Kattoremontti

Piipa

Aktiivinen jäsen
Meillä vaihdettiin pari vuotta sitten tiilikatto peltiin ison yrityksen toimesta. No nyt sit ongelmana, että joka vuosi lumi aiheuttanut vahinkoa katon pellitykselle, tai reunapellit vääntyy ja irvistelee. Yritys korjannut nämä aina vahvistamalla.
Meillä siis talo, välissä katos ja autotalli ja tää on yhtenäinen kompleksi. Ongelma että talon ja tallin katot samansuuntaiset ja katoksen sit eri päin, yhtymäkohdissa jiirit. Ja lumi näiden yhtymäkohdissa/jiireissä pakkaantuu ja sitä myöden repii reunapeltiä. Tiilikatolla ei samaa ongelmaa ollut, koska lumi ennemminkin suli katolle kuin tuli alas. Reklamaatiota taas sais tehdä ja en halua enään tyytyä pelkkään vahvistukseen koska se ei riitä. Voinko vaatia yritykseltä jotain oikeesti korjausta tähän? Esim lumiesteet tai jotain koska yritys arvioinut kattoalan asiantuntijana että peltikate on hyvä tälle talolle ja nyt se ei toimi koska lunta tulee kahdesta suunnasta yhteen kohtaan. Vai joudummeko maksamaan itse korjaukset?
 

lmfmis

Vakionaama
Jep mutta onko tämä sitten meidän maksettava vai yrityksen koska lupailivat katon toimivan näin.

Aika laaja vastuu.

Lupasivatko ongelmattoman katon - vai asentaa katon, jonka valmistaja sanoo olevan ongelmaton? Tietenkin jos paljastuu että ei ole tehty valmistajan työohjeen mukaisesti, niin saavat korjata....

Kyllä se lumiesteet nykyään kuuluu hyvään pakettiin, mutta jälkikäteen asennettuna joudut kai maksamaan.
 

rawpower

Aktiivinen jäsen
Itse näkisin tuon kuluttajan kannalta niin, että katto ei ole toiminut vielä asennuksen jälkeen lainkaan ongelmitta. Joka vuosi jotain korjausta takuuseen. Ilmeisesti korjauskaan ei ole riittävä kun hajoaa silti uudelleen. Jotain muuta pitäisi siis keksiä. Lisäksi jatkuvat huoltokäynnit rasittavat peltiä eli käyttöikä voi lyhentyä.

Jos ei asiallista korjausta tunnu saavan niin olisin yhteyksissä kuluttaja-asiamieheen.
 
Ylös Bottom