Kokemuksia Zave.fi:stä. Onko parempi ostaa maalämpötukusta tai Kärkkäiseltä?

kloppi74

Jäsen
Ostan Panan12 tai 16 kW T-Cap pumpun. All-In One tai irrallisella KVL:lla.

Kiinnostaisi laite asennettuna ja takuulla.

Zaveen olen soitellu 2 kertaa. Ensimmäisellä kerralla luvattiin soittaa takaisin, toisella kerrall pyydettiin laittamaan spostia joten laitoin. Kyselin mm sulatusvesien ohjaamisesta heidän asentamansta tarjouksen yhteydessä kun heidän verkkokaupassaan ei ole sulatusvesikaapelia eikä -kaukaloa jne. Sittemmin olen hiffannut että näitä asioita ei varmaan monessa muussakaan standardiasennuksessa ole huomioitu. Olen edelleen kiinnostunut asennetusta pumpusta Heiltä lähinnä 5 vuoden takuun takia. 2,5t€ asennushinnasta saa kuitenkin kotitalousvähennyksen jne.

Onko teillä kokemusta kyseisestä firmasta? Miten toimii takuuasiat jos tulee ongemia? kun jopa ostaminen tuntuu vaikealta. Paitsi jos ostaa "sian säkissä" eli asennus 2,5t€ mutta ei mitään mainintaa mitä se sisältää. Myöskään esim irralliselle KVL:lle ei löydy telinettä tms, jos ostaa paketin sellaisella eikä all in onea. Asennuksen hinta kutenkin sama. ja laitteisto halvempi kuin all in one.

Maalämpötukussa ja Kärkkäisellä ainakin samat hinnat. Onko fiksumpaa ostaa niistä ja asennutella itse? Onko muita vaihtoehtoja? Mielellään sellaisia jotka asentaisivat samoin tein.

Viimeksi muokattu:
Olen ostanut 2 normi ilmalämpöpumppua Zavelta ja homma on toiminut tosi hyvin. Heidy Zavesta selvitti kaikki mun kysymykset ja jopa hintaa säädettiin.
takuuasioista en osaa sanoa kun niitä ei ole ainakaan vielä tullut vastaan.

Ismo67

Vakionaama
Zave:sta tilasin viime viikolla Panan ilmalämpöpumpun kolmella sisäyksiköllä asennettuna (asennus ensi kesänä). Ei ollut oikein kauheasti tarjontaa kolmen sisäyksikön vermeistä muualta, niin lopulta Zaven nettimarkkinoinnin täsmäiskut tehosivat. Kahden sisäyksikön settejä toki mutta ei kolmen tarjolla muualta. Me haluttiin sisäyksiköt yhteen yläkerran makuuhuoneeseen, yläkerran aulaan ja alakerran olohuoneeseen. Pääasiassa jäähdytykseen, koska asuntoon tulee Nibe:n ilmavesilämpöpumppu lämmitykseen. Tänään sain tiedon että Dachser toimittaa pumput nyt maanantaina(toimitusta voi vaihtaa annetusta linkistä) ja sain tiedoksi asentajayrityksen ja asentajan tiedot Tukesin linkkeineen. Myynti, markkinointi ja logistiikka tuntuu olevan tehty nykyajan (internet)mittapuiden mukaisesti. Sama yritys eri nimillä ainakin Ruotsissa, Tanskassa ja Virossa ainakin ja sisältää käsittääkseni erillisen maahantuonnin/tukkurin.

PS. Sulatusvedet ulkoyksiköstä kannattanee pitää ihan omana projektina eikä kannattane sekoittaa ilmalämpöpumpun asennukseen, jos ei ole valmiita kittejä saatavilla ko. merkkiin. Tosin ilmavesilämpöpumpuissa onneksi alkaa jo saada viemäröintikittejä saattolämmityksineen esim Nibe. Saisi pikkuhiljaa valmistajat herätä ILP ja VILP valmistajat tähänkin asiaan.

Viimeksi muokattu:

kloppi74

Jäsen
Isot kiitokset kommenteista! Nyt täytyy pistää vähän miinuksia itselle. Zaven sivuja eessun taassun selailtuani huomasin että löytyyhän sieltä selostus mitä vakioasennus pitää sisällään. Edes sähkötyöt ei kuulu, eli lie selvää että esim sulamisvesiin ei kiinnitetä juuri huomiota.

