IVT lämpöpumput

K

kuumakalle

Vieras
moi :)
ihmettelen noita IVTn hintoa .muita pumppuja saa asenettuna noin 1500e ja ivt 2300e.
no "tossu" on kyllä samoissa hinnoissa.
mikä tossa ivteen pumpussa maksaa ...onko se niin hyvä mitä testit sanoo?
tarkoitus on asentaa kesän aikana pumppu ja olen miettinyt tota nordikaa.kannattaako isommasta maksaa asenettuna tota hintaa.

maanjussi

Jäsen
Vs: IVT lämpöpumput

Samaa kysyisin itsekkin, onko kellään mutua parempaa tietoa. COP-arvoksi luvataan +7 asteessa reilu 5 ja jonkin pohjoismaisen testin mukaan vielä -18 asteen lämpötilassa COP olisi ollut yli 2 (IVT 12FR-N) !!

Voiko mielestänne noihin luottaa ? Itselläni on vetoisa rintamamiestalo ja toivoisin tämän korjaavan lämpötileroja eri huonekorkeudella...

Kyllä se on luotettava ja varma pumppu mutta onko se 2300€ arvoinen? Siihen on osaa vastata.
Itse maksoin omasta 2500€ noin vuosi sitten ja nyt hinnat on pudonneet parilla sadalla ja vielä isommasta pumpusta (onko 12FR-N:n teho 6kW?)
Osa rahasta saatte takaisin kotitalousvähennyksellä.

K

kuumakalle

Vieras

vaikea verrata muihin pumppuihin pelkän testin perusteella.
hinta on kumminkin 1/3 kalliimpi muihin hyviksi koettuihin pumppuihin.cop on hyvä mutta onko se ainoa kriteeri :-\
takuu on 5v ja jos tulee ongelmia niiin vaihdetaan kuulema koko yksikkö uuteen,eikä korjailla paikalla :)
tota noin 700e eroa on vaikea saada kuoletettua sähkön säästöllä,vei vuosissa 2-4v lisää.

oma päätös on että takuu ja testituloksien perustella ostin IVT NORDIC 12 FR-N
saa nähdä olenko tyytyväinen valintaani.sijoituspaikka ei ole paras mahdollinen.
sisäyksikkö tulee vähän ahtaaseen eteis-käytävään,mutta jos ilman saisi kiertämään siitä avariin huoneisiin :D

maanjussi

Jäsen

Kerrotko sitten miten laskussa oli jaettu työn/koneen osuus...? Kyllä IVT muuttuu siinä vaiheessa houkuttelevaksi, kun 2300€:sta 2k€ on asennusta ja nettomaksuksi 'vähennyksen' kanssa jää ~1200€.

Asuja

Jäsen

Mahtaako ihan noin raju jako mennä verottajalta läpi.

Itsellä on asennus 1000 ja pumppu sitten 1500.

Minä valitsin IVT:n sen takia, kun siinä on (ainakin väitettiin) ruotsalaista suunnittelua. Eli kylmän ilmanalan tuntemusta enemmän kuin korealaisilla/japanilaisilla etc. Hyvinähän tuo viime talven pärsjäsi, en sammuttanut vaikka menikin alle -20. Turussa ei hirmu pakkasia ollut.

maanjussi

Jäsen

En ole veropakolainen, mutta kiinnostaahan se tietää paljonko 'alennusta' arvokkaasta tuoteesta voi saada. Eihän verottaja voi tietää miten vaikea asennus on kyseessä ja montako tuntia/päivää siihen mennyt. Eikä verottaja lähde selvittämään LämpöpumppuX:n listahintaa.

Tosin kilpailun vääristyminen on tosiasia.

Tarjouksissa näyttää kokonaishinta olevan luokkaa 1900€-2300€ 5-6kW inverttereillä.

