v. vanhan Fujitsun. Pikaisina havaintoina oli tietty vanhaan verrattuna paljon hiljaisempi äänitaso ja isommat tehot. Ja emäntä tykkäsi kun nanoe X lupaa pitää hiukset ja ihon kosteampana

Sulatus on melko hiljainen ja kuuluu lähinnä kohinaa ja yksittäisiä muovin napsahduksia. -10 asteessa veti noin 2h 40min lämmitysjaksoja 3/5 puhalluksella ja kyllä sulatus olikin jo tarpeen kun satuin ulkona käymään vähän ennen sulatuksen alkua. Sulatusoperaatio vei puhalluksen pysähtymisestä puhalluksen alkuun noin 10 min.

Lämpöjä on piisannut aluksi vähän liikaakin kun laitoin pyynnön ja puhalluksen vanhan pumpun mukaan. Piti siis vähentää tehoja että ei mene liian kuumaksi sisällä.

Talona 130 neliöinen okt yhdessä kerroksessa.

Mitsun LN25 oli ensimmäinen vaihtoehto Fujitsun korvaajaksi mutta sulatuskeskustelut vähän sai arvelemaan tuota pumppua. Ei huvittaisi joutua heti mahdollisesti modaamaan uutta pumppua. Ilmeisesti tuossa Panasonicissa on enempi tehojakin kylmällä.

Comfort Cloudin asennuksessa oli vähän yhdessä vaiheessa ongelma kun piti tajuta klikata sovelluksessa yhtä painiketta, jonka en tajunnut olevan painike

Kaiken kaikkiaan olen tuohon nyt yhden päivän kokemuksella tyytyväinen.
 

dbwarrior

Vakionaama
Jos intoa riittää niin voitko verifioida onko seuraavat sulatus algot vielä käytössä tuollaisessa 2020 vuosimallisessa panskussa:
1. Miinus 6 astetta kylmemmässä sulatukset tulee viimeistään 3h välein
2. Miinus 6 astetta kylmemmässä jos pumppu on käynyt 40+min ja oltaisiin menossa huilille niin tehdään sulatus

Nuo olen bongannut omasta pumpusta(HZ25TKE)
Tuo 2. kohta hämäs mua alussa todella paljon kun en oivaltanut että miksi uunin luukun aukaisu pakkas kelillä aiheuttaa 4minuutin päästä sulatuksen, jos sulatuksen tarve anturoidaan ulkoyksikön antureista :)
 
  • Keskustelun aloittaja
  • #4
Jos intoa riittää niin voitko verifioida onko seuraavat sulatus algot vielä käytössä tuollaisessa 2020 vuosimallisessa panskussa:
1. Miinus 6 astetta kylmemmässä sulatukset tulee viimeistään 3h välein
2. Miinus 6 astetta kylmemmässä jos pumppu on käynyt 40+min ja oltaisiin menossa huilille niin tehdään sulatus

Nuo olen bongannut omasta pumpusta(HZ25TKE)
Tuo 2. kohta hämäs mua alussa todella paljon kun en oivaltanut että miksi uunin luukun aukaisu pakkas kelillä aiheuttaa 4minuutin päästä sulatuksen, jos sulatuksen tarve anturoidaan ulkoyksikön antureista :)

Kokeilin tuota 40 min ja huilille -sulatusta siten että pudotin lämpötilapyynnin reilusti alemmaksi. Ei se alkanut sulattamaan kuten tuossa uunin luukku -tapauksessa, puhallus vaan loppui. Kokeilin sitten laittaa laitteen OFF-tilaan eikä vieläkään tehnyt sulatusta.
Vanha Fujitsu toimi tuossa OFF-tilanteessa siten että sammutuksen yhteydessä teki sulatuksen lopuksi.

Harmi kun nuo kustomoinnit on niukasti dokumentoitu eikä löytynyt esim oletus-asetuksia noille kaikille.
Eikös tämän ominaisuuden saanut koodattua pois WKE-mallissa?

"67 Operation OFF deice function selection 00 – Disable 01 – Enable"
sivu 90 https://www.bauhaus.se/media/pdf/2149896K_2.pdf
 
Comfort Cloudin asennuksessa oli vähän yhdessä vaiheessa ongelma kun piti tajuta klikata sovelluksessa yhtä painiketta, jonka en tajunnut olevan painike
Osaatko kuvailla missä kohtaa sovellusta tuo oli? Androidin kanssa haasteita myös itselläni saada sovellusta toimimaan. Ensimmäiseen luuriin meni ok, mutta toiseen ei sitten millään.
 