Vähän silti harmittaa että Zavelta ei palattu kysymyksiini mitenkään. Jos/kun ostaa heidän paketeistaan setin jossa irrallinen käyttövesivaraaja niin asennustyötä ja materiaalia menee paljon enemmän kuin all in one systeemin asennukseen. Hinta sama. Kaikki lisä maksetaan asennusfirmalle. Saako niiltä myös telineen sille varaajalle? Mihin hintaan? Zavelta niitä ei saa. Mikä on todennäköisyys että heidän asentaja ei teekään sähköjä(varmasti pieni)? Saanko sähkärin juuri sopivalle hetkelle? Kiinnostaa siis paljonkohan sivukustannuksia tulee tuon heidän velottaman 2,5t€ päälle. Edes suunnilleen.

Luulen että maalämpötukusta tilatessa ja itse säheltäessä tulis parempi kun voisi tehdä rauhassa. Säästöäkin tulisi ihan kivasti mutta ei niin paljoa kuin luulisi kun kotitalousvähennyksiä on vielä käyttämättä. Ja nyt on voimat vähissä muiden projektien takia. Sekä tuli jo vuosia lähellettyä kaikenlaisten Kiinan ihmeiden kanssa joten Zaven 5v. takuu kyllä kiinnostais. Hitsin hitsi.

Kannattaa soitta Zavelle ja kysyä esim. Heidya. ILPin asennukseen kuuluu kaikki tarvittavat sähkötyöt vaikka selostuksessa sanotaan ettei kuulu. Se joka ei kuulu tarkoittaa työtä joka ei varsinaisesti liity asennukseen.

kloppi74

Jäsen
Kiitos vastauksesta. Tulihan sieltä Zaveltakin vastaus. Pitkään kesti mutta vastaus on kyllä varsin asiallinen. Taidan yrittää säästää itseäni ja ostaa sieltä takuun takia. Siis yrittää säästää itseäni sillä vielä hieman mietityttää mitenköhän mutkattomasti homma oikeasti toimii. Noh, raportoin sitten. Siihen tosin kestää vielä sillä halajamani pumppuja saatavilla heiltä vasta Lokakuun lopusta.

Kriski

Tulokas
Kiinnostaisi ostaa mökille Green Lomo Nordic 09 ilmalämpöpumppu. Soitin Zaven asiakaspalveluun kysyäkseni varastotilannetta.
Varastosaldoa kuulemma ei näe, ennenkuin tilaus on sisällä. Mielenkiintoista. Tämä on kaiketi sellainen malli, mikä ei kuulu virallisen maahantuojan ohjelmaan. Uhka vai mahdollisuus?

zave.fi

Jäsen
Ostan Panan12 tai 16 kW T-Cap pumpun. All-In One tai irrallisella KVL:lla.

Kiinnostaisi laite asennettuna ja takuulla.

Zaveen olen soitellu 2 kertaa. Ensimmäisellä kerralla luvattiin soittaa takaisin, toisella kerrall pyydettiin laittamaan spostia joten laitoin. Kyselin mm sulatusvesien ohjaamisesta heidän asentamansta tarjouksen yhteydessä kun heidän verkkokaupassaan ei ole sulatusvesikaapelia eikä -kaukaloa jne. Sittemmin olen hiffannut että näitä asioita ei varmaan monessa muussakaan standardiasennuksessa ole huomioitu. Olen edelleen kiinnostunut asennetusta pumpusta Heiltä lähinnä 5 vuoden takuun takia. 2,5t€ asennushinnasta saa kuitenkin kotitalousvähennyksen jne.

Onko teillä kokemusta kyseisestä firmasta? Miten toimii takuuasiat jos tulee ongemia? kun jopa ostaminen tuntuu vaikealta. Paitsi jos ostaa "sian säkissä" eli asennus 2,5t€ mutta ei mitään mainintaa mitä se sisältää. Myöskään esim irralliselle KVL:lle ei löydy telinettä tms, jos ostaa paketin sellaisella eikä all in onea. Asennuksen hinta kutenkin sama. ja laitteisto halvempi kuin all in one.

