Kokemuksia Toshiban lattiamallista

Sami72

Tulokas

Tuota olen nyt alkanut miettimään Fujitsun vastaavan kanssa. Onko käyttökokemuksia tai risuja ja ruusuja kyseisestä purkista? Riittääköhän tuo 10-malli talon yläkerran lämmittämiseen kun pinta-alaa on noin 90 neliötä, talossa ilmastointi lämmön talteenotolla ja ideana olisi kuskata sen kautta lämpöä myös alakertaan. Jos joku on hankkinut niin onko tuo totta mitä toisessa ketjussa kirjoiteltiin, että etäohjauksen saa 95 eurolla kun ostaa ilpin?

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Tuota olen nyt alkanut miettimään Fujitsun vastaavan kanssa. Onko käyttökokemuksia tai risuja ja ruusuja kyseisestä purkista? Riittääköhän tuo 10-malli talon yläkerran lämmittämiseen kun pinta-alaa on noin 90 neliötä, talossa ilmastointi lämmön talteenotolla ja ideana olisi kuskata sen kautta lämpöä myös alakertaan. Jos joku on hankkinut niin onko tuo totta mitä toisessa ketjussa kirjoiteltiin, että etäohjauksen saa 95 eurolla kun ostaa ilpin?

ILPillä lämmittäessä ilman kierto pitää ajatella asennuspaikkaa pohtiessa - noiden lattiamallien voi olla hankala puhaltaa niin että lämpimän ilman saisi sinne minne sitä toivoo jos paikka on eri huoneessa. Toshibassa on joku 'lattialämmitystila' - ehkä toivoa on - lämmityslaitteen olisi hyvä olla alhaalla.

kurre orava

´pitkähän on pilalla, lyhyttä on helppo jatkaa...´
Ainakin sisäyksiköltään tuo Toshiba näyttäisi olevan lähes 1:1 oman C&H:n kanssa, olen tuota samannäköisyyttä miettinyt joskus aiemminkin. Eli sisäyksiköt juontanevat juurensa yhteisestä sylttytehtaasta, liekö sit alihankkija tms muu järjestely. Tai ostavatko sitten komponentteja toisiltaan?

Tuota C&H:ta saa aika edullisestikin mutta vaatii tietty sen että saa jonkun asentamaan muualta hankitun laitteen.

Hintaisekseen tuo C&H on kyllä omasta mielestäni suoritunut hyvin.

Sami72

Tulokas
Ainakin sisäyksiköltään tuo Toshiba näyttäisi olevan lähes 1:1 oman C&H:n kanssa, olen tuota samannäköisyyttä miettinyt joskus aiemminkin. Eli sisäyksiköt juontanevat juurensa yhteisestä sylttytehtaasta, liekö sit alihankkija tms muu järjestely. Tai ostavatko sitten komponentteja toisiltaan?

Tuota C&H:ta saa aika edullisestikin mutta vaatii tietty sen että saa jonkun asentamaan muualta hankitun laitteen.

Hintaisekseen tuo C&H on kyllä omasta mielestäni suoritunut hyvin.

On kyllä ulkoisesti aika kaksoisolento. Maksaa vaan puolet.

kurre orava

C&H:ssa löytyy vakiovarusteena sisäänrakennettu wifiohjauskin. En ole sitä kyllä juurikaan käyttänyt sen enempää, otin asennuksen yhteydessä app ohjauksen käyttöön mutta siihen se sit melkein jäikin. Tuohon löytyy AirPatrolin ohjainkin joka jäi edellistalosta tarpeettomaksi mutta eipä sitäkään oo juuri tullut käytettyä.

Nykyään meillä nuo ILP:t ovat lähinnä vain jäähdytyskäytössä. Ovat toki olleet tarpeen tänäkin kesänä.

tet

Vakionaama

Nyt olen ihan äimän käkenä. :oops: Eihän nuo näytä minusta yhtään samanlaisille. Missä kohtaa noissa se yhdennäköisyys on?

Näyttökuva 2020-7-26 kello 12.26.28.png
Näyttökuva 2020-7-26 kello 12.26.35.png

kurre orava

No, molemmissa valkoinen muovikuori sisäyksiköllä joka tarkoitettu asennettavaksi lattialle... (onhan noi nyt selkeästi niin kun kaksi marjaa, puolukka ja mansikka siis.)

Ei vaines, myönnettäköön etten itse missään vaiheessa laittanut molempien yksiköiden kuvat vierekkäin vaan olin niitä Toshiban kuvia vilkaissut eri vaiheissa ja oli syntynyt mielikuvua siitä että nuo ovat pitkälle yhdennäköisiä. Toshiban sisäyksiköstä oli joku kuvakin mikä oli enemmän sivulta kuvattu, puhallusaukkojen varjot sai sit näyttämään hiukan erilaiselta mitä tuolla yllä olevassa kuvassa näyttää.

Mutta joo, tuolleen kuvat lähelle laitettuna niin täytynee sen verran korjata aiempia sanomisia ettei noi nyt taida ihan samasta muotista tulla kuitenkaan.

Edelleen olen toki sitä mieltä et tuo oma C&H tarjoaa paljon vastinetta sijoitetulle pääomalle jos tuollaista mallia tarvitsee.

Ylös Bottom