Kiinan VILP projekti alkaa

Tila
Keskustelu on suljettu.

zadah

Vakionaama
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

nf-50 sanoi:
nf-50 sanoi:
nf-50 sanoi:
Olen tuossa muutamaa esitettä silmäillyt (laittaisin tännekkin mutta ovat turkasen isoja kooltaan), niin kyllä siellä näyttää olevan lamellijako valittavissa 4-10mm:n välillä. Tuossa yhdessä esitteessä oli jaoteltu ne jotenkin siten, että 4mm 0- -18, 6 mm -18- -25 ja 10 mm alle -25.

Ohessa yksi esite. Pitää vähän sellvitellä tuota paineenkestoa.

Tuollainenkin löytyi: http://tznanfeng.en.alibaba.com/product/276983279-203139000/Efficient_Evaporator.html

Noista rupesi kiinnostamaan tuo malli LFJ35/9.0M.

Erikoista tuossa on se, että se tulee varustettuna TEV:llä (Danfoss ?) sekä subcoolerilla. Oletuksena kuumakaasusulatus.
Hintakaan ei ole paha, ~ 450 USD FOB Shanghai.

Mitä zadah arvelet tuosta?

Miten se paineenkesto ? Tuossa oli kylmäaineena R22, jonka paineet ovat aika paljon pienemmät kuin R410A:lla.

Meinaatko heittää sen EEV:n menemään ? Tilaa tehtaalta siihen vehkeeseen samalla oikean kokoinen EEV niin ei tarvitse noiden TEVien kanssa pelata. Sinulla oli ihan hyvät säätömahdollisuudet tuolle EEV:lle.

Mutta jos meinaat laittaa mekaanisen paisarin, pitää sen olla TUAE mallia, ilmeisesti nuo mukana olevat eivät ole 2-suuntaisia.

EDIT tuo pumppusi oli R407C:llä, eli kyllä tuo käy...
 

nf-50

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

zadah sanoi:
Meinaatko heittää sen EEV:n menemään ? Tilaa tehtaalta siihen vehkeeseen samalla oikean kokoinen EEV niin ei tarvitse noiden TEVien kanssa pelata. Sinulla oli ihan hyvät säätömahdollisuudet tuolle EEV:lle.

Kysyin tuota, alla vastaus. Onko tuossa vastauksessa kenenkään mielestä mitään järkeä?

"The EEV for each model is:
MD50D:3.0mm, MD30D:2.4mm, MD20D:1.8mm.
we don't have 2.0mm EEV.

of course you can buy one from us.

But even you change it into a smaller EEV, the smallest open degree is the same as the big one, the three model EEV different is their max open degree different.

if you want to let the mix open degree of the EEV, you have to change the parameter in the chips program. so you'd better buy a chip instead of the old one.

you can tell me your demand, such as at what temp, what's the open degree of the EEV, what pressure ,you can tell me the parameter you want,and then we can write the program for you."
 

zadah

Vakionaama
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

nf-50 sanoi:
zadah sanoi:
Meinaatko heittää sen EEV:n menemään ? Tilaa tehtaalta siihen vehkeeseen samalla oikean kokoinen EEV niin ei tarvitse noiden TEVien kanssa pelata. Sinulla oli ihan hyvät säätömahdollisuudet tuolle EEV:lle.

Kysyin tuota, alla vastaus. Onko tuossa vastauksessa kenenkään mielestä mitään järkeä?

"The EEV for each model is:
MD50D:3.0mm, MD30D:2.4mm, MD20D:1.8mm.
we don't have 2.0mm EEV.

of course you can buy one from us.

But even you change it into a smaller EEV, the smallest open degree is the same as the big one, the three model EEV different is their max open degree different.

if you want to let the mix open degree of the EEV, you have to change the parameter in the chips program. so you'd better buy a chip instead of the old one.

you can tell me your demand, such as at what temp, what's the open degree of the EEV, what pressure ,you can tell me the parameter you want,and then we can write the program for you."

No ei tuossa oikein ollut mitään tolkkua... Tuntuu että eivät ymmärrä miten sen EEV:n pitää toimia.

