ILP talvella sähköttä

Juha1964

Aktiivinen jäsen
Hei!
Onko väellä kokemusta ILP toimimisesta mökillä, joka talvet kylmillään? Itsellä mökki 6 kuukautta kylmillään ja harkinnassa oleva laitteisto on talven armoilla PohjoisKarjalan korkeuksilla. Onko näiden käytöstä jotain rajoitteita? Tietty kondenssivesi tulee huomioida mutta noin muuten.
Itsellä talossa Panan Vilp. Tuon appilla voi ohjata/seurata muitakin muitakin Panan tuotteita?
 

Juha1964

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Itselläni tulee lähinnä hieman pidentämään ja halventamaan myös mökki kautta. Vanhat patterit ja niiden säätimet 80 -luvulta. Toki nykykesinä voi hieman viilentääkin.
 

grendy

Vakionaama
Ei vaikuta mitenkään ILPin toimintaan vaikka on talven kylmänä. Ja kun on kylmänä niin ei tarvi mistään kondenssivesistäkään tietenkään välittää. Mutta jos on tarkoitus käyttää talvella niin sitten ainut asia mistä pitää olla tietoinen on juuri sulamisvedet.
 

Riihis

Aktiivinen jäsen
Toimii, mökillä ilppi. Talvella ei sähköissä. Kesällä viilennellään ja jos syksyllä mökkeillään, niin sitten lämmitetään. Useamman vuoden ollut, ja aina herännyt keväällä käyntiin.
 

Juha1964

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #6
Ollut tapana pistää pääkytkimestä sähköt pois talveksi kun hirsirakenteinen mökki siihen alusta asti tottunut. Pakkasta on sisälläkin mitä talvella ulkona. Uudempien laitteiden elektroniikka ei tuosta siis tykkää huonoa? Tästä hyvä jatkaa suunnittelua :)
 
Ollut tapana pistää pääkytkimestä sähköt pois talveksi kun hirsirakenteinen mökki siihen alusta asti tottunut. Pakkasta on sisälläkin mitä talvella ulkona. Uudempien laitteiden elektroniikka ei tuosta siis tykkää huonoa? Tästä hyvä jatkaa suunnittelua :)
Täällä kans pohjoisessa hirsimökissä talvet pois päältä ja keväällä takaisin päälle , hyvin on toiminut
 

grendy

Vakionaama
Ollut tapana pistää pääkytkimestä sähköt pois talveksi kun hirsirakenteinen mökki siihen alusta asti tottunut. Pakkasta on sisälläkin mitä talvella ulkona. Uudempien laitteiden elektroniikka ei tuosta siis tykkää huonoa? Tästä hyvä jatkaa suunnittelua :)
Juu ei oo tykännyt huonoa. Mulla ollut pari talvea päällä itse asiassa Huawein 5G/LTE CPE + pari webbikameraa ja Aqara hub jne ja ei oo tykännyt toistaiseksi ainakaan mitään pahaa mikään. Eli saanut siis ILPin päällekin etänä tarpeen mukaan. En tietenkään kovilla pakkasilla päälle oo pistänyt mutta pikkupakkasilla voinut pistää päälle (eli laite tietysti sähköissä myös) jos on esim uudeksi vuodeksi mökkireissu tiedossa ollut. Ei oo kovin hyvin eristetty hirsimökki joten ellei oo plussakelejä tiedossa niin sitten ei oo kannattanut ruveta lämmittään ;)
 
Back
Ylös Bottom