ILP suorasähkö RMT 140m2 + piharivi (Mitsu FD35) Pori

matpel

Jäsen
Elikkä Tuossa mietintöjä pumpun paikasta:
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=18734.0

Ja tuohon se tuli eteiseen ovenpäälle madollisimman lähelle portaikkoa puhaltamaan kohti keittiötä:
index.php

Lasi eteisessä 10 m2 olen pitänyt patteria päällä niin että lämmöt pyörii 12 asteen päällä. Samoin piharivissä on patterilla lämmöt 16 m2 huoneessa sekä saunan pukuhuoneella 5m2. Asuttavat kerrokset 1 ja 2 ovat täysin olleet pumpulla.

Viimevuonna poltin ahkerasti klapia heti syksystä eteenpäin. Nyt klapeja ei ole poltettu.

Kulutus on ollut pienempää kuin viimevuonna vaikka noita puita ei ole poltettu.

Niin ja kotonahan päivät kolme lasta ja rakas vaimo.

Liitteenä kulutuslukemia pdf muodossa.

Liitteet

• ConsumptionReport (6).pdf
    74 KB · Katsottu: 180

matpel

Jäsen
Vs: ILP suorasähkö RMT 140m2 + piharivi (Mitsu FD35) Pori

Sitten pieni kysymys noiden alustusten lisäksi.

Olen käsin säätänyt vasemmanpuoleiset siivekkeet puhaltamaan "yläkertaan" koska muuten tuntui, että kuuma ilma pyyhkäisi tonne keittiöön ja alakerran kiertoon niin nopeasti menemättä ylös. tuo portaikkoon suuntaava puhallus puhaltaa käytännössä päin tuota lyhyttä seinää potaikon oikealla puolella, mutta lämpöä jää enemmän ylös mentäväksi.

Ongelmana on kuitenkin se, että alakerranlämmöt pyörii tuossa 22 asteen paikkeilla ja pumpussa pyynti 25. Voisiko tuo johtua siitä, että anturi lämpiää tuossa porrasaukossa enempi koska puolet puhalluksesta menee nyt sen kautta ylös ?

Onko tuosta anturin "väärästä" lämpötilatiedosto haittaa jos vain iskee tuohon masiinaa lisää pyyntiä ? Minua ei haittaa mikä numero tossa kaukosäätimessä on kunhan sisällä on mukava olla ja tietty COP on kunnossa ;D

i-see off ja puhallus kolme ja joskus jos on poissa niin neljä.

Muuten pelittää hyvin.

Ylös Bottom