Pyydä tuollainen pykälää pienempi venttiili, eiköhän se sillä pelitä.
 

Tompp@

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

No niii... nyt se kiinan pumppu sammui....
Näytöllä error E06 eli low pressure & painemittarit nollassa eli on tainnu huokaista kylmäaineet pihalle..

Arvelinkin tuota, koska alaosa jäätyy sen verran pahasti, että tuo kenno ei tuota lystiä kauan kestä... siis arvelen että jäät on vääntäny kennoa niin paljon... pitää kantaa sisälle sulamaan..

Kannattaako tuossa mitä putkia painella esim. lyttyyn tai jotain.. jos tuon nyt purkaa osiin...

Kyllä tuohon on joku parempi höyrystin kenno löydettävä... jos meinaa pumppailua jatkaa...
 

nf-50

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Tompp@ sanoi:
Kyllä tuohon on joku parempi höyrystin kenno löydettävä... jos meinaa pumppailua jatkaa...

Otan osaa läheisesi kuoleman johdosta :D

Näyttää siltä että ollaan taas yhteisellä asialla.

Ongelmaksi tässä näyttää muodostuvan se, että sellaista höyrystintä joka kestäisi painetta tuon aiemmin mainitun 35bar ei saa mistään.
Vaihtoehdoksi näyttää jäävän joko:

A) Ostaa ilmajäähdytteinen lauhdutin
B) Ostaa höyrystin sähkösulatuksella ja huijata pumppu luulemaan että pakkasta ei ole niin paljon että tarvitsee sulattaa
C) Tilata riskillä se aiemmin esittämäni lauhdutin ja purkaa siitä TEV pois.

Saatavilla on toki höyrystimiä kuumakaasulutauksella (esim. Fincoil Polar Bear sarja), mutta näyttää siltä että noissakin se sulatuskaasu kulkee eri putkissa kuin varsinainen höyrystettävä kaasu eli vaatii pumpun modaamista (voin olla väärässä tässä, saa korjata).
 

zadah

Vakionaama
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

nf-50 sanoi:
Tompp@ sanoi:
Kyllä tuohon on joku parempi höyrystin kenno löydettävä... jos meinaa pumppailua jatkaa...

Otan osaa läheisesi kuoleman johdosta :D

Näyttää siltä että ollaan taas yhteisellä asialla.

Ongelmaksi tässä näyttää muodostuvan se, että sellaista höyrystintä joka kestäisi painetta tuon aiemmin mainitun 35bar ei saa mistään.
Vaihtoehdoksi näyttää jäävän joko:

Tässä on pieni virhe, sillä tuo tieto tuli siltä pohjalta, että koneessa olisi ollut R410A aineena... Eli unohdin että teillä oli R407C.

Eli 25 bar riittää aivan hyvin...
 

Tompp@

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

nf-50 sanoi:
Otan osaa läheisesi kuoleman johdosta :D

Näyttää siltä että ollaan taas yhteisellä asialla.
Kiitos... muistotilaisuus on pidetty ja pumppu saatettu sisätiloihin :D

No jos nyt jotain positiivista hakee.. niin nyt on hyvä syy suunnitella tuota koneistoa sisätiloihin...
Tiiä sitten mitä tämä budjetin puolelle vaikuttaa... ja saako tuohon edes ketään kylmämiestä asennus hommiin... jos tuollaisen erillisen höyrystimen hommaa..

Kaippa tuo linkin "efficient evaporator" asiansa hoitas.. se TEV pois... kyllä kai sitä tuolla pumpun EEV:llä pärjäis, eikös isompaan höyrystimeen sais syöttääkin enemmän tavaraa... nythän se säätö oli ihan alarajan tuntumassa..

Miten sitten...jääkö se tuo levylämmönvaihtimen teho liian pieneksi.. meniskö se sekin vaihtoon?
 

nf-50

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Tompp@ sanoi:
No jos nyt jotain positiivista hakee.. niin nyt on hyvä syy suunnitella tuota koneistoa sisätiloihin...
Tiiä sitten mitä tämä budjetin puolelle vaikuttaa... ja saako tuohon edes ketään kylmämiestä asennus hommiin... jos tuollaisen erillisen höyrystimen hommaa..