  • Keskustelun aloittaja
  • #6
Osaatko kuvailla missä kohtaa sovellusta tuo oli? Androidin kanssa haasteita myös itselläni saada sovellusta toimimaan. Ensimmäiseen luuriin meni ok, mutta toiseen ei sitten millään.
Tuo ongelma oli minulla wifin asettamisessa ilman WPS:ää, olikohan se AP-moodi nimeltään. Siinä tuli pikku valintaikkuna mistä piti tajuta klikata ilmeisesti pumpun oma wifi-yhteys. Tuossa en tajunnut että siitä piti valita se tarjottu yhteys ja jäin vaan odottelemaan. Muutaman yhyeys-yrityksen jälkeen tajusin sitten ja sain toimimaan.

Otin myös VPN:n pois päältä kun ainakin Yamahan Musiccast temppuili jos oli VPN päällä.
 

hemaris

Aktiivinen jäsen
Jos intoa riittää niin voitko verifioida onko seuraavat sulatus algot vielä käytössä tuollaisessa 2020 vuosimallisessa panskussa:
1. Miinus 6 astetta kylmemmässä sulatukset tulee viimeistään 3h välein
2. Miinus 6 astetta kylmemmässä jos pumppu on käynyt 40+min ja oltaisiin menossa huilille niin tehdään sulatus

Nuo olen bongannut omasta pumpusta(HZ25TKE)
Tuo 2. kohta hämäs mua alussa todella paljon kun en oivaltanut että miksi uunin luukun aukaisu pakkas kelillä aiheuttaa 4minuutin päästä sulatuksen, jos sulatuksen tarve anturoidaan ulkoyksikön antureista :)

Tuohon ekaan kysymykseen kommenttina: ainakin alle -10 asteen lämpötiloissa sulatusväli näyttäisi olevan ainakin nyt aika tarkasti 3h15min. kuten tuosta liitteenä olevasta käppyrästä näkyy (kosteusmittaus sisäyksikön siivessä olevalla mittarilla). Siinä on myös ulkolämpötilat parilla vaihtoehtoisella tavalla mitattuna. Sininen käppyrä on suoraan ILPin näkemä lämpötila (Panasonicin pilvestä) jota on hieman keskiarvoistettu sillä raakadatassa on jonkin verran kohinaa.
Uskoisin että ollen nähnyt alle -6:n asteen lämpötiloissa myös pidempiä käyntijaksoja mutta ei juuri nyt ole dataa siitä tallella. Täytyy tarkkailla tilannetta.
 

Liitteet

  • sulatukset.jpg
    sulatukset.jpg
    58,4 KB · Katsottu: 350

mark

Tulokas
Täällä laitteena tehokkaampi malli HZ35WKE mutta voinen tähän samaan topicciin kirjoitella kokemuksia laitteesta kun se on tuossa ollut jokusen viikon asennettuna. Edellinen pumppu oli joku 10v vanha Panasonic, jossa lämmitysteho ei enää riittänyt kovilla pakkasilla.

-Sulatukset ovat järkeviä, suuri ero vanhojen Panasonicien sulatuslogiikkaan.
-Lämmitysteho tuntuu riittävän hyvin myös yli 20 asteen pakkasilla. Talo on 1-tasoinen n. 105m2 melko hyvin eristetty. Muuta lämmitystä ei tarvitse rinnalle vaan ILP hoitaa koko talon lämmityksen (pl pesutilat, joissa lattialämmitys)
-Comfort cloud toimii hyvin, mutta käyttöönotto ei ollut niin suoraviivaista ilman WPS:ää
-Comfort cloud näyttää n. 15% pienempää sähkönkulutusta kuin todellisuus on. Ainakin näin lämmityskäytössä pakkasella..
-Pienet sulatusäänet, vain pientä kennon napsetta kuuluu sulatuksessa.
-Sisäyksikön melutaso on mielestäni keskitasoa, ei hiljaisin laite mutta ei mikään meluisakaan.
-Ulkoyksikkö on hiljainen, ei pärinöitä talon sisälle.

Kaiken kaikkiaan olen hankintaani tosi tyytyväinen, etenkin kun tätä vertaa sulatusongelmaisiin Mitsuihin..
 

