Koko talon sähkönkulutuksen mittarointi

samza

Aktiivinen jäsen
Minulla on ollut käytössä Norgo merkkinen langallinen mittari, jonka periaatteena on siis mitata kulutusta sähkömittarin "vilkkusilmästä".
Hyvä peli ja antoi tarkasti samoja tuloksia mitä sähkölaitoksen mittauskin.
Nyt pitäisi löytää uusi vastaava, kun tuo 10 vuoden jälkeen näköjään herkesi toimimasta.
Mistä ja mitä tilalle?
Kovin suuria summia en ole valmis kyllä sijoittamaan. Tuostahan on näköjään ollut uudempikin langaton versio, mutta senkin valmistus /myynti on jo loppunut.

pökö

Rele-aikakauden änkyrä
Minulla on ollut käytössä Norgo merkkinen langallinen mittari, jonka periaatteena on siis mitata kulutusta sähkömittarin "vilkkusilmästä".
Nyt pitäisi löytää uusi vastaava, kun tuo 10 vuoden jälkeen näköjään herkesi toimimasta.
Mistä ja mitä tilalle?
Kovin suuria summia en ole valmis kyllä sijoittamaan. Tuostahan on näköjään ollut uudempikin langaton versio, mutta senkin valmistus /myynti on jo loppunut.
Samainen Norgo on minullakin ja hyvä peli on.

samza

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Tuollainen nyt sattui pikku googletuksella silmiin, kellään kokemuksia?

Hintaahan tuolla on jo tuplat mitä ajattelin sijoittaa + joutuu kömpelösti apilla /netistä katsomaan hetkellisen kulutuksen kun ei omaa näyttöä ole tuossa :rolleyes:

markok

Aktiivinen jäsen
Mistä ja mitä tilalle?
Minulla on ollut vuosia käytössä Efergy:n vastaava mittari. Hyvin on toiminut, mutta huono on noidenkin saatavuus nykyään vaikka valmistus ei kokonaan ole loppunut.

kurre orava

´pitkähän on pilalla, lyhyttä on helppo jatkaa...´
Onko tuolla siis tarkoitus tehdä mitään muuta kun etänä seurata päämittarin lukemia ja kulutusta?

Minulla löytynee hyllyssä tarpeettomana (jos vaan kaikki palikat löytyvät) Fortumin kotinäyttö eli olisko se sit Geo Solo. Toki silläkin on ikää mutta toimi kyllä pois purettaessa.

Voisin katsoa löytyvätkö lähetin/vastaanotin ja onko elon merkkejä. Voisin tuosta luopua itse korvauksetta kun ei ole omaa käyttöä ja hyllyt ovat muutenkin täynnä roinaa.

Noita vastaavia luulisi löytyvän kansalla kaapeissa ym, Fortumhan niitä jakeli silloin aika lailla edullisesti asiakkailleen.

samza

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Tuo oli minulla tuulikaapissa sähkömittarin vieressä, ja ihan huvikseni sitä seurailin, hetkellisiä lähinnä. Useasti esim kotoa lähtiessä tuli vilkuiltua sitä ja monesti sitten laittelin kiinni turhia kuluttavia koneita ennen kotoa poistumista. Mm autotallin valot (12kpl 58w loisteputket) sain monesti kiinni jne juttuja mitk oli vähän niinkun unohtuneet päälle :)
Jos vaan tuommoinen Fortumin näyttö löytyy niin kelpaahan se. Viskaa vaikka privaa:)

korsteeni

Vakionaama
esp8266 ja siihen eseasy, fotodiodilla sähkömittarista, siinä wlan server valmiina voi maailamalta kattella
hintaa alle 2€

Mekaniker

Vakionaama
Tänä päivänä toiveet on kasvanut hiukan, josko löytyisi sellainen toiminne että mittari näyttää vaikkapa graafisesti mihin suuntaan menee energiaa
Onhan se numeroilla toimiva mutta ei taida sellaistakaan olla?

sundanic

Aktiivinen jäsen
Tänä päivänä toiveet on kasvanut hiukan, josko löytyisi sellainen toiminne että mittari näyttää vaikkapa graafisesti mihin suuntaan menee energiaa
Onhan se numeroilla toimiva mutta ei taida sellaistakaan olla?
On sellainen, Froniuksen Datamanger piirtää käppyrää kulutuksesta.
1648321774051.png

samza

Aktiivinen jäsen
löytyikö vanhalle Norgolle joku hyvä korvaaja markkinoilta?
ei valitettavasti, tuommoinen Fortumin kotinäyttö oli käytössä mytta eipä sillä oikein tehnyt mitään verrattuna norgoon, + lopetti toiminnan aika piakkoin enkä alkanut perehtyä siihen sen enempää. Hyvää edullista ja yksinkertaista mittausta kaipailisin edelleen.

Ylös Bottom