Kaippa tuo linkin "efficient evaporator" asiansa hoitas.. se TEV pois... kyllä kai sitä tuolla pumpun EEV:llä pärjäis, eikös isompaan höyrystimeen sais syöttääkin enemmän tavaraa... nythän se säätö oli ihan alarajan tuntumassa..

Pitää selvittää nuo hinnat. Laitoin myös pumpputehtaalle viestiä jossa kyselin oisko heillä mitään sanottavaa tuohon höyrystinasiaan.

Hiukan arveluttaa vaan tuo 25bar paineenkesto noissa. Toisaalta, samanlaisia kennoja nuo ainakin ulkoisesti tuntuu olevan kaikki.
 

Tompp@

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Niin kyllähän se 25bar on painetta sekin... eikait niistä tiiä.. muuta kun kokeilemalla.. sillai sitä on tähänkin asti menty ;)

Tietty tuo meeting tehdas, jos se ois saanu kehitystyötä eteenpäin.. ja ois tarjota vaikkapa samoihin koteloihin isommat kennot... sekin tietty ois yks vaihtoehto.. tuota runkoa pitäs sitten hieman leikellä ettei jäätyis vesi runkoon... mitä en kerenny kokeilla ja tässä sitä nyt ollaan..
 

Tompp@

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Tuommosta kiinasta vastasivat tuosta höyrystimestä..

I can ask if we can produce a double layer evaporator, but I'm not sure twice evaporate area will be better than the old one, maybe just need add 1/3 or 1/2. how do you think about that?
I will reply you when I have the result.


Mikähän idea tuossa 1/3 tai 1/2 lisäämisessä oikein ois??
 

Tompp@

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Jos tai kun tuo kompressori ja muut romppeet tulee asennettua varaston puolelle ja sopiva höyrystin löytyy ulkopuolelle..

Olisiko vastaavaa hyötyä asentaa tuon levylämmönvaihtimen perään toinen levylämmönvaihdin... seurannu tuota "jussi" nimimerkin uimaallaspumppu virittelyä ja hänellä näyttää olevan kaks lauhdutinta siinä systeemissä...

Saisko tuolla jälkimmäisellä vaihtimella lämmitettyä autotalli&varaston lattioita, miten paljon tuossa ois lämpöenergiaa vielä jäljellä??
 

jussi

Vakionaama
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Mulla se ensimmäinen lauhdutin kerää pääasiassa tulistuslämpöä, kun varaaja on yli 45 asteinen. Varsinaiseen lauhduttamiseen se osallistuu
tuon varaajalämmön alla. Jos lauhdutin yksinään riittää lauhduttamaan koko annoksen, ei sen jälkeen alijäähdyttämisestä irtoa juuri mitään tehoa
enää. Hallittu lauhdutuksen jakaminen kahteen peräkkäiseen lauhduttimeen ei saata onnistua edes tarkalla mitoituksella, vaan siinä täytynee
hyväksyä se, että jompikumpi tekee valtaosan hommasta riippuen tilanteesta.

Tietysti tuota voisi ajatella niin, että ensimmäinen hoitaa tärkeimmän, eli asuintilan lämmitystä ja jälkimmäinen tallitilaa. Tässä mallissa tallipiirin
lauhduttimesta alkaa tulla tehoa vasta kun talopiiri on jo niin kuuma, ettei kaikki aine ehdi lauhtua siinä ensimmäisessä lauhduttimessa.
Sitä ennen se jälkimmäinen on "vain" alijäähdytin.

Lauhduttimien lisäämisestä sen verran, että niiden myötä myös täytöstä täytyy kasvattaa ja siitä seuraa uusia ongelmia. Mulla esimerkiksi
jäähdytyskäyttö ei enää ole mahdollista, koska käännetyllä kiertosuunnalla normaaliolissa höyrystimenä toimivaan ulkokennoon ei mahdu ainetta
tarpeeksi kun se joutuukin lauhduttimeksi. Osa kylmäaineesta olisi pitänyt älytä blokata talteen toiseen lauhduttimeen magneetti- tai yksisuunta-
venttiilillä käännetyn kierron ajaksi. Sulatus nyt onneksi vielä menee, kun on lämpötilakatkaisulla ja nopea.
 