Maalämpötukussa ja Kärkkäisellä ainakin samat hinnat. Onko fiksumpaa ostaa niistä ja asennutella itse? Onko muita vaihtoehtoja? Mielellään sellaisia jotka asentaisivat samoin tein.
Kiitos! Takuuasiat toimivat ihan hyvin, ei tarvitse murehtia :). Me ostetaan pumput Panasonicin viralliselta maahantuojalta Suomessa, takuuasiat hoidetaan yhteistyössä maahantuojan ja asentajan kanssa. Meiltä ei asennusta tarvitsee ostaa kuten "sikaa säkissä", voi ihan hyvin lukea, mitä peruspakettiin kuuluu (kaikki asennustuotteet löytyy täältä). Tästä kirjoitetaan aina myös tarjouksen ohessa. Muut työt, kuten muutokset sähkökaapissa, timanttiporaus, vanhan pumpun purku ja poisvienti jne eivät pakettiin kuulu ja niistä tulee maksaa asentajalle erikseen asennuksen jälkeen. Sellaisista töistä ei voida veloittaa etukäteen, koska emme tiedä tarkkaa hintaa, mutta asentajan kanssa voi ennen asennusta puhua niistä lisätöistä ja saada hinta-arvion. Jos tilaat Panasonicin pumpun meiltä asennuksella, myönnetään pumpulle 5 vuoden takuu.

Sulatusvesikaukaloa ja -kaapelia ei meillä todellakaan ole verkkokaupassa, mutta jos niitä toivotaan, niin maahantuojalta löytyy ja voidaan tarjota. Emme itse kovin innokkaasti suosittele niitä, koska sähkönkulutus on näin ollen isompi ja sitten säästö pumpusta pienempi. On myös toisia ratkaisuja :).

zave.fi

Jäsen
Kannattaa soitta Zavelle ja kysyä esim. Heidya. ILPin asennukseen kuuluu kaikki tarvittavat sähkötyöt vaikka selostuksessa sanotaan ettei kuulu. Se joka ei kuulu tarkoittaa työtä joka ei varsinaisesti liity asennukseen.
Kiitos, hyvin sanottu! Joo, pumpun yhdistäminen sähköverkkoon kyllä kuuluu perusasennukseen. Muut sähkötyöt eivät kuulu, koska kaikilla asentajilla ei ole sähkölupaa. Jos sähkökaappiin täytyy tehdä muutoksia tai sähköt eivät ole riittävän lähellä paikassa, johon lämpöpumppu asennetaan, niin tästä pitää sopia erikseen ennen lämpöpumpun asennusta. Asentaja voi suositella omaa kumppania (sähkäri) tai sitten asiakas voi itse löytää sellaisen :).

zave.fi

Jäsen
Kiinnostaisi ostaa mökille Green Lomo Nordic 09 ilmalämpöpumppu. Soitin Zaven asiakaspalveluun kysyäkseni varastotilannetta.
Varastosaldoa kuulemma ei näe, ennenkuin tilaus on sisällä. Mielenkiintoista. Tämä on kaiketi sellainen malli, mikä ei kuulu virallisen maahantuojan ohjelmaan. Uhka vai mahdollisuus?
Kiitos! En tiedä, oliko tässä nyt väärinymmärrys tai sitten joku meidän puolelta on antanut vähän toisenlaista tietoa. Totta on, että varaston tilanne muuttuu nopeasti. Meillä on eri varastot ja ei ainakaan vielä ole asiat näin, että niiden tilanne päivittyy heti automaattisesti verkkokauppaan - vielä päivitykseen tarvitaan ihmisiä :D. Kaikkien varastojen tilannetta emme näe heti, eli ei voida tarkistaa puhelun aikana, mutta ollaan ainakin pyritty siihen, että kysytään varastosta ja soitetaan takaisin asiakkaalle tai lähetetään viesti. Pahoittelemme, jos se ei ollut näin sinun tapauksessa!

Koska saatavuuden kanssa on ollut ongelmia ja pumppuja saapuu aina rajoitettu erä, niin ollaan kyllä suositeltu tilaamaan pumppu, jotta voitaisiin laittaa tilaus jonoon varastoon. Jos tilaus tulee sillä hetkellä, jolloin pumput saapuu varastoon, voi olla jo liian myöhä (toimitukset täytetään aina näin, että vanhemmat tilaukset ensin).

