Kommentointi - Toshiba Arctic 25 71m rivarissa

Guy69

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
juhamat sanoi:
Lisäkokemuksia viime yöltä.

Nukkumaan mennessä pakkasta oli -20, aamulla -25. Pienennin lämmitettävää pinta-alaa ennen yötä reilulla parilla neliöllä laittamalla wc:n ja tuulikaapin ovet kiinni ja patterit "normilämmölle". Lisäksi laittelin kaikista pattereista termaria vähän isommalle, mutta niin ettei -20 vielä lämmittänyt. Aamulla asunnossa oli kauttaaltaan noin semmonen 19,5-20 lämpöä ja kaikki patterit oli vähän lämminnä. Pumppu oli yöllä puhallus 4/5 ja pyynti 30 eli täysillä. Joten tuosta viimestään löyty rajaa millon puhti alkaa loppua. Lisäksi nuo 4/5 puhallus häirittee jo jonku verran yöunia niin taidan jatkossa laittaa pumpun yöksi 3/5 ja pattereihin lisää hönkää.
Lueskelin kokemuksiasi Toshiba Arctic 25:stä (joka on ollut ensisijainen vaihtoehtoni). Ymmärsinkö lukemani perusteella, ettet ole ollut kovin tyytyväinen pumppuun?

puuhis

Vakionaama
Vs: Kommentointi - Toshiba Arctic 25 71m rivarissa

Juhamat, pistä se hipower päälle. Kun puhaltelet alemmalla kuin vitosella (jolla on kauhia möykkä) niin saat vähän lisätehoja laitteesta.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Pidetään nämä Käyttökertomuksiin kommentoinnit omassa ketjussaan. Eikä trollata samaa viestiä useaan ketjuun. /janti

Tässä komettien aiheena oleva ketju http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=22062.0

Horst

Jäsen

Hyvä on ollut ainakin meillä, viellä -25C pakkasella mittasin, että puhalsi noin +34C ilmaa.
Minusta Mitsu ja tää Toshiba Arctic ovat molemmat hyviä pumppuja noita ihmisten loggauksia kun on katsellut se kumpiparempi taitaa olla hifistelelyä pitkälti.

juhamat

Jäsen

Guy69 sanoi:
Lueskelin kokemuksiasi Toshiba Arctic 25:stä (joka on ollut ensisijainen vaihtoehtoni). Ymmärsinkö lukemani perusteella, ettet ole ollut kovin tyytyväinen pumppuun?
No, tämä on minun ensimmäinen pumppu niin kamalasti ei ole käytännön vertailutietoa. Minun asunnossa näyttää tuo noin -15 pakkanen olevan se millä pumppu pystyy lämmittään kaiken ilman pesuhuonetta puhalluksella 3/5 ilman hi poweria. Tuo hi poweri selvisi minulle vasta niin en ole kunnolla sitä testannut. Minun keskimääräistä herkemmillä unenlahjoilla tuo 3/5 ilman hi poweria on semmonen puhallus mikä ei vielä häiritte nyt ku pumppu on mahdollisimman kaukana makkarista. Tosiaan isommalla puhalluksella lämpö riittää kovemmalle pakkaselle. En nyt sitten osaa sanoa onko tuo ns normaalia että potku riittää tän kokosessa asunnossa tuohon asti ilman pattereiden apua tuolla puhalluksella.

En voi sanoa että en olisi tyytyväinen, kyllä minä voin tuota ihan suositella. Mutta se että mihin asti pumpun paukut riittää on semmonen asia että voin verrata sitä vain siihen mitä minä kuvittelin. Esim se hämmästytti että jos vaikka -12 pakkasella 23 pyynti on ok ja sitte -15 pitääki olla pyynti 30. Kuvittelin että hönkää ois jäljellä niin paljo ku nostovaraa pyynnissäkin. Ilmeisesti asia ei kuitenkaan mene niin (?).

Jos miettis tän pumpun kaks koettua huonointa ominaisuutta ni ne on se että automaattinen takkatoiminto ei jatka puhallusta valitulla nopeudella ja ohjekirja on suomennettu vissiin google kääntäjällä :) Joten käyttäjälle englanninkielen taito on välttämätön jotta oppii käyttämään :D

puuhis

Vakionaama

juhamat sanoi:
No, tämä on minun ensimmäinen pumppu niin kamalasti ei ole käytännön vertailutietoa. Minun asunnossa näyttää tuo noin -15 pakkanen olevan se millä pumppu pystyy lämmittään kaiken ilman pesuhuonetta puhalluksella 3/5 ilman hi poweria. Tuo hi poweri selvisi minulle vasta niin en ole kunnolla sitä testannut. Minun keskimääräistä herkemmillä unenlahjoilla tuo 3/5 ilman hi poweria on semmonen puhallus mikä ei vielä häiritte nyt ku pumppu on mahdollisimman kaukana makkarista. Tosiaan isommalla puhalluksella lämpö riittää kovemmalle pakkaselle. En nyt sitten osaa sanoa onko tuo ns normaalia että potku riittää tän kokosessa asunnossa tuohon asti ilman pattereiden apua tuolla puhalluksella.