Tompp@

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

jussi sanoi:
Tietysti tuota voisi ajatella niin, että ensimmäinen hoitaa tärkeimmän, eli asuintilan lämmitystä ja jälkimmäinen tallitilaa.

No tuota ideaa tässä olen miettinytkin.. eli se mitä jäis jäljelle jos jää mitään menis tallin lattiaan.. toi asuintila ois se tärkein ja ykkös asia..
 

zadah

Vakionaama
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Tompp@ sanoi:
jussi sanoi:
Tietysti tuota voisi ajatella niin, että ensimmäinen hoitaa tärkeimmän, eli asuintilan lämmitystä ja jälkimmäinen tallitilaa.

No tuota ideaa tässä olen miettinytkin.. eli se mitä jäis jäljelle jos jää mitään menis tallin lattiaan.. toi asuintila ois se tärkein ja ykkös asia..

Kyllä tuo alijäähdytyksellä lämmittäminen onnistuu oikein hyvin, mikäli pumpussa on antotehoja kovillakin pakkasilla.
Oma autotallini lämpeää juurikin alijäähdytysenergialla, tosin MLP pumpun jatkuva antoteho on sen 5-5,5 kW.

Järjestelmän oikean kylmäaine määrän määrittämisessä auttaa nestelasi päälauhduttimen jälkeen.

Kolmannen alijäähdyttimen voi laittaa sitten pihan sulanapitoon... ;)
 

nf-50

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Moro,

Osaako joku muuten kertoa, että miten noissa höyrystimissä tuo pinta-ala lasketaan?
Eli onko se niiden lamellien pinta-ala vai niiden putkien vai minkä?
 

zadah

Vakionaama
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

nf-50 sanoi:
Moro,

Osaako joku muuten kertoa, että miten noissa höyrystimissä tuo pinta-ala lasketaan?
Eli onko se niiden lamellien pinta-ala vai niiden putkien vai minkä?

Lamellien pinta-ala
 

nf-50

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

zadah sanoi:
nf-50 sanoi:
Moro,

Osaako joku muuten kertoa, että miten noissa höyrystimissä tuo pinta-ala lasketaan?
Eli onko se niiden lamellien pinta-ala vai niiden putkien vai minkä?

Lamellien pinta-ala

Just.

Laskeskelin tuossa vaan, että onhan tossa nykyisessäkin sitten pinta-alaa:

Höyrystimen pituus 2150mm / 2mm lamellijako = 1075 lamellia.

Lamellin korkeus 85 cm, ja leveys 3 cm (?).
Eli 0,85m * 0,03m = 0,0255m². Ja tuon kun kertoo 2 (lamellisssa kaksi puolta) -> 0,051m².
Ja tuon kun vielä kertoo 1075:llä saadaan kokonaispinta-alaksi 54,825m².

Eli joko tuo pinta-ala ei kerro höyrystimen tehosta kaikkea tai sitten tuossa on jotain muuta jota en ymmärrä?
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

nf-50 sanoi:
Laskeskelin tuossa vaan, että onhan tossa nykyisessäkin sitten pinta-alaa:

Höyrystimen pituus 2150mm / 2mm lamellijako = 1075 lamellia.

Lamellin korkeus 85 cm, ja leveys 3 cm (?).
Eli 0,85m * 0,03m = 0,0255m². Ja tuon kun kertoo 2 (lamellisssa kaksi puolta) -> 0,051m².
Ja tuon kun vielä kertoo 1075:llä saadaan kokonaispinta-alaksi 54,825m².

Eli joko tuo pinta-ala ei kerro höyrystimen tehosta kaikkea tai sitten tuossa on jotain muuta jota en ymmärrä?

Se voisi olla ilmavirran näkemä pinta-ala (face-area) => 2,15 x 0,85 = 1,83 m2
 

nf-50

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

nf-50 sanoi:
Pitää selvittää nuo hinnat. Laitoin myös pumpputehtaalle viestiä jossa kyselin oisko heillä mitään sanottavaa tuohon höyrystinasiaan.

