Kauanko tabletin akun pitäisi kestää?

Mara

Jäsen
Kyllä siitä korjaushinnasta keskusteltiin ja kuluttajaneuvojan viestin jälkeen hinta putosi puoleen, jonka lupasin maksaa, mutta sen jälkeen Huawei ilmoitti, että laitteen takuu onkin voimassa. Ei Verkkokauppa eikä Resete halua korjata laskua, kun takuu tieto tuli korjauksen jälkeen. Huawein systeemit taas on tehty siten, että he eivät voi suoraan hyvittää minua, vaan asia pitää hoitaa Verkkokaupan kautta.
 

Mikki

Hyperaktiivi
Mieluummin laiha sopu kuin lihava riita. 40€ maksaisin jos niin on sovittu, vaikka olisi tullut joku hämmennys myöhemmin takuun suhteen.
 

kotte

Hyperaktiivi
Sinällään omituinen sotku, mutta tulee varmaan ao. yrityksille kalliimmaksi, kuin jos olisivat tulleet asiakasta vastaan kuvatun viimeisimmän takuujärjestelyn hengessä.
 

Hempuli

Töllintunaaja
Näissä kasvottomissa yrityksissä tuntuu olevan tiukat säännöt alempana ravintoketjussa. Järjen käyttö ei ole suotavaa, vaan jopa totaalisen kiellettyä. Ostin jääkaapin Poooverista vanhan pumpatessa vain lämpöä. Hinta oli varmaan 6-700, josta koetin piruuksissani tinkiä vajaa kolme euroa. Ei onnistunut, kun myyjä ei halunnut, vaikka väitti hänellä olevan oikeudet myydä ihan mihin hintaan tahansa. Varmaan olikin, mutta jostain syystä ei halunnut tehdä viimeistä kauppaansa siinä putiikissa. Puhelinoperaattorin viiden euron maksumuistutuslisä oli aiheeton eikä asiakaspalvelu saanut sitä poistettua, mutta pykälää ylempää löytyi henkilö, jolla se onnistui hetkessä.
 

Mara

Jäsen
Nyt Verkkokauppa yrittää saada Reseteltä hyvityslaskua korjauksesta ja minun lasku odottaa maksamista, eräpäivä on huomenna, mutta en maksa ennen kuin asia on selvitetty.
Varmaa kylläkin on, että keittiön uusia koneita en osta Verkkokaupasta, eli he menettävät muutaman tonnin kaupat tämän pelleilyn takia. Nykyiset kodinkoneet ovat jo 20 vuotta vanhoja, joten ne pitää pikapuolin vaihtaa.

Huawein sivulta kopioitua, joten ei pitäisi olla mitään ongelmaa maksajasta:

Warranty Period & Support Service Query
Product warranty information
MediaPad T3 10 Single SIM 2GB+16GB (AGS-L09)
SN: xxxx

Expected warranty expiration date: 2021-10-21

Applicable scope: Denmark, Finland, Iceland, Norway, Sweden, Latvia, Portugal, United Kingdom, Belgium, Bulgaria, Spain, Croatia, Luxembourg, Netherlands, Austria, Germany, Estonia, Hungary, Ireland, Slovenia, Switzerland, Cyprus, Greece, Slovakia, Czech Republic, France, Lithuania, Malta, Poland, Romania, Italy
 

Hempuli

Töllintunaaja
Nykyisin on tehokkuus ja taloudellisuus viety äärimmäisyyksiin. Josko tämän tapauksen kaikille osapuolille laskisi viiden euron tuntihinnan per kulutettu aika versus josko asiakaspalvelussa olevalle olisi annettu oikeus käyttää omia aivojaan, niin jotain hintaeroa olisi tullut. Kulutetusta kalenteriajasta puhumattakaan.
 

Mara

Jäsen
Verkkokauppa.com lähetti 22 viestiä ja Huawei 18 viestiä yhteensä tulleita viestejä on 40 kpl ja lähes kaikkiin olen vastannut, onneksi eläkeläisellä on aikaa. Lopussa kyse oli 40,- asiasta.
 

siwer

Aktiivinen jäsen
Aika hyvin.

Itse edelleen odotan Osuuspankin esimiestason kirjallista vastausta aiheeseen "maksukortin lopettaminen ja aiheettomien palvelumaksujen palautus" mikä on täysin mahdoton toimenpide kun jonkun virkailijan yksinkertaisen rutiinivirheen tai ATK-virheen takia vuosia sitten on vanha, korvattu kortti jäänyt elämään jossakin limbossa uuden kanssa rinnan, ja koska asia on niin käsittämättömän ihmeellinen ettei kukaan tavallinen virkailija pysty sitä käsittämään, virhettä ei voi mitenkään korjata, eikä kortin olemassaoloa vieläkään lopettaa koska en voi tanssia tarvittavaa ripaskaa (eli kertoa mitä kortissa lukee, kun sitä ei ole ollut aikoihin olemassa, kun se on leikattu kappaleiksi).