Meiltä saat Green pumput oikein hyvällä hinnalla, 2 vuoden takuu myös mukaan :).

zave.fi

Jäsen
Isot kiitokset kommenteista! Nyt täytyy pistää vähän miinuksia itselle. Zaven sivuja eessun taassun selailtuani huomasin että löytyyhän sieltä selostus mitä vakioasennus pitää sisällään. Edes sähkötyöt ei kuulu, eli lie selvää että esim sulamisvesiin ei kiinnitetä juuri huomiota.

Vähän silti harmittaa että Zavelta ei palattu kysymyksiini mitenkään. Jos/kun ostaa heidän paketeistaan setin jossa irrallinen käyttövesivaraaja niin asennustyötä ja materiaalia menee paljon enemmän kuin all in one systeemin asennukseen. Hinta sama. Kaikki lisä maksetaan asennusfirmalle. Saako niiltä myös telineen sille varaajalle? Mihin hintaan? Zavelta niitä ei saa. Mikä on todennäköisyys että heidän asentaja ei teekään sähköjä(varmasti pieni)? Saanko sähkärin juuri sopivalle hetkelle? Kiinnostaa siis paljonkohan sivukustannuksia tulee tuon heidän velottaman 2,5t€ päälle. Edes suunnilleen.

Luulen että maalämpötukusta tilatessa ja itse säheltäessä tulis parempi kun voisi tehdä rauhassa. Säästöäkin tulisi ihan kivasti mutta ei niin paljoa kuin luulisi kun kotitalousvähennyksiä on vielä käyttämättä. Ja nyt on voimat vähissä muiden projektien takia. Sekä tuli jo vuosia lähellettyä kaikenlaisten Kiinan ihmeiden kanssa joten Zaven 5v. takuu kyllä kiinnostais. Hitsin hitsi.
Toivottavasti olet nyt saanut vastaukset kysymyksiisi. Jos ei, niin olet tervetullut kysymään niitä suoraan meiltä ;). Pyritään aina löytämään asiakasta tyydyttävä ratkaisu, yhteistyössä asentajan kanssa voidaan tarjota myös erikoisratkaisuja, vaikka se ei kuulu verkkokaupan toimintaan. Se poikkeaa tavallisen pumppuja myyvän asennusliikkeen toiminnasta, meillä ei ole resursseja täyteen kartoitukseen jne, mutta meilläkin on omat plussat :).

kloppi74

Jäsen
Kiitos Zavelle hyvin asiallisesta ja aktivisesta kommentoinnista. Firmastanne huokuu halu kehittyä ja se on hieno juttu.
Joo, ihan hyvältä vaikuttaa. Minuun oltiin yhteydessä ja kyseltiin jopa että tarvitsenko puskurivaraajaa kun olen tilannut kovasti antureita mutta en varaajaa jne. Eivät tietenkään voineet tietää että minulla on puukattila ja iso massavaraaja joiden käytön haluan mahdollistaa kovien pakkasten varalta.

Hene

Tulokas
Todella hyvä hinta heillä ainakin ilmalämpöpumpuissa. Mitä Zaven chattia käytin tänään niin 5v takuun saa myös heiltä ostettuihin Panasonicin ilmalämpöpumppuihin vaikkei osta asennusta samalla heidän kauttaan. Tämä tuli vain puheeksi, koska saan todennäköisesti paikallisesti asennuksen muutaman satasen halvemmalla. Kunhan asennusfirmalla on Panasonic Pro Partner sopimus niin asennusfirma rekisteröi takuun minulle. Zaven kautta hoidetaan kuitenkin takuuasiat. "Zaven Panasonicin tuotteet tulee suoraan Skandinavian suurimmalta maahantuojalta ja Panasonic itse myöntää sen 5 v takuun, jos asentaja on Panasonic ProPartner." Toivon, että tämä todellakin menee näin eikä tarvitse tapella jos takuuseen joutuu 5v sisällä turvautumaan.

nes

Jäsen
Propartnerin sivuilla sanotaan, että 5 vuoden kompressoritakuu eikä muuta.
mites noiden kompuroiden kestävyys on näissä ollut käytännössä?
hajoavatko maanantaikappaleet siinä normaalin takuun puitteissa parin vuoden sisään, onko 5v takuusta hyötyä?
onhan se toki pitkä aika +3 vuotta, mutta pitäshän noiden normaalisti kestää pitkään...