No ainakin jotain hintatietoa on nyt saatu.
- 6mm lamellijako
- 8,7 kW teho (ilma 0C höyrystymislämpö -8 R22)
- 43.5m², ilmamäärä 5000m³/h (1 kpl 450mm puhallin)
- Tilavuus 14,7 litraa
- Sähkösulatus 4,4kW lamellit ja 1,3kW allas
- FOB Shanghai 600 USD
 

Tompp@

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

mitenkähän tuota nyt osais verrata noihin nykyisiin... tuo pinta-ala laskenta tuottaa aika moisia heittoja... miten se nyt sitten lasketaankaan..

nf-50.. minkä kokoinen laatikko tuo 43,5m2 höyrystin ulkomitoiltaan on? ja onko tietoa miten se putkisto menee sisällä... monessako rivissä??
 

zadah

Vakionaama
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

nf-50 sanoi:
zadah sanoi:
nf-50 sanoi:
Moro,

Osaako joku muuten kertoa, että miten noissa höyrystimissä tuo pinta-ala lasketaan?
Eli onko se niiden lamellien pinta-ala vai niiden putkien vai minkä?

Lamellien pinta-ala

Just.

Laskeskelin tuossa vaan, että onhan tossa nykyisessäkin sitten pinta-alaa:

Höyrystimen pituus 2150mm / 2mm lamellijako = 1075 lamellia.

Lamellin korkeus 85 cm, ja leveys 3 cm (?).
Eli 0,85m * 0,03m = 0,0255m². Ja tuon kun kertoo 2 (lamellisssa kaksi puolta) -> 0,051m².
Ja tuon kun vielä kertoo 1075:llä saadaan kokonaispinta-alaksi 54,825m².

Eli joko tuo pinta-ala ei kerro höyrystimen tehosta kaikkea tai sitten tuossa on jotain muuta jota en ymmärrä?

Lamellista lasketaan vain 1-puoli, eli jaa tulos kahdella.

Kyllä se tuollainen 9 kw:n höyrystin saa olla minimissään. Tuo voisi käydä myös Tompan koneeseen, eli tilatkaa kaksi kerralla. (Olettahan te muutenkin samassa veneessä näiden koneiden kanssa ;) )
 

Tompp@

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

zadah sanoi:
Tompp@ sanoi:
zadah sanoi:
Lamellista lasketaan vain 1-puoli, eli jaa tulos kahdella.
No niii.. eli minun pumpun kennon pinta-ala n. 14m2... eli tuohan ois 3 kertaa isompi :eek:

No niinhän sen pitääkin olla.... Ei tuossa pieni ylimitoitus haittaa mitään.
Joo.. ehkäpä ois pitänyt kirjoittaa, että ompa näissä tosiaan pienet kennot alunperin.. eipä ihme että tehot on jääny tehtaalle...
 

nf-50

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Tompp@ sanoi:
nf-50.. minkä kokoinen laatikko tuo 43,5m2 höyrystin ulkomitoiltaan on? ja onko tietoa miten se putkisto menee sisällä... monessako rivissä??

Leveys 1205
Syvyys (mukaanlukien puhalllin) 600
Korkeus 730

Kysyn josko tosta sais jotain piirroksia tjms.
 

Tompp@

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

nf-50 sanoi:
No ainakin jotain hintatietoa on nyt saatu.
- 6mm lamellijako
- 8,7 kW teho (ilma 0C höyrystymislämpö -8 R22)
- 43.5m², ilmamäärä 5000m³/h (1 kpl 450mm puhallin)
- Tilavuus 14,7 litraa
- Sähkösulatus 4,4kW lamellit ja 1,3kW allas
- FOB Shanghai 600 USD
Leveys 1205
Syvyys (mukaanlukien puhalllin) 600
Korkeus 730
Eikös tuossa nyt ois aikas samat speksit kun esim tuossa fincoil polarcat 109 ja 7mm lamellijaolla.. melkein ulkomitoiltaankin sama, puhallusmäärä ja puhallinkoko näyttäis samanlaiselta.. toihan saattais olla hyvin "kopioitu" laite ;)
Lie se paineenkesto sen 25bar... vois käyttää sitä kuumakaasu sulatusta, taitais muuten joutua tekemään meleko viritykset tuohon pumpun ohjaukseen jos sähköllä sulattelis..
Tuo allaslämmitinhän ois hyvä olla olemassa ja käyttääkin sitä... sattuneesta syystä ;) saiskohan tuosta nuo sulatusvedet ohjattua jopa onnistuneesti sisälle viemäriin?