80sliving

Aktiivinen jäsen
Täällä laitteena tehokkaampi malli HZ35WKE mutta voinen tähän samaan topicciin kirjoitella kokemuksia laitteesta kun se on tuossa ollut jokusen viikon asennettuna. Edellinen pumppu oli joku 10v vanha Panasonic, jossa lämmitysteho ei enää riittänyt kovilla pakkasilla.

-Sulatukset ovat järkeviä, suuri ero vanhojen Panasonicien sulatuslogiikkaan.
-Lämmitysteho tuntuu riittävän hyvin myös yli 20 asteen pakkasilla. Talo on 1-tasoinen n. 105m2 melko hyvin eristetty. Muuta lämmitystä ei tarvitse rinnalle vaan ILP hoitaa koko talon lämmityksen (pl pesutilat, joissa lattialämmitys)
-Comfort cloud toimii hyvin, mutta käyttöönotto ei ollut niin suoraviivaista ilman WPS:ää
-Comfort cloud näyttää n. 15% pienempää sähkönkulutusta kuin todellisuus on. Ainakin näin lämmityskäytössä pakkasella..
-Pienet sulatusäänet, vain pientä kennon napsetta kuuluu sulatuksessa.
-Sisäyksikön melutaso on mielestäni keskitasoa, ei hiljaisin laite mutta ei mikään meluisakaan.
-Ulkoyksikkö on hiljainen, ei pärinöitä talon sisälle.

Kaiken kaikkiaan olen hankintaani tosi tyytyväinen, etenkin kun tätä vertaa sulatusongelmaisiin Mitsuihin..
Tämä malli kiinnostaisi itseäkin kovasti. Miltä vuosikymmeneltä talosi on? Millä teholla sisäyksikkö puhaltelee? Oliko tuo sivusuuntaus miten "laajalle" ilmavirtaa ampuva? Oliko sivusuuntaussiivekkeiden keskellä "liitos" kuten vanhemmassa mallissa, saisi ehkä irti toisitaan vasen/oikea :)
 
Sisäyksikön siivekkeet kääntyvät ehkä 45 astetta vasemmalle ja oikealle. Ilmavirta ehkä vähän vähemmän. Keskellä on liitos ja siitä saisi vas ja oikean suuntauksen erilliseksi. Yksikkö itse saisi sitten ohjattua vaan oikean puolen ilmavirtaa. Kuvassa on tuo liitos.

Tuossa kun oli pari -20 asteen aamua niin hyvin riitti 25-mallissakin vielä tehot lämmittämään taloa. Mittasin IR-mittarilla 30 asteen pyynnöllä 2/5-puhalluksella 50 astetta ilmavirran lämpötilaksi.
 

Liitteet

  • IMG_20210213_190728.jpg
    IMG_20210213_190728.jpg
    36,3 KB · Katsottu: 342

mark

Tulokas
Tämä malli kiinnostaisi itseäkin kovasti. Miltä vuosikymmeneltä talosi on? Millä teholla sisäyksikkö puhaltelee? Oliko tuo sivusuuntaus miten "laajalle" ilmavirtaa ampuva? Oliko sivusuuntaussiivekkeiden keskellä "liitos" kuten vanhemmassa mallissa, saisi ehkä irti toisitaan vasen/oikea :)
Talo on 2010-luvulta. Lämpötila-asetus n. 22C, puhallus Autolla tai 3/4-nopeudella. Pienillä pakkasilla olen pitänyt puhalluksen Autolla, kovemmilla pakkasilla manuaalipuhalluksella jotta lämmön saa leviämään paremmin talossa. Sisäyksikkö asennettu talon keskelle, jossa suuri avoin tila (olohuone ja keittiö). Siitä lämpö leviää hyvin muihin ympärillä oleviin huoneisiin, kunhan ovet pitää auki.

Sivuttaissuunnassa on ilmaa mahdollista ohjata niin että toinen puoli puhaltaa suoraan, toinen hieman sivulle.
 

mark

Tulokas
Miten nopsaan pikku pakkasella sulatuksen päättymisestä (sinisen valon sammumisesta) kelaa tuon manuaali 3/5 nopeuden?
Kyllä siinä jokunen minuutti menee. En osaa tällä hetkellä tarkemmin sanoa, kokemuksia vielä keräillään.
Sanoisin että sulatukset eivät ole ehkä yhtä nopeita kuin Mitsulla.
 

dbwarrior

Vakionaama
Mitsu on ihan omaa luokkaa, kun siellä käytetään ronskisti kompuraa niin itse sulatuksesta kuin sitten kiukun keräyksessä jotta saadaan lämmitys taas takaisin päälle.
Mä veikkaan että noin 5-6 minuuttia tai jopa pidempäänkin
 
Mittasin juuri sulatuksen aikoja. Vähän yli 10 min meni taas. Ulkona -5.