Viimeksi muokattu:

zave.fi

Jäsen
Todella hyvä hinta heillä ainakin ilmalämpöpumpuissa. Mitä Zaven chattia käytin tänään niin 5v takuun saa myös heiltä ostettuihin Panasonicin ilmalämpöpumppuihin vaikkei osta asennusta samalla heidän kauttaan. Tämä tuli vain puheeksi, koska saan todennäköisesti paikallisesti asennuksen muutaman satasen halvemmalla. Kunhan asennusfirmalla on Panasonic Pro Partner sopimus niin asennusfirma rekisteröi takuun minulle. Zaven kautta hoidetaan kuitenkin takuuasiat. "Zaven Panasonicin tuotteet tulee suoraan Skandinavian suurimmalta maahantuojalta ja Panasonic itse myöntää sen 5 v takuun, jos asentaja on Panasonic ProPartner." Toivon, että tämä todellakin menee näin eikä tarvitse tapella jos takuuseen joutuu 5v sisällä turvautumaan.
Kiitos! Näin on, ProPartner voi rekisteröidä takuun Panasonicin järjestelmässä ja meidän kautta käy sitten asiointi mahdollisessa takuutapauksessa. Meilläkin on asennuskumppaneita, joilla ProPartner-status, mutta se voi olla myös joku muu asentaja, joka ei (vielä :D) ole meidän kumppani, mutta on ProPartner :).

Hene

Tulokas
Olin Panasoniciin yhteydessä ja tosiaan ei väliä mistä tuotteen on ostanut, kunhan asentaja on Pro Partner niin saa 5v takuun. Pro partner nyt vaan sattuu maksamaan 650€ vs. 500€ halvin tarjous joten kiinnostaisi tietää mitä takuu edes sisältää, jos pelkkä kompressori niin ehkä vähän turha maksaa ekstraa... @Suunnittelija75 onko antaa linkkiä tuosta? Muutamissa paikoissa on maininta ihan täystakuusta. Esim. https://enerheat.fi/2021/03/09/panasonicin-tuoteperheeseen-5-vuoden-taysitakuu/

Suunnittelija75

Aktiivinen jäsen
Olin Panasoniciin yhteydessä ja tosiaan ei väliä mistä tuotteen on ostanut, kunhan asentaja on Pro Partner niin saa 5v takuun. Pro partner nyt vaan sattuu maksamaan 650€ vs. 500€ halvin tarjous joten kiinnostaisi tietää mitä takuu edes sisältää, jos pelkkä kompressori niin ehkä vähän turha maksaa ekstraa... @Suunnittelija75 onko antaa linkkiä tuosta? Muutamissa paikoissa on maininta ihan täystakuusta. Esim. https://enerheat.fi/2021/03/09/panasonicin-tuoteperheeseen-5-vuoden-taysitakuu/

kloppi74

Jäsen
Dachserin pojat tiputti pumpun pihaan viime viikon perjantaina. Ja nimenomaan tiputti. Lavalta täydestä korkeudesta katolleen. Melkein pahoitin mieleni.. pari kk olin pumppua odotellut ja asennuskin oli sovittu tämän viikon ke-to. Mutta Kas! Heidy Zavelta hommas uuden pumpun pihaan ajoissa! Huippu suoritus tässä globaalissa tarvikepulassa! Varsinkin kun pumppu ei ole kaiken tavanomaisimpia malleja, Panan 16 kW AIO. Pysyin hyvin informoituna, sähköpostit kulki myös sunnuntainakin jne. Aikamoista. En ole tottunut tuollaiseen palveluun.
Myös pumpun asennus meni oikein mallikkaasi. Virolaisia poikia jotka ovat tulleet tänne Töihin. Huomaa iso t.
Globaalin komponenttipulan takia lisäkilkuttimet tulevat vasta myöhemmin ja se tietenkin täysin OK ja sovittu etukäteen. Loppukilkuttimet (lisäpiirikortti, wifi ohjain) asennellaan sitten joskus tammikuussa kun ne tulee. Tähän astinen toiminta antaa olettaa että sekin sujuu ongelmitta. Kuittaan vielä. Toistaiseksi ainakin erittäin tyytyväinen!! Vahva suositus Zavelle täältä.

Ylös Bottom