Korroosionestoaineet, joita voidaan lisätä Naturet Geosafeen

Andrew55

Jäsen
Hei, Kylmällä puolellani on Anoran Naturet Geosafe 28%. Mitä yhteensopivia korroosionestoaineita voidaan lisätä Geosafe-tuotteeseen? Mikä on riski messinkiosille käytettäessä vain mukana toimitettua Geosafea? Missä järjestelmissä Geosafea voidaan käyttää turvallisesti? Geosafen valmistaja ei anna mitään tietoa tästä aiheesta. :-(

Espejot

Hyperaktiivi
Entanoli ei syövytä messinkiä, tietääkseni. Sinkkikadon vaara on olemassa joten messinkiosat täytyy olla inhiboitu sinkinkatoa vastaan. Markkinoilta löytyy ihihitoituja glykoleja mutta samalla tavalla käsiteltyjä etanoleja en löytänyt. Edit: Naturet sisältää korrosinestoaineen. Käyttöturvatiedoteessa on aineosat eli sitä tutkimalla voisi selvitä.
Ekologiset Naturet-lämmönsiirtonesteet soveltuvat käytettäväksi sekä maalämpöratkaisuissa että lämmöntalteenotto- ja jäähdytysjärjestelmissä. Saatavilla on kolme eri vahvuusluokkaa: -17 °C (28 p-%), Naturet (60p- %) ja Strong (90 p-%). Tuoteperheen vaihtoehtoiset GeoSafe-tuotteet eivät sisällä korroosioinhibiittiseosta

Viimeksi muokattu:

fraatti

Hyperaktiivi
Hei, Kylmällä puolellani on Anoran Naturet Geosafe 28%. Mitä yhteensopivia korroosionestoaineita voidaan lisätä Geosafe-tuotteeseen? Mikä on riski messinkiosille käytettäessä vain mukana toimitettua Geosafea? Missä järjestelmissä Geosafea voidaan käyttää turvallisesti? Geosafen valmistaja ei anna mitään tietoa tästä aiheesta. :-(
Eiköhän tuota geosafea taida olla valtaosassa maalämpöasennuksia, joten huoli pois.

Mulle tuli reilu 10v sitten "normaalia" ja myöhemmin tuota geosafea. Sanoisin näin mututuntumalla että ne haisevat hiukan erilaiselle.

Altiallahan on kaksi naturettia, "normaali" korroosionestoaineilla ja tuo geosafe mistä ne on jätetty pois. Aineiden tyyppi ei selviä käyttöturvatiedotteista, vaan ovat "liikesalaisuuksia".

iqo

Vakionaama
messinkiosat täytyy olla inhiboitu sinkinkatoa vastaan
Vähän aikaa sitten kyselinkin toisessa ketjussa messingin sinkkikadosta. Aina on tietysti varminta, jos löytää myös muualle kuin käyttövesipuolelle sinkkikadon kestävää messinkiä. Käytännössä tämä voi olla vaikeaa. Esim. laadukkaana pitämäni LK:n keruupiirin täyttöryhmä (LK 521 Multifill) on tehty CW617N messingistä, jota ei ole luokiteltu sinkkikadon kestäväksi. Mm. venttiilejä on pilvin pimein tuosta samasta materiaalista varmasti monen keskieurooppalaisen laitteen sisuksissa.

Andrew55

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Kiitos vastauksista. Poraaja kertoi minulle tänään, että he ovat toimittaneet Geosafelle vain Geosafen useiden vuosien ajan. Se ei luultavasti ole asia, josta minun pitäisi huolehtia, mutta mielenrauhan vuoksi olen laittanut Geosafeen puhdistettua messinkiä, jotta voin pitää sitä silmällä.

Back
Ylös Bottom