Yksitasoiseen omakotitaloon (100m2) ilpin hankinta edessä lämmitys-/viilennyskäyttöön. Talossa PILPpi ja varaava takka. Asentajan kanssa käyty keskusteluja pumpun mallista ja sijoituspaikasta.
Sisäyksikkö olisi tulossa olkkariin, tavallaan sohvan taakse pöhöttämään. Mittojen puolesta oikeastaan ainut paikka mihin sopii. Toinen paikka olisi ehkä ollut keittiön vastapäisellä seinällä, mutta tässä saattaisi kerääntyä rasvaa laitteeseen. Itsellä mietinnässä pumpuksi Mitsun RW25, koska lähipiirillä hyviä kokemuksia. Mietin vain vedon tunnetta, että miten häiritsevä se voi olla - onko sellaista? Osaako pumpun automatiikka kunnolla suunnata puhalluksen ihmisistä sivuun? Asentaja suositteli myös pumpuksi meidän tilanteessa Samsung Nordic WindFree Geo AR12. Tässä ilmeisesti ominaisuus, joka rikkoo vedon tunteen. Yritin kyseisestä pumpusta etsiä keskustelua/kokemuksia, mutta ei oikein löydy. Samsungin saisi tämän kuun tarjouksena asennettuna n. 200e halvemmalla mitsuun verrattuna. Vastaisi ''35'' kokoista laitetta ja olisi 5 vuoden takuu.
Mielipiteitä kaivattaisiin..
Sisäyksikkö olisi tulossa olkkariin, tavallaan sohvan taakse pöhöttämään. Mittojen puolesta oikeastaan ainut paikka mihin sopii. Toinen paikka olisi ehkä ollut keittiön vastapäisellä seinällä, mutta tässä saattaisi kerääntyä rasvaa laitteeseen. Itsellä mietinnässä pumpuksi Mitsun RW25, koska lähipiirillä hyviä kokemuksia. Mietin vain vedon tunnetta, että miten häiritsevä se voi olla - onko sellaista? Osaako pumpun automatiikka kunnolla suunnata puhalluksen ihmisistä sivuun? Asentaja suositteli myös pumpuksi meidän tilanteessa Samsung Nordic WindFree Geo AR12. Tässä ilmeisesti ominaisuus, joka rikkoo vedon tunteen. Yritin kyseisestä pumpusta etsiä keskustelua/kokemuksia, mutta ei oikein löydy. Samsungin saisi tämän kuun tarjouksena asennettuna n. 200e halvemmalla mitsuun verrattuna. Vastaisi ''35'' kokoista laitetta ja olisi 5 vuoden takuu.
Mielipiteitä kaivattaisiin..