Kyllä minä ainakin näytän vihreää valoa tuolle investoinnille..

tämä projekti kyllä paisuu kun pullataikina...
 

nf-50

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Tompp@ sanoi:
Kyllä minä ainakin näytän vihreää valoa tuolle investoinnille..

Mites hallituksen puheenjohtaja suhtautuu ? ;D

Tompp@ sanoi:
tämä projekti kyllä paisuu kun pullataikina...

Eihän tämä ole projekti vaan harrastus. Tämän vuoden investointi harrastukseen on ehkä pienempi kuin viime vuoden ;D
 

nf-50

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Lisätietoja em. höyrystimestä.

Kysyin että mitä eroa tällä MAC mallilla on muihin heidän myymiinsä:

"MAC is our new design ,it's optmum design . we have the patent right for this products in China . it's case is made of magnalium (Aluminum alloy ). double drainage receivers ,avoiding water freezing . with Stainless steel electric heater produced by italian zuomoshi company . which evenly placed in the coil with good defrosting effect . have 4 different fin space . 4.0 , 6.0,8.5, 10 . to meet different temp. requirement of the cold room .
coil made of 12.7mm efficient copper tube with internal thread , 37.5*2.5 positioned in equilateral trangle . with External rotor fan motor . "

Muutama kuva ja piirros liitteenä.

On muuten julmat putkikoot, kaasu 35mm ja neste 22mm!
 

Liitteet

  • 045 -.jpg
    045 -.jpg
    68,2 KB · Katsottu: 308
  • 047 -.jpg
    047 -.jpg
    128 KB · Katsottu: 298
  • MAC64-145HE.pdf
    80,6 KB · Katsottu: 151

nf-50

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Muutama lisäkuva edelliseen.
 

Liitteet

  • 050 -.jpg
    050 -.jpg
    100,5 KB · Katsottu: 281
  • 057.jpg
    057.jpg
    152,5 KB · Katsottu: 308

nf-50

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Plus että vastapäässä asiaa hoitaa Ms. Ice Cream joten mikä tässä voi mennä pieleen ;)
 

Tompp@

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

nf-50 sanoi:
Tompp@ sanoi:
Kyllä minä ainakin näytän vihreää valoa tuolle investoinnille..

Mites hallituksen puheenjohtaja suhtautuu ? ;D
No ei tuossa ihmeempiä vääntöjä... syksystä & alkutalvesta kun tuli oltua tuolla varaston puolella melko tiuhaan... epäilyjä kuului , että kai siellä vähintään vieras nainen on kun niin paljon se varastossa oleskelu kiinnostaa ::)

Hyviä kuvia tuosta vehkeestä... ammattilaiset kommentoikoon, onko tuosta höyrystimeksi...
 

nf-50

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Tompp@ sanoi:
Lie se paineenkesto sen 25bar... vois käyttää sitä kuumakaasu sulatusta, taitais muuten joutua tekemään meleko viritykset tuohon pumpun ohjaukseen jos sähköllä sulattelis..

Kysyin tuota vielä toistamiseen ja väittivät että on OK.

Mitäs raati on mieltä, kannattaako pistää rahat likoon?
 

zadah

Vakionaama
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

nf-50 sanoi:
Tompp@ sanoi:
Lie se paineenkesto sen 25bar... vois käyttää sitä kuumakaasu sulatusta, taitais muuten joutua tekemään meleko viritykset tuohon pumpun ohjaukseen jos sähköllä sulattelis..

Kysyin tuota vielä toistamiseen ja väittivät että on OK.

Mitäs raati on mieltä, kannattaako pistää rahat likoon?

Kyllä se kannattaa. Et voi enää perääntyä. :) Tuolla höyrystimellä saat sentään pumpustasi jotakin irti... Voit käyttää sitä TAMUa sitten pumpun ohjaukseen ilmojen lauhtuessa, eli tuosta rakentuu aika hyvä systeemi (Kunhan saat sen EEV:n vaihdettua).
 

