Lämpötila heittelee, miksi?

Barbababa

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Kuinka usein joudutte säätämään ilmalämpöpumppunne lämpötilaa? Meillä on toshiba optimum 25 ja sisälämpötila ei pysy millään halutussa 21 asteessa. Pyynti on 22 ja puhallin kakkosella. Sisälämpötila heittelee 20 ja 23 asteen välissä riippuen ulkolämpötilasta. Kuulostaako normaalilta?

SJT

Jäsen
Tässä yksi verrokki, Wilfa Lillehammer 9, n. 40m2 lämmintä työtilaa, viimeiseltä 7 päivältä sisä ja ulkolämmöt:
1585157730287.png

1585157769820.png

Pyynti 22c ja joutuu nostamaan asteen pari jos ulkona lämpötila menee reiluummin pakkaselle, tällä aikavälillä ei pitäisi olla kenenkään koskenut säätöihin.

Eli selkeästi kun lämpötila nousee liikaa ja kone käy jo minimiä niin sammuu ja lämpö tipahtaa vaihtelevasti 1-2c, paljolti myös riippuen siitä onko tilassa väkeä kuinka paljon sekoittamassa ilmaa.

Tässä ei aurinko ole juuri päässyt sekoittamaan.

Mittaakos Toshiba kaukosäätimestä vai pelkästään koneesta lämpötilaa?

Viimeksi muokattu:

Barbababa

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Mittaa koneesta. Ainakin näin mä oon asian käsittänyt. Koko talvi meni niin että päivittäin sai olla kaimukosäätimessä säätämässä lämpöjä. Helpompaa olis vaan laittaa sähköpatterit päälle niin pysyy lämmöt tasaisena.

Barbababa

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Mä vaan mietin että onko ihan normaalia että noi lämmöt heittelee noin paljon vai onko toi vaan ominaisuus?

Ylös Bottom