Sulatus alkaa ja kello käyntiin
Sulatuskohina hiljenee noin 5 min
Deice-valo sammuu 6 min
Puhallus alkaa hiljaisella 8 min
Täysi puhallus 10 min 15 sek
 

80sliving

Aktiivinen jäsen
Sisäyksikön siivekkeet kääntyvät ehkä 45 astetta vasemmalle ja oikealle. Ilmavirta ehkä vähän vähemmän. Keskellä on liitos ja siitä saisi vas ja oikean suuntauksen erilliseksi. Yksikkö itse saisi sitten ohjattua vaan oikean puolen ilmavirtaa. Kuvassa on tuo liitos.

Tuossa kun oli pari -20 asteen aamua niin hyvin riitti 25-mallissakin vielä tehot lämmittämään taloa. Mittasin IR-mittarilla 30 asteen pyynnöllä 2/5-puhalluksella 50 astetta ilmavirran lämpötilaksi.
Juuri tuo liitos. Saisi mahdollisimman laajaksi puhalluksen kun irrottaisi toisistaan. Tämä malli on harkinnassa.
 

80sliving

Aktiivinen jäsen
Mittasin juuri sulatuksen aikoja. Vähän yli 10 min meni taas. Ulkona -5.

Sulatus alkaa ja kello käyntiin
Sulatuskohina hiljenee noin 5 min
Deice-valo sammuu 6 min
Puhallus alkaa hiljaisella 8 min
Täysi puhallus 10 min 15 sek
En ole syvällisesti perehtynyt toisin sanoen ymmärtänyt sulatuksen toimintaa, kun ei vielä ole pumppuakaan. Miksi moni tuntuu seuraavan sitä niin kovasti? Onko tarpeellista? Ilmeisesti perusmalleissa sulatuksen aikana lämmitys/puhallus sisäyksikössä katkeaa? Panasonicin VZ taisikin olla oma akku tuon hoitamiseen.
 
En ole syvällisesti perehtynyt toisin sanoen ymmärtänyt sulatuksen toimintaa, kun ei vielä ole pumppuakaan. Miksi moni tuntuu seuraavan sitä niin kovasti? Onko tarpeellista? Ilmeisesti perusmalleissa sulatuksen aikana lämmitys/puhallus sisäyksikössä katkeaa? Panasonicin VZ taisikin olla oma akku tuon hoitamiseen.
Varmaan mielenkiinnosta vaan porukka tuota seurailee, LN-ketjussa taitaa olla ongelmien takia tuota seurailua.

Joo lämmitys katkeaa tuon sulatuksen ajaksi joten luo oma akku olisi varmaan ihan hyvä lisä. Minä katsoin myös 35-mallia mutta minusta siinä ei service manualin tietojen valossa ollut kamalan paljoa enempi tehoja kuitenkaan.
 

VesA

In Memoriam
En ole syvällisesti perehtynyt toisin sanoen ymmärtänyt sulatuksen toimintaa, kun ei vielä ole pumppuakaan. Miksi moni tuntuu seuraavan sitä niin kovasti?
Pakkasella alkaa harmittaa kun pumppu - sensijaan että lämmittäisi tasaisesti - pysähtyy 30 min välein useaksi minuutiksi, pitää korinaa ja nitinää ja valuu kylmää sisäyksiköstä.. siinä muutenkin jo vähentyneet pakkastehot jäävät kokonaan saamatta aina sen aikaa. LN-ketjussa tämä on tutkittu ja pumpussa on suunnitteluvirhe jonka fiksaamalla lämmitysjaksot saa järkevän mittaisiksi - ne tiheät sulatukset eivät ole tarpeen vaan aiheutuvat kastuvista ja jäätyvistä antureista - antureita suojaamalla asia korjaantuu.
 