Z

zarvin

Vieras

Mulle tarjottiin IVT:tä Jyväskylästä 2250 asennuksen ja viiden vuoden takuun kanssa. Itseäni kiinnostaa hyvien testituloksien ohella tuo hyväksi kehuttu Sharpin patentoima ilmanpuhdistusjärjestelmä. Paljon Sharp maksaa asennuksen kanssa? Sama pumppu taitaa tämä kuitenkin olla.

ER

Jäsen

Tekeekö tuo IVT mitään itse vai onko kyseessä vain markkinointi-/rebadge-nimi? Oma IVT:n nimellä kulkeva ilmankuivaimeni on käsittäkseni mallinumeroa myöten sama kuin Mitsubishin nimellä myytävä.

jule-

Vakionaama

Sharpin ilmanpuhdistusjärjestelmän hienous jää siihen tulitikkuaskin kokoiseen ionisaattoriin. Muutoin laitteessa on vain nuo "hyttysverkot" suotimena. Jos parempaa suodatusta kaipaa , niin niitä kannattaa tutkailla pumpuista , joissa on kasettisuodatin tavallisten lisäksi. Takuun pituus kautta kattavuus IVT:ssä hyvä , eli ei mitään kuluja viiden vuoden takuun aikana.

ER sanoi:
Tekeekö tuo IVT mitään itse vai onko kyseessä vain markkinointi-/rebadge-nimi?
Teekee se maalämpöpumppuja itse. :D Aiheesta keskusteltu ennenkin ja mitään varmaa tietoa Sharpin ja IVT:n eroista/eroamattomuudesta ei ole saatu tietoon.
IVT:llä jotain pieniä näkyviä eroja , kuten kaukosäätimessä +10C pitolämpötilapainike (Sharp kyllä tottelee tätä käskyä IVT:n kakesta).
Yksiköiden koossa oli jotain eroja. => http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=3739.msg50730#msg50730
Sharpin pakkasraja maahantuojan lupaamana -25C ja IVT:llä "ei rajaa" , mutta sammuttaa itsensä -28 - -32C. Viimeksi kyllä kuulin rajan olevan jopa -45C. ::)

R

Riikka76

Vieras

Miten kyseinen pumppu sopii 78 neliön rivitalokolmiin, onko liian iso?

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Riikka76 sanoi:
Miten kyseinen pumppu sopii 78 neliön rivitalokolmiin, onko liian iso?

Mallista en ihan saanut selkoa, mutta pumpun koko tässä tapauksessa määräytyy pienimmän ottotehon mukaan, ei pumpun koon mukaan. Pumppujen tehoalueet ovat kovasti erilaisia.

Merkkejä, joilla on havaittu pieniä ottotehoja ovat IVT, Panasonic ja Toshiba, mutta ominaisuus on mallikohtainen. Eli IVT (tai Sharp joka IVT oikeasti on) voisi olla yksi mahdollinen merkki, jos hinnan saa kohdalleen,

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Riikka76 sanoi:
Malli josta sain tarjouksen on FR-N 09, asennettuna 2100e

On siinäkin pieni ottoteho. 09 on ilmeisesti sama laite kuin 12, paitsi huipputehoa on rajoiteltu.

Hinta on IVT:n omaksumaan tapaan korkeahko, tuskin mistään muusta 09 -koon pumpusta pystyy enempää maksamaan. Toshiban saa hiukan halvemmalla, Panasonicceja on vaikka minkähintaisia.

http://lampopumput.info/foorumi/index.php?board=6.0

jule-

Vakionaama

Riikka76 sanoi:
Malli josta sain tarjouksen on FR-N 09, asennettuna 2100e
Jos kyseessä perusasennus , niin tuo hinta on hieman kallis. Tinkausvaraa pitäisi siis löytyä.
Itse olen hiljan saanut tarjoukset ilman sähköjä sekä telinettä ~8m putkilla 9 FR-N n. 1900€ ja 12 FR-N n. 2000€.
Itäkeskuksen IVT liikkeellä oli kesätarjous 9 mallista. Perusasennuksella hitusen alle 2000€.