Tompp@

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

zadah sanoi:
Voit käyttää sitä TAMUa sitten pumpun ohjaukseen ilmojen lauhtuessa, eli tuosta rakentuu aika hyvä systeemi (Kunhan saat sen EEV:n vaihdettua).
Pitäsköhän se minunkin pumppuun vaihtaa se pykälää pienempi EEV sehän oli nyt 2.4mm??.. eikös niillä ollu niitä 1.8mm

Pystyiskö kompuraa pyörittämään TAMU:lla jopa 60hz jos tuo höyrystin sattuis olemaan oikein tehokas??
 

zadah

Vakionaama
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Tompp@ sanoi:
zadah sanoi:
Voit käyttää sitä TAMUa sitten pumpun ohjaukseen ilmojen lauhtuessa, eli tuosta rakentuu aika hyvä systeemi (Kunhan saat sen EEV:n vaihdettua).
Pitäsköhän se minunkin pumppuun vaihtaa se pykälää pienempi EEV sehän oli nyt 2.4mm??.. eikös niillä ollu niitä 1.8mm

Pystyiskö kompuraa pyörittämään TAMU:lla jopa 60hz jos tuo höyrystin sattuis olemaan oikein tehokas??

En tiedä kannattaako sinun vaihtaa tuota EEV:tä, ei välttämättä ole vastaavaa hyötyä. Sehän toimi sillä nykyiselläkin ihan kohtuudella.

Kyllä se kompura kestää sen 60 hz, taitaa lukea tyyppikilvessäkin.
 

jussi

Vakionaama
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Yhdessä pikkusorviprojektissa tuli kokeiltua useita moottoreita tamun perässä ja lähes kaikkia pystyi ajamaan lähelle 100Hz, ennen kuin rautahäviöt
alkoivat kasvamaan liiaksi. Sen moottorin raudan laadustahan se vaan on kiinni. Pysyykö pumpun osat mukana onkin toinen juttu.
 

Dippa

Vakionaama
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Muistetaan kuitenkin, että kentänheikennysalueella vääntömomentti tippuu neliöllisesti taajuuden kasvuun nähden ts. 100 Hz ajettaessa momenttia on vain 1/4 alkuperäisestä.

Pumpuilla taas yleensä tuppaa tuo momentin tarve olemaan neliöllinen...
 

nf-50

Aktiivinen jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Tompp@ sanoi:
Pitäsköhän se minunkin pumppuun vaihtaa se pykälää pienempi EEV sehän oli nyt 2.4mm??.. eikös niillä ollu niitä 1.8mm

Oli, eikä oo kallis investointi (siis se osa, työt sitten tietysti erikseen). 30 USD on tuo 2,4mm EEV + 20 USD DHL rahti kotio.
Menee samassa tilauksessa omani kanssa, niillä alkaa uusivuosi 6. päivä ja kestää melkein kuun loppuun (eivät siis ole töissä). Ajattelinin laittaa tilauksen sisään vasta heidän lomiensa jälkeen, kun ei tässä niin kiire ole.
 

L424

Jäsen
Vs: Kiinan VILP projekti alkaa

Dippa sanoi:
Muistetaan kuitenkin, että kentänheikennysalueella vääntömomentti tippuu neliöllisesti taajuuden kasvuun nähden ts. 100 Hz ajettaessa momenttia on vain 1/4 alkuperäisestä.

Pumpuilla taas yleensä tuppaa tuo momentin tarve olemaan neliöllinen...

Minun muistini mukaan 100 Hz kohdalla vääntömomentti on aikalailla puolet nimellisestä (tai näin se oli ainakin vielä silloin kun tamujen kanssa enemmänkin toimin) ja toinen mikä tulee ottaa huomioon kentänheikennysalueella on kippimomentin tippuminen (tipuu potenssiin 3) ja normaali mottoreilla tuossa 100 Hz sekin on enää puolet nimellisestä vääntömomentista... joo meni vähän hifistelyksi ;D
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Ylös Bottom