80sliving

Aktiivinen jäsen
Mielenkiintoista kuulla lisää kokemuksia HZWKE mallista. Poikkeaako UKE mallista laadullisesti? Olen vanhempaa mallia käynyt useita kertoja räpläämässä kaupassa. Ihan asiallisen oloinen kapistus. Tämä lienee suosittu malli? Ruotsissa hivenen paremmin markkinoituna voitti joitain "testejä"

 
P

Poistunut käyttäjä 16081

Vieras
Pakkasella alkaa harmittaa kun pumppu - sensijaan että lämmittäisi tasaisesti - pysähtyy 30 min välein useaksi minuutiksi, pitää korinaa ja nitinää ja valuu kylmää sisäyksiköstä.. siinä muutenkin jo vähentyneet pakkastehot jäävät kokonaan saamatta aina sen aikaa. LN-ketjussa tämä on tutkittu ja pumpussa on suunnitteluvirhe jonka fiksaamalla lämmitysjaksot saa järkevän mittaisiksi - ne tiheät sulatukset eivät ole tarpeen vaan aiheutuvat kastuvista ja jäätyvistä antureista - antureita suojaamalla asia korjaantuu.

Onko kaikki saaneet avun antureita suojaamalla? Kun näyttää että sama säätäminen jatkuu kuukaudesta toiseen.
 
Onko kaikki saaneet avun antureita suojaamalla? Kun näyttää että sama säätäminen jatkuu kuukaudesta toiseen.
Kyllä kait siellä LN-ketjussa jatkuu tilanne aika sekavana. Katsoin ennen oman pumpun mallin päättämistä myös FT-mallia ja sen räjäytyskuvaa ja näytti että rakenne on samanlainen kuin LN:ssä ja jätin senkin väliin
 

dbwarrior

Vakionaama
Mittasin juuri sulatuksen aikoja. Vähän yli 10 min meni taas. Ulkona -5.

Sulatus alkaa ja kello käyntiin
Sulatuskohina hiljenee noin 5 min
Deice-valo sammuu 6 min
Puhallus alkaa hiljaisella 8 min
Täysi puhallus 10 min 15 sek

Tuo 5minuuttia itse sulatusta kuulostaa siltä, että kenno ainakaan ole ollut kuurasta tukossa, mutta se ei romuta tuota varsinaista kiukukeräyshavainnon suuntaa antavuutta.
Äkkiseltään kuulostaa tuo kiukunkeräys vaihe "hätäisemmältä" mitä HZ25TKE mallista saa mitattua, ilman kikkailuja.


Se miksi tuota kiukunkeräyksen havainnointia kaipailin verrokiksi on, että omasta HZ25TKE mallista huomasin aika pian, että se päätyy todella pieniin kompuratehoihin alkuunsa ja tämä hidastaa sitten "töihin palaamista".
No mun tapauksessa tuo ei ollut kuin hidaste, koska pumpun kiukunkeräyksen "päätöksistä" vastaa nyt ulkoinen arduino logiikka :)
 
Tuo 5minuuttia itse sulatusta kuulostaa siltä, että kenno ainakaan ole ollut kuurasta tukossa, mutta se ei romuta tuota varsinaista kiukukeräyshavainnon suuntaa antavuutta.
Äkkiseltään kuulostaa tuo kiukunkeräys vaihe "hätäisemmältä" mitä HZ25TKE mallista saa mitattua, ilman kikkailuja.


Se miksi tuota kiukunkeräyksen havainnointia kaipailin verrokiksi on, että omasta HZ25TKE mallista huomasin aika pian, että se päätyy todella pieniin kompuratehoihin alkuunsa ja tämä hidastaa sitten "töihin palaamista".
No mun tapauksessa tuo ei ollut kuin hidaste, koska pumpun kiukunkeräyksen "päätöksistä" vastaa nyt ulkoinen arduino logiikka :)
Eilen ei kyllä kamalan kuuraan vetänyt ja sulattelikin tiheämpään kun keli lauhtui ja kastepiste taisi olla alle puoli astetta alle lämpötilan. Kovemmilla pakkasilla tuo koko jakso oli minusta vähän pidempi
 

hemaris

Aktiivinen jäsen
Eilen ei kyllä kamalan kuuraan vetänyt ja sulattelikin tiheämpään kun keli lauhtui ja kastepiste taisi olla alle puoli astetta alle lämpötilan. Kovemmilla pakkasilla tuo koko jakso oli minusta vähän pidempi


Samaa mieltä noista sulatuksista. Itse sanoisin että 10-12 minuuttia tyypillisesti kuluu ennen kuin päässään täyteen puhallukseen. Lyhyempiä sulatussyklejä olen nähnyt vain esim korkean ulkoilman kosteuden takia. silloin kum pumppu menee 40 min sulatusrytmiin joka on selvästi nopeampi (noin 8 min).