En voi sanoa että en olisi tyytyväinen, kyllä minä voin tuota ihan suositella. Mutta se että mihin asti pumpun paukut riittää on semmonen asia että voin verrata sitä vain siihen mitä minä kuvittelin. Esim se hämmästytti että jos vaikka -12 pakkasella 23 pyynti on ok ja sitte -15 pitääki olla pyynti 30. Kuvittelin että hönkää ois jäljellä niin paljo ku nostovaraa pyynnissäkin. Ilmeisesti asia ei kuitenkaan mene niin (?).

Jos miettis tän pumpun kaks koettua huonointa ominaisuutta ni ne on se että automaattinen takkatoiminto ei jatka puhallusta valitulla nopeudella ja ohjekirja on suomennettu vissiin google kääntäjällä :) Joten käyttäjälle englanninkielen taito on välttämätön jotta oppii käyttämään :D
Jos nyt käytät kolmospuhallusta niin nasauta se hipower päälle ja kakesta vielä puhallus kakkoselle. Tällöin pumppu puhaltaa oikeasti kolmosella mutta ottaa verkosta enemmän tehoa ja siten antaa enemmän lämpöä samalla metelillä kuin aikaisemmin. Näin se ainakin isoveljessä toimii.

puuhis

Vakionaama

juhamat sanoi:
Ja mitä olen tässä 6h myllyttänyt puhallus 5, pyynti 30, hi power ja pakkasta sen -22 ... - 25 niin semmosen 20,5 ... 22,5 on lämpö eri huoneissa. Eli tuon verran tuosta lähtee tässä asunnossa ytyä. Hi power napissa tuntuu olevan taikaa.
Kyllä siitä pikku uumph lähtee vielä päälle. Ei ole paha jos pumpulla pärjää noihin lämpötiloihin. Täällä nyt -29.5 ja alkaa uhkaavasti tässä pakkeloinnin lomassa talli viilentyä kun sulatukset tihenee. Puhallin yöksi päälle, muuten ei kitti kuivu.

juhamat

Jäsen

Päivitin signaturen käyttökokemuksiin vuoden kulutustiedot vs edellinen vuosi.

jsalmika

Aktiivinen jäsen

juhamat sanoi:
Pumpuksi valitsin Toshiba Arctic 25sen myyjien ja foorumin perusteella. Erityisesti valintaan vaikutti se kun mainostettiin että tässä on ainoana pumppuna automaattinen takkatoiminto, eli pumppu jäisi puhaltamaan ilmaa kun menee yli tavoitelämmön auringon paistaessa. Sen verran on tullut näin aluksi pettymystä että pumppu puottaa puhallusnopeuden todella pieneksi kun takkatoiminto menee päälle. Vielä vähän ihmettelyä kuuluuko tuon toimia noin vai onko jotakin vikaa.
Joko olet päässyt sinuiksi tuon takkatoiminnon kanssa?

Ultimaattori

Aktiivinen jäsen

ihan puhdas arvaus, mutta luulen että takkatoiminnolla puhalletaan tarkoituksella aika hiljalleen koska kovempi puhallus ilman lämmitystä aiheuttaa helposti vedon tunnetta.

puuhis

Vakionaama

Ihan vaan semmoinen havainto tuossa viime viikolla että lämmitin tallia +20 pyynnöllä (puh 3:lla) ja kun liimat kuivui laskin pyynnön +17 asteeseen ja pumppu jäi puhaltamaan 1-nopeudella. Totesin tämän käyttämällä pumppua ylläpidolla ja vertasin "puhallusmäärämittarilla" (paperinpala teipillä kiinni kannessa) molemmissa tapauksissa. Ulkoyksikkö sammui tuossa tilanteessa kun tiputin pyynnön +20 -> +17.

juhamat

Jäsen

jsalmika sanoi:
Joko olet päässyt sinuiksi tuon takkatoiminnon kanssa?
Minulla ei ole takkaa, mutta olohuone/keittiö puolelle asuntoa paistaa aurinko voimakkaasti. Jo näin kevättalvella, vaikka on pakkasta, aurinkoisina päivinä on varmaan jotain klo 13-18 niin että pumppu menee takkatoiminnolle. Tänään tulin kotia puoliviis ja pumppu oli takkatoiminnolla, puhallus saattoi vastata jopa kolmosta joka oli asetettuna. Olohuoneen lämpömittari näyttikin +26. Jos lämpö on vain hieman yli toivotun takkatoiminnolla niin sitten se puhallus on kyllä vain luokkaa 1.

Aippi

Vakionaama

Arctikin mukana tulee myös englanninkieliset käyttöohjeet sekä CD levy jossa on ohjeet useilla kielillä. Ei tarvi foorumilta ladata

Ylös Bottom