VesA sanoi:
On siinäkin pieni ottoteho. 09 on ilmeisesti sama laite kuin 12, paitsi huipputehoa on rajoiteltu.
9 on eri laite kuin 12. Ulkomitoissakin on koko eroaja.
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=3739.msg50730#msg50730

MasaVaari

Jäsen

Maksoin helmikuussa IVT NORDIC 12 FR-N asennettuna 2350,-, jossa laskussa asennuksen osuus oli 700,-. (kotitalousvähennyksen jälkeen 1650€) Pakkohan tässä johonkin on uskoa, eli pohjoismaiseen tietämykseen (nordic) ruåtsalaisessa suunnittelussa. Ihmettelen edelleen, että foorumilla edelleen käydään epätietoista keskustelua onko Sharp-IVT ihan sama laite keskenään. Niin kauan kun kukaan ei ole purkanut ja verrannut 1-1:een laitteita myös ohjelmistojen osalta, minun on uskottava, että laite on nimenomaan suunniteltu (ohjelma) arktisiin olosuhteisiin. Tätähän testienkin kautta saatavat cop arvot tukevat. Markkinoiden ainoa / yksi muutamasta pumpusta jossa ei ole pakkasrajaa sekä cop yli 2, -18C pakkasilla.

Eteläsuomen lievempiin pakkasiin tuskin on niin tarpeen hankkia IVT:tä jos se nyt siitä muutamasta satkusta on kiinni. Oma puolen vuoden käyttöni vahvistaa täysin laitteen pystyvän siihen mitä mainoksissa luvataan. Ja ennekaikkea seurasin muutamaa keväällä ollutta yli -20 asteen pakkasjaksoa. Tähän mennessä ilmastoinnin viilennystä en ole tarvinnut täällä Oulun korkeudella. Ja vaikuttaa etten tarvitsekaan näillä keleillä. Kokeillut toki olen, että toimii.

Täällä foorumilla on niin vahva asiantuntemus näistä asioista, että odotan vesi kielellä jonkun levittävän pari laitetta ja kertovan aukottoman 'totuuden' eetteriin ilman epäilyksen häivää. (IVT ja Sharp´han kun vaikenevat asiasta kuin muuri)

Lieköhän Nokiakin jo pahasti leimautunut halpiskapulaksi, kun ylivoimainen osuus kännyköistä tehdään Kiinassa. Samoin Olympus ja monet muutkin laatulaitteet tehdään myös siellä. Olin itse aikoinani siirtämässä Nokian laitteiden kytkentä ja koonta käsityövaiheita ja testausta alihankkijoille maakuntiin. Siirtotyö ja tuotannon nosto kesti useita vuosia kunnes yhteistyökumppani hallitsi sen mitattavalla laatutasolla täydellisesti. Tuskimpa se muillakaan tuotteilla sen kummallisempaa touhua lienee. Modifiointi ei ole mystiikkaa, paitsi jos siitä ei kaikkea markkinoille kerrota muutakuin mitä laitteesta ominaisuuksien puolesta luvataan.

jule-

Vakionaama

MasaVaari sanoi:
Niin kauan kun kukaan ei ole purkanut ja verrannut 1-1:een laitteita
Ilmottaudun vapaaehtoiseksi purkajaksi. Purettavat laitteet voi toimittaa pihaan. (Noudosta voidaan sopia.) ;D ;D

Kellarinlämmittäjä

Oppimiskäyrällä
Copeista en tiedä mutta vaikuttaa että alkoi antautumaan vm. 2005 IVT. On ollut ikänsä raskaassa lämmityskäytössä ja kesäisin myös jäähdytetty "mummon mökillä". Lämmittää vielä jotenkin mutta mutta näkyy keräävään jäätä surkeasti eli sulatukset eivät ota onnistuakseen.

Olisiko kaasut vähän karkuteillä ?

Ylös Bottom