Minulla on edellen mittari roikkunut sisäyksikön siivessä ja olen saanut jonkin verran lisää havaintoja sulatuksista. Minulla näyttäisi sulatusrytmi toimivan pääosin seuraavasti:

- 40 min kostea lumisadekeli
- ~2h - 5h (- 10h) Perustalvikeli pakkasella
- 3h15 alle -10 asteen pakkanen

Viimeisen parin vuorokauden aikana on oltu tuossa perustalvikelissä. Pääasiassa reilun 2h sulatusväli. Ulkoilman kosteuden mennessä alle 90% piteni sulatusväli 5 tuntiin. Ja kun eilen tuli lämmitettyä sauna jonka jälkilämpö LTO:n kautta vähensi pumpun kuormaa, oli pisin sulatusväli 10 tuntia.
 

Liitteet

  • sulatus.jpg
    sulatus.jpg
    41,8 KB · Katsottu: 255

VesA

In Memoriam
Kyllä kait siellä LN-ketjussa jatkuu tilanne aika sekavana. Katsoin ennen oman pumpun mallin päättämistä myös FT-mallia ja sen räjäytyskuvaa ja näytti että rakenne on samanlainen kuin LN:ssä ja jätin senkin väliin

Pöly alkaa ehkä pikkuhiljaa laskeutua - aika suuri osa modaajista on kokeillut kaikenlaista miettimättä mitä on tekemässä.

Eli

- ongelma on siinä että anturin kohtaan tiivistyy ja jäätyy vettä. Sekä vieressä olevaan huopaan että itse anturiputkeen / anturin johtoon / päähän
- se vesi tulee ilmasta
- aika suuri osa on siirrellyt anturia aluksi vaan paikasta toiseen. Se toimii aikansa ( koska paikat siinä yhteydessä kuivataan ) ja pettää sitten kun kelit ovat sopivat / aikaa kuluu riittävästi - koska ilmasta tiivistyy uutta.
- seuraava vaihe on ollut 'eristää' anturia, mutta koska paikka on vähän hankala eristys on ollut osittaista - saattaa auttaa mutta vettä pääsee edelleen tiivistymään
- vasta anturin suojaaminen niin että siellä ei kierrä ilmaa näyttää vaikuttavan johdonmukaisesti. Sen jälkeen se missä putkessa anturi on vaikuttaa enää aikoihin jonkunverran, 30min kierrettä ei enää tule - ja suojaaminen vettä pitävällä eristeellä vielä terävöittää toimintaa kun anturi mittaa putkea eikä putkea + ilmaa.
 

80sliving

Aktiivinen jäsen
Pöly alkaa ehkä pikkuhiljaa laskeutua - aika suuri osa modaajista on kokeillut kaikenlaista miettimättä mitä on tekemässä.

Eli

- ongelma on siinä että anturin kohtaan tiivistyy ja jäätyy vettä. Sekä vieressä olevaan huopaan että itse anturiputkeen / anturin johtoon / päähän
- se vesi tulee ilmasta
- aika suuri osa on siirrellyt anturia aluksi vaan paikasta toiseen. Se toimii aikansa ( koska paikat siinä yhteydessä kuivataan ) ja pettää sitten kun kelit ovat sopivat / aikaa kuluu riittävästi - koska ilmasta tiivistyy uutta.
- seuraava vaihe on ollut 'eristää' anturia, mutta koska paikka on vähän hankala eristys on ollut osittaista - saattaa auttaa mutta vettä pääsee edelleen tiivistymään
- vasta anturin suojaaminen niin että siellä ei kierrä ilmaa näyttää vaikuttavan johdonmukaisesti. Sen jälkeen se missä putkessa anturi on vaikuttaa enää aikoihin jonkunverran, 30min kierrettä ei enää tule - ja suojaaminen vettä pitävällä eristeellä vielä terävöittää toimintaa kun anturi mittaa putkea eikä putkea + ilmaa.
Tämä koskee siis mitsun ln vai myös tätä hz mallistoakin?
 

VesA

In Memoriam
Tämä koskee siis mitsun ln vai myös tätä hz mallistoakin?
mitsun ln ja ln2 mallistoa. HZ-malliston touhuista kukaan ei ole tainnut vielä purnata. Lyhytkin sulatusväli on ihan OK jos kenno on aina sulattaessa paksussa kuurassa - se tarkoitaa vaan että pumppu on sulatusten välissä tehnyt töitä tosissaan. Kitinä koskee turhia puhtaan kennon sulatusseisokkeja.
 

