Ilpin valinta, Fujitsu, Gree, Panasonic vai Daikin?

tri_routa

Aktiivinen jäsen
Ostakaa ainoastaan sellaisia joista löytyy riittävästi referenssejä esim. täältä. Itse en ainakaan halua enää minkään laitteen betatestaajaksi.

Fujitsu 12KMCEN oman kokemuksen perusteella, speksien ja fiiliksen perusteella Perfera mutta N-sarjan kanssa on ollut haasteita täältä luettuna.
 

ÄäniJ

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #5
Ostakaa ainoastaan sellaisia joista löytyy riittävästi referenssejä esim. täältä. Itse en ainakaan halua enää minkään laitteen betatestaajaksi.

Fujitsu 12KMCEN oman kokemuksen perusteella, speksien ja fiiliksen perusteella Perfera mutta N-sarjan kanssa on ollut haasteita täältä luettuna.
Hyvinkin relevantti näkemys, muutaman tuhannen "pettymys" tuntuisi kovastikkin allekirjottaneen kukkarossa.
 

RauskiH

Vakionaama
Hyvinkin relevantti näkemys, muutaman tuhannen "pettymys" tuntuisi kovastikkin allekirjottaneen kukkarossa.
Mitsun rw:stä on myös hyviä kokemuksia. Sitä tosin ei taideta enää valmistaa mutta voi löytyä vielä myyjien hyllystä. Tilalle on tullut speksien mukaan ilmeisen sama kone propaanilla täytettynä mistä ei vielä palstalta löydy isommin juttua
 
Viimeksi muokattu:

ÄäniJ

Jäsen
Viikot on vierähtäneet ja olen päässyt rajaamaan vaihtoehdot oikeastaan kolmeen ehdokkaaseen. Kertokaa toki jos jostain näistä vaihtoehdoista on ollut huonoja/hyviä kokemuksia.

Toshiba Artic Wood 2,5kw

Panasonic HZ Flagship 2,5kw

Mitsubishi Kazan Artic 2,5kw

Miksi juuri nämä ehdokkaat? Sanotaan näin että saan jokaisesta näistä hyvän tarjouksen, joka luultavasti peittoaa kilpailijat. Vielä toki kiinnostelee Midea Raynorinkin specsit ja hinta...
 

haraldh

Vakionaama
Tuo Mitsubishi on sitten Mitsubishi Heavy Industries eikä Mitsubishi. En suosittele, ei ole ollenkaan samanlainen lämmittäjä pakkasilla.
 

ÄäniJ

Jäsen
Tuo Mitsubishi on sitten Mitsubishi Heavy Industries eikä Mitsubishi. En suosittele, ei ole ollenkaan samanlainen lämmittäjä pakkasilla.
Tätä juuri mietikin. Mitsubishi Eletric tekee kyllä todella hienoja tuotteita, mutta yleensä ylihinnoittelee ne. Tai sitten en vain tunne kyseisen firman edustajia tarpeeksi hyvin😅.
 

iro

Vakionaama
Viikot on vierähtäneet ja olen päässyt rajaamaan vaihtoehdot oikeastaan kolmeen ehdokkaaseen. Kertokaa toki jos jostain näistä vaihtoehdoista on ollut huonoja/hyviä kokemuksia.

Toshiba Artic Wood 2,5kw

Panasonic HZ Flagship 2,5kw

Mitsubishi Kazan Artic 2,5kw

Miksi juuri nämä ehdokkaat? Sanotaan näin että saan jokaisesta näistä hyvän tarjouksen, joka luultavasti peittoaa kilpailijat. Vielä toki kiinnostelee Midea Raynorinkin specsit ja hinta...
Minulla Pana HZ25ZKE ollut käytössä reilun vuoden verran. Parin ensimmäisen kuukauden aikana seurasin aktiivisesti laitteen toimintaa ja pyrin löytämään tavat käyttää sitä mahdollisimman tehokkaasti. Pienillä (?) säädöillä ja virityksillä laite on nyt toiminut vuoden verran ongelmitta ja tehokkaasti -ei turhaa kakokäyntiä, ei turhia sulatuksia- sekä pienillä (210W) että suurilla (2100W) ottoteholla.

Alla havaitsemani ongelmakohdat sekä keinot miten ongelmat voidaan poistaa.

  • jos sisäyksikkön asennuspaikka rajoittaa ilmankiertoa menee pumppu helposti katkokäynnille, katkon jälkeen tulee tehoryntäys joka aiheuttaa uuden katkon. (luultavasti sama ongelma myös muiden valmistajien laitteissa).
    • ongelman voi korjata siirtämällä sisäilmaa mittaavan anturin sisäyksikön ylkopuolelle ja asettamalla pyyntilämmön sellaiseksi että mimimi ottoteho on 210W
  • perusasetuksilla minimin ottoteho noin 330W ==> aiheuttaa katkokäyntiä kun lämmön tarve on pieni
    • korjaus: asettamalla pyyntilämpö pienemmäksi kuin 18C minimi ottoteho on 210W
    • pyyntilämpöä voi "korjata" +/-3 astetta. Käyttämällä +3 asetteen korjausta mini ottoteho on käytössä kun pyyntilämpö alle 21C (17.5+3=20.5C)
  • Ulkolämpötilan ollessa 0...+2 C ja ilman kosteus suuri pumppu tekee turhia sulatuksia.
    • korjaus: Mitsurunner tai ulkoyksikön kennoanturin siirtäminen toiseen paikkaan.
 

haraldh

Vakionaama
  • jos sisäyksikkön asennuspaikka rajoittaa ilmankiertoa menee pumppu helposti katkokäynnille, katkon jälkeen tulee tehoryntäys joka aiheuttaa uuden katkon. (luultavasti sama ongelma myös muiden valmistajien laitteissa).
    • ongelman voi korjata siirtämällä sisäilmaa mittaavan anturin sisäyksikön ylkopuolelle ja asettamalla pyyntilämmön sellaiseksi että mimimi ottoteho on 210W
Aivan samanlaisia havaintoja Mitsun LN25, LN35 ja RW25 malleista. Korjaantuu näppärästi käyttämällä ulkoista lämpötilaanturia.
 

Jurtsi

Aktiivinen jäsen
Onkos kenelläkään noista Toshiban laitteista kokemuksia?
Toshiba Artic Wood Taitaa olla sen verran uusi pumppu vielä, että siitä ei taida olla paljoa foorumillakaan kokemusta. Kertokaa toki jos olen väärässä. Isälläni ollut 2011 vuodesta 2022? vuoteen Toshiba Daiseikai 4 RAS-10SKVP-ND. Pääsi eläkkeelle 2022 ja tilalle tuli Premium plus 25 Napista päälle ja napista pois päältä. Onneksi enää ei tarvitse pumppujen kanssa pelleillä niin 2026 parhaasta pumpusta ei ole tietoa. Näyttää vähän kaikissa olevan vieläkin kaiken näköisiä turhia vikoja/"ominaisuuksia". 18vuodessa ei taideta joissain tapauksissa menty suuntaan eikä toiseen. Hyötysuhteet toki parantunut ja kaikkea muuta turhaa diipadaapaa tullut tilalle. 2026 Ostat mikä sopii budjettiin ja toivot kädet ristissä että se toimii vielä 15vuodenkin päästä. Piis out ja onnea pumppukaupoille.

 
Back
Ylös Bottom