Suunnilleen samanlainen elämys oli kun Elisa halusi vaihtaa liittymätyyppiäni, lähetti uuden SIMin täysin käsittämättömään osoitteeseen, joka sitten hukkui matkalla, ja liittymä deaktivoitui ajastimella sillä odotusarvolla että SIM päätyy 100% varmuudella perille viikon kuluessa. Tosi kivaa kun yhtäkkiä ei ole puhelinliittymää lainkaan! Arvata saattaa miten helppoa oli saada yhteys mihinkään tai asiaa hoidettua. Oli vaan ostettava uusi liittymä muualta. Ja sitten Elisan olemassaolo blokkasi vanhan numeron siirron uuteen ties miten pitkään.

Tällaista tämä on nykyään firmojen kanssa kun ei koskaan tiedä puhuuko tietokonebotin vai ihmisbotin kanssa. Työntekijät on koulutettu boteiksi ja ei ole yleensä edes valtuuksia tehdä mitään. Lisäksi ne ihmisvirkailijat toimii yhtä surkeasti kuin 80-luvun chatbot, tunnistaa lauseesta jonkun yksittäisen sanan ja suoltaa automaattivastauksen joka ei liity kysymykseen mitenkään.
 

kaihakki

Vakionaama
Verkkokauppa.com lähetti 22 viestiä ja Huawei 18 viestiä yhteensä tulleita viestejä on 40 kpl ja lähes kaikkiin olen vastannut, onneksi eläkeläisellä on aikaa. Lopussa kyse oli 40,- asiasta.
Tämä tarkoittaa, että Verkkokaupalla on joutilasta toimihenkilöstöä, kun on aikaa käyttää tuollaiseen olemattomaan pikkusummaan.
Tuollaisen toimihenkilön kustannus sivukuluineen ja yleiskuluineen on helposti luokkaa 1,- euro minuutissa. Tehtaissa, joista minulla on pitkä kokemus, lasketaan tehdastyön myyntihinta käsityölle, jossa ei käytetä kalliita koneita, noin 3 x palkka. Jos palkka on esim. 15 euroa tunnissa, on myyntihinta ilman alvia 45 euroa per tunti. Siihen alvit päälle (24%) = 56 euroa per tunti, eli n. 1 euro minuutissa.
 

korsteeni

Vakionaama
Tämä tarkoittaa, että Verkkokaupalla on joutilasta toimihenkilöstöä, kun on aikaa käyttää tuollaiseen olemattomaan pikkusummaan.
Tuollaisen toimihenkilön kustannus sivukuluineen ja yleiskuluineen on helposti luokkaa 1,- euro minuutissa. Tehtaissa, joista minulla on pitkä kokemus, lasketaan tehdastyön myyntihinta käsityölle, jossa ei käytetä kalliita koneita, noin 3 x palkka. Jos palkka on esim. 15 euroa tunnissa, on myyntihinta ilman alvia 45 euroa per tunti. Siihen alvit päälle (24%) = 56 euroa per tunti, eli n. 1 euro minuutissa.
olla töissä ja tehdä töitä on kaksi eri asiaa
samoin palkka tunnista tai työsuoritteesta
 

siwer

Aktiivinen jäsen
Tämä tarkoittaa, että Verkkokaupalla on joutilasta toimihenkilöstöä, kun on aikaa käyttää tuollaiseen olemattomaan pikkusummaan.
Tai siellä on henkilökuntaa, johon johto ei luota, ja jolla ei ole valtuuksia tehdä yhtään mitään. Samaan aikaan on yleensä todella vaikea päästä "ketjussa ylöspäin" johonkuhun jolla on valtuudet edes ymmärtää asia, saati tehdä taloudellisia päätöksiä pikkusumman hyvityksestä.
 

kaihakki

Vakionaama
olla töissä ja tehdä töitä on kaksi eri asia
Justiinsa niin. Tehtaissa on usein kaksi eri systeemiä. Kellokorttisysteemi, jolla valvotaan, että työntekijät ovat työpaikalla. Sen lisäksi on urakkasysteemi. jolla varmistetaan, että työntekijä tekee työaikana firman töitä, eikä esimerkiksi omaan piikkiin firabelihommia.
 
Ylös Bottom