80sliving

Aktiivinen jäsen
mitsun ln ja ln2 mallistoa. HZ-malliston touhuista kukaan ei ole tainnut vielä purnata. Lyhytkin sulatusväli on ihan OK jos kenno on aina sulattaessa paksussa kuurassa - se tarkoitaa vaan että pumppu on sulatusten välissä tehnyt töitä tosissaan. Kitinä koskee turhia puhtaan kennon sulatusseisokkeja.
Ok kiitos tämä alkaa selventämäänkin jo!
 

dbwarrior

Vakionaama
Näin kevät ahvoilla voi toki tarkka silmäinen bongata "turhan" sulatuksen kun ulkona on -6 tai kylmempää.
Silloin 3h lämmitys jälkeen tulee "kello" sulatus oli kuuraa tai ei.
Toki tuon vaikutus vuoden kokonais COP:iin on kohtuu rajallinen :)
 

80sliving

Aktiivinen jäsen
Moi vaan kaikille!

HZ25WKE:stä ei näyttänyt omaa keskustelua vielä olevan vaan hajanaisia viestejä siellä täällä.

Minulle tuli tänään kyseinen pumppu korvaamaan liki 10 v. vanhan Fujitsun. Pikaisina havaintoina oli tietty vanhaan verrattuna paljon hiljaisempi äänitaso ja isommat tehot. Ja emäntä tykkäsi kun nanoe X lupaa pitää hiukset ja ihon kosteampana

Sulatus on melko hiljainen ja kuuluu lähinnä kohinaa ja yksittäisiä muovin napsahduksia. -10 asteessa veti noin 2h 40min lämmitysjaksoja 3/5 puhalluksella ja kyllä sulatus olikin jo tarpeen kun satuin ulkona käymään vähän ennen sulatuksen alkua. Sulatusoperaatio vei puhalluksen pysähtymisestä puhalluksen alkuun noin 10 min.

Lämpöjä on piisannut aluksi vähän liikaakin kun laitoin pyynnön ja puhalluksen vanhan pumpun mukaan. Piti siis vähentää tehoja että ei mene liian kuumaksi sisällä.

Talona 130 neliöinen okt yhdessä kerroksessa.

Mitsun LN25 oli ensimmäinen vaihtoehto Fujitsun korvaajaksi mutta sulatuskeskustelut vähän sai arvelemaan tuota pumppua. Ei huvittaisi joutua heti mahdollisesti modaamaan uutta pumppua. Ilmeisesti tuossa Panasonicissa on enempi tehojakin kylmällä.

Comfort Cloudin asennuksessa oli vähän yhdessä vaiheessa ongelma kun piti tajuta klikata sovelluksessa yhtä painiketta, jonka en tajunnut olevan painike

Kaiken kaikkiaan olen tuohon nyt yhden päivän kokemuksella tyytyväinen.
Oliko muuten tuossa mitään takkatoimintoa tai vastaavaa? Jostain ketjusta luin, että takka aiheuttaisi päänvaivaa?
 
Oliko muuten tuossa mitään takkatoimintoa tai vastaavaa? Jostain ketjusta luin, että takka aiheuttaisi päänvaivaa?
On tuossa FAN-toiminto. En ole tuota kokeillut kun takka on eri huoneessa. Service manual sanoo että:

14.1.6 Fan Operation
- Fan Operation is used to circulate air in a room.
- During operation, indoor fan run continuously but outdoor fan and compressor stop.
-Temperature setting is not applicable.

Niiden perusteella tuota voisi käyttää takkatoimintona.
 

80sliving

Aktiivinen jäsen
On tuossa FAN-toiminto. En ole tuota kokeillut kun takka on eri huoneessa. Service manual sanoo että:

14.1.6 Fan Operation
- Fan Operation is used to circulate air in a room.
- During operation, indoor fan run continuously but outdoor fan and compressor stop.
-Temperature setting is not applicable.

Niiden perusteella tuota voisi käyttää takkatoimintona.
Ok tuo olisi hyvä, itsellä olisi tulevasta ilp asennuspaikan edessä n. 3,5m. päässä iso takka.
En saanut toiseen viestinaloitukseeni vastauksia vielä, koskien korvausilmaventtiilejä. Onko ne ongelma vai hyödyksi sisäyksin lähellä?
 

Liitteet

  • B31ED1B9-E7D8-4ACB-9A2A-E9FA93219616.jpeg
    B31ED1B9-E7D8-4ACB-9A2A-E9FA93219616.jpeg
    38,7 KB · Katsottu: 306
Ok tuo olisi hyvä, itsellä olisi tulevasta ilp asennuspaikan edessä n. 3,5m. päässä iso takka.
En saanut toiseen viestinaloitukseeni vastauksia vielä, koskien korvausilmaventtiilejä. Onko ne ongelma vai hyödyksi sisäyksin lähellä?
Tuo FAN-tila pitää vaan laittaa aina päälle ja sitten muistaa laittaa takaisin lämmitykselle eikä tuo osaa sitä itse tehdä automaattisesti.

Minulla on kolmen ja parin metrin päässä katossa tuloilmaventtiilit. Kyllähän niistä viileää ilmaa tulee ja sekoittuessaan huoneilmaan saattaa saada imuilman mittauksen näyttämään vähän viileämpää. Välimatkaa joka vaikuttaa osannee joku viisaampi hahmottaa. Miten lähelle pumppua nuo sinulla tulisivat?
 

hemaris

Aktiivinen jäsen
Ok tuo olisi hyvä, itsellä olisi tulevasta ilp asennuspaikan edessä n. 3,5m. päässä iso takka.
En saanut toiseen viestinaloitukseeni vastauksia vielä, koskien korvausilmaventtiilejä. Onko ne ongelma vai hyödyksi sisäyksin lähellä?

Itsellä on takka noin 4 metrin päässä ILPistä. Tässä tapauksessa takka ei erityisemmin vaikuta puhallusnopeuteen, eli takan lämpö leviää aika hyvin. Mutta tämä voi riippua myös takan tyypistä. Minulla on kuoritakka joka luovuttaa pitkään ja hitaasti lämpöä sillä pintalämpötila on aika matala.

Noista korvausilmakanavista voisi sanoa että niistä tuskin on kovin paljon haittaa niin kauan kunhan eivät syötä kylmää ilmaan suoraan ILPin tuloilmavirtaan. Siinä tapauksessa korvausilman (siis ulkoilman) lämpötila voi vaikuttaa ILPin toimintaan sillä se voi sotkea sisäilman lämpötilan mittausta.
 

80sliving

Aktiivinen jäsen
Itsellä on takka noin 4 metrin päässä ILPistä. Tässä tapauksessa takka ei erityisemmin vaikuta puhallusnopeuteen, eli takan lämpö leviää aika hyvin. Mutta tämä voi riippua myös takan tyypistä. Minulla on kuoritakka joka luovuttaa pitkään ja hitaasti lämpöä sillä pintalämpötila on aika matala.

Noista korvausilmakanavista voisi sanoa että niistä tuskin on kovin paljon haittaa niin kauan kunhan eivät syötä kylmää ilmaan suoraan ILPin tuloilmavirtaan. Siinä tapauksessa korvausilman (siis ulkoilman) lämpötila voi vaikuttaa ILPin toimintaan sillä se voi sotkea sisäilman lämpötilan mittausta.
Takkaa varten nuo korvausilmat olisi tärkeät. Kaksi variaatiota. Pumppu tulisi punaiseen kohtaan. Tämä paras paikka laajan puhalluksen vuoksi. Edessä toki sohva, että ei sen puoleen paras. Voihan niitä toki talvella laittaa pienemmälle.
 

Liitteet

  • 5661FC22-D45C-4112-A291-49BB689EFF67.jpeg
    5661FC22-D45C-4112-A291-49BB689EFF67.jpeg
    42,4 KB · Katsottu: 281
  • 9982B809-2DCD-47E4-BC39-435FF9171872.jpeg
    9982B809-2DCD-47E4-BC39-435FF9171872.jpeg
    43,9 KB · Katsottu: 288

80sliving

Aktiivinen jäsen
Tuo FAN-tila pitää vaan laittaa aina päälle ja sitten muistaa laittaa takaisin lämmitykselle eikä tuo osaa sitä itse tehdä automaattisesti.

Minulla on kolmen ja parin metrin päässä katossa tuloilmaventtiilit. Kyllähän niistä viileää ilmaa tulee ja sekoittuessaan huoneilmaan saattaa saada imuilman mittauksen näyttämään vähän viileämpää. Välimatkaa joka vaikuttaa osannee joku viisaampi hahmottaa. Miten lähelle pumppua nuo sinulla tulisivat?
Missä huoneessa laite sijaitsee? Onko tuo huono sijoittaa pöhisemään sohvan päälle?
 
Back
Ylös Bottom